MB vm 2014 e250 sisätilan lämmitys
MB vm 2014 e250 sisätilan lämmitys
Mielestäni sisälle alkaa puhaltamaan lämmintä myöhemmin kun pitäisi joten sisäsyylärin ja motin välinen venttiili vaiko mikä kannattaisi tarkistaa ?. Lämmintä tulee, mutta kun kattoo motin lämpötilan nousua niin tuntuu että vasta viiveellä sisälle alkaa lämmintä tuomaan.
Onko vinkkiä tai jopa itselläsi ollut samaista vikaa ?
Onko vinkkiä tai jopa itselläsi ollut samaista vikaa ?
Re: MB vm 2014 e250 sisätilan lämmitys
sekoitusläpillä toteutettu muistaakseni ja pitäis lämpöä alkaa tulemaan nopeasti koska siellä on sähkövastus että saadaan lämpöä sisälle. auttaako jos nostaa kierroksia että jos kierotvesipumppu ei toimi niin sisäkierto taitaa olla melkosen laiskaa matalillakierroksilla
Re: MB vm 2014 e250 sisätilan lämmitys
"e250"? Onko tämä nyt diesel vai bensakoneella?
Re: MB vm 2014 e250 sisätilan lämmitys
Diesel w212
Re: MB vm 2014 e250 sisätilan lämmitys
shade_z kirjoitti:sekoitusläpillä toteutettu muistaakseni ja pitäis lämpöä alkaa tulemaan nopeasti koska siellä on sähkövastus että saadaan lämpöä sisälle. auttaako jos nostaa kierroksia että jos kierotvesipumppu ei toimi niin sisäkierto taitaa olla melkosen laiskaa matalillakierroksilla
Ok. Pitääpäs koittaa vaikuttaako kierrosten nosto. Star myös käytös joten ehkä siitäkin voisi olla apua ?
Re: MB vm 2014 e250 sisätilan lämmitys
Moi. No ku pakkaaset tulee niin tähänkin asiaan heti aikaa pureutua. Hmmm...onkos erikseen sähköinen kiertovesipumppu vielä tehostamassa veden kiertoa sisäsyylärille? Tavallisen vesipumpun lisäksi ?shade_z kirjoitti:sekoitusläpillä toteutettu muistaakseni ja pitäis lämpöä alkaa tulemaan nopeasti koska siellä on sähkövastus että saadaan lämpöä sisälle. auttaako jos nostaa kierroksia että jos kierotvesipumppu ei toimi niin sisäkierto taitaa olla melkosen laiskaa matalillakierroksilla
Hmmm...eli apparin puolella lähellä ajovaloa muistaakseni jokin sähköinen pumppu ?
Lämpöä alkaa tosiaan pökkäämään kun hieman nostaa kierroksia.
Re: MB vm 2014 e250 sisätilan lämmitys
Eikös kenelläkään vinkkiä tähän ?
Kiertovesipumppu pyörii kyllä, mutta ei vissiin vielä tae, että tehokkaasti kierrättää jäähdytysnestettä sisäsyylärille. Hintaa kiertovesipumpulle 350€ käyttöautossa...
Tuossa vissiin välissä vielä venttiili jolla sisäilman lämpötilaa säädetään, mutta mistäpäin tuo löytyy ?....tutkiskelin ja tuo venttiili taitaa olla samassa tilassa kuin pyyhkijänmoottori.
Sisäsyyläri mahdollisesti Tukossa....hmmm
Kiertovesipumppu pyörii kyllä, mutta ei vissiin vielä tae, että tehokkaasti kierrättää jäähdytysnestettä sisäsyylärille. Hintaa kiertovesipumpulle 350€ käyttöautossa...
Tuossa vissiin välissä vielä venttiili jolla sisäilman lämpötilaa säädetään, mutta mistäpäin tuo löytyy ?....tutkiskelin ja tuo venttiili taitaa olla samassa tilassa kuin pyyhkijänmoottori.
Sisäsyyläri mahdollisesti Tukossa....hmmm
Viimeksi muokannut keijon, Ma 11.11.2019 13:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: MB vm 2014 e250 sisätilan lämmitys
Juu, nopeasti alkaa tulemaan sähkövastuksen johdosta, paljon ennen kuin moottorin lämpömittari nousee..shade_z kirjoitti:sekoitusläpillä toteutettu muistaakseni ja pitäis lämpöä alkaa tulemaan nopeasti koska siellä on sähkövastus että saadaan lämpöä sisälle. auttaako jos nostaa kierroksia että jos kierotvesipumppu ei toimi niin sisäkierto taitaa olla melkosen laiskaa matalillakierroksilla
S212 -15 220 Bluetec 9G, 944S -88
Re: MB vm 2014 e250 sisätilan lämmitys
Lähteekö sähkövastus automaattisesti päälle vai onko sille valintakytkin jossain ?Hesusnis kirjoitti:Juu, nopeasti alkaa tulemaan sähkövastuksen johdosta, paljon ennen kuin moottorin lämpömittari nousee..shade_z kirjoitti:sekoitusläpillä toteutettu muistaakseni ja pitäis lämpöä alkaa tulemaan nopeasti koska siellä on sähkövastus että saadaan lämpöä sisälle. auttaako jos nostaa kierroksia että jos kierotvesipumppu ei toimi niin sisäkierto taitaa olla melkosen laiskaa matalillakierroksilla
Starilla laitoin tuon vastuksen päälle ja näytti hurjia virrankulutuksia joten toimii kyllä mutta lähteekään itsestään päälle ?
Re: MB vm 2014 e250 sisätilan lämmitys
Ohjekirjassa kerrotaan miten sähkövastusta käytetään eli siellä ei lue mitään kun vastus lämmittää kylmällä ilmalla ja kylmällä moottorilla automaattisesti.
Nämä ei ole mitään satalankkuja, ei 211:ssäkään sisäilman lämpöä säädetä lämmitysveden lämpöä säätämällä. En muista varmaksi mutta tästä taitaa puuttua sekin venttiili joka 211:ssä on (ja joka on tiettyjä poikkeuksia lukuun ottamatta aina auki).
Star kun on kerran käytettävissä niin sieltä löytyy kaikki tämä ja muu aiheeseen liittyvä tieto.
Nämä ei ole mitään satalankkuja, ei 211:ssäkään sisäilman lämpöä säädetä lämmitysveden lämpöä säätämällä. En muista varmaksi mutta tästä taitaa puuttua sekin venttiili joka 211:ssä on (ja joka on tiettyjä poikkeuksia lukuun ottamatta aina auki).
Star kun on kerran käytettävissä niin sieltä löytyy kaikki tämä ja muu aiheeseen liittyvä tieto.
Re: MB vm 2014 e250 sisätilan lämmitys
DBFI kirjoitti:Ohjekirjassa kerrotaan miten sähkövastusta käytetään eli siellä ei lue mitään kun vastus lämmittää kylmällä ilmalla ja kylmällä moottorilla automaattisesti.
Nämä ei ole mitään satalankkuja, ei 211:ssäkään sisäilman lämpöä säädetä lämmitysveden lämpöä säätämällä. En muista varmaksi mutta tästä taitaa puuttua sekin venttiili joka 211:ssä on (ja joka on tiettyjä poikkeuksia lukuun ottamatta aina auki).
Star kun on kerran käytettävissä niin sieltä löytyy kaikki tämä ja muu aiheeseen liittyvä tieto.
Jeps...star on käytössä, mutta käyttäjä aika "vihree". Vikakoodeja ei tule.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 31
- Liittynyt: To 02.11.2017 15:43
Re: MB vm 2014 e250 sisätilan lämmitys
Mulla on vastaava 350cdi ja siinä ei kabiiniin kyllä ala tulla lämmintä ilmaa ennenkuin moottorin lämpötila on 60 astetta, sitä aiemmin flekti pyörii todella hissukseen ja ei sieltä kovin lämmintä ilmaa tule. Tämä siis auto-asennossa. Kovilla pakkasilla tympeää kun pätkäajossa kestää joskus melkosen kauan että lämmöt on 60 asteessa.
Re: MB vm 2014 e250 sisätilan lämmitys
Auto -asennossa ei puhaltimen pidäkkään pyöriä täysillä jos moottorissa ei ole lämpöä. Autossa on riittävän älykäs ohjaus ja se ei halua että kuski paleltuu.hvirkkunen kirjoitti:Mulla on vastaava 350cdi ja siinä ei kabiiniin kyllä ala tulla lämmintä ilmaa ennenkuin moottorin lämpötila on 60 astetta, sitä aiemmin flekti pyörii todella hissukseen ja ei sieltä kovin lämmintä ilmaa tule. Tämä siis auto-asennossa. Kovilla pakkasilla tympeää kun pätkäajossa kestää joskus melkosen kauan että lämmöt on 60 asteessa.
Sähkövastus toimii automaattisesti ja lämpöä tulee heti kun pakkasesta käynnistää.
Moottorin lämpenemiseen auttaa ehkä parhaiten kun tukkii maskin aukot. Minulla ainakin auttoi maskin tukkiminen todella paljon ja nyt lämpiää aikaisemman 60 aikana 85 asteseen. Lämpimästä kun lähtee niin ei tartte enään webastoa käyttää ollenkaan.
Minulla ei ole sitä alkuperäistä säleikköä, joka sulkeutuu syylärin edessä automaattisesti. Onko se kellään sitä sulkeutuvaa, joka siellä pitäisi olla vai onko se pelkkä legenda?
W212 E220 4Matic Bluetec 2016
Re: MB vm 2014 e250 sisätilan lämmitys
Vaikuttais että kaikki ei ole kohdallaan, tai sähkövastus puuttuu.hvirkkunen kirjoitti:Mulla on vastaava 350cdi ja siinä ei kabiiniin kyllä ala tulla lämmintä ilmaa ennenkuin moottorin lämpötila on 60 astetta, sitä aiemmin flekti pyörii todella hissukseen ja ei sieltä kovin lämmintä ilmaa tule. Tämä siis auto-asennossa. Kovilla pakkasilla tympeää kun pätkäajossa kestää joskus melkosen kauan että lämmöt on 60 asteessa.
S212 -15 220 Bluetec 9G, 944S -88
Re: MB vm 2014 e250 sisätilan lämmitys
Hei. Onko kellään tietoa onko kaikissa w212 mallin dieseleissä sähkövastus? Olen kuullut, että jos on alkuperäinen pa-lisälämmitin niin ei olisi. Sähkövastus on kyllä erinomaisen nopea sisätilan lämmittäjä kun kylmästä lähtee.
FORD transit custom 2019
MB 560 SEC 1987
Ford Galaxy 2.0 tdci 2007
Peugeot 306 1996
Sekä aiemmin olleita mesejä tusinan verran
MB 560 SEC 1987
Ford Galaxy 2.0 tdci 2007
Peugeot 306 1996
Sekä aiemmin olleita mesejä tusinan verran
Re: MB vm 2014 e250 sisätilan lämmitys
On siellä sähkövastus vaikka olisi tehdasasenteinen "webasto".
Re: MB vm 2014 e250 sisätilan lämmitys
Kyseessä E 350 bluetec vm 2015. Kävin autoa koeajamassa ja ei kyllä mielestäni alkanut tulla lämmintä sisään niinkuin sähkövastuksella olen tottunut saamaan. Voisikohan olla rikki tai sulake kärähtänyt tms? Tuota sähkövastuksen olemassaoloa ei ilmeisesti näe vin numerollakaan?
FORD transit custom 2019
MB 560 SEC 1987
Ford Galaxy 2.0 tdci 2007
Peugeot 306 1996
Sekä aiemmin olleita mesejä tusinan verran
MB 560 SEC 1987
Ford Galaxy 2.0 tdci 2007
Peugeot 306 1996
Sekä aiemmin olleita mesejä tusinan verran
Re: MB vm 2014 e250 sisätilan lämmitys
Näkee sen VIN-koodilla mutta kun sen varaosan kohdalla ei ole mitään varustekoodia niin se on sama kaikille joissa sama moottorivariantti (212.#XX).
Re: MB vm 2014 e250 sisätilan lämmitys
Auto ei ainakaan herjannut mitään, näkisikö starilla onko sähkövastus jostain syystä pois pelistä?
FORD transit custom 2019
MB 560 SEC 1987
Ford Galaxy 2.0 tdci 2007
Peugeot 306 1996
Sekä aiemmin olleita mesejä tusinan verran
MB 560 SEC 1987
Ford Galaxy 2.0 tdci 2007
Peugeot 306 1996
Sekä aiemmin olleita mesejä tusinan verran
Re: MB vm 2014 e250 sisätilan lämmitys
Hieman myöhään vastaus mut näkee tosiaan ton vastuksen kunnon starilla.
Omia havaintoja. Ei kunnolla kabiiniin tuu lämmintä vaikkakin mittari näyttää koneen lämmenneen. Ja jos kone lämpösenä laittaa max niin aikas hailakkaa vaikka pitäs pökätä lämpöisintä mahdollista. Oonkaan ymmärtänyt oikein. Sisäsyylärillä kiertää kylmällä konelämmin vesi. Läpillä sitten ohjataan koska ottaa ja kuinka paljon ilmaa sisäsyylärin läpi ?. Kesällä sulkee kokonaan sisäsyylärille kierron. Mitenkään nyt olis paras rajoittaa vikaa, eli kiertääkö sisäsyylärillä kuuma vesi ?, Aukeaako läppä sisäsyylärin läpi imeväksi. Hmm..vikapaikkoja ?. Vesipumppu, sisäsyyläri tukossa, läppävika....
Omia havaintoja. Ei kunnolla kabiiniin tuu lämmintä vaikkakin mittari näyttää koneen lämmenneen. Ja jos kone lämpösenä laittaa max niin aikas hailakkaa vaikka pitäs pökätä lämpöisintä mahdollista. Oonkaan ymmärtänyt oikein. Sisäsyylärillä kiertää kylmällä konelämmin vesi. Läpillä sitten ohjataan koska ottaa ja kuinka paljon ilmaa sisäsyylärin läpi ?. Kesällä sulkee kokonaan sisäsyylärille kierron. Mitenkään nyt olis paras rajoittaa vikaa, eli kiertääkö sisäsyylärillä kuuma vesi ?, Aukeaako läppä sisäsyylärin läpi imeväksi. Hmm..vikapaikkoja ?. Vesipumppu, sisäsyyläri tukossa, läppävika....
Re: MB vm 2014 e250 sisätilan lämmitys
Tähän nyt vaikee saada vinkkiä joten itsetutkiskeluksi menee. Epäilys tosta vesiventtiilin toiminnasta...paitsi, että oon ymmärtänyt että sen rikkoutuessa yleensä lämmintä ei tuu ollenkaan ja itse taasen pähkäilee ettei vaan aukea kokonaan. Ompas oppia ainakin jos ottaa irti ja testaa toiminnan, Sähkömoottorihan tuolla joka venttiilin aukaisee.
Saahan mittaamalla venttiilin ohjauksen tarkistettua ja venttiiliä suljettua/avattua syöttämällä virtaa moottorille.
Jos ohjaus ja venttiili pelaa tulee konelämmintä vettä sisäsyylärille jonka pitäisi kiertää ellei sisäsyyläri tukossa.
Jos nuo ok niin ilmaventtiilien toimintaa tutkimaan...on tää jännää
Saahan mittaamalla venttiilin ohjauksen tarkistettua ja venttiiliä suljettua/avattua syöttämällä virtaa moottorille.
Jos ohjaus ja venttiili pelaa tulee konelämmintä vettä sisäsyylärille jonka pitäisi kiertää ellei sisäsyyläri tukossa.
Jos nuo ok niin ilmaventtiilien toimintaa tutkimaan...on tää jännää
