Mercedes Benz SL 500 Auxiliary Heating
Mercedes Benz SL 500 Auxiliary Heating
Moikka,
Ostin pari viikkoa sitten upean vuoden 2002 R230 - SL 500 avomersun.
Olen ajellut sillä nyt hetken. Yksi ongelma olisi. Tai en tiedä onko ongelma.
Vaihdekepin oikealla puolella on nappi jossa on nuolet ja propellin kuva. Kiinnitin siihen huomiota kun ajellessa siinä on
välillä palanut keltainen ja punainen valo yhtäaikaa rinnakkain enkä ole missään vaiheessa painanut nappia tai aktivoinut vebaria... Painamalla nappia ei tapahdu mitään...
Netistä sain kaivettua että tuo olisi polttoainekäyttöinen lisälämmitin (kuten weberi)?
No, testailin sitten sitä.. Nimittäin menee oudoksi.
Kun käynnistän auton niin nuo ledit (punainen tai keltainen ei pala) ja painamalla nappia pääsen ajotietokoneen valikkoon
jossa saa valita 3kpl ajastuksia jne.. No niistä mikään ei ole käytössä...
Kun auto ei käy niin nappia pitämällä pohjassa reilun sekunnin syttyy nappiin pelkkä punainen ledi ja tuulettimet alkaa hurisemaan eli näyttäisi toimivan niin..
Mutta ajaessa jos ja kun nuo molemmat valot napissa palaa on tuo jotenkin "juntturassa" eikä tee napista mitään. Ei päästä enää edes ajotietokoneen valikkoon...
Tuo heater löytyy kuitenkin kun etsin sen ratin napeilla...
Huolestuttaa vaan. Että voiko tuo olla "päällä" ja sekoilla samalla kun ajan ja lämmittää turhaan?
Eli siis onkohan tuo "vika" vai enkö osaa käyttää sitä.. Kun ei ole mitään hajua sen toiminnasta muuten. Pitäisikö tuossa olla jopa joku kaukosäädin?
Semmosta mulla ei myöskään ole.. Saakohan sellaista?
Manuaalin sain kaivettua netistä "USA" version.. Mutta siinä ei mainita koko nappulasta.. varmaan siksi kun ei ole ollut jenkkien markkinoilla tuota...
Oliskohan kellään suomenkielistä manuaalia josta löytyisi tuosta jotain? Ja miten sen pitäisi toimia?
Kuva napista silloin kun valot ei pala:
https://aijaa.com/12vJOf" onclick="window.open(this.href);return false;
Lisäksi:
Oisko stadissa jotain Mersuun erikoistunutta korjaamoa, jotka ei vain vaihda osia? Tai tuumaa. Joo koko kokonaisuus vaihdettava.. maksaa 2000e...
Eli joku joka haluais tutkiskella vikoja ihan "oikeasti"... Eikä heitä asiakkaalle puutahelinää ja käske vaihtamaan kalliita kokonaisuuksia...
Ostin pari viikkoa sitten upean vuoden 2002 R230 - SL 500 avomersun.
Olen ajellut sillä nyt hetken. Yksi ongelma olisi. Tai en tiedä onko ongelma.
Vaihdekepin oikealla puolella on nappi jossa on nuolet ja propellin kuva. Kiinnitin siihen huomiota kun ajellessa siinä on
välillä palanut keltainen ja punainen valo yhtäaikaa rinnakkain enkä ole missään vaiheessa painanut nappia tai aktivoinut vebaria... Painamalla nappia ei tapahdu mitään...
Netistä sain kaivettua että tuo olisi polttoainekäyttöinen lisälämmitin (kuten weberi)?
No, testailin sitten sitä.. Nimittäin menee oudoksi.
Kun käynnistän auton niin nuo ledit (punainen tai keltainen ei pala) ja painamalla nappia pääsen ajotietokoneen valikkoon
jossa saa valita 3kpl ajastuksia jne.. No niistä mikään ei ole käytössä...
Kun auto ei käy niin nappia pitämällä pohjassa reilun sekunnin syttyy nappiin pelkkä punainen ledi ja tuulettimet alkaa hurisemaan eli näyttäisi toimivan niin..
Mutta ajaessa jos ja kun nuo molemmat valot napissa palaa on tuo jotenkin "juntturassa" eikä tee napista mitään. Ei päästä enää edes ajotietokoneen valikkoon...
Tuo heater löytyy kuitenkin kun etsin sen ratin napeilla...
Huolestuttaa vaan. Että voiko tuo olla "päällä" ja sekoilla samalla kun ajan ja lämmittää turhaan?
Eli siis onkohan tuo "vika" vai enkö osaa käyttää sitä.. Kun ei ole mitään hajua sen toiminnasta muuten. Pitäisikö tuossa olla jopa joku kaukosäädin?
Semmosta mulla ei myöskään ole.. Saakohan sellaista?
Manuaalin sain kaivettua netistä "USA" version.. Mutta siinä ei mainita koko nappulasta.. varmaan siksi kun ei ole ollut jenkkien markkinoilla tuota...
Oliskohan kellään suomenkielistä manuaalia josta löytyisi tuosta jotain? Ja miten sen pitäisi toimia?
Kuva napista silloin kun valot ei pala:
https://aijaa.com/12vJOf" onclick="window.open(this.href);return false;
Lisäksi:
Oisko stadissa jotain Mersuun erikoistunutta korjaamoa, jotka ei vain vaihda osia? Tai tuumaa. Joo koko kokonaisuus vaihdettava.. maksaa 2000e...
Eli joku joka haluais tutkiskella vikoja ihan "oikeasti"... Eikä heitä asiakkaalle puutahelinää ja käske vaihtamaan kalliita kokonaisuuksia...
Re: Mercedes Benz SL 500 Auxiliary Heating
keltainen valo yleensä tarkoitata että ajastus on päällä, ja niinkuin huomasit punainen on lämmitys (sininenkin sattaa löytyä, silloin on tuuletusmoodi käytössä). Mittariston valikosta laitat käynnistysajan (tämän iäisessä taisi mennä tuolla logiikalla) ja jätät kursorin kyseisen aja kohdalle, pitäisi pelkkä keltainen syttyä. Ja kaminan lähteä tulille kun aika saavutetaan.
En muista että yhtäaikaa valot olisivat palaneet, en tiedä mikä tuon aiheuttaisi... Pysyykö lämmmitin päällä (~10min) kun käynnistät sen manuaalisesti (auto sammuksissa), tsekkaa että myös itse lämmitin puhaltaa omasta pakoputkestaan pakkokaasut eikä vain auton sisäpuhallin puhise?
Kun kyseessä tehdasmalli niin sitä lämmitintä pääsee starilla tutkailemaan. Kaukosäädinkin luultavasti laitteeseen kuuluu, pitää kaivaa telestart purkki esille että näkee minkämallinen kapula ohjaukseen käy. Yleensä purkki löytyy takakontista jostain päin. Tarvitsee sitten ohjaimen mersun logolla (esim ebay.de käytettynä), yleismallin kapula ei käy.
En muista että yhtäaikaa valot olisivat palaneet, en tiedä mikä tuon aiheuttaisi... Pysyykö lämmmitin päällä (~10min) kun käynnistät sen manuaalisesti (auto sammuksissa), tsekkaa että myös itse lämmitin puhaltaa omasta pakoputkestaan pakkokaasut eikä vain auton sisäpuhallin puhise?
Kun kyseessä tehdasmalli niin sitä lämmitintä pääsee starilla tutkailemaan. Kaukosäädinkin luultavasti laitteeseen kuuluu, pitää kaivaa telestart purkki esille että näkee minkämallinen kapula ohjaukseen käy. Yleensä purkki löytyy takakontista jostain päin. Tarvitsee sitten ohjaimen mersun logolla (esim ebay.de käytettynä), yleismallin kapula ei käy.
W219 320CDI -07
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Mercedes Benz SL 500 Auxiliary Heating
Moikka.
Kiitos vastauksista.
Tosiaan tänään taas lykkäsi molemmat valot päälle ajon aikana noin 5 minsaa käynnistyksestä.. vaikka en painanut nappia lainkaan.
Ratin napeista kun katsoo niin ajastuksia ei ole päällä... Hyvin outo.
Kun nuo molemmat valot palavat ei napin kautta pääse valikkoon. Ainoastaan ratin painikkeita käyttäen.
Kun sammutan auton niin jäävät palamaan vielä noin minuutiksi kunnes sammuvat.
Kuva:
https://aijaa.com/kH8YiK" onclick="window.open(this.href);return false;
Kiitos vastauksista.
Tosiaan tänään taas lykkäsi molemmat valot päälle ajon aikana noin 5 minsaa käynnistyksestä.. vaikka en painanut nappia lainkaan.
Ratin napeista kun katsoo niin ajastuksia ei ole päällä... Hyvin outo.
Kun nuo molemmat valot palavat ei napin kautta pääse valikkoon. Ainoastaan ratin painikkeita käyttäen.
Kun sammutan auton niin jäävät palamaan vielä noin minuutiksi kunnes sammuvat.
Kuva:
https://aijaa.com/kH8YiK" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Mercedes Benz SL 500 Auxiliary Heating
Nyt pääsin jyvälle miten tuo toimii.
Tosiaan siellä heater valikossa on 3 kellonaika valikkoa. Ja sitten alimpana joku heater disabled tai vastaava.
Ne oli aluksi oletuksena ------.------- tyhjänä kaikki kolme.
Sain syötettyä kellonaikoja noihin. Nyt sitten jos laitan nuolilla valitsemani kellonajan päälle syttyy keltainen valo. Ja testasinkin seuraavaan minuuttiin.
Lähti toimimaan moottori pois päältä ja puhaltaen lämmintä. Ja naputusta kuuluu takaa eli joku moottori siellä käy...
Tosin en löytänyt enää keinoa laittaa kellonajan tilalle tuota -----.------ merkkiä... Eli jatkossa noissa on kellonajat... vaikkakin niitä ei ole pakko käyttää. Kun valitsee
sen alimman disabled...
Semmoisen huomion muuten huomasin että teki pakottaen päälle toisen kerran niin, että alkoi puhaltimet toimimaan ja 10 sekan jälkeen syttyi tuohon
nappulaan keltainen ja punainen kuten ennenkin (palavat muuten vaimeampana samaanaikaan) ja weberi lakkaa toimimasta ja puhallus lakkaa..
Eli viittaisi johonkin virhetilaan? Mietin että voisiko johtua akun kunnosta? Auto kyllä starttaa ihan räväkästi..
Tosiaan siellä heater valikossa on 3 kellonaika valikkoa. Ja sitten alimpana joku heater disabled tai vastaava.
Ne oli aluksi oletuksena ------.------- tyhjänä kaikki kolme.
Sain syötettyä kellonaikoja noihin. Nyt sitten jos laitan nuolilla valitsemani kellonajan päälle syttyy keltainen valo. Ja testasinkin seuraavaan minuuttiin.
Lähti toimimaan moottori pois päältä ja puhaltaen lämmintä. Ja naputusta kuuluu takaa eli joku moottori siellä käy...
Tosin en löytänyt enää keinoa laittaa kellonajan tilalle tuota -----.------ merkkiä... Eli jatkossa noissa on kellonajat... vaikkakin niitä ei ole pakko käyttää. Kun valitsee
sen alimman disabled...
Semmoisen huomion muuten huomasin että teki pakottaen päälle toisen kerran niin, että alkoi puhaltimet toimimaan ja 10 sekan jälkeen syttyi tuohon
nappulaan keltainen ja punainen kuten ennenkin (palavat muuten vaimeampana samaanaikaan) ja weberi lakkaa toimimasta ja puhallus lakkaa..
Eli viittaisi johonkin virhetilaan? Mietin että voisiko johtua akun kunnosta? Auto kyllä starttaa ihan räväkästi..
Re: Mercedes Benz SL 500 Auxiliary Heating
Ajastuksen MiHe jo opastikin mutta hyvä jos selvisi omin päin ilman ohjekirjaa.
Käytitkö lämmitintä pitkään sillä ekalla yrityksellä? Takana naputtaa lämmittimen polttoainepumppu. Jossain edessä varmaan itse lämmitin ja siellä puhaltaja pitää ääntä.
Foorumi on aika täynnä webastojen ja eberien ongelmien selvittelyä, varmaan weberillekin löytyy apua.
Helpointa olisi tehdä aiemman ohjeen mukaan ja lukea koodit testerillä ja tarvittaessa vähän mittauksia perään. Aika pitkälle pääsee ilman testeriäkin kun miettii miten se laite toimii kunnossa ollessaan. Viallisella kiertovesipumpulla lähtee käyntiin mutta sammuu ylikuumenemiseen. Jos ei pölläytä savuja käynnistyksessä niin joku hehkuvika jne. Pumppu tässä naputtikin joten se varmaan kunnossa.
Käytitkö lämmitintä pitkään sillä ekalla yrityksellä? Takana naputtaa lämmittimen polttoainepumppu. Jossain edessä varmaan itse lämmitin ja siellä puhaltaja pitää ääntä.
Foorumi on aika täynnä webastojen ja eberien ongelmien selvittelyä, varmaan weberillekin löytyy apua.

Re: Mercedes Benz SL 500 Auxiliary Heating
Moikka.
Itseasiassa ekalla kerralla nappia painamalla 2 sec pakotettuna napissa punainen valo simahti 10 sekan päästä siihen keltaisen ja punaisen valon palamiseen. Jonka jälkeen napista ei tapahtunut mitään... Avain pois siten et valot häviää napista. Ja uudella kerralla ajastuksen kanssa lähti hörisemään. Annoin mennä muutaman minuutin kun laitoin pois päältä. Nyt ei nuo tuplavalot enää syttyneet...
Käytän auton torstaina sivupeilin kuoren vaihdossa ja voisin pyytää korjaamoa katsomaan herjat koneesta. Jos jotain ilmenee.
Itseasiassa ekalla kerralla nappia painamalla 2 sec pakotettuna napissa punainen valo simahti 10 sekan päästä siihen keltaisen ja punaisen valon palamiseen. Jonka jälkeen napista ei tapahtunut mitään... Avain pois siten et valot häviää napista. Ja uudella kerralla ajastuksen kanssa lähti hörisemään. Annoin mennä muutaman minuutin kun laitoin pois päältä. Nyt ei nuo tuplavalot enää syttyneet...
Käytän auton torstaina sivupeilin kuoren vaihdossa ja voisin pyytää korjaamoa katsomaan herjat koneesta. Jos jotain ilmenee.
Re: Mercedes Benz SL 500 Auxiliary Heating
Miksihän menee itsestään päälle, jos kerran ei ole ajonaikainen---? Vai olikos jossain valikko missä saa valittua tuon option, Ässissähän oli molempia malleja tehtaalta, tosin sitä ajastusvalikkoa ei kai pitäisi olla jos vain ajoon tarkoitettu?
Tuossa taannoin oli yksi ohjainkorttivikainen W221 missä sammahti myös jos kokeili napilla käyntiin ilman että auto käynnissä, käynnin aikana toimi. Vesipumput ja muut testit olivat kunnossa. Korttivika on hakalahko diagnosoida. Joskus sekin pöllyttää kuin panssariprikaatin suojasavu, toisinaan taas katkoo muita toimintoja. Niistä kyllä yleensä vikakoodi jää mutta komponettitestissä saattaa mennä testi läpi. Ohjainkortteja korjailee muutama firma, uutta ei oikein saa mistään (sama juttu kuin kaken kanssa, yleismallin ohjain ei käy jos haluaa säilyttää kaiken toiminnalisuuden. Kaipa jos asentaa kuten yleisweban niin sitten toimii...). Sellainenkin muuten tuli mieleen että jossain mallissa oli polttoainesihti mikä kuristi liikaa (tai oli likainen) eikä siksi saanut vehjestä tulille.
Tuossa taannoin oli yksi ohjainkorttivikainen W221 missä sammahti myös jos kokeili napilla käyntiin ilman että auto käynnissä, käynnin aikana toimi. Vesipumput ja muut testit olivat kunnossa. Korttivika on hakalahko diagnosoida. Joskus sekin pöllyttää kuin panssariprikaatin suojasavu, toisinaan taas katkoo muita toimintoja. Niistä kyllä yleensä vikakoodi jää mutta komponettitestissä saattaa mennä testi läpi. Ohjainkortteja korjailee muutama firma, uutta ei oikein saa mistään (sama juttu kuin kaken kanssa, yleismallin ohjain ei käy jos haluaa säilyttää kaiken toiminnalisuuden. Kaipa jos asentaa kuten yleisweban niin sitten toimii...). Sellainenkin muuten tuli mieleen että jossain mallissa oli polttoainesihti mikä kuristi liikaa (tai oli likainen) eikä siksi saanut vehjestä tulille.
W219 320CDI -07
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Mercedes Benz SL 500 Auxiliary Heating
Yleensä 228 lisälämmitin toimii myös ajonaikaisena lämmittimenä. Monesti vaan halutaan koodata se ajonaikainen lisälämmitys pois käytöstä.
Re: Mercedes Benz SL 500 Auxiliary Heating
Moi.
Tämä toimii siis myös ajon aikana. Jos painan 2 sekkaa sitä nappia pohjassa niin syttyy se punainen valo siihen nappiin - Oli moottori käynnissä tai ei.
Mutta jos päättääkin ihan randomina sytyttää ne molemmat valot palamaan siihen mielensä mukaan itsestään (tekee tätä ihan summassa - se tässä onkin ongelma ja saattaa tehdä tän kesken ajon tai saattavat palaa jo heti käynnistyksessä). Ei napista tapahdu enää mitään (kun siinä ei pala ne valot painamalla napista avaa se suoraan sen heaterin valikon ajotietokoneeseen, tai painamalla 2 sec pohjassa sytyttää punaisen valon pakotetusti)... Nuo tuplavalot saa napista sammumaan ainoastaan sammuttamalla moottorin, ottamalla avaimen pois ja odottamalla vajaa puoli minuuttia kunnes tuo vaihdekepin vieressä olevasta napista sammuu ne valot. Eli siis kun se sytyttää ne molemmat valot on se jotenkin "jumissa". -> tuon jumin ollessa päällä valikot kuitenkin löytyvät edelleen sieltä ratin kautta ja ajotietokoneelta vaikka se nappi ei enää reagoikaan painalluksiin.
Silloin kun se ei tätä tee ja nappi on lähtökohtaisesti valoton (kuten kait autoon noustessa pitäisikin) niin nappi toimii ihan loogisesti. 2 sekkaa painamalla saa punaisen valon palamaan. Sekä ajon aikana että moottori pois päältä.
Samoin ajotietokoneelta valittaessa ajastuksen, sytyttää se keltaisen valon sinne nappiin. Ja toimiikin kun kokeilin ajastaa ajopesuun jonottaessa sen minuutin päähän. Sammutin auton ja kas se hörähti ajastuksen mukaan naputtamaan ja hönkäämään lämmintä.
Mutta sitten teki kerran niin että lähti hönkäämään mutta nyt ei naputtanut ja hetken päästä syttyi ne molemmat valot siihen nappiin ja tuuletus hyytyi. (tämän teki pakotettuna sillä 2sec painalluksella moottori sammutettuna) mikäli sillä on merkitystä..
Eli kaiketi oletan sen yrittävän kertoa jostain virheestä sytyttäessään nuo molemmat valot napissa palamaan samaan aikaan. Ja huomiona. Kun ne molemmat valot palaa ne ei pala napissa lainkaan yhtä kirkkaana kuin toimiessaan / tai yksittäin punaisen tai keltaisen palaessa. Ne ikäänkuin kuultaa mutta ei niin kirkkaana.
Mut se tässä on outoa että miksi se menee "virheeseen" tai sytyttää nuo valot ajon aikana, vaikka ajastus on ajatietokoneella pois päältä eikä kukaan ole koskenutkaan nappiin ei ajoon lähtiessä eikä ajon aikana...? Se on iso kysymysmerkki.
Ymmärrän virheeseen menon kun sitä selkeästi yrittää käyttää. Niinkun mulla kävi kerran miten tässä kirjoitinkin. Pakotetusti painamalla sen päälle..
Eurooppalainen manuaali tähän varmaan osaisi antaa vastauksen. Mutta sellaista mulla ei ole, ja tosiaan netissä olevat usa/canada manuaaleista tuo poistettu kokonaan kun luin ettei sitä ole siellä myyty noilla kamoilla..
Tämä toimii siis myös ajon aikana. Jos painan 2 sekkaa sitä nappia pohjassa niin syttyy se punainen valo siihen nappiin - Oli moottori käynnissä tai ei.
Mutta jos päättääkin ihan randomina sytyttää ne molemmat valot palamaan siihen mielensä mukaan itsestään (tekee tätä ihan summassa - se tässä onkin ongelma ja saattaa tehdä tän kesken ajon tai saattavat palaa jo heti käynnistyksessä). Ei napista tapahdu enää mitään (kun siinä ei pala ne valot painamalla napista avaa se suoraan sen heaterin valikon ajotietokoneeseen, tai painamalla 2 sec pohjassa sytyttää punaisen valon pakotetusti)... Nuo tuplavalot saa napista sammumaan ainoastaan sammuttamalla moottorin, ottamalla avaimen pois ja odottamalla vajaa puoli minuuttia kunnes tuo vaihdekepin vieressä olevasta napista sammuu ne valot. Eli siis kun se sytyttää ne molemmat valot on se jotenkin "jumissa". -> tuon jumin ollessa päällä valikot kuitenkin löytyvät edelleen sieltä ratin kautta ja ajotietokoneelta vaikka se nappi ei enää reagoikaan painalluksiin.
Silloin kun se ei tätä tee ja nappi on lähtökohtaisesti valoton (kuten kait autoon noustessa pitäisikin) niin nappi toimii ihan loogisesti. 2 sekkaa painamalla saa punaisen valon palamaan. Sekä ajon aikana että moottori pois päältä.
Samoin ajotietokoneelta valittaessa ajastuksen, sytyttää se keltaisen valon sinne nappiin. Ja toimiikin kun kokeilin ajastaa ajopesuun jonottaessa sen minuutin päähän. Sammutin auton ja kas se hörähti ajastuksen mukaan naputtamaan ja hönkäämään lämmintä.
Mutta sitten teki kerran niin että lähti hönkäämään mutta nyt ei naputtanut ja hetken päästä syttyi ne molemmat valot siihen nappiin ja tuuletus hyytyi. (tämän teki pakotettuna sillä 2sec painalluksella moottori sammutettuna) mikäli sillä on merkitystä..
Eli kaiketi oletan sen yrittävän kertoa jostain virheestä sytyttäessään nuo molemmat valot napissa palamaan samaan aikaan. Ja huomiona. Kun ne molemmat valot palaa ne ei pala napissa lainkaan yhtä kirkkaana kuin toimiessaan / tai yksittäin punaisen tai keltaisen palaessa. Ne ikäänkuin kuultaa mutta ei niin kirkkaana.
Mut se tässä on outoa että miksi se menee "virheeseen" tai sytyttää nuo valot ajon aikana, vaikka ajastus on ajatietokoneella pois päältä eikä kukaan ole koskenutkaan nappiin ei ajoon lähtiessä eikä ajon aikana...? Se on iso kysymysmerkki.
Ymmärrän virheeseen menon kun sitä selkeästi yrittää käyttää. Niinkun mulla kävi kerran miten tässä kirjoitinkin. Pakotetusti painamalla sen päälle..
Eurooppalainen manuaali tähän varmaan osaisi antaa vastauksen. Mutta sellaista mulla ei ole, ja tosiaan netissä olevat usa/canada manuaaleista tuo poistettu kokonaan kun luin ettei sitä ole siellä myyty noilla kamoilla..
Re: Mercedes Benz SL 500 Auxiliary Heating
DBFI tuossa jo asiantuntevasti kertoikin että varustekoodilla 228 on lämmitin myös 'ajonaikainen' eli auto ohjaa lämmitystä mittaamiensa lämpötilojen mukaan.
Juu vikatilaan se menee kun sammuu, sinne testerin päähän seuraavaksi, oma epäilys ohjainkortista kyllä vahvistuu... mutta toivotaan että on vaan joku komponentti... tain no paloilmapuhallinkaan ei tainnut kovin halpa osa olla nimimerkilllä yhden eberiin vaihdattanut.
Juu vikatilaan se menee kun sammuu, sinne testerin päähän seuraavaksi, oma epäilys ohjainkortista kyllä vahvistuu... mutta toivotaan että on vaan joku komponentti... tain no paloilmapuhallinkaan ei tainnut kovin halpa osa olla nimimerkilllä yhden eberiin vaihdattanut.
W219 320CDI -07
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 108
- Liittynyt: Ke 20.02.2008 06:53
- Paikkakunta: Uurainen
Re: Mercedes Benz SL 500 Auxiliary Heating
Tehdaswebastossa jossain mallissa kuten w211 mikä itsellä on, on sellainen ominaisuus että ei saa polttoainetta, jos tankissa on alle 1/4 osaa. Polttoaine letkua ei ole tehtaalla saatu pohjaan/ haluttu laittaa. Sen jälkeen ei toimi ilman vikakoodin lukua. Muistaakseni itsellä paloi keltainen ja punainen saman aikaisesti kun webaston pumppu oli rikki. Korjaantui sen vaihtamalla, teki hetkellisiä katkomisia, ja sammui itsestään ja taas vikakoodia.
Käyttöautolla olivat vaihtamassa koko webastoa, mutta onneksi Jyväskylänautosähkö tämän vian löysi.
Käyttöautolla olivat vaihtamassa koko webastoa, mutta onneksi Jyväskylänautosähkö tämän vian löysi.
Re: Mercedes Benz SL 500 Auxiliary Heating
Kävin nollauttamassa vikakoodit muun huollon yhteydessä.
Oli muunmuassa can väylän kommunikaatiovirhettä ym.
Nyt ei koko napista tapahdu enää mitään..
Ja ajastuksellakin saan keltaisen valon mut kun pitäis lkaa toimimaan niin keltainen valo sammuu eikä weba enää inahdakaan..
Kuin vikakoodien nollauksella voi saada elottomaksi koko laitteen?
Edit. Eikun sain heräämään toisella yrittämällä ajastuksella kun vain pois virtalukosta. Naputti tosin vaan minuutin ja sytytti molemmat valot jälleen nappiin ja kuoli...
Olisiko teillä palstalaisilla kokemusta / tietoa ehdottaa jotakin mersuihin erikoistunutta pajaa pääkaupunkiseudulla.
Tuo on senverran spessu lisävaruste ja kallis, vaikka en sitä kesäisin tarvitsekaan (kesäautoksi tämä hankittu)...
niin kannattais laittaa kuntoon... Keväällä sitten kun otan auton taas käyttöön...
Oli muunmuassa can väylän kommunikaatiovirhettä ym.
Nyt ei koko napista tapahdu enää mitään..
Ja ajastuksellakin saan keltaisen valon mut kun pitäis lkaa toimimaan niin keltainen valo sammuu eikä weba enää inahdakaan..
Kuin vikakoodien nollauksella voi saada elottomaksi koko laitteen?
Edit. Eikun sain heräämään toisella yrittämällä ajastuksella kun vain pois virtalukosta. Naputti tosin vaan minuutin ja sytytti molemmat valot jälleen nappiin ja kuoli...
Olisiko teillä palstalaisilla kokemusta / tietoa ehdottaa jotakin mersuihin erikoistunutta pajaa pääkaupunkiseudulla.
Tuo on senverran spessu lisävaruste ja kallis, vaikka en sitä kesäisin tarvitsekaan (kesäautoksi tämä hankittu)...
niin kannattais laittaa kuntoon... Keväällä sitten kun otan auton taas käyttöön...
Re: Mercedes Benz SL 500 Auxiliary Heating
Kannattaa kyllä vaihtaa korjaamoa jos webasto on joku spessu lisävaruste. Eikö siellä mitään muuta osattu tehdä kuin nollata vikakoodit? Eihän se nollaus mitään vikojen korjausta ole.
Re: Mercedes Benz SL 500 Auxiliary Heating
Moi,
Tarkoitin siis että tuo on spessu osa minulle. Etten viitsisi jättää sitä korjaamatta vaikka käyttöä vähän - onhan auto hankittu kesäautoksi... Olen siis hankkinut auton vasta...
Sanoivat siellä korjaamollakin että ei taida suomessa montaa SL:llää olla tehdasvarusteisena lisälämmittimellä.
Lupasivat siis kurkata tätä ongelmaa toisen työn ohella sivupeilin kuoren vaihtoon minkä takia vein auton sinne alunperin.
Ottivat vikakoodit siis. Mutta eivät osanneet sanoa tarkemmin vian aiheuttajaa.
Sanoivat suoraan että voisi johtua "mistä vaan"? Eivätkä olleet halukkaita tutkia vikaa tarkemmin kun on tehdasasenteinen jne.
vaan suosittelivat etsimään mersuun erikoistunutta korjaamoa...
Viakoodeja:
https://aijaa.com/u7k41B" onclick="window.open(this.href);return false;
Lisäksi:
Onko tuo Viallinen oikeasti viallinen?
Vai miten noita pitää tulkita?
Esim. Koodi B1057 - Can-väylä, avokaton käyttöyks. - Viallinen
Katto toimii ihan moitteettomasti..
Tarkoitin siis että tuo on spessu osa minulle. Etten viitsisi jättää sitä korjaamatta vaikka käyttöä vähän - onhan auto hankittu kesäautoksi... Olen siis hankkinut auton vasta...
Sanoivat siellä korjaamollakin että ei taida suomessa montaa SL:llää olla tehdasvarusteisena lisälämmittimellä.
Lupasivat siis kurkata tätä ongelmaa toisen työn ohella sivupeilin kuoren vaihtoon minkä takia vein auton sinne alunperin.
Ottivat vikakoodit siis. Mutta eivät osanneet sanoa tarkemmin vian aiheuttajaa.
Sanoivat suoraan että voisi johtua "mistä vaan"? Eivätkä olleet halukkaita tutkia vikaa tarkemmin kun on tehdasasenteinen jne.
vaan suosittelivat etsimään mersuun erikoistunutta korjaamoa...
Viakoodeja:
https://aijaa.com/u7k41B" onclick="window.open(this.href);return false;
Lisäksi:
Onko tuo Viallinen oikeasti viallinen?
Vai miten noita pitää tulkita?
Esim. Koodi B1057 - Can-väylä, avokaton käyttöyks. - Viallinen
Katto toimii ihan moitteettomasti..
Re: Mercedes Benz SL 500 Auxiliary Heating
valitettavasti tuosta ei nyt käy oikein ilmi edes se että mikä koodeista on päällä oleva mikä tallentunut vika... ehkä ne ovat päällä olevia kun kerran ei pysty poistamaan.
Oikean puolen peilin kuori? Saattaa olla muutakin rikki kuin kuori...
Tehdasasenteinen... mitenhän olisivat edenneet jos EI ole tehdasasenteinen, oliko heillä muka weban oma diagniostiikka? Jos oli, niin kyllä sen pitäisi toimia tämänkin kanssa. Puhunevat paskaa kun säikähtivät can vikoja.
Se vänkärin oviohjain nyt kuntoon, mikä tahansa väylähäiriö voi sekoittaa systeemiä, sitten stariin ja komponenttitestaus weballe. Voi olla can-liitin ongelmakin mutta taas mennään hieman sinne weban ohjainkortin suuntaan (minun henkilökohtainen mielipide).
Oikean puolen peilin kuori? Saattaa olla muutakin rikki kuin kuori...
Tehdasasenteinen... mitenhän olisivat edenneet jos EI ole tehdasasenteinen, oliko heillä muka weban oma diagniostiikka? Jos oli, niin kyllä sen pitäisi toimia tämänkin kanssa. Puhunevat paskaa kun säikähtivät can vikoja.
Se vänkärin oviohjain nyt kuntoon, mikä tahansa väylähäiriö voi sekoittaa systeemiä, sitten stariin ja komponenttitestaus weballe. Voi olla can-liitin ongelmakin mutta taas mennään hieman sinne weban ohjainkortin suuntaan (minun henkilökohtainen mielipide).
W219 320CDI -07
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Mercedes Benz SL 500 Auxiliary Heating
Mutta kun ei siinäkään (vänkärin ovi) mitään vikaa ole... Ainoa vika mikä on ovissa on nuo napit ulkopuolisissa kahvoissa molemmissa ovissa joista niiden pitäisi mennä lukkoon.. Eivät toimi..
Mut kaukosäätimellä menee lukkoon ihan normaalisti.
Muistelisin että puhuivat että vänkärin oviohjain vikakoodi taisi olla ainoa herja mistä sanoi ettei pystynyt poistamaan...
Muut pystyivät kuulemma poistamaan.
Ja joo peilin kuorta olin vaihtamassa kun siinä oli lohkeama - peilit toimii ihan normaalisti... Ei liittynyt tähän vikaan ollenkaan... Mut pyysin tutkimaan tätä vikaa samalla kun oli tuota peilin kuorta varten jo varattu aika..
Mut kaukosäätimellä menee lukkoon ihan normaalisti.
Muistelisin että puhuivat että vänkärin oviohjain vikakoodi taisi olla ainoa herja mistä sanoi ettei pystynyt poistamaan...
Muut pystyivät kuulemma poistamaan.
Ja joo peilin kuorta olin vaihtamassa kun siinä oli lohkeama - peilit toimii ihan normaalisti... Ei liittynyt tähän vikaan ollenkaan... Mut pyysin tutkimaan tätä vikaa samalla kun oli tuota peilin kuorta varten jo varattu aika..
Re: Mercedes Benz SL 500 Auxiliary Heating
No miksi tuota epäilin oli se että kaikki peilin ohjaukset menevät myös tuon oviohjaimen kautta. No onhan siellä sitten se vikakin. Napit eivät toimi- selvä vika ja syy koodille. Miksi - jää vielä odottamaan. Jos se oviohjain lähettaa skeidaa väylälle niin se voi sekoittaa ihmeellisiä paikkoja autossa. Sen ohajimen liittimen voisi koemielessä nypätä irti ja koikeilla lähteekö weba tulille mutta epäilen että weban liittimissä tai ohjaimessa vika on. Kotisohvalta huutelen, suhtaudu varauksella...Flightman kirjoitti:Mutta kun ei siinäkään (vänkärin ovi) mitään vikaa ole... Ainoa vika mikä on ovissa on nuo napit kahvoissa molemmissa ovissa joista niiden pitäisi mennä lukkoon.. Eivät toimi..
Mut kaukosäätimellä menee lukkoon ihan normaalisti.
Muistelisin että puhuivat että vänkärin oviohjain vikakoodi taisi olla ainoa herja mistä sanoi ettei pystynyt poistamaan...
Muut pystyivät kuulemma poistamaan.
Ja joo peilin kuorta olin vaihtamassa kun siinä oli lohkeama - peilit toimii ihan normaalisti... Ei liittynyt tähän vikaan ollenkaan... Mut pyysin tutkimaan tätä vikaa samalla..

W219 320CDI -07
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Mercedes Benz SL 500 Auxiliary Heating
"Napit eivät toimi- selvä vika ja syy koodille. Miksi - jää vielä odottamaan."
-Mitä pitää odottaa
?
Arvostan neuvoja - vaikka kotisohvaltakin
. Kiitos siis näistä!
En tosiaan ole mikään automekaanikko. Mut ajattelin hankkia tällaisen vanhemman pelin jolla vois ehkä vähän "harjoitella" omatoimista puuhastelua ja oppia jotain auton tekniikasta enempikin...
Mikä on Star? Se on joku MB oma testeri? Paljonko sellainen maksaa jos sellaisen haluaisi omaksi ostaa?
Mitähän tuollainen Weban ohjainkortti kustantaa. Mainitsit että se voi olla kalliskin?
-Mitä pitää odottaa

Arvostan neuvoja - vaikka kotisohvaltakin

En tosiaan ole mikään automekaanikko. Mut ajattelin hankkia tällaisen vanhemman pelin jolla vois ehkä vähän "harjoitella" omatoimista puuhastelua ja oppia jotain auton tekniikasta enempikin...
Mikä on Star? Se on joku MB oma testeri? Paljonko sellainen maksaa jos sellaisen haluaisi omaksi ostaa?
Mitähän tuollainen Weban ohjainkortti kustantaa. Mainitsit että se voi olla kalliskin?
Re: Mercedes Benz SL 500 Auxiliary Heating
Pitää odottaa sitä oikeaa diagnoosiohjelmaa mikä on se 'star'. Se luultavasti kertoisi että lukituksen ohjauksessa vika, mutta ei sekään mikään jumala ole, välttämättä ei tajua jos caniväylä on se mikä kiukuttelee. Kun päästiin aiheeseen niin alkuperäistä staria ei oikein tavallinen pulliainen pääse helposti ostamaankaan, ja kiinalaisten kloonien myynnistä puhuminen on foorumilla kielletty. Niitä löytyy normaaleilta nettimyyntikanavilta, vaihtelevalla hinnalla ja vaihtelevalla laadulla. Sinun tapauksessa sopivan muxin ja kovalevy ohjelmineen hinnat ovat siellä ehkä 200-300 eurosta hieman ylöspäin. Siihen läppäri päälle.
Kuten sanoin väylä- ja ohjainkorttivikojen varmistus on vaikeaa jopa kunnon laitteella. Mutta sillä 'starilla' pääsee ohjaamaan esim webaston jokaista komponettia erikseen ja sitä kautta lähemmäksi todellista syytä. Foorumilta löytyy threadi missä on starin omistavia foorumilaisia, heiltä avun saanti on yleensä edullisempaa ('pullakahvikustannusperiaatteella') kuin virallisten MB jälleenmyyjien tuntiveloituksen kautta, toki korjaamotoiminnnan puutteen vuoksi jäädään vain vikakoodiasteelle kun taas osaava mersukorjaamo myös korjaa vian samalla jos niin halutaan. Starin omistaminen ja käyttö on insinööripornoo parhaimmillaan, siinä jää torquet ja muut pilipaliapsit jalkoihin välittömästi.
Edit: ohjainkortin korjausta kannataa kysäistä esim sercapilta. Ei se kallista ole verrattuna kokonaan uuden kaminan ostoon mitä Veho tarjoaa. Niitä uusia ohjainkortteja kun vain ei ole saatavilla.
Kuten sanoin väylä- ja ohjainkorttivikojen varmistus on vaikeaa jopa kunnon laitteella. Mutta sillä 'starilla' pääsee ohjaamaan esim webaston jokaista komponettia erikseen ja sitä kautta lähemmäksi todellista syytä. Foorumilta löytyy threadi missä on starin omistavia foorumilaisia, heiltä avun saanti on yleensä edullisempaa ('pullakahvikustannusperiaatteella') kuin virallisten MB jälleenmyyjien tuntiveloituksen kautta, toki korjaamotoiminnnan puutteen vuoksi jäädään vain vikakoodiasteelle kun taas osaava mersukorjaamo myös korjaa vian samalla jos niin halutaan. Starin omistaminen ja käyttö on insinööripornoo parhaimmillaan, siinä jää torquet ja muut pilipaliapsit jalkoihin välittömästi.
Edit: ohjainkortin korjausta kannataa kysäistä esim sercapilta. Ei se kallista ole verrattuna kokonaan uuden kaminan ostoon mitä Veho tarjoaa. Niitä uusia ohjainkortteja kun vain ei ole saatavilla.
W219 320CDI -07
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Mercedes Benz SL 500 Auxiliary Heating
Tätä tutkittu nyt. Vianetsinnässätuolle Heaterille antaa vikaa akun varauksesta joka on laskenut muistaakseni sinne 10-11 volttiin. Siksi menee vikatilaan. Akku vaihdetaan uuteen. Auto kyllä käynnistyi moitteetta aijemmin... Pari viikkoa sitten piti jo vaihtaa tuo consumer akkukin kun antoi herjaa sekin alhaisesta varauksesta auton seisottua kylmässä tallissa ainoastaan vajaan viikon. Eli mikäli tuo pääakkukin on samaa ikäluokkaa on sekin todennäköisesti ehtoopuolella...
Re: Mercedes Benz SL 500 Auxiliary Heating
Kai se auto käynnistyy starttiakulla vaikka webasto olisi tyhjentänyt consumer-akun! Kumpi sinusta nyt on pääakku? Saattaa se starttiakkukin olla ehtoopuolella mutta ei tuossa mainittu mitään siihen viittaavaa.
Re: Mercedes Benz SL 500 Auxiliary Heating
Moikka. Joo.
Eli Consumer akku vaihdettiin pariviikkoa sitten eri pajalla aijemmin kun auto oli ollut tallissa vajaan viikon sain käynnistyksessä
ajotietokoneeseen sinisellä taustalla akun kuvan ja herjan Electric Consumer Offline. mm. tutkat olivat pois pelistä
herjan ollessa päällä. Häipyi noin 10 minsan ajon jälkeen.
Nyt siis on kyse starttiakusta (pääakusta). Olivat sitä mieltä että tuo Lisälämmitin on starttiakun takana ei sen consumer akun takana.
Ja olivat saaneet vikakoodin alhaisesta volttimäärästä mikä aiheuttaisi tuon lisälämmittimen sekoamisen. Eli se starttiakku menis vaihtoon nyt kanssa.
Eli Consumer akku vaihdettiin pariviikkoa sitten eri pajalla aijemmin kun auto oli ollut tallissa vajaan viikon sain käynnistyksessä
ajotietokoneeseen sinisellä taustalla akun kuvan ja herjan Electric Consumer Offline. mm. tutkat olivat pois pelistä
herjan ollessa päällä. Häipyi noin 10 minsan ajon jälkeen.
Nyt siis on kyse starttiakusta (pääakusta). Olivat sitä mieltä että tuo Lisälämmitin on starttiakun takana ei sen consumer akun takana.
Ja olivat saaneet vikakoodin alhaisesta volttimäärästä mikä aiheuttaisi tuon lisälämmittimen sekoamisen. Eli se starttiakku menis vaihtoon nyt kanssa.
Viimeksi muokannut Flightman, La 15.02.2020 13:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Mersumies
- Viestit: 685
- Liittynyt: La 21.02.2015 14:16
Re: Mercedes Benz SL 500 Auxiliary Heating
Taitaa ne tuonikäisen webaston ohjainkortinviatkin näkyä juuri jänniteongelmina, jos webaston vikakoodeista niitä löytyy ja akut on kunnossa..
2007 R 320cdi
Re: Mercedes Benz SL 500 Auxiliary Heating
Joo. Senhän näkee tosiaan sitten kun starttiakku on vaihdettu -> korjaako ongelman. Hyvähän se on jokatapauksessa vaihtaa muutenkin. Korjaa tuon lämmittimen ongelman tai ei... Se consumer akku oli huoltamon mukaan ihan oikeasti kaput (mitattu) eli sen herjat oli ihan aiheellisia.. Eikä sen osalta ole herjoja enää vaihdon jälkeen tullutkaan..
Re: Mercedes Benz SL 500 Auxiliary Heating
En ottanut kantaa kummankan akun kuntoon mutta starttiakku on G1/4 ja consumer akku G1. Oheisesta kytkentäkaaviosta voit tarkistaa kummasta sähköt tulee webastolle (f56 ja f55 sulakkeet). Olihan tässä kuitenkin kyse alkuperäisvarusteesta.Flightman kirjoitti:Moikka. Joo.
Eli Consumer akku vaihdettiin pariviikkoa sitten eri pajalla aijemmin kun auto oli ollut tallissa vajaan viikon sain käynnistyksessä
ajotietokoneeseen sinisellä taustalla akun kuvan ja herjan Electric Consumer Offline. mm. tutkat olivat pois pelistä
herjan ollessa päällä. Häipyi noin 10 minsan ajon jälkeen.
Nyt siis on kyse starttiakusta (pääakusta). Olivat sitä mieltä että tuo Lisälämmitin on starttiakun takana ei sen consumer akun takana.
Ja olivat saaneet vikakoodin alhaisesta volttimäärästä mikä aiheuttaisi tuon lisälämmittimen sekoamisen. Eli se starttiakku menis vaihtoon nyt kanssa.
Mitähän muuta tekevät mutu-tuntumalla siellä korjaamollasi.
Re: Mercedes Benz SL 500 Auxiliary Heating
Nyt on kyllä sellaista sähköpornoa etten tajua hevonhumppaa
mä vaan yritän ajaa ja korjauttaa jos jossain vikaa.
Mut kiitti kuitenkin.


Re: Mercedes Benz SL 500 Auxiliary Heating
Ei tuossa mitään tajuttavaa ole eikä tarvii sitäkään ymmärtää. Printtaa ja näytä sille korjaamollesi ja kysy tuleeko lämmittimen sähköt starttiakulta.
Vinkkinä kuvan alalaidassa G1 on consumer akku. Siitä lähtevä viiva edustaa sähkön kulkureittiä vasemmalla ylempänä oleville f55 ja f56 sulakkeille ja onhan siinä joku sulakekin välissä mutta ei se sähkö siitä välistä pomppaa toiselta akulta. Niin toiselta f56/f55 sulakkeelta menee sähköt webastolle, toiselta kaukosäädön vastaanottimelle.
Harmittaa vaan että tuon vertaa ei viitsitä vaivaa nähdä jos asiakas vaan tyytyy maksamaan mitä korjaamo ehdottaa. Enkä sano että akkuja turhaan olisi vaihtoon menossa mutta ainakin perustelut ihan pielessä.
Vinkkinä kuvan alalaidassa G1 on consumer akku. Siitä lähtevä viiva edustaa sähkön kulkureittiä vasemmalla ylempänä oleville f55 ja f56 sulakkeille ja onhan siinä joku sulakekin välissä mutta ei se sähkö siitä välistä pomppaa toiselta akulta. Niin toiselta f56/f55 sulakkeelta menee sähköt webastolle, toiselta kaukosäädön vastaanottimelle.
Harmittaa vaan että tuon vertaa ei viitsitä vaivaa nähdä jos asiakas vaan tyytyy maksamaan mitä korjaamo ehdottaa. Enkä sano että akkuja turhaan olisi vaihtoon menossa mutta ainakin perustelut ihan pielessä.
Re: Mercedes Benz SL 500 Auxiliary Heating
Juu, ei pitäsi olla korjaamon 'ammattilaisille' vaikeaa, 'näin se siinä kiiassakin meni' ei vaan päde... pitäisi edes itse oikeasti tietää mitä tekee ennenkuin tekee... valitettavan usein huidellaan niitä uusia osia kunnes sokea kanakin osuu risukasaan... DBFIn pointti on hyvä, korjaamo vaihtoon vaikka löysivätkin yhden viallisen komponentin.
W219 320CDI -07
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Mercedes Benz SL 500 Auxiliary Heating
Tuo Consumer akku on vaihdettu eri huoltamolla pariviikkoa takaperin eli sen tajusin ihan itse että pitäisi vaihtaa kun sain sen consumer offline herjan. Tämä webaongelma on nyt tutkittavana toisella korjaamolla - muiden töiden ohessa - pyysin kurkkaamaan samalla. Kertoivat että on saatu vikakoodi (sähkäri kuulemma tutki)? että akulta voltteja liian vähän se 10.xxv jotain kun en muista tarkemmin mitä sanoivat puhelimessa ja ehdottivat starttiakun vaihtoa ja että tämän takia weba saattaisi mennä jumiin.
Kerroin siis heille myös että consumer akku on juuri vaihdettu - eikä se ole tuohon weban ongelmaan vaikuttanut. Mutta sen consumer akun vaihdon jälkeen se consumer herja kyllä poistui. Kuten pitikin.
Auto on edelleen siellä huoltamolla muiden korjausten tiimoilta mitkä ei liity tähän, käsijarrua yms... Eli auto ei ole hallussani tällähetkellä.
Voiskohan se tosiaan olla sitten se weban ohjainkortti mitä teistä moni on ehdottanut.
Kerroin siis heille myös että consumer akku on juuri vaihdettu - eikä se ole tuohon weban ongelmaan vaikuttanut. Mutta sen consumer akun vaihdon jälkeen se consumer herja kyllä poistui. Kuten pitikin.
Auto on edelleen siellä huoltamolla muiden korjausten tiimoilta mitkä ei liity tähän, käsijarrua yms... Eli auto ei ole hallussani tällähetkellä.
Voiskohan se tosiaan olla sitten se weban ohjainkortti mitä teistä moni on ehdottanut.