Morjesta,
En löytänyt vastausta pikasella haulla niin pitääpä ihan kysymys lanka tehdä.
Eli mulla olis tuommonen merseedes kiikarissa, OM605 turbo koneella ja mietiskelin että mitenköhän sitä koneen kuntoa vois parhaiden arvioida päällepäin ja ajossa? Sillä on nyt ajettu ~400tkm en tiedä onko se paljon vai vähän jos tarkoitus olis vähän viritellä tulevaisuudessa, sanotaan vaikka 300 hepan tuntumaan. Onkohan mitenkään mahdollista/järkevää, koneen kestoa ajatellen? Käyttöautoksi olisi tulossa niin suht luotettavakin saisi olla, toki tiedän että ei viritetty koskaan tule olevaan lähimainkaan yhtä luotettava kun joku vakio vapari. Muidenkin OM60x koneiden vastaavia ominaisuuksia kuulen mielellään, jos näissä nyt hirveästi eroja on.
OM60x koneiden kesto
Re: OM60x koneiden kesto
Kone varmaan kestää mutta mikäs laatikko siellä on?...722.4 jos on niin se ei kestä mitään eli mielellään manuaalia tai 722.6 jäkiasenteisella boxilla.
Mersun dieselit on kyllä lujia ja toi 0m605 on kyllä passeli kompakti....ennenkaikkea sen pitää olla turbo jo vakiona...ei vaparista kyhätty kun turbo kone on vahvistettu kauttaaltaan.
Sitten mieti tarkkaan ostatko valmiin vai teetkö itse kun rahaa tulee palamaan perkulesti vai ostatko uudemman cdi laitteen jossa jo ohjelmoinnilla isoissa dieseleissä saa paljon reserviä luotettavuudesta tinkimättä.
Mersun dieselit on kyllä lujia ja toi 0m605 on kyllä passeli kompakti....ennenkaikkea sen pitää olla turbo jo vakiona...ei vaparista kyhätty kun turbo kone on vahvistettu kauttaaltaan.
Sitten mieti tarkkaan ostatko valmiin vai teetkö itse kun rahaa tulee palamaan perkulesti vai ostatko uudemman cdi laitteen jossa jo ohjelmoinnilla isoissa dieseleissä saa paljon reserviä luotettavuudesta tinkimättä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: OM60x koneiden kesto
Siinä on 722.3, kuulemma vahvistettu, ja PP dieselin kyhäämä pumppu 7mm elementeillä. Ei vissiin niitä parhaita mutta luulis menevän kevyemmässä virityksessä? Niin ja mistäköhän johtuu et se mosa heiluu aika paljon tyhjäkäynnillä, tuntu käyvän aivan ok ja kumityynytkin kuulemma uusittu..