270 CDI (211) käytös
270 CDI (211) käytös
Jonkin aikaa ihmetellyt auton käytöstä.
- kylmän liikkellelähtö on laiskaa, ihan kuin laatikko (722.6) luistaisi ja ottaisi kiinni noin2100krs ja sitten mennään. Lämpimänä efekti ei ole ihan yhtä voimakas.
- Kiihdyttäessä moottori ottaa kierroksi lähes "punaiselle" ja empii isommalle vaihtamista pitkään. Iha kuin teho tms loppuisi kesken.
- Täydellä kaasulla paikaltaa kiihdyttäessä saattaa lähteä ihan "kivasti", mutta usein miten hyytyy täysin.
Kilometrejä on takana 499.000km, laatikon öljyt, suodattimet ja liitin vaihdettu noin 2000km sitten (huuhtelemalla). Tällä ei ollut vaikutusta toimintaan. Öljy oli kirkasta eikä haissut palaneelle tms. Suodatinkin oli ihan hyvässä kunnossa.
- Starilla on katsottu eikä mitään vikailmoituksia ole.
- Ei tieto onko moottori ohjelmoitu uudestaan.
- Välillä tulee polttoaineen tuoksu sisälle.
- kulutus on ihan normi "matka noin 6,3l/100km ja kaupunkin siinä 8-9l/100km jos ei polje.
Sateisena päivänä saattaa toimia kaikki oikein hyvin ja lähtee vääntämään jo yli 1000krs jälkeen ihan mukavasti.
Mistähän lähtisi etsimään vikaa? Ahdin, laatikko, DPF vai mikä?
- Jotenkin kuin voima loppuisi + polttoaineen tuoksu.
- Sutiiko vaihteisto?
- Polttainen vuoto tai ahtovuoto
- Turbo on ilmeisesti muuttuva siipinen eli voisiko siipien ohjaus jotenkin olle rikki ?
- Ideoita???
- kylmän liikkellelähtö on laiskaa, ihan kuin laatikko (722.6) luistaisi ja ottaisi kiinni noin2100krs ja sitten mennään. Lämpimänä efekti ei ole ihan yhtä voimakas.
- Kiihdyttäessä moottori ottaa kierroksi lähes "punaiselle" ja empii isommalle vaihtamista pitkään. Iha kuin teho tms loppuisi kesken.
- Täydellä kaasulla paikaltaa kiihdyttäessä saattaa lähteä ihan "kivasti", mutta usein miten hyytyy täysin.
Kilometrejä on takana 499.000km, laatikon öljyt, suodattimet ja liitin vaihdettu noin 2000km sitten (huuhtelemalla). Tällä ei ollut vaikutusta toimintaan. Öljy oli kirkasta eikä haissut palaneelle tms. Suodatinkin oli ihan hyvässä kunnossa.
- Starilla on katsottu eikä mitään vikailmoituksia ole.
- Ei tieto onko moottori ohjelmoitu uudestaan.
- Välillä tulee polttoaineen tuoksu sisälle.
- kulutus on ihan normi "matka noin 6,3l/100km ja kaupunkin siinä 8-9l/100km jos ei polje.
Sateisena päivänä saattaa toimia kaikki oikein hyvin ja lähtee vääntämään jo yli 1000krs jälkeen ihan mukavasti.
Mistähän lähtisi etsimään vikaa? Ahdin, laatikko, DPF vai mikä?
- Jotenkin kuin voima loppuisi + polttoaineen tuoksu.
- Sutiiko vaihteisto?
- Polttainen vuoto tai ahtovuoto
- Turbo on ilmeisesti muuttuva siipinen eli voisiko siipien ohjaus jotenkin olle rikki ?
- Ideoita???
Re: 270 CDI (211) käytös
Jos mitään vikakoodeja ei tule niin kaikki toimii about normaalisti. Toi laatikon käytös on vähän tuollaista vakiona, ainakin mitä itse sillä vakiona ajoin niin miettii vaihtoja, huudattaa konetta liian isoilla kierroksilla ym.
Mitä laiskuuteen tulee niin katso onko kaikki ahtoputket ehjiä, ja että mikään suutin ei vuoda koneen päälle naftaa. Joskus menee suuttimen holkki halki ja vuotaa koneen päälle suutinpoteroon.
Mitä laiskuuteen tulee niin katso onko kaikki ahtoputket ehjiä, ja että mikään suutin ei vuoda koneen päälle naftaa. Joskus menee suuttimen holkki halki ja vuotaa koneen päälle suutinpoteroon.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5802
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: 270 CDI (211) käytös
Kaikki ei selvästi ole kunnossa, tuskin on kyse hiukaspöntöstäMikaJK kirjoitti:Jonkin aikaa ihmetellyt auton käytöstä.
- kylmän liikkellelähtö on laiskaa, ihan kuin laatikko (722.6) luistaisi ja ottaisi kiinni noin2100krs ja sitten mennään. Lämpimänä efekti ei ole ihan yhtä voimakas.
- Kiihdyttäessä moottori ottaa kierroksi lähes "punaiselle" ja empii isommalle vaihtamista pitkään. Iha kuin teho tms loppuisi kesken.
- Täydellä kaasulla paikaltaa kiihdyttäessä saattaa lähteä ihan "kivasti", mutta usein miten hyytyy täysin.
Kilometrejä on takana 499.000km, laatikon öljyt, suodattimet ja liitin vaihdettu noin 2000km sitten (huuhtelemalla). Tällä ei ollut vaikutusta toimintaan. Öljy oli kirkasta eikä haissut palaneelle tms. Suodatinkin oli ihan hyvässä kunnossa.
- Starilla on katsottu eikä mitään vikailmoituksia ole.
- Ei tieto onko moottori ohjelmoitu uudestaan.
- Välillä tulee polttoaineen tuoksu sisälle.
- kulutus on ihan normi "matka noin 6,3l/100km ja kaupunkin siinä 8-9l/100km jos ei polje.
Sateisena päivänä saattaa toimia kaikki oikein hyvin ja lähtee vääntämään jo yli 1000krs jälkeen ihan mukavasti.
Mistähän lähtisi etsimään vikaa? Ahdin, laatikko, DPF vai mikä?
- Jotenkin kuin voima loppuisi + polttoaineen tuoksu.
- Sutiiko vaihteisto?
- Polttainen vuoto tai ahtovuoto
- Turbo on ilmeisesti muuttuva siipinen eli voisiko siipien ohjaus jotenkin olle rikki ?
- Ideoita???
(sitä tuskin on vaikka auton ikä on ilmesesti on joku salaisus...

mutta korista ja moottorista päätellen sen verran vanha että harvemmin on)
polttoaaineen ahju viittaa jo mainituihin suutin asiohin, konepelti auki, näkyy musta muovi
(siis jos ei ole vielä jäännyt jonnekin korjmon nurkaan) mikä kiinni muutama
(taisi olla 6kpl) torx kantaista(jollei jo joku seka pultitus) pulttia irti muovi pois
kurkistus suutimien(ne on ne siinä keskellä moottori mihin menee metaliset putket) juureen onko märkää/mustaa,
tuossa edellä näkee samalla onko sinne muovin alle piilottetu tuhoboxsi
parempi toiminta satella=kylmällä ilmalla viittaa imuilman lämpötilasta(usein anturi) vaivoista, jostain "kaikkiirti"
ohlmasta mikä tarvitsisi jo pareman välijäähdytimen(oikkestaan jo vakiona se alkuperäinen on tehoton mutta toimii juuri ja juuri... ilman oireita keskiverto käytössä)
muuta lämö(sade) vaikuteista tarkeile laatikoon lämpöä(paine vuto) kuivalla/satella imuilman lämpöä, ilmamaassa
ecun mittamia ahtopaineta ja ilman painetta onko järkeviä
laatikon oireesen vielä että tarkista öljyn määrä
Mökkillä
'
'
Re: 270 CDI (211) käytös
Päälle päin ei vuotoja näy suuttimista eikä niiden juurista löydy kuin kuivaa. Auton ikä jäi mainitsematta sen noin 15 vuotta eli 2004 vuosimallia.
Imuilman lämpötilan johto oli poikki kun ostin auton ja se korjattu. Starin mukaan näyttäisi toimivan nyt kuten pitääkin.
Laatikon öljyt on vaihdettu huutelemalla noin 1000km sitten, samalla suodatin, liitin ja tiiviste. Tuhoboksia ei myöskään näy olevan.
Softaa itse olen myös epäillyt, mutta edellinen omistaja ei tiennyt onko softattu.
Auton luonne muuttuu täysin saateella. Lauhdin ei nyt montaa kymppiä maksa ja isompikaan ei paljon leipää ota.
MAF eipäilin jossain vaiheessa myöskin ja tuota imuilman anturia sekä lauhdutinta. Letkut näyttäisi olevan ehjä ja aika puhtaat.
Imuilman lämpötilan johto oli poikki kun ostin auton ja se korjattu. Starin mukaan näyttäisi toimivan nyt kuten pitääkin.
Laatikon öljyt on vaihdettu huutelemalla noin 1000km sitten, samalla suodatin, liitin ja tiiviste. Tuhoboksia ei myöskään näy olevan.
Softaa itse olen myös epäillyt, mutta edellinen omistaja ei tiennyt onko softattu.
Auton luonne muuttuu täysin saateella. Lauhdin ei nyt montaa kymppiä maksa ja isompikaan ei paljon leipää ota.
MAF eipäilin jossain vaiheessa myöskin ja tuota imuilman anturia sekä lauhdutinta. Letkut näyttäisi olevan ehjä ja aika puhtaat.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5802
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: 270 CDI (211) käytös
Starin mukaan näyttäisi toimivan nyt kuten pitääkinMikaJK kirjoitti:Päälle päin ei vuotoja näy suuttimista eikä niiden juurista löydy kuin kuivaa. Auton ikä jäi mainitsematta sen noin 15 vuotta eli 2004 vuosimallia.
Imuilman lämpötilan johto oli poikki kun ostin auton ja se korjattu. Starin mukaan näyttäisi toimivan nyt kuten pitääkin.
Laatikon öljyt on vaihdettu huutelemalla noin 1000km sitten, samalla suodatin, liitin ja tiiviste. Tuhoboksia ei myöskään näy olevan.
Softaa itse olen myös epäillyt, mutta edellinen omistaja ei tiennyt onko softattu.
Auton luonne muuttuu täysin saateella. Lauhdin ei nyt montaa kymppiä maksa ja isompikaan ei paljon leipää ota.
MAF eipäilin jossain vaiheessa myöskin ja tuota imuilman anturia sekä lauhdutinta. Letkut näyttäisi olevan ehjä ja aika puhtaat.
Eli näytää järkeviä lukemia ? kylmällä konella ulko ilmanlämpö tilaa,
entä paine anturit kone sammutettuna,
mitä näytää ahtopainetta kuormittaessa?
Mökkillä
'
'
Re: 270 CDI (211) käytös
Niin ja mitenkäs imusarjan läpät, liikkuuko vai onko kenties vipu poikki. Mitä lukemia ilmamäärämittari näyttää?
Softan voi tarkistetaa ajamalla pari vetoa star kytkettynä mitä ruiskutusmäärä on, jos on ohjelma ja kunnolla tehty niin pitäisi näkyä luokkaa 90mm^3
Softan voi tarkistetaa ajamalla pari vetoa star kytkettynä mitä ruiskutusmäärä on, jos on ohjelma ja kunnolla tehty niin pitäisi näkyä luokkaa 90mm^3
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5802
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: 270 CDI (211) käytös
Ja vaikka näyttäisi 90 ruiskutusta niin sekään ei vielä tarkoitta että olisi kunnolla tehtyMJPfin kirjoitti:Niin ja mitenkäs imusarjan läpät, liikkuuko vai onko kenties vipu poikki. Mitä lukemia ilmamäärämittari näyttää?
Softan voi tarkistetaa ajamalla pari vetoa star kytkettynä mitä ruiskutusmäärä on, jos on ohjelma ja kunnolla tehty niin pitäisi näkyä luokkaa 90mm^3
voi olla vaikapa lämpötiloja räpelöity tai vika koodien näkyminen estetty
Mutta tosiaan kannattaa katsoa alkuun nuo kaikki jo mainitut jutu hyvä konsti on tuo MJPfin manitsema ajo
siinä samlla vielä katselee ahto/ruiskutus paineen
parhaiten onnisttu ylämäessä
Mökkillä
'
'
Re: 270 CDI (211) käytös
Tuosta polttoaineen hajusta senverran, että tuossa minun 270cdi:ssä tuli kanssa katku kabiiniin,mutta ainoastaan paikallaan pyörittäessä ajossa katkua ei tullut. Yhden ruiskusuuttimen juuresta kuului vaimea supsutus tyhjäkäynnillä. Suuttimen ympärillä ei ollut näkyvää vuotoa ja oli aivan kuiva. Laitettiin uusi tiiviste suuttimelle ja se auttoi
MB 270cdi -03
Re: 270 CDI (211) käytös
Pitääpä ensi viikolla kaivella Stari taas esiin(kaverin) ja tutkia nuo imuilman lämmöt, MAF toiminta, paineet ja ahdot jne.
Noista se täytyy löytyä.
Itse asiassa hyvä vinkki noista imusarjan läpistä. Näyttää siltä, että niiden toimintaa on jotenkin "rajoitettu" sillä servo ei näytä olevan ja on vedetty rautalangalla vipu niin, että läpät ilmeisesti auki. Täytynee purkaa koko läppähässäkkä irti kun ei se niin iso homma ole. Tuosta päätellen auto ilmeisesti softattu.
EGR venttiilille ei ilmeisesti tehty mitään koska on paikoillaan vielä. Sen ilmeisesti voi ottaa pois ja tulpata? (softan muutos pitänee tehdä?)
Kiitos kaikille vinkeistä. Laitan rapsan kun on testailut tehty.
Noista se täytyy löytyä.
Itse asiassa hyvä vinkki noista imusarjan läpistä. Näyttää siltä, että niiden toimintaa on jotenkin "rajoitettu" sillä servo ei näytä olevan ja on vedetty rautalangalla vipu niin, että läpät ilmeisesti auki. Täytynee purkaa koko läppähässäkkä irti kun ei se niin iso homma ole. Tuosta päätellen auto ilmeisesti softattu.
EGR venttiilille ei ilmeisesti tehty mitään koska on paikoillaan vielä. Sen ilmeisesti voi ottaa pois ja tulpata? (softan muutos pitänee tehdä?)
Kiitos kaikille vinkeistä. Laitan rapsan kun on testailut tehty.
Re: 270 CDI (211) käytös
ei välttämäti ole tehty muuta kuin otettu (viallinen?) läppämoottori pois, laitettu joko vastusviritys tai ehjä moottori jonnekin muualle (kannattaa tarkistaa) ja sidottu läpät aukiasentoon. Taasen jos kaikki läppäakselit eivät ole enää kiinni yhdystangossa voivat ne heiluessaan aiheuttaa vikatiloja ja ihmeellistä käytöstä. Ei sitä egr:ää sieltä fyysisesti poisteta, eikä tarvi tulpata kunhan tarkistaa että on kiinni. Ei kannata softailla ennenkuin saa auton muutoin kuntoon (no joo jos siellä on joku rupusofta nyt niin tietenkin kunnon softalla voi parantua, pienetkin viat vaan tuppaavat muuttua suuremmiksi kun mennään tehoja kutittelemaan ylöspäin)
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: 270 CDI (211) käytös
No niin, lupasin päivittää. Starin nokassa ilmeni parikin asiaa: Y94 ohajain ei pysynyt viitearvoissaan(?), MUTTA Ilmamäärämittarin näytti koko ajan lukemaa 3. kuten pitäisi olla yli 430. Vaihdon jälkeen alkoi pelittää moottori ihan eri malliin. Nyt alkaa vääntää jo 1200rpm eikä hyydy 4000rpm jälkeen ja vaihtaakin ihan erilailla.
Vaihteiston öljyt vaihdettiin, mutta tuo Comman öljy on ihan kuraa eli teen vaihdon uudestaan samalla, vaihdan kytkentäelvyn, Kybin, suodattimen, liittimen ja sekä tiivisteen. Tuo Comman öljy toimii ihan kummallisesti. Kylmänä luistaa ihan tolkuttomasti ja lämpimänä toimii jotenkuten hyvin, mutta verrattuna vanhoihin öljyihin niin toiminta huononi oleellisesti. Seuraavaksi joku kysyy adaptoitiinko laatikko KYLLÄ ja Starilla tehtii sekin.
Seuraavaksi otetaan imusarja irti ja poistetaan läpä ihan fyysisesti ja ajellaan taas Stari päällä ja tutkitaan arvoja.
Vaihteiston öljyt vaihdettiin, mutta tuo Comman öljy on ihan kuraa eli teen vaihdon uudestaan samalla, vaihdan kytkentäelvyn, Kybin, suodattimen, liittimen ja sekä tiivisteen. Tuo Comman öljy toimii ihan kummallisesti. Kylmänä luistaa ihan tolkuttomasti ja lämpimänä toimii jotenkuten hyvin, mutta verrattuna vanhoihin öljyihin niin toiminta huononi oleellisesti. Seuraavaksi joku kysyy adaptoitiinko laatikko KYLLÄ ja Starilla tehtii sekin.
Seuraavaksi otetaan imusarja irti ja poistetaan läpä ihan fyysisesti ja ajellaan taas Stari päällä ja tutkitaan arvoja.
-
- Mersumies
- Viestit: 2589
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: 270 CDI (211) käytös
Olen kokeillut Commaa ja toista kertaa ei tule. Vastaavasti olen käyttänyt Ravenol ATF -öljyjä ja toimii oikein hyvin. Kun valitsee sopivan tuotteen, on siinä purkin kupeessa selkeästi sanottu luokitus jonka täyttää.MikaJK kirjoitti:No niin, lupasin päivittää. Starin nokassa ilmeni parikin asiaa: Y94 ohajain ei pysynyt viitearvoissaan(?), MUTTA Ilmamäärämittarin näytti koko ajan lukemaa 3. kuten pitäisi olla yli 430. Vaihdon jälkeen alkoi pelittää moottori ihan eri malliin. Nyt alkaa vääntää jo 1200rpm eikä hyydy 4000rpm jälkeen ja vaihtaakin ihan erilailla.
Vaihteiston öljyt vaihdettiin, mutta tuo Comman öljy on ihan kuraa eli teen vaihdon uudestaan samalla, vaihdan kytkentäelvyn, Kybin, suodattimen, liittimen ja sekä tiivisteen. Tuo Comman öljy toimii ihan kummallisesti. Kylmänä luistaa ihan tolkuttomasti ja lämpimänä toimii jotenkuten hyvin, mutta verrattuna vanhoihin öljyihin niin toiminta huononi oleellisesti. Seuraavaksi joku kysyy adaptoitiinko laatikko KYLLÄ ja Starilla tehtii sekin.
Seuraavaksi otetaan imusarja irti ja poistetaan läpä ihan fyysisesti ja ajellaan taas Stari päällä ja tutkitaan arvoja.
Tuolta voi selata:
https://www.ravenol.de/en/product-range ... issions-1/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: 270 CDI (211) käytös
Comman vaihdon jälkeen todellakin aloin miettimään, että teinkö jotain väärin vaihdonyhteydessä, onko öljyä riittävästi/liian paljon jne. Muutamaa muuta olen käyttänyt aikaisemmin mm Febi, Mobil ja Teboil näissä mersun automaateissa ja kaikki ovat toimineet loistavasti. Comman jälkeen ihan käsittämätön laatikon luistaminen varsinkin kylmänä ja muuten erikoinen käytös. Motonet haistatti paskat asialle eli sekin pulju meni boikottiin.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5802
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: 270 CDI (211) käytös
Tämä vaan taas kerran vahvista sitä mitä monesti sanottu että siitä purkistaMikaJK kirjoitti:Comman vaihdon jälkeen todellakin aloin miettimään, että teinkö jotain väärin vaihdonyhteydessä, onko öljyä riittävästi/liian paljon jne. Muutamaa muuta olen käyttänyt aikaisemmin mm Febi, Mobil ja Teboil näissä mersun automaateissa ja kaikki ovat toimineet loistavasti. Comman jälkeen ihan käsittämätön laatikon luistaminen varsinkin kylmänä ja muuten erikoinen käytös. Motonet haistatti paskat asialle eli sekin pulju meni boikottiin.
Pitää löytyä merkintä MB236:10 tai MB236:14
(ei ymmärrä miksi sinne pitää jotain coomaa tai jotain muutta
missä tuota merkintä ole laitaa kun hinta erojakan ei juurikaan ole)
Mökkillä
'
'
- Jari Nysten
- Mersumies
- Viestit: 597
- Liittynyt: Ti 26.10.2010 14:58
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: 270 CDI (211) käytös
Ongelmahan onkin se että commassa lukee tuo merkintä, molemmatkin.
E500 4Matic S211 -04 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
Re: 270 CDI (211) käytös
Lisäksi Commassa on myös 236:15 jota ei saisi sekoitaa 236.14 kanssa tai toisin päin eikä sekoitta keskenään.
ÄLKÄÄ KÄYTTÄKÖ Comman automaattiöljy 722.6 ainakaan.
ÄLKÄÄ KÄYTTÄKÖ Comman automaattiöljy 722.6 ainakaan.
Re: 270 CDI (211) käytös
Ei löydy Comman ATF:ää Mersun 236.10, 236.14 tai 236.15 listoilta.
1991 W140 300 SE
Re: 270 CDI (211) käytös
Commassa on muutenki vähän liian leveät ne sopivuus merkinnät. Itte olen käyttäny 722.6 Mobil 134.
Helppo on myös kattoa se laatikon ohjaus boksi että on kuiva. Toki ei poista kaikkea kerrottuja vikoja.
Turbiinin siivet vois olla osa syy.. eli uutta turbaania.. asian osaava staari mies kyllä kertoo
Helppo on myös kattoa se laatikon ohjaus boksi että on kuiva. Toki ei poista kaikkea kerrottuja vikoja.
Turbiinin siivet vois olla osa syy.. eli uutta turbaania.. asian osaava staari mies kyllä kertoo
Re: 270 CDI (211) käytös
Purkin teksteihin ei kannata luottaa, jos on BEVO:n mukaan hyväksytty niin sitten on OK.Jari Nysten kirjoitti:Ongelmahan onkin se että commassa lukee tuo merkintä, molemmatkin.
wiimax.fi
- Jari Nysten
- Mersumies
- Viestit: 597
- Liittynyt: Ti 26.10.2010 14:58
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: 270 CDI (211) käytös
Juu, minulla on BEVO koneella suosikeissa ja appina luurissakin.dealer kirjoitti:Purkin teksteihin ei kannata luottaa, jos on BEVO:n mukaan hyväksytty niin sitten on OK.Jari Nysten kirjoitti:Ongelmahan onkin se että commassa lukee tuo merkintä, molemmatkin.
Vastasin vaan tohon että ei olisi muka merkintää, ihme kyllä tuollainen saa olla markkinoilla suomessa, aina joku lukee kyljestä ja ostaa.
E500 4Matic S211 -04 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
-
- Mersumies
- Viestit: 2589
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: 270 CDI (211) käytös
Tosiaan kerran olen käyttänyt yli 200tkm ajettuun autoon mutta siihenkin tuli puolikkaan vaihdon (ilman turbiinia, ei huuhtelua) jälkeen huuhteluvaihto laadukkaalla oikealla öljyllä.Jari Nysten kirjoitti:Juu, minulla on BEVO koneella suosikeissa ja appina luurissakin.dealer kirjoitti:Purkin teksteihin ei kannata luottaa, jos on BEVO:n mukaan hyväksytty niin sitten on OK.Jari Nysten kirjoitti:Ongelmahan onkin se että commassa lukee tuo merkintä, molemmatkin.
Vastasin vaan tohon että ei olisi muka merkintää, ihme kyllä tuollainen saa olla markkinoilla suomessa, aina joku lukee kyljestä ja ostaa.
Toisen kerran harkitsin ostoa mutta silmäillessä kävi ilmi, että Comma ilmoittaa sopivuudeksi ristikkäiset valmistajan suositukset joita ei ole ilmoitettu vaihtoehtoisiksi. Hyllyyn jäi sekä tulee jäämään kaikki tuon merkin tuotteet.
Re: 270 CDI (211) käytös
Teetätin huuhtelutäytön tuohon omaan ja ajettu sen jälkeen n.4000km Gomma-öljyä oli näköjään laitettu kun tarkistin kuitista. En tiedä johtuisiko tuosta öljymerkistä kun joskus reippaassa kiihdytyksessä heittää laatikko vapaalle,laatikko lähtee toimimaan kyllä normaalisti moottorin sammuttamisen jälkeen.
MB 270cdi -03
Re: 270 CDI (211) käytös
Jos heittää vapaalle niin ensimmäisenä tarkistaisin öljymäärän. Ei välttämättä johdu Comman öljystä mutta itse ehkä vaihtaisin poissa kun useampia huonoja kokemuksia kuullut .
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: 270 CDI (211) käytös
Öljyä on oikea määrä laatikossa eli ei siitä johdu tuo vapaalle meno. Enkä kyllä itsekkään usko,että tuo gomman öljy aiheuttaisi tuon kyseisen ongelman.
MB 270cdi -03
- anselmi123
- Vakiokalustoa
- Viestit: 362
- Liittynyt: Ti 28.06.2016 15:05
- Paikkakunta: LPR
Re: 270 CDI (211) käytös
Kannattaa ne Comman öljyt vaihtaa pois. Vaihdat vaikka Fuchs TITAN ATF 4134.
Star C3 @LPR
Re: 270 CDI (211) käytös
Jos tätä tai muita ongelmia ei ole ilmennyt ennen öljynvaihtoa niin mistäpä muustakaan, tai sattumaa.En tiedä johtuisiko tuosta öljymerkistä kun joskus reippaassa kiihdytyksessä heittää laatikko vapaalle
wiimax.fi
Re: 270 CDI (211) käytös
Ennen öljynvaihtoa ei ollut ongelmia vaikka öljynvaihdossa totesi vaihtaja,että vajausta oli n.1.5litraa.
Olisikohan kuitenkin käynyt niin,että jäi vielä likaa laatikkoon vaikka tehtiin huuhtelutäyttö ja kaikenkaikkiaan öljyä meni tuossa operaatiossa 14litraa
Olisikohan kuitenkin käynyt niin,että jäi vielä likaa laatikkoon vaikka tehtiin huuhtelutäyttö ja kaikenkaikkiaan öljyä meni tuossa operaatiossa 14litraa
MB 270cdi -03
Re: 270 CDI (211) käytös
Ei ole jäänyt likaa laatikkoon, ei johdu sellaisesta.
Kommentti siitä että vajausta oli 1,5 litraa kuulostaa siltä ettei öljyt vaihtanut henkilö ole perillä tekemisistään - vai mittasiko hän öljytason ennenkuin teki mitään muuta, lisäsi uutta öljyä 1,5 litraa ja totesi että nyt olisi oikea määrä ? Huuhtelulaitteen käyttämästä määrästä ja lisäyksen tarpeesta sen jälkeen ei pysty päättelemään asiaa, se on nähty ennenkin.
Puolentoista litran vajauksella vaihteisto ei toimi oikein.
Edelleen tästä tulee mieleen; mistä tiedät että öljyä on nyt oikea määrä, oletko itse mitannut tikulla vai ajatteletko että vaihdon jälkeen olisi ? Ettei kuitenkin ole väärä öljymäärä...joka tapauksessa vaihtaisin laatikkoon kunnolliset öljyt.
Kommentti siitä että vajausta oli 1,5 litraa kuulostaa siltä ettei öljyt vaihtanut henkilö ole perillä tekemisistään - vai mittasiko hän öljytason ennenkuin teki mitään muuta, lisäsi uutta öljyä 1,5 litraa ja totesi että nyt olisi oikea määrä ? Huuhtelulaitteen käyttämästä määrästä ja lisäyksen tarpeesta sen jälkeen ei pysty päättelemään asiaa, se on nähty ennenkin.
Puolentoista litran vajauksella vaihteisto ei toimi oikein.
Edelleen tästä tulee mieleen; mistä tiedät että öljyä on nyt oikea määrä, oletko itse mitannut tikulla vai ajatteletko että vaihdon jälkeen olisi ? Ettei kuitenkin ole väärä öljymäärä...joka tapauksessa vaihtaisin laatikkoon kunnolliset öljyt.
wiimax.fi
Re: 270 CDI (211) käytös
Öljynvaihto tehtiin ad-huollossa öljynvaihtolaitteella joka on suunniteltu nimenomaan vaihteiston huuhteluvaihtoon.
Asentaja ei mitannut öljytasoa ennen vaihtoa enkä kysynyt häneltä mistä päätteli tuon vajauksen. En ollut kokoaika paikalla seuraamassa tuota operaatiota. Aikaa operaatiossa meni n.2tuntia tämän jälkeen vielä testilenkki ja öljymäärän tarkistus mittatikulla. Käytin autoa vähänaikaa sitten merkkihuollossa ja pyysin samalla tarkistamaan öljyntason ja pinta oli vähän yli max-merkin. Asentaja tuumasi,että pienestä ylitäytöstä ei ole haittaa. Todennäköisesti vaihdatan kuitenkin uudet öljyt lähiaikoina ja varmistan,että tulee varmasti oikeaa öljyä laitettua
Asentaja ei mitannut öljytasoa ennen vaihtoa enkä kysynyt häneltä mistä päätteli tuon vajauksen. En ollut kokoaika paikalla seuraamassa tuota operaatiota. Aikaa operaatiossa meni n.2tuntia tämän jälkeen vielä testilenkki ja öljymäärän tarkistus mittatikulla. Käytin autoa vähänaikaa sitten merkkihuollossa ja pyysin samalla tarkistamaan öljyntason ja pinta oli vähän yli max-merkin. Asentaja tuumasi,että pienestä ylitäytöstä ei ole haittaa. Todennäköisesti vaihdatan kuitenkin uudet öljyt lähiaikoina ja varmistan,että tulee varmasti oikeaa öljyä laitettua
MB 270cdi -03
-
- Mersumies
- Viestit: 671
- Liittynyt: La 21.02.2015 14:16