W211 ilmajousi
W211 ilmajousi
Tuore mersun omistaja kaipaa mielipiteitä ilmajousista. Eli W211 farmari. Vuosimalli 2004 ei airmatic. Takajouset temppuilleet jo nonkin aikaa
ja tänään ei kuskinpuoli noussut. Ulkopuolella sitä seuraillessani oikealta puolelta kuului epämääräinen "rutina" jonka perään ilmat pakeni oikeankin puolen jousesta ja perä laski maahan. Eli jousi kauppaan. Mutta kummat bilstein vai arnott.
ja tänään ei kuskinpuoli noussut. Ulkopuolella sitä seuraillessani oikealta puolelta kuului epämääräinen "rutina" jonka perään ilmat pakeni oikeankin puolen jousesta ja perä laski maahan. Eli jousi kauppaan. Mutta kummat bilstein vai arnott.
-
- Mersumies
- Viestit: 552
- Liittynyt: To 11.04.2019 10:26
Re: W211 ilmajousi
Liittyykö pakkasiin?
Kompressorin ilmankuivaimen huolto, onko jäänyt tekemättä? Vettä putkissa ja venttiileissä? Jäätyvät herkästi pakkasilla ja venttiilit voivat jäädä raolleen.
Ehkä kannattaa huoltaa se kompura ekana, ja vasta sen jälkeen ostella pusseja.
Kompressorin ilmankuivaimen huolto, onko jäänyt tekemättä? Vettä putkissa ja venttiileissä? Jäätyvät herkästi pakkasilla ja venttiilit voivat jäädä raolleen.
Ehkä kannattaa huoltaa se kompura ekana, ja vasta sen jälkeen ostella pusseja.
Re: W211 ilmajousi
Kiitos nopeasta vastauksesta. Totta tuon kuskinpuolen jousen kanssa, mutta kun tänään sitä auton nousua seurasin kuului oikean puolen jousesta, miten sen nyt sanoisi, sellainen ääni kuin joku olisi revennyt ja sen jälkeen suhina ja takapää laski alas eikä sieltä enää yritä edes ylös.
Toki tarkastelen ensin letkut ja liitokset sun muut. Ja jos ne jouset menee vaihtoon niin tarviiko asennuksen jälkeen staria.
Ja alkuun liittyi pakkasiin, mutta riitti kuin oli plussan puolella. Tänäänkin noin +2.
Toki tuolta vasemmaltakin puolelta joku pihinä kuuluu, kun kompura käy ja ilmaa lykkää jouseen.
Toki tarkastelen ensin letkut ja liitokset sun muut. Ja jos ne jouset menee vaihtoon niin tarviiko asennuksen jälkeen staria.
Ja alkuun liittyi pakkasiin, mutta riitti kuin oli plussan puolella. Tänäänkin noin +2.
Toki tuolta vasemmaltakin puolelta joku pihinä kuuluu, kun kompura käy ja ilmaa lykkää jouseen.
Re: W211 ilmajousi
Sanoisin noista kahesta että arnott eikä tartte staria
Re: W211 ilmajousi
Arnott ja Bilstein eivät ole keskenään yhteensopivia. Kun kerran molemmat joutuu vaihtamaan niin sitten ei oikeastaan ole väliä kummat. Bilstein on alkuperäinen osa, jonka itsekin aikoinani ostin hajonneet pussin tilalle. Hyvin toimi niin pitkään kun auto oli itellä.eppe kirjoitti:Sanoisin noista kahesta että arnott eikä tartte staria
Täältä tilasin
http://www.air-suspension-shop.com/only ... suspension" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W211 ilmajousi
https://www.tt-thermo.fi/tarvikkeet.html" onclick="window.open(this.href);return false;
TT-termollakin on muuten ilmajousia ja kompressoreita.
TT-termollakin on muuten ilmajousia ja kompressoreita.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 6
- Liittynyt: Ti 12.09.2006 17:15
Re: W211 ilmajousi
Tämä ehkä halvin vaihtoehto uusia molemmat:
https://luftmaster.lt/en/produktas/luft ... 2003-2009/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://luftmaster.lt/en/produktas/luft ... 2003-2009/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W211 ilmajousi
Kun aloitusviestissä on selvästi kerrottu että pussi hajosi, niin ei taida sitä ryynien kuivaaminen korjata, kuten ei esim. katkennutta paineenpoistoventtiilin johtoakaan.EemeliErkki kirjoitti:....Ehkä kannattaa huoltaa se kompura ekana, ja vasta sen jälkeen ostella pusseja.
Hyvä ajatus kyllä se huoltaminen, muttei sillä vikoja niinkään korjata.
Miksi muuten aloitit uudella nimimerkillä ? Onko se edes "laillista" ?

wiimax.fi
Re: W211 ilmajousi
Kiitos vastauksista. Jouset saatu irti autosta ja kummassakin oli kudokset näkyvissä. Kuskin puolen jousessa pysyi ilma, mutta kun hieman väänsi eri asentoon, niin alkoi suhina kuulumaan. Oikea ilmapussi olikin revennyt pahemmin.
Koitin laittaa kuvat vaurioista, mutta eikö tänne saa kuvia ellei ne ole verkkoon tallennettu?
Niin ja jouset Arnott naapuri kaupungin Alkuperäistuonti. Kustannukset 370€ kpl. Tiedän että olis saanu verkkokaupoista paljonkin halvemmalla.
Koitin laittaa kuvat vaurioista, mutta eikö tänne saa kuvia ellei ne ole verkkoon tallennettu?
Niin ja jouset Arnott naapuri kaupungin Alkuperäistuonti. Kustannukset 370€ kpl. Tiedän että olis saanu verkkokaupoista paljonkin halvemmalla.
Re: W211 ilmajousi
Ei hanki mahtua alatukivarren helat pyörän navassa olevaan koloon. Navassa toisella kuljellä on pieni olake ja kun saa sen siitä kammettua ohi, niin että olis hela suorassa linjassa pultin reikiin nähden, niin eipä vaan mene. Oli pois ottaessaankin aika piukassa. Onko muilla ollut vastaavaa punnertamista.
Re: W211 ilmajousi
turhaa työtä teit , ei tarvetta ottaa alatukivartta irti. Mutta todennäköisesti se holkki navassa jumittaa alatukivartta, lyö holkkia ulommas, kiristyy kyllä kun pulttaa kiinni (voi myös vähän laikalla sipaista puslasta pois jollei jaksa holkin kanssa tapella).
Re: W211 ilmajousi
Toki olis se jousi mahtunut ilman alatukivarren irroitusta. No nyt se on irti ja sitä takaisin punneretaan. Räläkkää jos ei ala tottelemaan.
Kun järki vähenee, niin työkalut rumenee. Vai miten se meni
Kun järki vähenee, niin työkalut rumenee. Vai miten se meni

Re: W211 ilmajousi
Kiitos neuvoista. Sitä holkkia siellä navassa kun tuurnan kanssa hiukan ojensi, niin sinnehän se meni niinkuin kuuluikin.
Homma paketissa ja perä nousi ylös, eikä ainakaan heti laskenut alas
Homma paketissa ja perä nousi ylös, eikä ainakaan heti laskenut alas

Re: W211 ilmajousi
Aamusti auto korkeus samassa mitassa kuin eilen illalla, mutta kun ajoin auton ulos tallista alkoi perä laskea ja mittaritaulu punaisena varoituksesta. Kuskin puolelta kuuluu selvä pihinä ja kun otin renkaan pois oli se pneumatiikka letku pullahtanut pois.
Eikä siellä liittimessä pysy. Lähtee kevyesti sormin pois. Toinen puoli pysyy ja on tukevasti.
Pieni lisäys tähän perään. Tuo liitin siinä jousessa on aivan samanlainen kuin se alkuperäinenkin. Jos katsoo tuota Arnotin asennusvideota,
niin siinä otetaan letkusta se alkuperäinen ns kiristysrengas pois ja lykätään vain letku paikoilleen. Onko sen edes mahdollista pysyä siellä ilman sitä messinki rengasta. Jousien mukana ei tuota rengasta tullut.
https://www.youtube.com/watch?v=Gkml0i61H2A" onclick="window.open(this.href);return false;
Eikä siellä liittimessä pysy. Lähtee kevyesti sormin pois. Toinen puoli pysyy ja on tukevasti.
Pieni lisäys tähän perään. Tuo liitin siinä jousessa on aivan samanlainen kuin se alkuperäinenkin. Jos katsoo tuota Arnotin asennusvideota,
niin siinä otetaan letkusta se alkuperäinen ns kiristysrengas pois ja lykätään vain letku paikoilleen. Onko sen edes mahdollista pysyä siellä ilman sitä messinki rengasta. Jousien mukana ei tuota rengasta tullut.
https://www.youtube.com/watch?v=Gkml0i61H2A" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W211 ilmajousi
Kyllä sen pitäis sielä pysyä. Se on "uudenmantyylinen" paineilmaletkun liitin. Siinä on varmaan jokin valmistevika... tai leikkasitko letkun päästä pois sen osuuden jonka messinkirenkas on vanhassa liittimessä murjonut? Se pitää käytännös lyhentää sen verran että uuteen liittimeen menee virheetöntä putkea.
TJ
TJ
**********
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: W211 ilmajousi
Kyllä leikkasin niin että oli pinnaltaan ehjää putkea. Noin 15mm pois.
Re: W211 ilmajousi
Sitä voi koittaa reikään painamisen jälkeen vähä nutkuttaa pienellä liikkeellä edestakaisin. Pitäis kyllä tarttua niin että ei vetämällä ulos tule. Jos ei tartu niin reklaamia varaosakauppaan.
**********
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: W211 ilmajousi
No niinpä tietysti. Toinen puoli pysyy eikä lähde irti vaikka vähän kovemmin nyppiikin, koska se on laitettu niinkuin kuulukin ja toisella puolen ei pysy kun se pirun messinki rengas on jossain autotallin lattialla. Näkyyhän se tuossa Arnotin videossakin miten se laitetaan. Ensin liitin kiinni ja sitten vasta nypätään se valkoinen tappi pois mikä pitää sitä rengasta paikoillaan. Ja kun sen letkun lykkää siihen reikään niin on se holkki siellä valmiina.
Loppu hyvin kaikki hyvin. Löytyi tuo kiristysholkki. Nyt pysyy.
Loppu hyvin kaikki hyvin. Löytyi tuo kiristysholkki. Nyt pysyy.
Re: W211 ilmajousi
Terve, No puolivuotta sitten laitoin Arnotit taakse ja kaikki pelitti hienosta. Muutama päivä takaperin oli kuskin puoli laskenut niin, että sen juuri havaitsi.
Takapää nousi kyllä ylös mutta sama toistui. Muutaman tunnin parkissa olon aikana oli kuskin puoli pudonnut puoleen. Kotiin päästyäni auto koko matkan kallellaan eikä jaksanut nostaa peräpäätä ylös. Auton sammuttamisen jälkeen menee vajaa kymmenen sekuntia kun peräpää on kokonaan alhaalla eikä sieltä enää jaksa ylös nousta. Jousesta kuuluu selvästi pihisevä ääni. Uusi jousi tilalla ja auto ajokunnossa. Reklamaatio vanhasta jousesta tehty. Nyt sitte odotellaan mikä tuomio tulee takuun suhteen. Miten muilla on jouset kestänyt? ja miten on takuut toiminu?
Takapää nousi kyllä ylös mutta sama toistui. Muutaman tunnin parkissa olon aikana oli kuskin puoli pudonnut puoleen. Kotiin päästyäni auto koko matkan kallellaan eikä jaksanut nostaa peräpäätä ylös. Auton sammuttamisen jälkeen menee vajaa kymmenen sekuntia kun peräpää on kokonaan alhaalla eikä sieltä enää jaksa ylös nousta. Jousesta kuuluu selvästi pihisevä ääni. Uusi jousi tilalla ja auto ajokunnossa. Reklamaatio vanhasta jousesta tehty. Nyt sitte odotellaan mikä tuomio tulee takuun suhteen. Miten muilla on jouset kestänyt? ja miten on takuut toiminu?