Kun MB W115 M115 (230.4) teki jo edellisenä kesänä sellaisen tempun että termostaatti jumiutui kiinni asentoon pitkän ajon jälkeen ja tietäähän miten siinä käy. No vaihdoin ainoastaan kansipahvin kun uskoin että eihän mersun sylinterinkansi voi mennä kieroksi. Tänä keväänä alkoi jäähdytysnestettä virrata etenkin 2. mutta myös 3. sylinteriin. Oire: kävi ainoastaa 3:lla pytylltä hetken käynnistyksen jälkeen ja alkoi myös savuttaa lisääntyvästi. Alkukesällä panin auton seisomaan kesäksi ja eikun sylinterinkansi irti. Tiiviste oli aivan topulina 2 ja 3 sylinterin välistä. Kansi oikaistavaksi ja tulos että 0,7 mm jouduttin kantta madaltamaan suoruuden aikaansaamiseksi.
Kysymys: Kuinka paljon ko. koneesta voi sylinterikantta madaltaa ennen kuin venttiili lyö päänsä mäntään tai tapahtuu muuta hallitsematonta. Alkuviikosta ajattelin asentaa kannen paikalleen mutta mieltä kalvaa epäilys että kun kantta on melkein milli ohennettu että aiheuttaako ongelmia?
Sylinterinkannen madallus
Sylinterinkannen madallus
Aikaisempia omistuksia mm. W110 190c -65, W115 ja W123.
Ei
Ei tunnu missään, kansissa on toleranssiarvot, joissa sen pitää pysyä. omastakin on varmaan 10 mm otettu pois ja vielä on arvoissa (juuri ja juuri), kyllä kantta voi plaanata 5-10 kertaa, riippuen tietty kuinka paljon.
Asensin kannen paikalleen eikä ongelmia ollut. Hyvin lähti käyntiin. Sen verran tutkin tilannetta että "lokissa" olevat ohjuritapit alkavat kantamaan kannessa olevien porausten pohjaan kun kansi ohenee 3-4 mm . Suunnilleen samoissa lukemissa alkaa koneistettaessa imuventtiilin istukkarengas olla kannen tasolla eli siinä ne rajat varmaan on.
Aikaisempia omistuksia mm. W110 190c -65, W115 ja W123.