W210 ilmastoinnin siirto autosta toiseen
W210 ilmastoinnin siirto autosta toiseen
Onko kenelläkään kokemusta ilmastointilaitteen siirrosta autosta toiseen? Varaosa-autossa on toimiva "manuaali"-ilmastointi, mutta käyttöön tulevassa autossa ei ilmastointia ole.
Kompura, lauhdutin ja kuivain lienee helppoja siirrettäviä, mutta mitä muuta pitää siirtää?
Onko työ vaivan arvoista vai pitääkö idea vain suosiolla kuopata?
Kompura, lauhdutin ja kuivain lienee helppoja siirrettäviä, mutta mitä muuta pitää siirtää?
Onko työ vaivan arvoista vai pitääkö idea vain suosiolla kuopata?
MB E 230 Avantgarde -96
Re: W210 ilmastoinnin siirto autosta toiseen
Tuota noin, hommahan on pura puoli autoa molemmissa tapauksissa luovuttaja ja vastaanottava auto. En suoraan muista pitääkö myös moottorin ohjaus ottaa mikä sitten tarkoittaa virtalukkoa ja ajonestoa ym.
Lisäksi tarvitset jonkun täyttämään järjestelmän ja uuden kuivaimen kun systwemi on avattu. Uudet tiivisteet suositeltavaa.
Itse hommaisin auton missä ilmastointi on, saattaa tulla jopa halvemmaksi.
Paremmin asiasta tietävät korjaa mahdollisia virheitä mitä sanoin.
Lisäksi tarvitset jonkun täyttämään järjestelmän ja uuden kuivaimen kun systwemi on avattu. Uudet tiivisteet suositeltavaa.
Itse hommaisin auton missä ilmastointi on, saattaa tulla jopa halvemmaksi.
Paremmin asiasta tietävät korjaa mahdollisia virheitä mitä sanoin.
Re: W210 ilmastoinnin siirto autosta toiseen
Ei tarvitse virtalukkoa yms vaihtaa, mutta tosiaan puoli autoa muuten.
wiimax.fi
Re: W210 ilmastoinnin siirto autosta toiseen
Ja ennen kuin aloitat niin tyhjäämään systeemin. Turha päästellä ehjästä järjestelmästä kylmäaineita harakoille...Lisäksi tarvitset jonkun täyttämään järjestelmän
Suurin työ ihan varmasti sisäkennon kanssa. Eli elimenluovuttajasta todennäköisesti pitäis siirtää koko lämmityslaitteen/puhaltimen kotelo jossa sitten höyrystin mukana. Ehkä lauhdutin ja kuivain kannattais katsoa suoraan uutena varsosana. Eivät välttämättä montaa kymppiä maksa. Sitten ebaystä O-rengassarja ja joka liitokseen uus rengas.
Sähköt, en yhtään tiedä kuinka integroidut väyryses noi sähköt on auton muuhun järjestelmään, ja onko kumpura magneettikytkimellä vai muuttuvatilavuuksinen... mutta jos magneettikytkimellä niin sitten olis aika helppo tehdä ihan erilliset sähköt siirretylle viilentimelle...
TJ
**********
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: W210 ilmastoinnin siirto autosta toiseen
Olen noita useamman rakentanut/siirtänyt. Tosin vanhempiin 116, 123 ja 126 malleihin, mutta työnä ihan sama. Tällä hetkellä on yksi W126 entisöintiprojekti, johon kunnostin olemassa olevan ilmastoinnin ja tallissa odottaa seuraava W126 projekti, johon tarkoitus keväällä siirtää varaosa-autosta automaatti-ilmastointi.
Rahallisesti ei kannata, ja vaivanakin kannattaa vain jos kohdeauto on jokin poikkeuksellisen hieno ja hyvä yksilö. Silloinkin kannattavuuden määrittelee, kauanko aikoo autoa pitää.
Väyrysiä on ilmastoituina niin paljon ja halvalla myynnissä, että tulee ennemmin mieleen ostaa valmiiksi ilmastoitu auto ja mahdollisesti siirtää siihen toisesta ehkä hienompi sisustus ja/tai jotkin muut "hienoudet".
Jos kuitenkin ryhdyt, niin harkitse seuraavaa: kompressorit tahtovat lähes järjestäen hajota 250-300 tkm kohdalla. Itse laittaisin uuden pumpun, ne eivät noihin malleihin työmäärään nähden paljon maksa. Omasta väykystä hajosi pumppu 260 tkm ajettuna.
Uusi lauhdutin kustantaa reilun satkun; laita uusi, ellei vanha ole virheettömän näköinen. Omastani se alkoi vuotaa 300 tkm kohdalla.
Öljyt järjestelmään pitää uusia ja mitoittaa oikein. Tiivisteet kaikkiin liitoksiin pitää uusia, eikä maksa paljon. Älä osta epämääräisiä kiinalaisia o-renkaita ebaysta. Ostin kokonaisen lajitelman, jossa joku 100 kappaletta niitä "vihreitä" AC-renkaita. Maksoi 6 euroa koko lodju, mutta en ole uskaltanut käyttää. Osa niistä murenee jo sormiin.
Uusi kuivain maksaa muutaman kympin. Behr-Hella valmisteissa ja osissa on hyvä hinta-laatu suhde.
Budjetoi hommaan n. 500 euroa ja aikaa pari päivää, jos homma hanskassa. Varo epäpuhtauksien joutumista järjestelmään.
__________________________________
Rahallisesti ei kannata, ja vaivanakin kannattaa vain jos kohdeauto on jokin poikkeuksellisen hieno ja hyvä yksilö. Silloinkin kannattavuuden määrittelee, kauanko aikoo autoa pitää.
Väyrysiä on ilmastoituina niin paljon ja halvalla myynnissä, että tulee ennemmin mieleen ostaa valmiiksi ilmastoitu auto ja mahdollisesti siirtää siihen toisesta ehkä hienompi sisustus ja/tai jotkin muut "hienoudet".
Jos kuitenkin ryhdyt, niin harkitse seuraavaa: kompressorit tahtovat lähes järjestäen hajota 250-300 tkm kohdalla. Itse laittaisin uuden pumpun, ne eivät noihin malleihin työmäärään nähden paljon maksa. Omasta väykystä hajosi pumppu 260 tkm ajettuna.
Uusi lauhdutin kustantaa reilun satkun; laita uusi, ellei vanha ole virheettömän näköinen. Omastani se alkoi vuotaa 300 tkm kohdalla.
Öljyt järjestelmään pitää uusia ja mitoittaa oikein. Tiivisteet kaikkiin liitoksiin pitää uusia, eikä maksa paljon. Älä osta epämääräisiä kiinalaisia o-renkaita ebaysta. Ostin kokonaisen lajitelman, jossa joku 100 kappaletta niitä "vihreitä" AC-renkaita. Maksoi 6 euroa koko lodju, mutta en ole uskaltanut käyttää. Osa niistä murenee jo sormiin.
Uusi kuivain maksaa muutaman kympin. Behr-Hella valmisteissa ja osissa on hyvä hinta-laatu suhde.
Budjetoi hommaan n. 500 euroa ja aikaa pari päivää, jos homma hanskassa. Varo epäpuhtauksien joutumista järjestelmään.
__________________________________
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5935
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W210 ilmastoinnin siirto autosta toiseen
Ei oleMonDie kirjoitti:Onko kenelläkään kokemusta ilmastointilaitteen siirrosta autosta toiseen? Varaosa-autossa on toimiva "manuaali"-ilmastointi, mutta käyttöön tulevassa autossa ei ilmastointia ole.
Kompura, lauhdutin ja kuivain lienee helppoja siirrettäviä, mutta mitä muuta pitää siirtää?
Onko työ vaivan arvoista vai pitääkö idea vain suosiolla kuopata?
Mökkillä
'
'
Re: W210 ilmastoinnin siirto autosta toiseen
Väyrysessä kannattaa miettiä mitenkö pitkään kori kestää eli on ajettavia vuosia edesä kun monet lahoaa ihan muutamaan vuoteen .
Toki hyvään yksilöön ja mitä pitempään pidät sitä niin sen halvemmaksi se ajan saatossa tulee sitten.
Muutenhan w211 koppaiset ei olel enää kalleita hankkia ja eri kestävyys .
Sitten vanhemmat harraste pelit on erikseen mutta niiden muutos prosessi on jo helpompi.
Toki hyvään yksilöön ja mitä pitempään pidät sitä niin sen halvemmaksi se ajan saatossa tulee sitten.
Muutenhan w211 koppaiset ei olel enää kalleita hankkia ja eri kestävyys .
Sitten vanhemmat harraste pelit on erikseen mutta niiden muutos prosessi on jo helpompi.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Mersumies
- Viestit: 2659
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: W210 ilmastoinnin siirto autosta toiseen
On hyvä muistaa myös perusasiat eli jos on valmis purkamaan kokonaisia autoja ja tekemään muutostyöt johtosarjoja myöten, täytyy myös olla valmis maksamaan laitteen täyttö joka nykyhinnoilla on noin 160€.atlas kirjoitti:Väyrysessä kannattaa miettiä mitenkö pitkään kori kestää eli on ajettavia vuosia edesä kun monet lahoaa ihan muutamaan vuoteen .
Toki hyvään yksilöön ja mitä pitempään pidät sitä niin sen halvemmaksi se ajan saatossa tulee sitten.
Muutenhan w211 koppaiset ei olel enää kalleita hankkia ja eri kestävyys .
Sitten vanhemmat harraste pelit on erikseen mutta niiden muutos prosessi on jo helpompi.
Mercedes w210 järjestelmän tilavuus on muistaakseni 1000 grammaa, ilmastointuhuoltoon sisältyy 300 grammaa täyttöä ja ylimenevä osa 10€/100 grammaa.
Tuosta w211 -mallista, niin ylläpitokustannukset karkaavat jo lukuisine vikakohteineen aivan uusiin sfääreihin. W210 on vielä hyvin selkeää tekniikkaa ilman SBC -jarruja ja muita kalliita pikkuakkuja/sameja.
Re: W210 ilmastoinnin siirto autosta toiseen
Kiitoksia vastauksista. Unohdan suosiolla koko homman, ei näytä todellakaan vaivansa arvoiselta hommalta.
MB E 230 Avantgarde -96
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5935
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W210 ilmastoinnin siirto autosta toiseen
Mutti suodatimia ?barrysingh102 kirjoitti:Sain tämän upean lahjan, jonka kokonaismatka on vain 150 000 km, joten se on melkein kuin uusi! On totta, että isoisälläni ei ole nopeaa ajoprofiilia, mutta paneeli- ja maalausaiheiden lisäksi oli kuitenkin joitain muita laiminlyötyjä näkökohtia. Periaatteessa isoisäni juuri muutti öljy- ja ilmansuodattimia. Shareit vidmate
eli ilman sudatimet öljyn suodatimeksi vai miten ?
Mökkillä
'
'
Re: W210 ilmastoinnin siirto autosta toiseen
yritti varmaan nopeuttaa ajoprofiiliaan suodattimien muuttamisella keskenään
tai sitten niistä sai hyvän maalausaiheen

W219 320CDI -07
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W210 ilmastoinnin siirto autosta toiseen
Google translate toiseen suuntaan: "Basically, my grandfather just changed the oil and air filters" ja asiassa on tolkkua mutta Barryn tarttis ny äkkiä todistaa olevansa ahkera meseharrastelija jottei joudu spammikuoppaan.