MB W212 vm 2014 outo nykiminen
- Nauti matkasta
- Vakiokalustoa
- Viestit: 78
- Liittynyt: La 01.07.2017 05:30
MB W212 vm 2014 outo nykiminen
Ostin tällaisen facelifti E-mersun. Vaihteisto vaihtaa kuin unelma, mutta kuten klassisesti aina käy, pikkujutut huomaa vasta myöhemmin. Pintakaasulla vedätettäessä esiintyy tasaista nykimistä.
Lootan öljyt on vaihdettu 2018.
Huomenna menen tsekkaamaan, että siellä ON öljyä ja saan tämän Starin päähän (tai mitä näissä sitten käytetäänkin). Mutta vaihteisto tuntuu toimivan muuten moitteetta ja vaihtavan sulavasti. Minkäänlaisia nykäyksiä ei tule ylös eikä alas ja kickdownikin toimii moitteetta.
Pintavedolla vain selkeää pientä, mutta kuitenkin havaittavaa nykimistä. Tiedän, että viittaisi enemmänkin sytytyspuoleen ja polttoaineen syöttöön, mutta varmistaisin vain asiantuntijalta, ettei tuollainen voi olla turbiinivika, tms. Tuntuisi, että nykiminen esiintyisi vain ykkösellä, kakkosella ja kolmosella vedätettäessä pienissä nopeuksissa. En huomannut isommissa nopeuksissa mitään. Ja nykiminen ei poistu, vaikka loota ja auto lämpenevät. Se taas viittaisi, että ei välttämättä ole sähkövika.
Kiitos etukäteen. Tämä on siis E 200 CDI OM651 (perussetti) ja seitsemänpykäläinen loota. Kone tietääkseni täysin vakio (ei lastutettu). Voisikohan joku ilmamassa-anturi tai vastaava oireilla noin?
Lootan öljyt on vaihdettu 2018.
Huomenna menen tsekkaamaan, että siellä ON öljyä ja saan tämän Starin päähän (tai mitä näissä sitten käytetäänkin). Mutta vaihteisto tuntuu toimivan muuten moitteetta ja vaihtavan sulavasti. Minkäänlaisia nykäyksiä ei tule ylös eikä alas ja kickdownikin toimii moitteetta.
Pintavedolla vain selkeää pientä, mutta kuitenkin havaittavaa nykimistä. Tiedän, että viittaisi enemmänkin sytytyspuoleen ja polttoaineen syöttöön, mutta varmistaisin vain asiantuntijalta, ettei tuollainen voi olla turbiinivika, tms. Tuntuisi, että nykiminen esiintyisi vain ykkösellä, kakkosella ja kolmosella vedätettäessä pienissä nopeuksissa. En huomannut isommissa nopeuksissa mitään. Ja nykiminen ei poistu, vaikka loota ja auto lämpenevät. Se taas viittaisi, että ei välttämättä ole sähkövika.
Kiitos etukäteen. Tämä on siis E 200 CDI OM651 (perussetti) ja seitsemänpykäläinen loota. Kone tietääkseni täysin vakio (ei lastutettu). Voisikohan joku ilmamassa-anturi tai vastaava oireilla noin?
Re: MB W212 vm 2014 outo nykiminen
Määränsäädin aiheuttaa nykimistä, uusi tilalle ja nykiminen poistuu
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
- Nauti matkasta
- Vakiokalustoa
- Viestit: 78
- Liittynyt: La 01.07.2017 05:30
Re: MB W212 vm 2014 outo nykiminen
Suurkiitokset vinkistä.Mikko K kirjoitti:Määränsäädin aiheuttaa nykimistä, uusi tilalle ja nykiminen poistuu

- Nauti matkasta
- Vakiokalustoa
- Viestit: 78
- Liittynyt: La 01.07.2017 05:30
Re: MB W212 vm 2014 outo nykiminen
Sellainen lisäys, että kylmällä koneella ei nyi ollenkaan, vasta kun moottori lämpiää. Lämmöt eivät nouse n.78 asteen yli, eli termari menee vaihtoon. Voisiko liittyä termariin?
Tämä nyt kaiketi sulkenee esim. lootavian pois, toivoakseni? Luulisi, että kylmillä öljyillä nykisi enemmän ja kun vaihdot pelaavat kuin unelma eikä lootasta kuulu mitään ääntelyjäkään (mahd.turbiini)
Tämä nyt kaiketi sulkenee esim. lootavian pois, toivoakseni? Luulisi, että kylmillä öljyillä nykisi enemmän ja kun vaihdot pelaavat kuin unelma eikä lootasta kuulu mitään ääntelyjäkään (mahd.turbiini)
- Nauti matkasta
- Vakiokalustoa
- Viestit: 78
- Liittynyt: La 01.07.2017 05:30
Re: MB W212 vm 2014 outo nykiminen
Lisää tietoa:
Testi suoritettu näin:
Ylämäki lukkokakkosvaihteella (manuaalimoodissa): kierrokset 1500-2000 ei mitään nykimistä
Ylämäki lukkokolmosvaihteella (manuaalimoodissa): kierrokset 1500-2000 nykii voimakkaasti. Eli keskellä mäkeä annoin kierrosten pudota kolmosella ja sitten yhtäkkinen kaasunpainallus (ei aggressiivinen) ja nykiminen alkaa aina, kun kierrokset nousevat 1500:n.
Muutenkin näyttäisi, että nimenomaan kolmosvaihteella vedättäminen aiheuttaa nykimisen, ei vaihteiden vaihto sinänsä.
Saattaa olla, että nelosellakin nykii, mutta sitä on vaikeampi testata. Se ei kuitenkaan ole niin voimakasta. Kehä kolmosella satasen alueella vitosella ja kutosella ei ongelmia.
Googlettamalla lähes kaikki nykimisongelmat ovat nimenomaan vaihteiden vaihtoihin liittyviä. Tässä lukitulla vaihteella manuaalimoodissa nykiminen on nimenomaan _vedätettäessä_ autoa saman vaihteen ollessa koko ajan sisällä. Vaihdot menevät ihan ok ylös ja alas, eikä loota ääntele mitenkään.
Onko ideoita? Voisiko olla niin, että lootasta voi mennä vain kolmosvaihde tällä tavalla hajalle? Tai sitten tämä ei (ehkä toivottavasti) edes kuulosta lootavialta, huh?
Olisin todella kiitollinen vastauksesta kun itselleni uusi auto, karmea lerssi otsassa ja tosiaan pääsen vasta Perjantaina huoltoon lukemaan vikakoodeja.
Englanninkieliseltä Mersufoorumilta poimittua:
"Jerking when accelerating is not the transmission unless it does it when it shifts. I've had 2 cars have gears go out and even when they are going out, if it actually goes into gear everything always worked fine until the gear is toast. It's only getting into that messed up gear that you would ever feel anything different.""
Eli väittävät, että jos olisi laatikkovika, niin ei nykisi silloin kun on veto päällä, eikä vaihda. Nämä nyt ovat näitä foorumieksperttejä tietysti, mutta itsekin sitä vähän tuolla tavalla järkeilin.
Onko Espoon lähellä ketään joka osaisi vm 2014:sta lukea koodit (vaikka pientä korvausta vastaan)? Toimiiko näissä enää Star vai onko joku toinen ohjelma nykyään?
Testi suoritettu näin:
Ylämäki lukkokakkosvaihteella (manuaalimoodissa): kierrokset 1500-2000 ei mitään nykimistä
Ylämäki lukkokolmosvaihteella (manuaalimoodissa): kierrokset 1500-2000 nykii voimakkaasti. Eli keskellä mäkeä annoin kierrosten pudota kolmosella ja sitten yhtäkkinen kaasunpainallus (ei aggressiivinen) ja nykiminen alkaa aina, kun kierrokset nousevat 1500:n.
Muutenkin näyttäisi, että nimenomaan kolmosvaihteella vedättäminen aiheuttaa nykimisen, ei vaihteiden vaihto sinänsä.
Saattaa olla, että nelosellakin nykii, mutta sitä on vaikeampi testata. Se ei kuitenkaan ole niin voimakasta. Kehä kolmosella satasen alueella vitosella ja kutosella ei ongelmia.
Googlettamalla lähes kaikki nykimisongelmat ovat nimenomaan vaihteiden vaihtoihin liittyviä. Tässä lukitulla vaihteella manuaalimoodissa nykiminen on nimenomaan _vedätettäessä_ autoa saman vaihteen ollessa koko ajan sisällä. Vaihdot menevät ihan ok ylös ja alas, eikä loota ääntele mitenkään.
Onko ideoita? Voisiko olla niin, että lootasta voi mennä vain kolmosvaihde tällä tavalla hajalle? Tai sitten tämä ei (ehkä toivottavasti) edes kuulosta lootavialta, huh?

Olisin todella kiitollinen vastauksesta kun itselleni uusi auto, karmea lerssi otsassa ja tosiaan pääsen vasta Perjantaina huoltoon lukemaan vikakoodeja.
Englanninkieliseltä Mersufoorumilta poimittua:
"Jerking when accelerating is not the transmission unless it does it when it shifts. I've had 2 cars have gears go out and even when they are going out, if it actually goes into gear everything always worked fine until the gear is toast. It's only getting into that messed up gear that you would ever feel anything different.""
Eli väittävät, että jos olisi laatikkovika, niin ei nykisi silloin kun on veto päällä, eikä vaihda. Nämä nyt ovat näitä foorumieksperttejä tietysti, mutta itsekin sitä vähän tuolla tavalla järkeilin.
Onko Espoon lähellä ketään joka osaisi vm 2014:sta lukea koodit (vaikka pientä korvausta vastaan)? Toimiiko näissä enää Star vai onko joku toinen ohjelma nykyään?
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5802
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: MB W212 vm 2014 outo nykiminen
Vaihtamiseen(sen säätöön) vaikuttaa 3 eri lämpötila aluetta samoin turbin ohjaukssen
Mökkillä
'
'
- Nauti matkasta
- Vakiokalustoa
- Viestit: 78
- Liittynyt: La 01.07.2017 05:30
Re: MB W212 vm 2014 outo nykiminen
Ok. Kiitos.FinlandMerceds kirjoitti:Vaihtamiseen(sen säätöön) vaikuttaa 3 eri lämpötila aluetta samoin turbin ohjaukssen
Mutta kun ongelma ei nimenomaan ilmene vaihdetta vaihtaessa, vaan vedossa samalla vaihteella.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5802
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: MB W212 vm 2014 outo nykiminen
Ja kun luet tuon tuosta lopuun...Nauti matkasta kirjoitti:Ok. Kiitos.FinlandMerceds kirjoitti:Vaihtamiseen(sen säätöön) vaikuttaa 3 eri lämpötila aluetta samoin turbin ohjaukssen
Mutta kun ongelma ei nimenomaan ilmene vaihdetta vaihtaessa, vaan vedossa samalla vaihteella.
Mökkillä
'
'
Re: MB W212 vm 2014 outo nykiminen
Turbo aiheutti itselläni juuri samanlaista nykimistä imusiipien kehikko oli kulunut ja aiheutti siipien jumimista. Käsikopelolla ei kuitenkaan asiaa huomannut. Finturbolla vaihdettiin sisukset uusiksi ja nykiminen. Hävisi. Kaikki mahdollinen tuli ensin käytyä läpi ja puhallin jäi viimeiseksi mahdollisuudeksi..
- Nauti matkasta
- Vakiokalustoa
- Viestit: 78
- Liittynyt: La 01.07.2017 05:30
Re: MB W212 vm 2014 outo nykiminen
Kiitos. Oliko se nimenomaan vain tietyllä kierrosluvulla, kuten 1500-2000 rpm?Pouko kirjoitti:Turbo aiheutti itselläni juuri samanlaista nykimistä imusiipien kehikko oli kulunut ja aiheutti siipien jumimista. Käsikopelolla ei kuitenkaan asiaa huomannut. Finturbolla vaihdettiin sisukset uusiksi ja nykiminen. Hävisi. Kaikki mahdollinen tuli ensin käytyä läpi ja puhallin jäi viimeiseksi mahdollisuudeksi..
Re: MB W212 vm 2014 outo nykiminen
Turbossa ei ole mitään imusiipien kehikkoa kompressori puolella, ohjaus on turbiinin puolella jolla ohjataan kulmaa millä pakokaasu osuu turbiinipyörän siipiin.
Johdesiivet voivat jumittua mutta siitä seuraa vikakoodi kun ahtopaine ei saavuta ohjearvoa tai menee siitä ohi.
Johdesiivet voivat jumittua mutta siitä seuraa vikakoodi kun ahtopaine ei saavuta ohjearvoa tai menee siitä ohi.
Re: MB W212 vm 2014 outo nykiminen
Kyllä juuri tuolla kierros alueella oli nykimistä/humpausta. Ilmeni ensin ylämäki vedätyksessä ja pikku hiljaa alko nykimään tasaisella pikku vedätyksessä kaasua kun lisäsi nii Vika hävisi. Vika koodia ei antanut turbolta eikä mitään siihen viittaavaa. Tätä ennen tuli laatikko uusittua/vahvistettua siekkisellä, suuttimet ,railpaineen säädin,ahtopaineen säädin, egr säädin, ahtopuolelle kaikki tiivisteet, polttoainelinjat tankilta asti uusiksi, imusarjan läpät poistettu. Turbohan tuli vasta otettua pöydälle ku laturista loppu hiilet. Eikä tuo iso homma ole käyttää huollossa nii ei tarvitse arpoa! Km oli vasta 270tkmNauti matkasta kirjoitti:Kiitos. Oliko se nimenomaan vain tietyllä kierrosluvulla, kuten 1500-2000 rpm?Pouko kirjoitti:Turbo aiheutti itselläni juuri samanlaista nykimistä imusiipien kehikko oli kulunut ja aiheutti siipien jumimista. Käsikopelolla ei kuitenkaan asiaa huomannut. Finturbolla vaihdettiin sisukset uusiksi ja nykiminen. Hävisi. Kaikki mahdollinen tuli ensin käytyä läpi ja puhallin jäi viimeiseksi mahdollisuudeksi..
- Nauti matkasta
- Vakiokalustoa
- Viestit: 78
- Liittynyt: La 01.07.2017 05:30
Re: MB W212 vm 2014 outo nykiminen
Vahvasti kuulostaa samalta vialta. Jostain syystä kuitenkaan isommilla vaihteilla (vitosella, kutosella ja seiskalla) tätä ei esiinny. Ehkä se johtuu siitä, että turbo tekee "vähemmän työtä" jo tuossa vaiheessa, kun vauhtia on enemmän.Pouko kirjoitti:Kyllä juuri tuolla kierros alueella oli nykimistä/humpausta. Ilmeni ensin ylämäki vedätyksessä ja pikku hiljaa alko nykimään tasaisella pikku vedätyksessä kaasua kun lisäsi nii Vika hävisi. Vika koodia ei antanut turbolta eikä mitään siihen viittaavaa. Tätä ennen tuli laatikko uusittua/vahvistettua siekkisellä, suuttimet ,railpaineen säädin,ahtopaineen säädin, egr säädin, ahtopuolelle kaikki tiivisteet, polttoainelinjat tankilta asti uusiksi, imusarjan läpät poistettu. Turbohan tuli vasta otettua pöydälle ku laturista loppu hiilet. Eikä tuo iso homma ole käyttää huollossa nii ei tarvitse arpoa! Km oli vasta 270tkmNauti matkasta kirjoitti:Kiitos. Oliko se nimenomaan vain tietyllä kierrosluvulla, kuten 1500-2000 rpm?Pouko kirjoitti:Turbo aiheutti itselläni juuri samanlaista nykimistä imusiipien kehikko oli kulunut ja aiheutti siipien jumimista. Käsikopelolla ei kuitenkaan asiaa huomannut. Finturbolla vaihdettiin sisukset uusiksi ja nykiminen. Hävisi. Kaikki mahdollinen tuli ensin käytyä läpi ja puhallin jäi viimeiseksi mahdollisuudeksi..
Voisihan tuo kenties olla joku ahtopaineletkun vuotokin tietysti. Mutta arvokas vinkki. Kiitos tästä.
PS: Oliko sinullakin niin, että kylmänä ei oireillut ollenkaan, vasta kun auto lämpeni enemmän? Minulla tuntuu moottori kylmänä olevan ongelma poissa kokonaan. Tai ainakin huomattavasti vähäisempi. Mikähän logiikka tuon selittäisi... ehkä lämmetessä joidenkin osien laajeneminen, tms?

Re: MB W212 vm 2014 outo nykiminen
Kuumana oireili reilusti kylmänä satunnaisesti vika paheni vuoden aikana koko ajan vaan enemmän.Nauti matkasta kirjoitti:Vahvasti kuulostaa samalta vialta. Jostain syystä kuitenkaan isommilla vaihteilla (vitosella, kutosella ja seiskalla) tätä ei esiinny. Ehkä se johtuu siitä, että turbo tekee "vähemmän työtä" jo tuossa vaiheessa, kun vauhtia on enemmän.Pouko kirjoitti:Kyllä juuri tuolla kierros alueella oli nykimistä/humpausta. Ilmeni ensin ylämäki vedätyksessä ja pikku hiljaa alko nykimään tasaisella pikku vedätyksessä kaasua kun lisäsi nii Vika hävisi. Vika koodia ei antanut turbolta eikä mitään siihen viittaavaa. Tätä ennen tuli laatikko uusittua/vahvistettua siekkisellä, suuttimet ,railpaineen säädin,ahtopaineen säädin, egr säädin, ahtopuolelle kaikki tiivisteet, polttoainelinjat tankilta asti uusiksi, imusarjan läpät poistettu. Turbohan tuli vasta otettua pöydälle ku laturista loppu hiilet. Eikä tuo iso homma ole käyttää huollossa nii ei tarvitse arpoa! Km oli vasta 270tkmNauti matkasta kirjoitti:Kiitos. Oliko se nimenomaan vain tietyllä kierrosluvulla, kuten 1500-2000 rpm?Pouko kirjoitti:Turbo aiheutti itselläni juuri samanlaista nykimistä imusiipien kehikko oli kulunut ja aiheutti siipien jumimista. Käsikopelolla ei kuitenkaan asiaa huomannut. Finturbolla vaihdettiin sisukset uusiksi ja nykiminen. Hävisi. Kaikki mahdollinen tuli ensin käytyä läpi ja puhallin jäi viimeiseksi mahdollisuudeksi..
Voisihan tuo kenties olla joku ahtopaineletkun vuotokin tietysti. Mutta arvokas vinkki. Kiitos tästä.
PS: Oliko sinullakin niin, että kylmänä ei oireillut ollenkaan, vasta kun auto lämpeni enemmän? Minulla tuntuu moottori kylmänä olevan ongelma poissa kokonaan. Tai ainakin huomattavasti vähäisempi. Mikähän logiikka tuon selittäisi... ehkä lämmetessä joidenkin osien laajeneminen, tms?
- Nauti matkasta
- Vakiokalustoa
- Viestit: 78
- Liittynyt: La 01.07.2017 05:30
Re: MB W212 vm 2014 outo nykiminen
Joo.
Turbovika kuulostaa paljon loogisemmalta kuin laatikko, koska luulisi huonon laatikon olevan kylmänä ja kylmillä öljyillä paljon nykivämpi ja nyt vaihteet menevät sisään ja alas/ylös kuin ajatus, eikä nykiminen tosiaan tapahdu vaihdettaessa.
Minulla aikaisempi W204 täysin ehjä ja hyväöljyinen laatikko nyki ja luisteli juuri startattuna ja kylmänä aina vähän vuosikausia, mutta lämmetessään toimi moitteettomasti. Se taisi olla vain sen vanhan lootan ominaisuus.
Turbovika kuulostaa paljon loogisemmalta kuin laatikko, koska luulisi huonon laatikon olevan kylmänä ja kylmillä öljyillä paljon nykivämpi ja nyt vaihteet menevät sisään ja alas/ylös kuin ajatus, eikä nykiminen tosiaan tapahdu vaihdettaessa.
Minulla aikaisempi W204 täysin ehjä ja hyväöljyinen laatikko nyki ja luisteli juuri startattuna ja kylmänä aina vähän vuosikausia, mutta lämmetessään toimi moitteettomasti. Se taisi olla vain sen vanhan lootan ominaisuus.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5802
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: MB W212 vm 2014 outo nykiminen
Miksi sen laatikon(turbin) pitäsi sitä tehdä kylmän ja vaihtessaNauti matkasta kirjoitti:Joo.
Turbovika kuulostaa paljon loogisemmalta kuin laatikko, koska luulisi huonon laatikon olevan kylmänä ja kylmillä öljyillä paljon nykivämpi ja nyt vaihteet menevät sisään ja alas/ylös kuin ajatus, eikä nykiminen tosiaan tapahdu vaihdettaessa.
kun sille on ne 3 lämpötila aluetta ja turbin pitoa säädellän kokoaja
jos ahto puolen vaivva niin pieni vuot jossain ennemin kuin turbo tai sen säädin vika
Mökkillä
'
'
- Nauti matkasta
- Vakiokalustoa
- Viestit: 78
- Liittynyt: La 01.07.2017 05:30
Re: MB W212 vm 2014 outo nykiminen
Vikakoodit luettu: Ei mitään.
Vaihteistoekspertin diagnoosi koeajojen perusteella: 99% varmuudella KYB-venttiili. Turbiinissa ja lootassa ei mitään muuta vikaa.
Öljynvaihto ja tämän KYB-solenoidin vaihto korjannee tämän. Ei onneksi mahdottoman kallis keikka, kun öljynvaihto siihen lootaan pitää tehdä muutenkin.
Laitan vielä vahvistuksen Torstaina, kun homma on tehty.
Suurkiitokset kaikille vinkeistä. Toivotaan, että tällä tulee kondikseen.
Vaihteistoekspertin diagnoosi koeajojen perusteella: 99% varmuudella KYB-venttiili. Turbiinissa ja lootassa ei mitään muuta vikaa.
Öljynvaihto ja tämän KYB-solenoidin vaihto korjannee tämän. Ei onneksi mahdottoman kallis keikka, kun öljynvaihto siihen lootaan pitää tehdä muutenkin.
Laitan vielä vahvistuksen Torstaina, kun homma on tehty.
Suurkiitokset kaikille vinkeistä. Toivotaan, että tällä tulee kondikseen.
- Nauti matkasta
- Vakiokalustoa
- Viestit: 78
- Liittynyt: La 01.07.2017 05:30
Re: MB W212 vm 2014 outo nykiminen
Vahvistetaan vielä tähän, jos ja kun joku etsii vastaavaan vaivaan diagnoosia.
Eli KYB-venttiilin vaihto ja vaihteiston öljynvaihto korjasi nykimisen. Turbiinikin oli ihan kunnossa Nyt menee täysin smoothisti. Mitään damagea ei ollut lootassa.
Käsittääkseni jos rikkinäisellä KYB-venttiilillä vaan ajaa, se VOI rikkoa turbiinin, mutta ei kai sinänsä muuten tuhota laatikkoa.
Sinänsä ikävä vika, että rikki menevä KYB ei näy vikakoodeissa. Mutta vaihteistoihin perehtynyt ekspertti huomaa sen kyllä koeajolla. Vaihteen vaihdon _jälkeen_ kierroslukumittari "hypähtelee" joskus sen 100 rpm ylöspäin. Se on nimenomaan tämän viallisen venttiilin aiheuttamaa. Jos vaihdoissa tulee ongelmia ja luistamista, se on sitten yleensä turbiinivika.
Vahva suositus Vantaan Erikoisautolle, joka hoiti homman kuntoon kiitettävästi ja järkihintaan. Kiitos myös kaikille foorumilaisille. Nyt on ilo ajella upealla Mersulla, kun kaikki toimii eikä tarvitse pelätä katastrofia.
Osa oli parinsadan euron luokkaa.
Eli KYB-venttiilin vaihto ja vaihteiston öljynvaihto korjasi nykimisen. Turbiinikin oli ihan kunnossa Nyt menee täysin smoothisti. Mitään damagea ei ollut lootassa.
Käsittääkseni jos rikkinäisellä KYB-venttiilillä vaan ajaa, se VOI rikkoa turbiinin, mutta ei kai sinänsä muuten tuhota laatikkoa.
Sinänsä ikävä vika, että rikki menevä KYB ei näy vikakoodeissa. Mutta vaihteistoihin perehtynyt ekspertti huomaa sen kyllä koeajolla. Vaihteen vaihdon _jälkeen_ kierroslukumittari "hypähtelee" joskus sen 100 rpm ylöspäin. Se on nimenomaan tämän viallisen venttiilin aiheuttamaa. Jos vaihdoissa tulee ongelmia ja luistamista, se on sitten yleensä turbiinivika.
Vahva suositus Vantaan Erikoisautolle, joka hoiti homman kuntoon kiitettävästi ja järkihintaan. Kiitos myös kaikille foorumilaisille. Nyt on ilo ajella upealla Mersulla, kun kaikki toimii eikä tarvitse pelätä katastrofia.
Osa oli parinsadan euron luokkaa.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5802
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: MB W212 vm 2014 outo nykiminen
HyväNauti matkasta kirjoitti:Vahvistetaan vielä tähän, jos ja kun joku etsii vastaavaan vaivaan diagnoosia.
Eli KYB-venttiilin vaihto ja vaihteiston öljynvaihto korjasi nykimisen. Turbiinikin oli ihan kunnossa Nyt menee täysin smoothisti. Mitään damagea ei ollut lootassa.
Käsittääkseni jos rikkinäisellä KYB-venttiilillä vaan ajaa, se VOI rikkoa turbiinin, mutta ei kai sinänsä muuten tuhota laatikkoa.
Sinänsä ikävä vika, että rikki menevä KYB ei näy vikakoodeissa. Mutta vaihteistoihin perehtynyt ekspertti huomaa sen kyllä koeajolla. Vaihteen vaihdon _jälkeen_ kierroslukumittari "hypähtelee" joskus sen 100 rpm ylöspäin. Se on nimenomaan tämän viallisen venttiilin aiheuttamaa. Jos vaihdoissa tulee ongelmia ja luistamista, se on sitten yleensä turbiinivika.
Vahva suositus Vantaan Erikoisautolle, joka hoiti homman kuntoon kiitettävästi ja järkihintaan. Kiitos myös kaikille foorumilaisille. Nyt on ilo ajella upealla Mersulla, kun kaikki toimii eikä tarvitse pelätä katastrofia.
Osa oli parinsadan euron luokkaa.

eli vaiva oli turbin/sen säätely kuten alusta asti...
Mökkillä
'
'