W211 270cdi käy ajoittain neljällä tyhjäkäyntiä
W211 270cdi käy ajoittain neljällä tyhjäkäyntiä
Eli tuommoinen potilas vm03 ja 270cdi om647 koneella. Käy ajoittain neljällä tai ontuen tyhjäkäyntiä. Ei anna vikakoodeja. Boschin testerillä tehty puristuspainetesti ja vaikuttaisi olevan ok.
Suuttimien korjausarvot heittelee 3sylinterissä. Silloin kun käy epätasaiseen niin korjausarvo +5.06, välillä kävi tasaisemmin ja korjausarvo tippu +3. Vaihdoin purkuautosta toisen suuttimen samalla numerosarjalla ja hetken aikaa tuntuikin toimivan hyvin ennenkuin alkoi taas sama vaiva. Taas korjausarvo sama +5.06 mutta välillä kävi oikein nätisti ja silloin korjausarvo oli +0.7-1 luokkaa eli parani huomattavasti.
Mistähän tuo heittely vois johtua? Puristukset kateissa, johtovika? Voiko imusarjan läpät aiheuttaa tuommoista jumittaessa? Semmoisenkin huomasin että kun aloittaa korjausarvojen testin niin monesti alkoi käymään samantien kaikilla, tai sitten se oli vain sattumaa. En koodannut tuota vaihto suutinta kun ainakin boschin testerissä oli vain valittavissa luokka 1-3 enkä löytänyt suuttimesta moista merkintää.
Niin ja vika on varmasti 3pytyssä kun vanhan suuttimen ollessakiinni kokeilin ottaa liittimen irti käynnissä ollessa eikä koneen käynti muuttunut miksikään, silloin oli siis vika päällä.
Niin ja auto lähtee hyvin käyntiin sekä kylmänä että lämpimänä.
Suuttimien korjausarvot heittelee 3sylinterissä. Silloin kun käy epätasaiseen niin korjausarvo +5.06, välillä kävi tasaisemmin ja korjausarvo tippu +3. Vaihdoin purkuautosta toisen suuttimen samalla numerosarjalla ja hetken aikaa tuntuikin toimivan hyvin ennenkuin alkoi taas sama vaiva. Taas korjausarvo sama +5.06 mutta välillä kävi oikein nätisti ja silloin korjausarvo oli +0.7-1 luokkaa eli parani huomattavasti.
Mistähän tuo heittely vois johtua? Puristukset kateissa, johtovika? Voiko imusarjan läpät aiheuttaa tuommoista jumittaessa? Semmoisenkin huomasin että kun aloittaa korjausarvojen testin niin monesti alkoi käymään samantien kaikilla, tai sitten se oli vain sattumaa. En koodannut tuota vaihto suutinta kun ainakin boschin testerissä oli vain valittavissa luokka 1-3 enkä löytänyt suuttimesta moista merkintää.
Niin ja vika on varmasti 3pytyssä kun vanhan suuttimen ollessakiinni kokeilin ottaa liittimen irti käynnissä ollessa eikä koneen käynti muuttunut miksikään, silloin oli siis vika päällä.
Niin ja auto lähtee hyvin käyntiin sekä kylmänä että lämpimänä.
Re: W211 270cdi käy ajoittain neljällä tyhjäkäyntiä
Katso kaikkien suuttimien ohivuodot ihan ekana. Paljonko tulee paluuseen tavaraa.
Re: W211 270cdi käy ajoittain neljällä tyhjäkäyntiä
Tein tänään mittauksen, auto kylmällä koneella halliin ja mittaus 60sekuntia.
1syl-20ml
2syl-26ml
3syl-27ml
4syl-25ml
5syl-32ml
Auto kävi mittauksen aikana tietysti normaalisti. Huomannut että kylmällä koneella kun käynnistää niin käy normaalisti. Sitten kun kiihdyttää rivakasti alkaa onhelmat tai kun auto alkaa lämmetä ja lämpimämällä koneella rytkyttää koko ajan. Myöskin kalisee pienellä kaasulla kiihdyttäessä. Kai se on uskottava että suuttimista johtuu ja varmaan kannattaa tässä vaiheessa kaikki vaihtaa. Jos olis puristuksissa vikaa niin luulisi huohottavan ja käyvän kylmälläkin koneella vielä huonommin.
1syl-20ml
2syl-26ml
3syl-27ml
4syl-25ml
5syl-32ml
Auto kävi mittauksen aikana tietysti normaalisti. Huomannut että kylmällä koneella kun käynnistää niin käy normaalisti. Sitten kun kiihdyttää rivakasti alkaa onhelmat tai kun auto alkaa lämmetä ja lämpimämällä koneella rytkyttää koko ajan. Myöskin kalisee pienellä kaasulla kiihdyttäessä. Kai se on uskottava että suuttimista johtuu ja varmaan kannattaa tässä vaiheessa kaikki vaihtaa. Jos olis puristuksissa vikaa niin luulisi huohottavan ja käyvän kylmälläkin koneella vielä huonommin.
Re: W211 270cdi käy ajoittain neljällä tyhjäkäyntiä
Tarkista se 3:sen suuttimen liitin huolella ja johdot.
Heiluttele johtoa ja räplää liitintä käydessä, jos saat huonon käynnin aikaiseksi?
Heiluttele johtoa ja räplää liitintä käydessä, jos saat huonon käynnin aikaiseksi?
Re: W211 270cdi käy ajoittain neljällä tyhjäkäyntiä
Voihan sen mitata ne vuodot lämpöisenäkin (yleensä kannattaa tehdä siinä tilanteessa kun ongema ilmenee), vaikka yleensä vuodot ovatkini suuremmat kylmässä päässä. Tai sitten se suutin takertelee kuumana kun välykset teoriassa on pienenmmät.
EdiT: hyvä neuvo tuo liitin, vaikka siihen ei luulisi lämpötilan vaikuttavan
EdiT: hyvä neuvo tuo liitin, vaikka siihen ei luulisi lämpötilan vaikuttavan
W219 320CDI -07
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W211 270cdi käy ajoittain neljällä tyhjäkäyntiä
Ensimmäisessä viestissä jo kerrottu ettei ongelmaan vaikuttanut oikeastaan mitään vaikka vaihdettiin toinen suutin, niin ei paljon hyödytä paluupuolen vuotoja mittailla,
En nyt muista mitä star näyttää kun suuttimesta on liitin irti tai muuten sähkövika päällä, mutta senhän voi näissä vielä kokeilla irrottamalla jostain toisesta suuttimesta liittimen, mitä ruudussa näkyy ? Jos vastaavaa lukemaa kuin ongelmakohdassa, eikä tule vikamuistiin mitään erilaista kuin itse ongelmasta ---> voi olla sähkövika
Jos jokin asia eroaa ---> ei puristuksia syystä tai toisesta kun vika päällä / jotain muuta vastaavaa mitä ei nyt tule mieleen...
En nyt muista mitä star näyttää kun suuttimesta on liitin irti tai muuten sähkövika päällä, mutta senhän voi näissä vielä kokeilla irrottamalla jostain toisesta suuttimesta liittimen, mitä ruudussa näkyy ? Jos vastaavaa lukemaa kuin ongelmakohdassa, eikä tule vikamuistiin mitään erilaista kuin itse ongelmasta ---> voi olla sähkövika
Jos jokin asia eroaa ---> ei puristuksia syystä tai toisesta kun vika päällä / jotain muuta vastaavaa mitä ei nyt tule mieleen...
wiimax.fi
Re: W211 270cdi käy ajoittain neljällä tyhjäkäyntiä
Dealer oikeassa että ongelma ei muuttunut suuttimen vaihdolla oikeastaan miksikään, ainoastaa korjausarvo parani silloin kun auto käy normaalisti mutta vika päällä sama korjausarvo kuin edelliselläkin suuttimella.Vikakoodeja ei tule paitsi jos ottaa liittimen irti niin sit kyllä tulee selvä vikakoodi suuttimesta, eli luulisi johtojen olevan ok, mutta toisaalta voihan siellä olla huono kosketus silti ja vääristää tietoa. Liittimen ja johtojen heiluttelu ei vaikuttanu asiaan. Pitää huomenna räpläillä lisää kun tänään oli sen verran kiire, että kerkesin vain sen paluuvuodon mittaamaan. Ja varmaan mittaan vielä uusiksi kun vika päällä. Myöskin jos mittaisi piipparilla suuttimien johtosarjan eculle ja samalla heluttelee johtoja.
Re: W211 270cdi käy ajoittain neljällä tyhjäkäyntiä
Niin ja pitää myöskin testata dealerin vinkki mitä testeri näyttää korjausarvoksi jossain muussa sylinterissä jos ottaa johdon irti.
Kiitos vinkeistä
Kiitos vinkeistä
Re: W211 270cdi käy ajoittain neljällä tyhjäkäyntiä
Starin päähän kun menee seuraavan kerran, niin kannattaisi tehdä puristuspainemittaus samalla.
Se on suuntaa antava, perustuen kampiakselin nopeuteen eri puristustahtien aikana tapahtuviin muutoksiin. Näkee sylinterien tasaisuuden kuitenkin, eikä tartte mekaanisesti tehdä mitään.
Ei sieltä ehkä mitään löydy kun vika on tuollainen että tulee ja menee, mutta saa poissuljettua taas jotain..
Se on suuntaa antava, perustuen kampiakselin nopeuteen eri puristustahtien aikana tapahtuviin muutoksiin. Näkee sylinterien tasaisuuden kuitenkin, eikä tartte mekaanisesti tehdä mitään.
Ei sieltä ehkä mitään löydy kun vika on tuollainen että tulee ja menee, mutta saa poissuljettua taas jotain..
-
FinlandMerceds
- Mersumaanikko

- Viestit: 5935
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W211 270cdi käy ajoittain neljällä tyhjäkäyntiä
Jos vika on purstukisa on ja sitten taas ei niin ventilin varsi "leikka kiinni"
istukka pinnoissa/lautasen pällä karstaa,
istukka pinnoissa/lautasen pällä karstaa,
Mökkillä
'
'




