Väyrysen ruostekorjauksista päivitettyä tietoa.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Jox
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ti 03.08.2004 15:21

Viesti Kirjoittaja Jox »

Kyllä näkyy ruostuvan tosi äkkiä nää uudet mersut. Tohonkin W203 vm.2001 ilmestyi kesällä kuskinpuolen takaoveen, oven iskemästä johtunut maalin poislähtö, ehkä noin 1mm alueelta. Ja kuskin ovessa oli myös joku kiveniskemän tapainen noin 1mm alue.
Nyt kun pesin auton huomasin että, ruosteessa ovat nuo pisteet, kuskin ovessa olevassa pisteessä maali kupruili jo ympärillä.
Mitäs tolle nyt tekee? Ei taida kuulua takuun piiriin tuommoiset? Pitäs vissiin maalipuikon kanssa olla syynäämäsä autoa harva se viikko.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Joxi kirjoitti:Kyllä näkyy ruostuvan tosi äkkiä nää uudet mersut. Tohonkin W203 vm.2001 ilmestyi kesällä kuskinpuolen takaoveen, oven iskemästä johtunut maalin poislähtö, ehkä noin 1mm alueelta. Ja kuskin ovessa oli myös joku kiveniskemän tapainen noin 1mm alue.
Nyt kun pesin auton huomasin että, ruosteessa ovat nuo pisteet, kuskin ovessa olevassa pisteessä maali kupruili jo ympärillä.
Mitäs tolle nyt tekee? Ei taida kuulua takuun piiriin tuommoiset? Pitäs vissiin maalipuikon kanssa olla syynäämäsä autoa harva se viikko.
No edes mersu ei osaa tehdä (tai siis ei raaski) peltiä joka ei ruostu, jos maalipinta menee rikki.

Heti kun iskemä on huomattu se pitäisi pistää umpeen. Umpeen voi pistää vaikka väliaikaisesti vahalla, rasvalla tai millä vain. Mikäli ehti jo ruostua, ja sehän tapahtuu tunneissa :shock: , sen verran pitää putsata sitä, ettei ruostetta varmasti jää. Tässä mielikuvitus on vapaa miten ja millä sen putsaa. Siten riippuen tapauksesta, mutta tollenen pieni räkäklimpin kokonen kokoinen iskemä umpeen vaikka meikkauskynällä.

Isommat sitten happomaalia, 'filleriä' väliin, kittiä jos tarvii ja meikkausmaalia, tai siis tavallista maalia päälle. Tai vähän tavallista pohjamaalia ja meikkausmaalia. Pääasia olisi ettei uuden maalin ja vanhan rajakohtaan, ja sen vanha alle jää muhivaa ruostetta.

Ei kuulu takuuseen ei...
Lisää tietoa: www.skg.fi
germanymb
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: La 04.12.2004 18:15
Paikkakunta: hki

clk:n ruostuminen??

Viesti Kirjoittaja germanymb »

TÄHTIMIEHET, apua.

olen vakavissani hankkimassa CLK 320 -99 tai -00 mallia saksasta ja törmäsin teidän hienoon sivustoon jossa kauhukseni huomasin tämän ruosteongelman.
Koskeekos tämä ruostuminen siis myös CLK:ta??? :shock: :cry:
-Timo-
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1560
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Ruostuminen koskee kaikkea mustaa rautaa :!:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
germanymb
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: La 04.12.2004 18:15
Paikkakunta: hki

clk: ruostuminen

Viesti Kirjoittaja germanymb »

Tarkoitin tietysti tätä poikkeuksellista ennenaikaista (alle 10 v.) ruostumista.
Nykyisessä -86 Porschessa ei pilkkuakaan ruostetta. :)
-Timo
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1560
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Ajeltu suolassa? Siinä ei säily kuin sienet :idea:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Kaurmi kirjoitti:Ajeltu suolassa? Siinä ei säily kuin sienet :idea:
Noh, noh...
Kurkut myös 8)
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

germanymb kirjoitti: Koskeekos tämä ruostuminen siis myös CLK:ta??? :shock: :cry:
-Timo-
W210 ruosteongelma ei koske CLK:ta, eri korimalli. Mutta kuten aina, tarkkana pitää olla myöskin käytetyn W208 CLK:n kanssa, kiveniskut yms...ruostuu ne kohdat nk. "ruosteettomassa" saksalaisessakin.

Maailmasta ei taida edelleenkään löytyä kuin yksi sarjavalmisteinen stainless steel auto....DeLorean. :roll:
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Avatar
Teppo L
Mersumies
Mersumies
Viestit: 847
Liittynyt: Ma 22.03.2004 21:13
Paikkakunta: Joensuun tienoo

Viesti Kirjoittaja Teppo L »

jos saisin ruosteettoman auton käsiini niin käyttäisin sen ruostesuoja käsittelyssä esim, finkorilla!
yhessä W124 saksan tuonnissa ei ollu kotelosuojausta tehty ollenkaan,ja senhän tietää miten siinä parivuodenkuluttua käy :? :shock: :evil: :roll:
ML W164
Ekku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 300
Liittynyt: Pe 04.04.2003 19:41
Paikkakunta: Jyväskylä

päätös tuli

Viesti Kirjoittaja Ekku »

No saatiinhan se vihdoin päätös ruostekorjauksesta tuohon 99-malliseen "väykkyyn".

Korjataan tehtaan piikkiin 100-prosenttisesti. Näillä näkymin vaihtoon menee 1 tai 2 ovea ja takaluukku.

Auton huoltohistoria on hieman epämääräinen, mutta ei sillä näytä olevan vaikutusta takuupäätökseen.
kalusto:
-M-B E200 cdi -11



isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08


entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06

"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
Avatar
cad70
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: To 07.10.2004 23:32
Paikkakunta: Lapland, Torneå

Viesti Kirjoittaja cad70 »

Mitenkäs teillä, joille on vaihdettu uutta lunkkaa ja ovea on käyny tuon värityksen suhteen? Elikkä onko pysyny sävyt suurinpiirtein samana vanhan maalipinnan kanssa? Kun ajattelee esim. -97 vuosimallia ja alkuperäistä maalia ja sitte ku siihen tuupataan uutta väriä oleva ovi sekaan niin miltä on lopputulos näyttäny.

En ole vielä omaani korjauttanu kun ei ole auto joutanu alta. Tuli tuossa vaan tämmönenki juttu mieleen ettei tarvis sitte jollain "tilkkutäkillä" ajella. :P
nykyiset:
Oldsmobile Cutlass Ciera -85
Ford F100 -53
Chevy Van Starcraft 6,2D -89
Dodge 4d -37 rodiprojekti
GAZ 20 Pobeda -48 projekti

mb exät:
MB 124 200D -85
MB 124 E300 TDT -93
MB E 230 Avantgarde -97
MB W115 200 bensa -69 R.I.P
jpk
Mersumies
Mersumies
Viestit: 720
Liittynyt: Ma 21.07.2003 15:39

Re: päätös tuli

Viesti Kirjoittaja jpk »

Ekku kirjoitti:No saatiinhan se vihdoin päätös ruostekorjauksesta tuohon 99-malliseen "väykkyyn".
Auton huoltohistoria on hieman epämääräinen, mutta ei sillä näytä olevan vaikutusta takuupäätökseen.
Paljonko ajettu?
Ekku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 300
Liittynyt: Pe 04.04.2003 19:41
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: päätös tuli

Viesti Kirjoittaja Ekku »

jpk kirjoitti: Paljonko ajettu?

Senkun tietäisi :D

Mittarissa on 179 tuhatta, ratti ja polkimen kumit kuin uudet, mutta vaihdekepin nuppi sileä ja kuskin penkki "lösähtänyt".

Ollaan tuossa veikkailtu, josko olisi alun 4 sataa tuhatta, mutta tekniikka kyllä pelaa nätisti ja korikin on muuten ryhdissään, mitä nyt on vähän ovet ja luukku ruosteessa :)
kalusto:
-M-B E200 cdi -11



isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08


entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06

"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
germanymb
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: La 04.12.2004 18:15
Paikkakunta: hki

clk: ruostuminen

Viesti Kirjoittaja germanymb »

Kiitos M.K:lle vastauksesta.

Varmuuden vuoksi niin jos jollakulla on kokemuksia CLK:n ruosteongelmista niin kertokaa ihmeessä.

Nimim. Mieluummin sitä "tähtäimen" takana istuis
-Timo :D
Avatar
tuomkiti81
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 438
Liittynyt: Pe 19.03.2004 20:31
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: päätös tuli

Viesti Kirjoittaja tuomkiti81 »

Ekku kirjoitti:
jpk kirjoitti: Paljonko ajettu?

Senkun tietäisi :D

Mittarissa on 179 tuhatta, ratti ja polkimen kumit kuin uudet, mutta vaihdekepin nuppi sileä ja kuskin penkki "lösähtänyt".

Ollaan tuossa veikkailtu, josko olisi alun 4 sataa tuhatta, mutta tekniikka kyllä pelaa nätisti ja korikin on muuten ryhdissään, mitä nyt on vähän ovet ja luukku ruosteessa :)

Jos oot epävarma kilometreistä niin eikö kannattaisi mennä esim. veholle ja kytkeä sielä auto tietokoneeseen..mun ymmärtääkseni se tietokone näyttää auton todellisen kilometrimäärän?
Avatar
pyhimys
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 03.08.2004 13:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: päätös tuli

Viesti Kirjoittaja pyhimys »

tuomkiti81 kirjoitti: Jos oot epävarma kilometreistä niin eikö kannattaisi mennä esim. veholle ja kytkeä sielä auto tietokoneeseen..mun ymmärtääkseni se tietokone näyttää auton todellisen kilometrimäärän?
Ei muuten näytä. Jos "mittarinroplaaja" on tehnyt työnsä oikein on hän pystynyt peittämään kaikki jäljet. Eli muuttanut kaikki tiedot.
Ei oppinut olutta ojaan kaada
Avatar
tuomkiti81
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 438
Liittynyt: Pe 19.03.2004 20:31
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja tuomkiti81 »

ok..en ollu kyllä varma tosta asiasta.kävin vaan paikallisella mb-korjaajalla(ei veho) ja asentaja meinas että tietokone näyttää todelliset kilometrit mut puhui ilmeisesti lööperiä.. :evil:
Avatar
Tomi T.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: Ma 14.04.2003 22:43
Paikkakunta: Sipoo
Viesti:

E290TD T -97

Viesti Kirjoittaja Tomi T. »

Tässä yksi tositarina ruostevaurioiden korjauksesta.

Auto E290TD T -97 ( Suomiauto )

Tehtaan maalitakuu vuonna -97 1V.

2004 Havaittiin kaikissa ovissa/takaluukussa listakumien alla vakavaa ruosteen alkua. Autolla oli siihen mennessä ajettu noin 205tkm

Tulos, Veho lupasi hoitaa kuluista 65% ja työhön kuului :
- kaikki ovet + takaluukku + maalaus( kaikki muut maalattiin paitsi konepelti ja katto).

Kokonais hinnaksi tuli noin 8500,-€ josta osuuteni reilut 3000,-€

No kaikki muut menikin ihan nappiin, jopa maalaus, mutta sitten ammattitaito hyytyi kalkkiviivoille. Ovet istuivat kuin kolariautossa konsanaan. Asiasta valitettiin ja ne luvattiin simmata/säätää uudelleen takuuseen veloituksetta. No kuinkas kävikään....Veholla ei näköjään osata säätää ovia!! Aina kun autoa mentiin hakemaan niin ovet irvisti silmään jo kymmenien metrien päästä, sitten ruvettiin selittämään sitä sun tätä miksei ovia saada istumaan...joko se johtui uusista tiivisteistä tai ties mistä. Loppujen lopuksi en enään jaksannut...olin henkisesti aivan lyöty noihin helvetin selityksiin, joten päätin viedä auton toiseen korjaamoon missä kavereilla oli naurussa pitelemistä kun silmäilivät ovia. Oli se kumma juttu kun ovet yhtä äkkiä istuvatkin aivan kuin uudessa autossa, vaikka kaverit ei olleet Mersuun aikaisemmin koskeneetkaan...Nyt luojan kiitos ovet istuu!!!

Ps. Mitäköhän kädettömiä apinoita ne ottavatkaan autonasentajiksi Vehoon??
Maalari tais olla freelanseri koska maalaus onnistui...
GLE 580 2021
Pena
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 409
Liittynyt: Su 08.02.2004 15:36

Re: E290TD T -97

Viesti Kirjoittaja Pena »

BRC kirjoitti:Tässä yksi tositarina ruostevaurioiden korjauksesta.

Auto E290TD T -97 ( Suomiauto )

Tehtaan maalitakuu vuonna -97 1V.

2004 Havaittiin kaikissa ovissa/takaluukussa listakumien alla vakavaa ruosteen alkua. Autolla oli siihen mennessä ajettu noin 205tkm
...

Tarkistakaa myös väyrysienne kotelorakenteet. Piilossa muhii paha aikapommi. Autolehtien mukaan tosi kehno kotelosuojaus. Kuviakin löytyy Auto Bildin sivuilta puhkiruostuneista kotelorakenteista.
Avatar
Tomi T.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: Ma 14.04.2003 22:43
Paikkakunta: Sipoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tomi T. »

Tuossa meidän autossa on onneksi tehty kunnon käsittely -99 ja nyt tehtiin sama homma uudestaan tuon ovienvaihto homman jälkeen...Ruostesuojaamosta sanottiin että paikat oli väyryseks ihmeen hyvässä kunnossa joten tuo eka käsittely ilmeisesti pelasti auton...
Nuo paikat mistä se alunperin ruostui oli sellaisia ettei niitä olisi voinnut mikään suojaus pelastaa etukäteen, no nyt on kaikki ovet ja luukku uusia ja käsitelty kunnolla ja autokin näyttää siltä että sillä olisi pitkä elinkaari edessä päin, tosin vikoja on ollut kyllä mielestäni liikaa.
GLE 580 2021
Avatar
Avantgarde
Mersumies
Mersumies
Viestit: 816
Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
Paikkakunta: lappeen Ranta

Ryhmäkanne

Viesti Kirjoittaja Avantgarde »

Kaikki vääryyttä kärsineet/rahaa menettäneet, ei kun yhteyttä tuonne:

http://www.imonline.co.uk/groupaction/o ... s_rust.asp

Ajavat läpi ryhmäkannetta Mersua vastaan. Mikään ei lienee estä osallistumasta ryhmäkanteeseen Suomestakaan käsin, EU:ssahan ollaan ...
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Tuli tänään käytyä paikallisessa kuvauttamassa auto, takaluukun lukon ympärillä pientä kukkaa, samoin takaluukun "avauskahvan alta" kurkistelee. 2:ssa ovessa tiivisteiden alla juuri ja juuri huomattavia epätasaisuuksia.

Analyysi:
Takaluukku vaihtoon, oviin hiekkapuhallus + maalaus, lähettivät kuvat + rek. otteen kopion maahantuojalle/valmistajalle, Huoltokirjasta eivät ottaneet mitään, eikä edes kyselleet, näytin silti, selasi läpi ja sanoi että ok (MB-liikkeen leimat, 68tkm ajettu), noin kolmen viikon päästä tulee kuulema "tuomio". Korvausprosentti kuulema 60 (tai 70 en muista) ja 100 prosentin välillä. Että odotellaan. :?
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
Tommi P
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 173
Liittynyt: Pe 30.01.2004 21:45
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Tommi P »

tolby1 kirjoitti:Kylläpä oli Kuopion merkkiliikkeellä aika nihkeää tuon ruoste homman kanssa. Asiakaspalvelu oli syvältä. Ovet ja takaluukku lienee selvää että korjataan. Mutta sitten sivuvilkkujen ympärys hilseilee. Ensin haukkuivat että on maalattu autoa jälkeen päin ja epäilivät tuontiautoksi. Siitä päästiin tiukka sanaisen sanailun jälkeen yhteisymmärrykseen. Lisäksi lokarinkaarissa maali hilseilee. Autossa on muoviset sisälokarit joten kiven iskemistä johtuvaa se hilseily ei ole niin kuin tarkastaja väitti. Miten on kattaako tämä takuu noita sivuvilkkuja ja lokarin kaaria. Auto on E 200 cdi vm 99. ajettu n 290tkm.
Hmm. Mulla oli taas varsin positiivista palvelua, E290:n yksi ovi vaihdettiin ja toinen maalattiin. Toheloivat kylläkin "louvutuspesua" tehdessään, pukille ajaessa saivat kolisteltua alustaa sen verran että semmonen pakoputkenkannatinzydeemi pamahti katkipoikki. Ja eikun Fiesta alle ja kannatin vaihtoon. Niin ja oli siis tuontiauto.
E290 '98 (S210)
Avatar
markku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 598
Liittynyt: Ti 02.09.2003 06:58
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Ruostesuojausta kehiin

Viesti Kirjoittaja markku »

Auton kevyt strippaus, maalaus ja sen jälkeen kunnollinen ruostesuojaus:

Kuva
S320L -97
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Ruostesuojausta kehiin

Viesti Kirjoittaja veskola »

Tuo on tuo vaihto-osa kun laitetaan joka 300 tkm välein näihin pohjosen autoihin :roll:
Lisää tietoa: www.skg.fi
vipula
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Su 10.10.2004 16:07
Paikkakunta: turku

w210 -01

Viesti Kirjoittaja vipula »

Lopultakin tuli vastaus saksanmaalta. Korjaukseen 24.1.2005. Tehdas maksaa koko lystin! :lol: Vieläkun saisi sen sijaisauton sieltä viikoksi niin...
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: w210 -01

Viesti Kirjoittaja veskola »

vipula kirjoitti:Lopultakin tuli vastaus saksanmaalta. Korjaukseen 24.1.2005. Tehdas maksaa koko lystin! :lol: Vieläkun saisi sen sijaisauton sieltä viikoksi niin...
Hmmppphh...Sulle tuli ja mulle ei vieläkään vaikka taisin käydä jo aikaisemmin näyttämässä, joskus lokakuun lopussa. Tosin sama se koska tulee kunhan tulee...saa siten keväällä rauhassa viimeistellä tuon ruostekorjauksen omin päin eikä tarvii uusia osia heti suolavedessä uittaa.

Raisioonko se menee ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
vipula
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Su 10.10.2004 16:07
Paikkakunta: turku

w210 -01

Viesti Kirjoittaja vipula »

Raisioon menee. Kunpa pääsis oikein seuraamaan itse työtä, eikä tarvis vaan tyytyä odottamaan lopputulosta.
Avatar
tuomkiti81
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 438
Liittynyt: Pe 19.03.2004 20:31
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja tuomkiti81 »

up!
J.R.
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ke 12.01.2005 18:50

Viesti Kirjoittaja J.R. »

Mikähän mahtaa olla tilanne w203:n ruostumisen suhteen, onko samoja ruostumisongelmia kuin väyrysissä?
Vastaa Viestiin