Väyrysen ruostekorjauksista päivitettyä tietoa.
Kyllä näkyy ruostuvan tosi äkkiä nää uudet mersut. Tohonkin W203 vm.2001 ilmestyi kesällä kuskinpuolen takaoveen, oven iskemästä johtunut maalin poislähtö, ehkä noin 1mm alueelta. Ja kuskin ovessa oli myös joku kiveniskemän tapainen noin 1mm alue.
Nyt kun pesin auton huomasin että, ruosteessa ovat nuo pisteet, kuskin ovessa olevassa pisteessä maali kupruili jo ympärillä.
Mitäs tolle nyt tekee? Ei taida kuulua takuun piiriin tuommoiset? Pitäs vissiin maalipuikon kanssa olla syynäämäsä autoa harva se viikko.
Nyt kun pesin auton huomasin että, ruosteessa ovat nuo pisteet, kuskin ovessa olevassa pisteessä maali kupruili jo ympärillä.
Mitäs tolle nyt tekee? Ei taida kuulua takuun piiriin tuommoiset? Pitäs vissiin maalipuikon kanssa olla syynäämäsä autoa harva se viikko.
No edes mersu ei osaa tehdä (tai siis ei raaski) peltiä joka ei ruostu, jos maalipinta menee rikki.Joxi kirjoitti:Kyllä näkyy ruostuvan tosi äkkiä nää uudet mersut. Tohonkin W203 vm.2001 ilmestyi kesällä kuskinpuolen takaoveen, oven iskemästä johtunut maalin poislähtö, ehkä noin 1mm alueelta. Ja kuskin ovessa oli myös joku kiveniskemän tapainen noin 1mm alue.
Nyt kun pesin auton huomasin että, ruosteessa ovat nuo pisteet, kuskin ovessa olevassa pisteessä maali kupruili jo ympärillä.
Mitäs tolle nyt tekee? Ei taida kuulua takuun piiriin tuommoiset? Pitäs vissiin maalipuikon kanssa olla syynäämäsä autoa harva se viikko.
Heti kun iskemä on huomattu se pitäisi pistää umpeen. Umpeen voi pistää vaikka väliaikaisesti vahalla, rasvalla tai millä vain. Mikäli ehti jo ruostua, ja sehän tapahtuu tunneissa

Isommat sitten happomaalia, 'filleriä' väliin, kittiä jos tarvii ja meikkausmaalia, tai siis tavallista maalia päälle. Tai vähän tavallista pohjamaalia ja meikkausmaalia. Pääasia olisi ettei uuden maalin ja vanhan rajakohtaan, ja sen vanha alle jää muhivaa ruostetta.
Ei kuulu takuuseen ei...
Lisää tietoa: www.skg.fi
clk:n ruostuminen??
TÄHTIMIEHET, apua.
olen vakavissani hankkimassa CLK 320 -99 tai -00 mallia saksasta ja törmäsin teidän hienoon sivustoon jossa kauhukseni huomasin tämän ruosteongelman.
Koskeekos tämä ruostuminen siis myös CLK:ta???
-Timo-
olen vakavissani hankkimassa CLK 320 -99 tai -00 mallia saksasta ja törmäsin teidän hienoon sivustoon jossa kauhukseni huomasin tämän ruosteongelman.
Koskeekos tämä ruostuminen siis myös CLK:ta???


-Timo-
clk: ruostuminen
Tarkoitin tietysti tätä poikkeuksellista ennenaikaista (alle 10 v.) ruostumista.
Nykyisessä -86 Porschessa ei pilkkuakaan ruostetta.
-Timo
Nykyisessä -86 Porschessa ei pilkkuakaan ruostetta.

-Timo
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Noh, noh...Kaurmi kirjoitti:Ajeltu suolassa? Siinä ei säily kuin sienet
Kurkut myös

* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
W210 ruosteongelma ei koske CLK:ta, eri korimalli. Mutta kuten aina, tarkkana pitää olla myöskin käytetyn W208 CLK:n kanssa, kiveniskut yms...ruostuu ne kohdat nk. "ruosteettomassa" saksalaisessakin.germanymb kirjoitti: Koskeekos tämä ruostuminen siis myös CLK:ta???![]()
![]()
-Timo-
Maailmasta ei taida edelleenkään löytyä kuin yksi sarjavalmisteinen stainless steel auto....DeLorean.

177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
päätös tuli
No saatiinhan se vihdoin päätös ruostekorjauksesta tuohon 99-malliseen "väykkyyn".
Korjataan tehtaan piikkiin 100-prosenttisesti. Näillä näkymin vaihtoon menee 1 tai 2 ovea ja takaluukku.
Auton huoltohistoria on hieman epämääräinen, mutta ei sillä näytä olevan vaikutusta takuupäätökseen.
Korjataan tehtaan piikkiin 100-prosenttisesti. Näillä näkymin vaihtoon menee 1 tai 2 ovea ja takaluukku.
Auton huoltohistoria on hieman epämääräinen, mutta ei sillä näytä olevan vaikutusta takuupäätökseen.
kalusto:
-M-B E200 cdi -11
isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08
entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06
"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
-M-B E200 cdi -11
isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08
entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06
"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
Mitenkäs teillä, joille on vaihdettu uutta lunkkaa ja ovea on käyny tuon värityksen suhteen? Elikkä onko pysyny sävyt suurinpiirtein samana vanhan maalipinnan kanssa? Kun ajattelee esim. -97 vuosimallia ja alkuperäistä maalia ja sitte ku siihen tuupataan uutta väriä oleva ovi sekaan niin miltä on lopputulos näyttäny.
En ole vielä omaani korjauttanu kun ei ole auto joutanu alta. Tuli tuossa vaan tämmönenki juttu mieleen ettei tarvis sitte jollain "tilkkutäkillä" ajella.
En ole vielä omaani korjauttanu kun ei ole auto joutanu alta. Tuli tuossa vaan tämmönenki juttu mieleen ettei tarvis sitte jollain "tilkkutäkillä" ajella.

nykyiset:
Oldsmobile Cutlass Ciera -85
Ford F100 -53
Chevy Van Starcraft 6,2D -89
Dodge 4d -37 rodiprojekti
GAZ 20 Pobeda -48 projekti
mb exät:
MB 124 200D -85
MB 124 E300 TDT -93
MB E 230 Avantgarde -97
MB W115 200 bensa -69 R.I.P
Oldsmobile Cutlass Ciera -85
Ford F100 -53
Chevy Van Starcraft 6,2D -89
Dodge 4d -37 rodiprojekti
GAZ 20 Pobeda -48 projekti
mb exät:
MB 124 200D -85
MB 124 E300 TDT -93
MB E 230 Avantgarde -97
MB W115 200 bensa -69 R.I.P
Re: päätös tuli
Paljonko ajettu?Ekku kirjoitti:No saatiinhan se vihdoin päätös ruostekorjauksesta tuohon 99-malliseen "väykkyyn".
Auton huoltohistoria on hieman epämääräinen, mutta ei sillä näytä olevan vaikutusta takuupäätökseen.
Re: päätös tuli
jpk kirjoitti: Paljonko ajettu?
Senkun tietäisi

Mittarissa on 179 tuhatta, ratti ja polkimen kumit kuin uudet, mutta vaihdekepin nuppi sileä ja kuskin penkki "lösähtänyt".
Ollaan tuossa veikkailtu, josko olisi alun 4 sataa tuhatta, mutta tekniikka kyllä pelaa nätisti ja korikin on muuten ryhdissään, mitä nyt on vähän ovet ja luukku ruosteessa

kalusto:
-M-B E200 cdi -11
isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08
entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06
"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
-M-B E200 cdi -11
isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08
entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06
"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
clk: ruostuminen
Kiitos M.K:lle vastauksesta.
Varmuuden vuoksi niin jos jollakulla on kokemuksia CLK:n ruosteongelmista niin kertokaa ihmeessä.
Nimim. Mieluummin sitä "tähtäimen" takana istuis
-Timo
Varmuuden vuoksi niin jos jollakulla on kokemuksia CLK:n ruosteongelmista niin kertokaa ihmeessä.
Nimim. Mieluummin sitä "tähtäimen" takana istuis
-Timo

- tuomkiti81
- Vakiokalustoa
- Viestit: 438
- Liittynyt: Pe 19.03.2004 20:31
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: päätös tuli
Ekku kirjoitti:jpk kirjoitti: Paljonko ajettu?
Senkun tietäisi![]()
Mittarissa on 179 tuhatta, ratti ja polkimen kumit kuin uudet, mutta vaihdekepin nuppi sileä ja kuskin penkki "lösähtänyt".
Ollaan tuossa veikkailtu, josko olisi alun 4 sataa tuhatta, mutta tekniikka kyllä pelaa nätisti ja korikin on muuten ryhdissään, mitä nyt on vähän ovet ja luukku ruosteessa
Jos oot epävarma kilometreistä niin eikö kannattaisi mennä esim. veholle ja kytkeä sielä auto tietokoneeseen..mun ymmärtääkseni se tietokone näyttää auton todellisen kilometrimäärän?
Re: päätös tuli
Ei muuten näytä. Jos "mittarinroplaaja" on tehnyt työnsä oikein on hän pystynyt peittämään kaikki jäljet. Eli muuttanut kaikki tiedot.tuomkiti81 kirjoitti: Jos oot epävarma kilometreistä niin eikö kannattaisi mennä esim. veholle ja kytkeä sielä auto tietokoneeseen..mun ymmärtääkseni se tietokone näyttää auton todellisen kilometrimäärän?
Ei oppinut olutta ojaan kaada
- tuomkiti81
- Vakiokalustoa
- Viestit: 438
- Liittynyt: Pe 19.03.2004 20:31
- Paikkakunta: Seinäjoki
E290TD T -97
Tässä yksi tositarina ruostevaurioiden korjauksesta.
Auto E290TD T -97 ( Suomiauto )
Tehtaan maalitakuu vuonna -97 1V.
2004 Havaittiin kaikissa ovissa/takaluukussa listakumien alla vakavaa ruosteen alkua. Autolla oli siihen mennessä ajettu noin 205tkm
Tulos, Veho lupasi hoitaa kuluista 65% ja työhön kuului :
- kaikki ovet + takaluukku + maalaus( kaikki muut maalattiin paitsi konepelti ja katto).
Kokonais hinnaksi tuli noin 8500,-€ josta osuuteni reilut 3000,-€
No kaikki muut menikin ihan nappiin, jopa maalaus, mutta sitten ammattitaito hyytyi kalkkiviivoille. Ovet istuivat kuin kolariautossa konsanaan. Asiasta valitettiin ja ne luvattiin simmata/säätää uudelleen takuuseen veloituksetta. No kuinkas kävikään....Veholla ei näköjään osata säätää ovia!! Aina kun autoa mentiin hakemaan niin ovet irvisti silmään jo kymmenien metrien päästä, sitten ruvettiin selittämään sitä sun tätä miksei ovia saada istumaan...joko se johtui uusista tiivisteistä tai ties mistä. Loppujen lopuksi en enään jaksannut...olin henkisesti aivan lyöty noihin helvetin selityksiin, joten päätin viedä auton toiseen korjaamoon missä kavereilla oli naurussa pitelemistä kun silmäilivät ovia. Oli se kumma juttu kun ovet yhtä äkkiä istuvatkin aivan kuin uudessa autossa, vaikka kaverit ei olleet Mersuun aikaisemmin koskeneetkaan...Nyt luojan kiitos ovet istuu!!!
Ps. Mitäköhän kädettömiä apinoita ne ottavatkaan autonasentajiksi Vehoon??
Maalari tais olla freelanseri koska maalaus onnistui...
Auto E290TD T -97 ( Suomiauto )
Tehtaan maalitakuu vuonna -97 1V.
2004 Havaittiin kaikissa ovissa/takaluukussa listakumien alla vakavaa ruosteen alkua. Autolla oli siihen mennessä ajettu noin 205tkm
Tulos, Veho lupasi hoitaa kuluista 65% ja työhön kuului :
- kaikki ovet + takaluukku + maalaus( kaikki muut maalattiin paitsi konepelti ja katto).
Kokonais hinnaksi tuli noin 8500,-€ josta osuuteni reilut 3000,-€
No kaikki muut menikin ihan nappiin, jopa maalaus, mutta sitten ammattitaito hyytyi kalkkiviivoille. Ovet istuivat kuin kolariautossa konsanaan. Asiasta valitettiin ja ne luvattiin simmata/säätää uudelleen takuuseen veloituksetta. No kuinkas kävikään....Veholla ei näköjään osata säätää ovia!! Aina kun autoa mentiin hakemaan niin ovet irvisti silmään jo kymmenien metrien päästä, sitten ruvettiin selittämään sitä sun tätä miksei ovia saada istumaan...joko se johtui uusista tiivisteistä tai ties mistä. Loppujen lopuksi en enään jaksannut...olin henkisesti aivan lyöty noihin helvetin selityksiin, joten päätin viedä auton toiseen korjaamoon missä kavereilla oli naurussa pitelemistä kun silmäilivät ovia. Oli se kumma juttu kun ovet yhtä äkkiä istuvatkin aivan kuin uudessa autossa, vaikka kaverit ei olleet Mersuun aikaisemmin koskeneetkaan...Nyt luojan kiitos ovet istuu!!!
Ps. Mitäköhän kädettömiä apinoita ne ottavatkaan autonasentajiksi Vehoon??
Maalari tais olla freelanseri koska maalaus onnistui...
GLE 580 2021
Re: E290TD T -97
BRC kirjoitti:Tässä yksi tositarina ruostevaurioiden korjauksesta.
Auto E290TD T -97 ( Suomiauto )
Tehtaan maalitakuu vuonna -97 1V.
2004 Havaittiin kaikissa ovissa/takaluukussa listakumien alla vakavaa ruosteen alkua. Autolla oli siihen mennessä ajettu noin 205tkm
...
Tarkistakaa myös väyrysienne kotelorakenteet. Piilossa muhii paha aikapommi. Autolehtien mukaan tosi kehno kotelosuojaus. Kuviakin löytyy Auto Bildin sivuilta puhkiruostuneista kotelorakenteista.
Tuossa meidän autossa on onneksi tehty kunnon käsittely -99 ja nyt tehtiin sama homma uudestaan tuon ovienvaihto homman jälkeen...Ruostesuojaamosta sanottiin että paikat oli väyryseks ihmeen hyvässä kunnossa joten tuo eka käsittely ilmeisesti pelasti auton...
Nuo paikat mistä se alunperin ruostui oli sellaisia ettei niitä olisi voinnut mikään suojaus pelastaa etukäteen, no nyt on kaikki ovet ja luukku uusia ja käsitelty kunnolla ja autokin näyttää siltä että sillä olisi pitkä elinkaari edessä päin, tosin vikoja on ollut kyllä mielestäni liikaa.
Nuo paikat mistä se alunperin ruostui oli sellaisia ettei niitä olisi voinnut mikään suojaus pelastaa etukäteen, no nyt on kaikki ovet ja luukku uusia ja käsitelty kunnolla ja autokin näyttää siltä että sillä olisi pitkä elinkaari edessä päin, tosin vikoja on ollut kyllä mielestäni liikaa.
GLE 580 2021
- Avantgarde
- Mersumies
- Viestit: 816
- Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
- Paikkakunta: lappeen Ranta
Ryhmäkanne
Kaikki vääryyttä kärsineet/rahaa menettäneet, ei kun yhteyttä tuonne:
http://www.imonline.co.uk/groupaction/o ... s_rust.asp
Ajavat läpi ryhmäkannetta Mersua vastaan. Mikään ei lienee estä osallistumasta ryhmäkanteeseen Suomestakaan käsin, EU:ssahan ollaan ...
http://www.imonline.co.uk/groupaction/o ... s_rust.asp
Ajavat läpi ryhmäkannetta Mersua vastaan. Mikään ei lienee estä osallistumasta ryhmäkanteeseen Suomestakaan käsin, EU:ssahan ollaan ...
Tuli tänään käytyä paikallisessa kuvauttamassa auto, takaluukun lukon ympärillä pientä kukkaa, samoin takaluukun "avauskahvan alta" kurkistelee. 2:ssa ovessa tiivisteiden alla juuri ja juuri huomattavia epätasaisuuksia.
Analyysi:
Takaluukku vaihtoon, oviin hiekkapuhallus + maalaus, lähettivät kuvat + rek. otteen kopion maahantuojalle/valmistajalle, Huoltokirjasta eivät ottaneet mitään, eikä edes kyselleet, näytin silti, selasi läpi ja sanoi että ok (MB-liikkeen leimat, 68tkm ajettu), noin kolmen viikon päästä tulee kuulema "tuomio". Korvausprosentti kuulema 60 (tai 70 en muista) ja 100 prosentin välillä. Että odotellaan.
Analyysi:
Takaluukku vaihtoon, oviin hiekkapuhallus + maalaus, lähettivät kuvat + rek. otteen kopion maahantuojalle/valmistajalle, Huoltokirjasta eivät ottaneet mitään, eikä edes kyselleet, näytin silti, selasi läpi ja sanoi että ok (MB-liikkeen leimat, 68tkm ajettu), noin kolmen viikon päästä tulee kuulema "tuomio". Korvausprosentti kuulema 60 (tai 70 en muista) ja 100 prosentin välillä. Että odotellaan.

Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Hmm. Mulla oli taas varsin positiivista palvelua, E290:n yksi ovi vaihdettiin ja toinen maalattiin. Toheloivat kylläkin "louvutuspesua" tehdessään, pukille ajaessa saivat kolisteltua alustaa sen verran että semmonen pakoputkenkannatinzydeemi pamahti katkipoikki. Ja eikun Fiesta alle ja kannatin vaihtoon. Niin ja oli siis tuontiauto.tolby1 kirjoitti:Kylläpä oli Kuopion merkkiliikkeellä aika nihkeää tuon ruoste homman kanssa. Asiakaspalvelu oli syvältä. Ovet ja takaluukku lienee selvää että korjataan. Mutta sitten sivuvilkkujen ympärys hilseilee. Ensin haukkuivat että on maalattu autoa jälkeen päin ja epäilivät tuontiautoksi. Siitä päästiin tiukka sanaisen sanailun jälkeen yhteisymmärrykseen. Lisäksi lokarinkaarissa maali hilseilee. Autossa on muoviset sisälokarit joten kiven iskemistä johtuvaa se hilseily ei ole niin kuin tarkastaja väitti. Miten on kattaako tämä takuu noita sivuvilkkuja ja lokarin kaaria. Auto on E 200 cdi vm 99. ajettu n 290tkm.
E290 '98 (S210)
Ruostesuojausta kehiin
Auton kevyt strippaus, maalaus ja sen jälkeen kunnollinen ruostesuojaus:


S320L -97
Re: Ruostesuojausta kehiin
Tuo on tuo vaihto-osa kun laitetaan joka 300 tkm välein näihin pohjosen autoihin 

Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: w210 -01
Hmmppphh...Sulle tuli ja mulle ei vieläkään vaikka taisin käydä jo aikaisemmin näyttämässä, joskus lokakuun lopussa. Tosin sama se koska tulee kunhan tulee...saa siten keväällä rauhassa viimeistellä tuon ruostekorjauksen omin päin eikä tarvii uusia osia heti suolavedessä uittaa.vipula kirjoitti:Lopultakin tuli vastaus saksanmaalta. Korjaukseen 24.1.2005. Tehdas maksaa koko lystin!Vieläkun saisi sen sijaisauton sieltä viikoksi niin...
Raisioonko se menee ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
- tuomkiti81
- Vakiokalustoa
- Viestit: 438
- Liittynyt: Pe 19.03.2004 20:31
- Paikkakunta: Seinäjoki