W203 automaatti "heittää vapaalle"
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 22
- Liittynyt: To 09.05.2013 17:19
W203 automaatti "heittää vapaalle"
W203 2002 2.6 Bensa 5v. Automaatti. 315 Tkm.
Ostin tämän yksityiseltä muutama päivä sitten. Ilmeni seuraavaa vaihde meni vapaalle n. neljänkympin vauhdissa ajoin heti sivuun
ei minkäänlaista vetoa. Pakki toimi. Uudelleen käyntiin ja taas toimi normaalisti ei vikailmoitusta. Teki uudelleen seuraavana päivänä
myös hiljaisessa vauhdissa tällä kertaa käytin ajon aikana N asenossa ja takaisin D:lle ja veto palasi välittömästi. Näiden jälkeen
heitetty Helsingin reissu n. 130 km ei ongelmia.
Olisiko tietoa tai valistunutta arvausta mikä olisi rikki? Nopea vastaus olisi tarpeen jos on kallis vika niin ehkä myyjän kanssa voisi
neuvotella jotain asiasta.
Ostin tämän yksityiseltä muutama päivä sitten. Ilmeni seuraavaa vaihde meni vapaalle n. neljänkympin vauhdissa ajoin heti sivuun
ei minkäänlaista vetoa. Pakki toimi. Uudelleen käyntiin ja taas toimi normaalisti ei vikailmoitusta. Teki uudelleen seuraavana päivänä
myös hiljaisessa vauhdissa tällä kertaa käytin ajon aikana N asenossa ja takaisin D:lle ja veto palasi välittömästi. Näiden jälkeen
heitetty Helsingin reissu n. 130 km ei ongelmia.
Olisiko tietoa tai valistunutta arvausta mikä olisi rikki? Nopea vastaus olisi tarpeen jos on kallis vika niin ehkä myyjän kanssa voisi
neuvotella jotain asiasta.
Re: W203 automaatti "heittää vapaalle"
Taisi tehdä ton kylmänä...sanoisin että laatikossa ol liian vähän öljyä....siitä johtuen että se turpoaa paljon lämmetessään ja öljyä taas riittää tekemään painetta.
Kuiteskin se tutki ekana.
Kuiteskin se tutki ekana.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W203 automaatti "heittää vapaalle"
Kuten edellä, öljyn määrä ensin, ja sitten laatikon ohjainyksikön ja pistokkeen tarkistus ettei ole öljy karannut sinne...
Ne öljytkin kannattaa (suodatin myös) olla vaihdettuna n. 60tkm välein.
Ne öljytkin kannattaa (suodatin myös) olla vaihdettuna n. 60tkm välein.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W203 automaatti "heittää vapaalle"
Oman kokemuksen mukaan nyt jo kahdesta autosta ensimmäinen oire laatikon öljyn vähyydestä on satunnainen vapaalle heittely. Ja siihenhän täytyy olla sitten joku syykin. Ellei edellisessä mahdollisessa vaihdossa ole sählätty, jostain vuotaa. Lauhduttimen putket/letkut kannattaa ensimmäisenä tarkistaa vuotojen varalta.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 22
- Liittynyt: To 09.05.2013 17:19
Re: W203 automaatti "heittää vapaalle"
Kiitos nopeista vastauksista. Tovotaan nyt, että huollossa on sählätty. Laatikko öljyt vaihdettu viimeksi 270 Tkm kohdalla.
Auto menee tarkastukseen keskiviikkona. Kuittaan tänne tuloksen. Taas saa "asiantuntiat" tovottavasti hyvät palautteet.
Huonoa palauteta täällä ei jaeta..
Auto menee tarkastukseen keskiviikkona. Kuittaan tänne tuloksen. Taas saa "asiantuntiat" tovottavasti hyvät palautteet.
Huonoa palauteta täällä ei jaeta..
Re: W203 automaatti "heittää vapaalle"
Muistelen että tuossa omassa W203ssa oli just tää juttu. Korjattiin goodwillinä/takuuna... en muista tarkemmin kun auto oli silloin isäni omistuksessa.MiHe kirjoitti: laatikon ohjainyksikön ja pistokkeen tarkistus ettei ole öljy karannut sinne...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 22
- Liittynyt: To 09.05.2013 17:19
Re: W203 automaatti "heittää vapaalle"
Kerroin myyjälle ongelmasta. Ottaa auton takaisin ja palauttaa rahat.
Taitaa olla aika harvinaista yksityiseltä myyjältä.
Toista Mersua siis hakuun. Ei eää 2.6 l. mallia.
Syö Bensaa ihan liikaa 100 km nopeudella 9.6 l/100km ei hyvä...
Taitaa olla aika harvinaista yksityiseltä myyjältä.
Toista Mersua siis hakuun. Ei eää 2.6 l. mallia.
Syö Bensaa ihan liikaa 100 km nopeudella 9.6 l/100km ei hyvä...
-
- Mersumies
- Viestit: 2591
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: W203 automaatti "heittää vapaalle"
Suosittelen harkitsemaan vastaavan ikäluokan M111 2.0 Kompressoria (120kW / 163hp) joka käytännössä on tehokkaampi kuin 2,6L koska ahtimen tuottama vääntö 230Nm alkaa 2300rpm ja jatkuu aina 4500rpm samana.KOOTIAINEN kirjoitti:Kerroin myyjälle ongelmasta. Ottaa auton takaisin ja palauttaa rahat.
Taitaa olla aika harvinaista yksityiseltä myyjältä.
Toista Mersua siis hakuun. Ei eää 2.6 l. mallia.
Syö Bensaa ihan liikaa 100 km nopeudella 9.6 l/100km ei hyvä...
Polttoaineen kulutus matka-ajossa 100km/h lämpimällä koneella noin 7.x l/100km. Kesällä jopa alle 7.
Nimenomaan kestävä M111 Kompressor, ei sysipaska M271
Re: W203 automaatti "heittää vapaalle"
Juu, bensavehkeistä M111 on paras ja ainoa mitä kannattaa edes harkita w203 korissa.
Jos nyt ei AMG vehkeitä lasketa..
Jos nyt ei AMG vehkeitä lasketa..
Re: W203 automaatti "heittää vapaalle"
Eihän M271 mitään muuta murhetta ole kuin jakopää, josta pitää huolehtia että vaihtaa ajallaan.
Mutta juuri noin kuin edellä kerrotaan, neloskompurakone on käytännössä tehokkaampi kuin V6. Miellyttäviä moottoreita ominaisuuksiltaan.
Mutta juuri noin kuin edellä kerrotaan, neloskompurakone on käytännössä tehokkaampi kuin V6. Miellyttäviä moottoreita ominaisuuksiltaan.
wiimax.fi
Re: W203 automaatti "heittää vapaalle"
Itsekin kun haluaisin siirtyä w211 malliin niin eipä siellä ole itselleni järkevää mallia kuin toi m271...jakopään osat jo hinta järkeviä ja itse osaan tehdä ton homman niin on alkanut pikku hiljaa kiinnostamaan toi kompura kun ei sitä m111 kompuralla saa mutta ei väyrystä ruosteen takia vaikka muuten hyvä auto onkin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W203 automaatti "heittää vapaalle"
Laitetaanpa tähän tekemättä uutta topicia, kun aihe tuli taas mieleen tänään vapaalle heittäessä.
Tosiaan omassa w203 270cdi:ssä on ollut jo tämä vapaalle heittävä vika vajaat kymmenen vuotta olemassa kilometreistä 170tkm ->360tkm
Starilla katsottuna on joku koodi Y2? anturi (epäuskottava pyörimisnopeussignaali tjsp) ollut myös ikuisuuden siellä.
Yleensä vapaalle heittää mutkasta tultaessa, jos painaa kaasua liian nopeasti. Nykäisee kerran pahemmin ja sitten jää vapaalle. Vedot tulee takaisin heti n.40kmh nopeudessa. Esiintyy kuumilla ilmoilla enemmän, mutta ensimmäisen kerran tuli talvella liukkaalla.
Jos nyt miettii, että vaihtaisin jossain vaiheessa öljyt lootaan ja käyttäisin laatikon pohjaa auki niin voiko tuo anturivika aiheuttaa tätä (eli kannattaako sitä edes uusia?) Tarkoitus ei ole rahaa upottaa tuohon autoon kovin monia euroja, joten turhien osien vaihtelu saa jäädä kunnes laatikko pettää kokonaan.
Tosiaan omassa w203 270cdi:ssä on ollut jo tämä vapaalle heittävä vika vajaat kymmenen vuotta olemassa kilometreistä 170tkm ->360tkm
Starilla katsottuna on joku koodi Y2? anturi (epäuskottava pyörimisnopeussignaali tjsp) ollut myös ikuisuuden siellä.
Yleensä vapaalle heittää mutkasta tultaessa, jos painaa kaasua liian nopeasti. Nykäisee kerran pahemmin ja sitten jää vapaalle. Vedot tulee takaisin heti n.40kmh nopeudessa. Esiintyy kuumilla ilmoilla enemmän, mutta ensimmäisen kerran tuli talvella liukkaalla.
Jos nyt miettii, että vaihtaisin jossain vaiheessa öljyt lootaan ja käyttäisin laatikon pohjaa auki niin voiko tuo anturivika aiheuttaa tätä (eli kannattaako sitä edes uusia?) Tarkoitus ei ole rahaa upottaa tuohon autoon kovin monia euroja, joten turhien osien vaihtelu saa jäädä kunnes laatikko pettää kokonaan.
-
- Mersumies
- Viestit: 671
- Liittynyt: La 21.02.2015 14:16
Re: W203 automaatti "heittää vapaalle"
Öljyn vähyydestä ei varmaan ole tässä kyse, koska olet varmaan vaihtanut lootaan oikeat öljyt ja tarpeeksi 10v ja 200tkm aikana monta kertaa? Johdinlevyn taitaa saada alle 100e ja siinä toi anturi uusiutuu (kaikki yxx), kyllä siitä viasta on kannattanut tuon summantakia (vaihto menee samalla kun öljynvaihto) kärsiä 10 vuottaInhuman kirjoitti:Laitetaanpa tähän tekemättä uutta topicia, kun aihe tuli taas mieleen tänään vapaalle heittäessä.
Tosiaan omassa w203 270cdi:ssä on ollut jo tämä vapaalle heittävä vika vajaat kymmenen vuotta olemassa kilometreistä 170tkm ->360tkm
Starilla katsottuna on joku koodi Y2? anturi (epäuskottava pyörimisnopeussignaali tjsp) ollut myös ikuisuuden siellä.
Yleensä vapaalle heittää mutkasta tultaessa, jos painaa kaasua liian nopeasti. Nykäisee kerran pahemmin ja sitten jää vapaalle. Vedot tulee takaisin heti n.40kmh nopeudessa. Esiintyy kuumilla ilmoilla enemmän, mutta ensimmäisen kerran tuli talvella liukkaalla.
Jos nyt miettii, että vaihtaisin jossain vaiheessa öljyt lootaan ja käyttäisin laatikon pohjaa auki niin voiko tuo anturivika aiheuttaa tätä (eli kannattaako sitä edes uusia?) Tarkoitus ei ole rahaa upottaa tuohon autoon kovin monia euroja, joten turhien osien vaihtelu saa jäädä kunnes laatikko pettää kokonaan.

2007 R 320cdi
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5802
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W203 automaatti "heittää vapaalle"
Jos tuossa kaikki oireet(ja mitään muita koodeja ei missään olle) ja esintyy vain noin,Inhuman kirjoitti:Laitetaanpa tähän tekemättä uutta topicia, kun aihe tuli taas mieleen tänään vapaalle heittäessä.
Tosiaan omassa w203 270cdi:ssä on ollut jo tämä vapaalle heittävä vika vajaat kymmenen vuotta olemassa kilometreistä 170tkm ->360tkm
Starilla katsottuna on joku koodi Y2? anturi (epäuskottava pyörimisnopeussignaali tjsp) ollut myös ikuisuuden siellä.
Yleensä vapaalle heittää mutkasta tultaessa, jos painaa kaasua liian nopeasti. Nykäisee kerran pahemmin ja sitten jää vapaalle. Vedot tulee takaisin heti n.40kmh nopeudessa. Esiintyy kuumilla ilmoilla enemmän, mutta ensimmäisen kerran tuli talvella liukkaalla.
Jos nyt miettii, että vaihtaisin jossain vaiheessa öljyt lootaan ja käyttäisin laatikon pohjaa auki niin voiko tuo anturivika aiheuttaa tätä (eli kannattaako sitä edes uusia?) Tarkoitus ei ole rahaa upottaa tuohon autoon kovin monia euroja, joten turhien osien vaihtelu saa jäädä kunnes laatikko pettää kokonaan.
niin öljyä liian vähän, johtosarja/liitin rikki, imuputki irti(heilahtaa kurvissa)
jos tekee sen myös muuten niin sitten eri juttu
mutta ei näitä kannatta huoltaa vaihtaa sitten kun ei enään liiku

. .
Mökkillä
'
'