MB 200CDI W204 tyhjäkäynti
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 4
- Liittynyt: Ke 15.01.2020 17:18
MB 200CDI W204 tyhjäkäynti
Ensimmäinen viesti tällä foorumilla. Olen kyllä yrittänyt löytää selvyyttä seuraavaan ongelmaan myös täältä. Auto käynnistyy hyvin ja toimii normaalisti ajossa. Kilometrit on vähän yli 400 th. Kerran on jouduttu uusimaan pa-aineen lämpöanturi, jonka vei moottorin vikatilaan. Päästöt ja arvot on ok. Kylmänä tyhjäkäynti on tasainen. Kun moottori lämpiää ja jätän koneen tyhjäkäynnille, niin hetken kuluttua kierrokset putoo noin kahden viisarin paksuuden alemmaksi. Käynti on sen jälkeen täristävää (kumeaa). Erikoista on kuitenkin se, että painaessani kytkimen pohjaan kierrokset nousevat ja pysyvät siinä. Kone kiertää ja käy nätisti. Nostaessani kytkinpolkimen ylös niin hetken kuluttua kierrokset taas putoaa ja kumina alkaa. Kytkinpolkimen painaminen ja pitäminen pohjassa, niin käynti on oikein hyvä. Akun varaus ja laturin toiminta on selvitetty ja ne pitäisivät olla kunnossa. Ennen käynnistystä varaus 11.8 V. Kun auto käy niin akun varaus näyttää 14.3 -14.4 V. Aluksi käynnistyksen jälkeen latausvirta on voi olla hetken 30 A. Sitten se putoaa ja tyhjäkäynnillä se on 4.3-2.5A. Painaessani nopeasti kaasua tai laittaessani kaikki valot päälle arvo voi silmänräpäykseksi pudota 0.1 - 1.5 ja sitten on taas 2.5 -3.2. Kun nostan kierroksia ja pudotan ne tyhjäkäynnille, niin kierrokset ovat hetken oikeat, mutta putoavat taas kumisemaan, joka kuuluu ulos ja sisälle. Olen antanut koneelle kunnon kierroksia ja tuntuu, että kaikki muu toimii, mutta.... Tosi kummallista kytkin pohjaa ja auto käy nätisti?
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5935
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: MB 200CDI W204 tyhjäkäynti
Kytkimen katkaisin tarkistta alkuunVanha Mersu kirjoitti:Ensimmäinen viesti tällä foorumilla. Olen kyllä yrittänyt löytää selvyyttä seuraavaan ongelmaan myös täältä. Auto käynnistyy hyvin ja toimii normaalisti ajossa. Kilometrit on vähän yli 400 th. Kerran on jouduttu uusimaan pa-aineen lämpöanturi, jonka vei moottorin vikatilaan. Päästöt ja arvot on ok. Kylmänä tyhjäkäynti on tasainen. Kun moottori lämpiää ja jätän koneen tyhjäkäynnille, niin hetken kuluttua kierrokset putoo noin kahden viisarin paksuuden alemmaksi. Käynti on sen jälkeen täristävää (kumeaa). Erikoista on kuitenkin se, että painaessani kytkimen pohjaan kierrokset nousevat ja pysyvät siinä. Kone kiertää ja käy nätisti. Nostaessani kytkinpolkimen ylös niin hetken kuluttua kierrokset taas putoaa ja kumina alkaa. Kytkinpolkimen painaminen ja pitäminen pohjassa, niin käynti on oikein hyvä. Akun varaus ja laturin toiminta on selvitetty ja ne pitäisivät olla kunnossa. Ennen käynnistystä varaus 11.8 V. Kun auto käy niin akun varaus näyttää 14.3 -14.4 V. Aluksi käynnistyksen jälkeen latausvirta on voi olla hetken 30 A. Sitten se putoaa ja tyhjäkäynnillä se on 4.3-2.5A. Painaessani nopeasti kaasua tai laittaessani kaikki valot päälle arvo voi silmänräpäykseksi pudota 0.1 - 1.5 ja sitten on taas 2.5 -3.2. Kun nostan kierroksia ja pudotan ne tyhjäkäynnille, niin kierrokset ovat hetken oikeat, mutta putoavat taas kumisemaan, joka kuuluu ulos ja sisälle. Olen antanut koneelle kunnon kierroksia ja tuntuu, että kaikki muu toimii, mutta.... Tosi kummallista kytkin pohjaa ja auto käy nätisti?
Mökkillä
'
'
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 4
- Liittynyt: Ke 15.01.2020 17:18
Re: MB 200CDI W204 tyhjäkäynti
Kiitos lyhyestä vastauksesta. Tarkastin kytkinpolkimen yläpäässä olevan katkaisimen. Se tuntui olevan kunnossa. Otin kytkimen irti, niin että pystyin käyttämään sitä ilman poljinta. Kone käy nätisti ilman mitään häiriöitä, ehkä 850 kr/min, kun kytkin on pois polkimesta. Kun painan kytkimen katkaisijanappia, niin kierrokset putoavat ehkä 2-3 sekunnin päästä alle 800 kierroksen ja alkaa tuttu jyrinä.
Onko jossain vielä joku anturi, joka ei ehkä toimi??
Onko jossain vielä joku anturi, joka ei ehkä toimi??