
W213 E-sarja topikki
Re: W213 E-sarja topikki
Tietääkö joku josta saisi suhkot edullisesti tähän malliin kumimatot eteen ja taakse? Toki jos AMG logolla varustettua löytyy vielä niin iso plussa 

Re: W213 E-sarja topikki
Tai Baldilta.
- Pikku Mersu
- Mersumies
- Viestit: 620
- Liittynyt: Ti 06.05.2003 09:04
- Paikkakunta: Itä-Uusimaa
Re: W213 E-sarja topikki
https://www.kunzmann.de/shop/en/suche/#q=floormats" onclick="window.open(this.href);return false; tiedä sitten halpuudesta?
GLC 300 de -21 & SLK 230 Kompressor aut -00.
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
Re: W213 E-sarja topikki
Muilla sama vika kepsin anteeni rikki, Onko joku vaihtanut itse . Riittääkö pelkän peilin purku .
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 148
- Liittynyt: Ti 10.11.2009 13:48
Re: W213 E-sarja topikki
Täälläkin heitti navi tänään sijainnin keskelle Itämerta eli +50 km persiilleen. 

Re: W213 E-sarja topikki
Auto Bildin numerossa 15/2019 oli MB E 220 d T 100 000 km:n kestotesti, tässä mainittiin GPS-antenniviasta "Peilikoteloiden heikosta tiiveydestä aiheutuva GPS-antennivika esiintyi E-sarjan (W213) hyvin pienessä valmistuserässä. Virheen ilmettyä valmistaja suoritti välittömästi 100%:n tiiveystestin, jonka jälkeen materiaalitoimittaja vaihdettiin. Vuoden 2017 kolmannelta vuosikolmannekselta alkaen viallisia GPS-antenneja ei ole enää ollut."
Mikäli alkupään autoja niin tuossa vika.
Mikäli alkupään autoja niin tuossa vika.
Re: W213 E-sarja topikki
Luulin että 213-korisia olisi valmistettu enemmän kuin hyvin pieni erä.
Kaikissa ennen 3Q/2017 valmistetuissa se GPS antenni kuitenkin poksahtanut, yleensä jo takuuaikana.
Eikä tosiaan heti virheen ilmaannuttua ole mitään korjauksia tehty. Miksi jonkun lehden pitää tuollaista soopaa kirjoitella. Eihän tuo vika maailmaa kaada mutta ei sitä tarvitse vähätelläkään.

Eikä tosiaan heti virheen ilmaannuttua ole mitään korjauksia tehty. Miksi jonkun lehden pitää tuollaista soopaa kirjoitella. Eihän tuo vika maailmaa kaada mutta ei sitä tarvitse vähätelläkään.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 148
- Liittynyt: Ti 10.11.2009 13:48
Re: W213 E-sarja topikki
Joo eiköhän se tuo ole, auto rekisteröity 05/2017. Onneksi on huoltosoppari.tomtom kirjoitti:Auto Bildin numerossa 15/2019 oli MB E 220 d T 100 000 km:n kestotesti, tässä mainittiin GPS-antenniviasta "Peilikoteloiden heikosta tiiveydestä aiheutuva GPS-antennivika esiintyi E-sarjan (W213) hyvin pienessä valmistuserässä. Virheen ilmettyä valmistaja suoritti välittömästi 100%:n tiiveystestin, jonka jälkeen materiaalitoimittaja vaihdettiin. Vuoden 2017 kolmannelta vuosikolmannekselta alkaen viallisia GPS-antenneja ei ole enää ollut."
Mikäli alkupään autoja niin tuossa vika.
Onko näissä alkupään autoissa ollut muuten miten paljon samanlaisia ongelmia/lastentauteja? Itsellä ollut tämä ajossa viime huhtikuusta eli vähän ennen takuun loppumista alkaen ja minun aikana korjattu (yritetty korjata

Re: W213 E-sarja topikki
Tuo lainaus ei ollut lehden kommentti, vaan Mercedes-Benzin vastaus lehden kysymykseen hajonneesta GPS-antennista, suosittelen lukemaan kyseisen artikkelin.DBFI kirjoitti:Luulin että 213-korisia olisi valmistettu enemmän kuin hyvin pieni erä.Kaikissa ennen 3Q/2017 valmistetuissa se GPS antenni kuitenkin poksahtanut, yleensä jo takuuaikana.
Eikä tosiaan heti virheen ilmaannuttua ole mitään korjauksia tehty. Miksi jonkun lehden pitää tuollaista soopaa kirjoitella. Eihän tuo vika maailmaa kaada mutta ei sitä tarvitse vähätelläkään.
Re: W213 E-sarja topikki
Kiitokset selvennyksestä. Olisko ollut selkeämpi lainaus siitä lehden artikkelista paikallaan. Vedän takaisin haukut lehden suuntaan mutta en kyllä näe mitään syytä lähteä jotain autobildiä selailemaan.tomtom kirjoitti:
Tuo lainaus ei ollut lehden kommentti, vaan Mercedes-Benzin vastaus lehden kysymykseen hajonneesta GPS-antennista, suosittelen lukemaan kyseisen artikkelin.
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 4
- Liittynyt: Ma 13.01.2020 23:38
Re: W213 E-sarja topikki
Moikka . Kyselisin sellaista että onko tullut muilla vastaan 2.0 diisseli koneen katkenneita venttiilikopan pultteja? Kilsoja nyt 360tkm ja huomasin et vuotaa öljyä kivasti venttilikopan välistä ja asiaa tutkittiin ja kolme pulttia murtunut katki. No nyt tilattu uudet pultit 17kpl ja tiivisteet.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W213 E-sarja topikki
Yli kirstetty joskua on syy ja sitten ovat melkeen katki kestävät aikansa minkä jälkeen lopulisesti poikkirottweiler78 kirjoitti:Moikka . Kyselisin sellaista että onko tullut muilla vastaan 2.0 diisseli koneen katkenneita venttiilikopan pultteja? Kilsoja nyt 360tkm ja huomasin et vuotaa öljyä kivasti venttilikopan välistä ja asiaa tutkittiin ja kolme pulttia murtunut katki. No nyt tilattu uudet pultit 17kpl ja tiivisteet.
ihmisillä kummallinen tapa kiristää kaikkea aivan liikaa
ventili kopan pultien tilla tulee ulos vedin eili koppa ei ole välttämättä ollut auki
Mökkillä
'
'
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 4
- Liittynyt: Ma 13.01.2020 23:38
Re: W213 E-sarja topikki
Juu kiitos vastauksista. Mites osaisiko joku kertoa et missä mahtaisi olla vika kun lämpömittari ei toimi. Uuden anturin vaihatin mut ei toimi. Koneella katsottu et lämmöt kyllä nousee normaaliksi ajossa. Ja ei anna vikakoodeja.
Re: W213 E-sarja topikki
Tilasin farmarin Edition One paketilla, johon en lähtenyt erikseen raksimaan Comandin sisältävää pakettia. Osaisiko joku sanoa että mitä käytännön eroja on Comandilla ja perus Audio 20:llä?
edit: Jos tulkitsin oikein niin ainakin liikennemerkkitunnistus jää pois ja navisofta on hieman karsitumpi (Garmin se ei kuitenkaan ilmeisesti ole kun tässä on 12,3” näyttö)?
edit: Jos tulkitsin oikein niin ainakin liikennemerkkitunnistus jää pois ja navisofta on hieman karsitumpi (Garmin se ei kuitenkaan ilmeisesti ole kun tässä on 12,3” näyttö)?
Re: W213 E-sarja topikki
Kokemuksia ja kommentteja kaivataan rengas/vannesetupista.
Autona S213 Avantgarde, ei AMG-line eikä ilmajousia keulassa.
Täysin ulkonäkösyistä halu vaihtaa kesäksi alkuperäinen 225/55/17 setti isompiin.
Haussa alkuperäiset vanteet, ja 18" koossa ei oikein miellyttäviä löytynyt, joten on siirryttävä 19" tai 20" kokoihin, jolloin rengaskoko edessä 245/40/19 tai 245/35/20 ja takana 275/35/19 tai 275/30/20.
Onko kokemusta lisääkö 20" merkittävästi melua 19" verrattuna?
S213 AMG-lineä olen 19" kokoonpanolla koeajanut ja omaan makuun oli melutasoltaan siedettävä.
20" olisi muutama kiinnostava OEM-vannemalli, mutta 30-profiilin kumi hiukan arveluttaa äänen ja kovuuden suhteen.
Autona S213 Avantgarde, ei AMG-line eikä ilmajousia keulassa.
Täysin ulkonäkösyistä halu vaihtaa kesäksi alkuperäinen 225/55/17 setti isompiin.
Haussa alkuperäiset vanteet, ja 18" koossa ei oikein miellyttäviä löytynyt, joten on siirryttävä 19" tai 20" kokoihin, jolloin rengaskoko edessä 245/40/19 tai 245/35/20 ja takana 275/35/19 tai 275/30/20.
Onko kokemusta lisääkö 20" merkittävästi melua 19" verrattuna?
S213 AMG-lineä olen 19" kokoonpanolla koeajanut ja omaan makuun oli melutasoltaan siedettävä.
20" olisi muutama kiinnostava OEM-vannemalli, mutta 30-profiilin kumi hiukan arveluttaa äänen ja kovuuden suhteen.
Re: W213 E-sarja topikki
Tekeekö noilla w213 sarjan vakiostereoilla mitään? Katsoin nettiautosta että tällä hetkellä pitää laittaa 38t€ että saa w213 Burmesterin halvemmilla surround kajareilla... Harva näköjään panostaa musiikkivehkeisiin, ainakaan tuon perusteella.
Re: W213 E-sarja topikki
Vakiokajareita on aika helppo parantaa suht edukkaasti, About tonnilla saa paremmat elementit ja DSP-vahvarin, sitten saattaa jo Burmeisterkin jäädä toiseksi.makek87 kirjoitti:Tekeekö noilla w213 sarjan vakiostereoilla mitään? Katsoin nettiautosta että tällä hetkellä pitää laittaa 38t€ että saa w213 Burmesterin halvemmilla surround kajareilla... Harva näköjään panostaa musiikkivehkeisiin, ainakaan tuon perusteella.
S212 -15 220 Bluetec 9G, 944S -88
Re: W213 E-sarja topikki
Monta niitä kaiuttimia olikaan vakiona? 7kpl? Löytyykö minkäänlaista subbaria? Onko olemassa jotain valmiita kaiutin/vahvistinpaketteja mitkä käy mersuun suoraan?
Re: W213 E-sarja topikki
Vakiona on etuovissa keskiääni + diskantti, takaovissa keskiääni ja oikealla etujalkatilassa subbari. Subbarin ongelma on että sille ei ole omaa vahvistinta vaan se on kytketty yhteen neljästä normaalikanavasta (vasemman takakaiuttimen rinnalle) ilman jakosuodatinta. Keskiäänet on OK mutta jakosuodatin on toteutettu vain puoliksi (ylipäästö yhdellä kondensaattorilla), kaistan yläpäässä ei ole alipäästösuodatinta. Diskantit on epäherkät ja toisto loppuu 10 kHz:iin.
Re: W213 E-sarja topikki
Näkyyhän noihin olevan saatavilla parempaa palikkaa jopa suoraan. Eri asia sitten että jaksaisinko värkätä niiden kanssa, kun auto on jo sinänsä kallis (ainakin minulle). Jännä että jenkeissä kuulemma Burmesterit on vakiona, ja euroopassa pitää maksaa siedettävästä äänentoistosta extraa. 

Re: W213 E-sarja topikki
Itse olen toistaiseksi perus sarjalla pärjännyt ja se on ihan jees. En mikään hifikorva ole, joten vähempäänkin tyytyväinen. Kokemusta lähinnä bmw 3 ja 5 sarjan hifi kaiuttimista. Basso tosiaan heikoin lenkki, mutta senkin saa kuulumaan ihan ok kun laittaa säädöt kohdilleen ja kuuntelee bassovoittoista musiikkia
Yleensäkin aika paljon riippuu millaista musiikkia kuuntelee. Huonompikin kaiutinsetti kuulostaa hyvältä ns. helpon musiikin kanssa.
1000-2000€ saisi kyllä kunnon päivityksen,joten voi olla että siihen kallistuu jossain vaiheessa.

Yleensäkin aika paljon riippuu millaista musiikkia kuuntelee. Huonompikin kaiutinsetti kuulostaa hyvältä ns. helpon musiikin kanssa.
1000-2000€ saisi kyllä kunnon päivityksen,joten voi olla että siihen kallistuu jossain vaiheessa.
Re: W213 E-sarja topikki
No miten tuo w213 vakiosetti pärjää bemarin (F1X) hifisettiä vastaan? Vai siitäkö oli kysymys..?
Minkälaista kokoonpanoa suosittelette vakioiden tilalle? Ammattilaisellehan minä sen joutuisin viemään. Jos haluan hyvän lopputuloksen, enkä tärveltyä mersua.
Minkälaista kokoonpanoa suosittelette vakioiden tilalle? Ammattilaisellehan minä sen joutuisin viemään. Jos haluan hyvän lopputuloksen, enkä tärveltyä mersua.
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 3
- Liittynyt: La 25.01.2020 12:02
Re: W213 E-sarja topikki
Kellään kokemusta: pelkääjän puolen peilistä lakkas toimimasta ”lätäkkö” valo osittain. Huomasin yks päivä että se vilkkui ja vot, ei pala enää kuin pikkasen. Kiinnitin myöskin huomiota, että peilin vilkkussa on kondensaatiota. Autolla ajettu 100t, onko yleistä että tuo maata valaiseva ledi palaa loppuun tässä vaiheessa? Auto 2017 mallia.
Re: W213 E-sarja topikki
Vuoden 2017 e200d omistaneena ja sillä 265tkm ajaneena voin tähän jotain vikoja raportoida. Kokonaisuutena heikomman ja laaduttoman oloinen verrattuna w212 faceliftiin.melastinen kirjoitti:Joo eiköhän se tuo ole, auto rekisteröity 05/2017. Onneksi on huoltosoppari.tomtom kirjoitti:Auto Bildin numerossa 15/2019 oli MB E 220 d T 100 000 km:n kestotesti, tässä mainittiin GPS-antenniviasta "Peilikoteloiden heikosta tiiveydestä aiheutuva GPS-antennivika esiintyi E-sarjan (W213) hyvin pienessä valmistuserässä. Virheen ilmettyä valmistaja suoritti välittömästi 100%:n tiiveystestin, jonka jälkeen materiaalitoimittaja vaihdettiin. Vuoden 2017 kolmannelta vuosikolmannekselta alkaen viallisia GPS-antenneja ei ole enää ollut."
Mikäli alkupään autoja niin tuossa vika.
Onko näissä alkupään autoissa ollut muuten miten paljon samanlaisia ongelmia/lastentauteja? Itsellä ollut tämä ajossa viime huhtikuusta eli vähän ennen takuun loppumista alkaen ja minun aikana korjattu (yritetty korjata) jostain kojelaudan sisältä kuuluva ärsyttävä särinä sekä yhden ulkopuolen ovenkahvan valo. Myös pääakku meni vaihtoon alle 40 000 km ajettuna (webastoauto).
Tässä listaa takuuseen vaihdetuista osista
-gps antenni -kesti 50tkm
-peilien lasit irtoavat itsestään
-alapallonivelet kesti noin 100tkm
-adblue järjestelmä kesti noin 200tkm
-saranat apukuskin oveen kesti noin 150tkm
-akku kesti noin 230tkm
-erinäisiä putkia/letkuja neste sekä öljypuolelle vaihdettiin 100-200tkm välillä
-pyöränlaakeri taakse 260tkm
W166 - ML 350 BlueTec -12
Ex - W205 - C 180 -19
Ex - W213 - E 200 d -19
Ex - W164 - Ml 300 CDi -11
Ex - W213 - E 200 d - 17
Ex - W212 - E 200 BlueTec - 15
Ex - W204 - C 200 CDi T -12
Ex - W203 - C 270 CDi T -02
Ex - W211 - E 320 CDi AMG STYLING -05
Ex - W205 - C 180 -19
Ex - W213 - E 200 d -19
Ex - W164 - Ml 300 CDi -11
Ex - W213 - E 200 d - 17
Ex - W212 - E 200 BlueTec - 15
Ex - W204 - C 200 CDi T -12
Ex - W203 - C 270 CDi T -02
Ex - W211 - E 320 CDi AMG STYLING -05
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 179
- Liittynyt: Ti 23.07.2013 18:24
Re: W213 E-sarja topikki
Ei varmaan ihan harvinaista ole peilin ledien pimeneminen noilla kilometreillä. Itsellä meni 2016 GLC:eestä pimeäksi 65000km paikkeilla apumiehen puoli, ensin vilkutti ja sitten meni aivan himmeäksi. Vehossa sanoivat: että onhan niitä mennyt.Ulle Luist kirjoitti:Kellään kokemusta: pelkääjän puolen peilistä lakkas toimimasta ”lätäkkö” valo osittain. Huomasin yks päivä että se vilkkui ja vot, ei pala enää kuin pikkasen. Kiinnitin myöskin huomiota, että peilin vilkkussa on kondensaatiota. Autolla ajettu 100t, onko yleistä että tuo maata valaiseva ledi palaa loppuun tässä vaiheessa? Auto 2017 mallia.
Re: W213 E-sarja topikki
Hyvää päivää kaikille. Olen uusi Mercedes Benzin omistaja ja useita kysymyksiä autosta on herännyt. Auton myyjä , Vehon edustaja, ei osannut niihin vastata.
Auto on Mercedes Benz S213 220d Premium Business Luxury / Exclusiv. Vuosimalli 2017. Käytettynä ostettu.
1. Mikä on polttoainesäiliön tilavuus litroina , kun teknisten tietojen mukaan kyseessä suuri tilavuus ja tilavuus 1 ? Oletuksena 66 litraa , mutta ei pitäne paikkaansa , koska olen kahdesti tankannut 63 litraa ja ajotietokoneen mukaan jäljellä olevalla polttoaineella olisi voinut ajaa vielä 180 km. En tankannut edes tankkia täyteen. Auto ilmoitti noin 210 km ajomäärän jäljellä ollessa käyttävänsä varapolttoainetta.
2. Mikä on Webaston käyntiinlähdön lämpötilaraja ? Lähtee tällä hetkellä käyntiin moottori käynnistettäessä , vaikka auto on 14,5 asteen lämpötilassa olevassa autotallissa. Webasto sinänsä toimii oikein. Lämmittää moottorin noin 70 asteiseksi lämpömittarin mukaan ja sammuu sitten. Myyjä sanoi , että Webaston lisäksi tuloilmakanavissa on lämmitysvastukset. Pitääkö tämä paikkansa ?
3. Mistä tietää, milloin SCR- katalysaattorin poltto on päällä ?
4. Kannattaako maksaa Live Traffic Informationista ? Toimiiko luotettavasti Suomessa ja onko siitä oikeasti hyötyä? Ajomatkat lähinnä pääkaupunkiseudulla.
Auto on Mercedes Benz S213 220d Premium Business Luxury / Exclusiv. Vuosimalli 2017. Käytettynä ostettu.
1. Mikä on polttoainesäiliön tilavuus litroina , kun teknisten tietojen mukaan kyseessä suuri tilavuus ja tilavuus 1 ? Oletuksena 66 litraa , mutta ei pitäne paikkaansa , koska olen kahdesti tankannut 63 litraa ja ajotietokoneen mukaan jäljellä olevalla polttoaineella olisi voinut ajaa vielä 180 km. En tankannut edes tankkia täyteen. Auto ilmoitti noin 210 km ajomäärän jäljellä ollessa käyttävänsä varapolttoainetta.
2. Mikä on Webaston käyntiinlähdön lämpötilaraja ? Lähtee tällä hetkellä käyntiin moottori käynnistettäessä , vaikka auto on 14,5 asteen lämpötilassa olevassa autotallissa. Webasto sinänsä toimii oikein. Lämmittää moottorin noin 70 asteiseksi lämpömittarin mukaan ja sammuu sitten. Myyjä sanoi , että Webaston lisäksi tuloilmakanavissa on lämmitysvastukset. Pitääkö tämä paikkansa ?
3. Mistä tietää, milloin SCR- katalysaattorin poltto on päällä ?
4. Kannattaako maksaa Live Traffic Informationista ? Toimiiko luotettavasti Suomessa ja onko siitä oikeasti hyötyä? Ajomatkat lähinnä pääkaupunkiseudulla.
S213 -17, W212 -11
Re: W213 E-sarja topikki
1. Omassa suurempi tankki on 66L. Turvoksiin tankatessa voi saada sopimaan enemmän.
2. ? On vastukset.
3. Hajusta auton ulkopuolella, start stop ei toimi, ääni ero.
4. Minä maksoin. Toimii hyvin.
2. ? On vastukset.
3. Hajusta auton ulkopuolella, start stop ei toimi, ääni ero.
4. Minä maksoin. Toimii hyvin.
W213 220d +W242 electric drive
Re: W213 E-sarja topikki
Kiitos vastauksista.markoala kirjoitti:1. Omassa suurempi tankki on 66L. Turvoksiin tankatessa voi saada sopimaan enemmän.
2. ? On vastukset.
3. Hajusta auton ulkopuolella, start stop ei toimi, ääni ero.
4. Minä maksoin. Toimii hyvin.
Kuten kirjoitin, 63 litraa tankkasin kahdesti, eikä polttoainesäiliö tullut täyteen, eli tankkauspistooli ei pysäyttänyt. En vain uskaltanut täyttää enempää, koska oletin 66 litran tilavuuden.
Lisää kysymyksiä:
1. Kuinka usein keskimäärin tekee scr- katalysaattorin polton ? Lisääkö poltto hetkellisesti polttoaineen kulutusta ?
2. Miten HUD - näyttöä saa säädettyä sivusuunnassa ? Korkeussuunnan säädön löysin , mutta sivusuuntaa en ... tai sitten envain osaa.
S213 -17, W212 -11