Vanha Mercedes C200 CDI W204 kokemukset 3 1/2 vuodelta
- Nauti matkasta
- Vakiokalustoa
- Viestit: 78
- Liittynyt: La 01.07.2017 05:30
Vanha Mercedes C200 CDI W204 kokemukset 3 1/2 vuodelta
Oma vm 2010 200 CDI W204-omistukseni kolmen ja puolen vuoden kokemukset ja viat:
Ostin auton 2016 kesällä, kilometrit noin 270.000. Ketju oli jo ostettaessa venynyt ja sain ns. "sopuhintaan". Autoon oli silloin vaihdettu lootan öljyt. Eli kylmäkäynnistyksessä "rallatti" sekunnin verran.
1. Ketjun ja kiristimien vaihto ns. kaverityönä mekaanikolla 600 euroa. Korjaamolla olisi ollut varmaan reilun tonnin homma. Yllättävän pienissä kilsoissa oli mennyt.
2. Outo "power steering malfunction", peilien vilkkujen toimintahäiriöt ja epämääräiset mittariston välkehtimiset.
Tätä metsästettiin moneen otteeseen. Ohjaustehostimen pumppu irroitettiin ja siihen vaihdettiin johtoja. Sitten tultiin siihen tulokseen, että keskusohjainyksikkö on paskana ja hinta olisi tuhansia. Vikaa etsivät siis lähes kaikki PK-seudun "huippuekspertit".
No eipä ollut siinä vika. Naapurin sähkömies tuli sähkösprayn kanssa, otti keskusohjainyksikölle menevän liittimen irti, ruiskutti sprayta molempiin liitoksiin ja ongelmat loppuivat siihen. Vika tuli kerran uudestaan, mutta sama keino toimi jälleen.
3. Flekti lähti itsekseen päälle, kun auto oli pihassa paikallaan, vaikka virrat eivät olleet päällä ja söi akun tyhjäksi.
Korjattiin pieniä tippoja vuotava jäähdytysnestesäiliön tiiviste. Epäiltiin, että neste olisi tippunut jonkun flektin sähköosan päälle aiheuttanut oikosulun ja siten käynnistänyt sen itsekseen.
En tiedä, oliko tämä mutta tuli kuntoon eikä koskaan tehnyt tätä enää.
4. Takajarruputket piti vaihtaa katsastukseen. Ruoste raiskaa ne pilalle, kun ovat lokasuojien lähellä. Auto ei tuolloin ollut kuin 8 vuoden ikäinen. Sama ongelma etujarruputkissa kuulemma ja olisivat ehkä melko pian menneet vaihtoon.
5. Rattilukko hajosi. Teki kerran sen, että ei meinannut käynnistyä, mutta sen jälkeen toimi kuin ajatus pari kuukautta. Sitten kuoli kotipihaan kun piti lähteä töihin. Hinausautolla vietiin korjaamolle ja vaihdettiin. Tarkkaa hintaa en muista, mutta joitain satasia se maksoi. Tämä taitaa mennä näistä kaikista hajalle ennemmin tai myöhemmin. Vinkkinä, että kun se tekee sen ensimmäisen kerran, ettei reagoi avaimeen, vie HETI se korjattavaksi, koska satavarmasti menee paskaksi sitten myöhemmin ja juuri silloin, kun ajoitus on pahin mahdollinen (been there, done that).
Nyt meni vaihtoon 2014-mallin Eemeliin ja kilsoja kertyi 60.000 ja vaihtoon mennessä taulussa oli noin 330.000. Autosta sai vaihdossa edelleen hämmästyttävän hyvin rahaa, koska auto oli sisältä ja päältä supersiisti.
Öljynvaihtoja oli kolme ja akku vaihdettiin kerran. Katsastusmies sanoi, että W204 on käytännössä täysin ruosteeton auto, eikä ongelmia sen suhteen juuri ole.
Keskikulutus oli noin 5.5 litraa sadalla. Tässä olivat kaikki viat, mitä autoon kolmen ja puolen vuoden ja 60 tuhannen kilometrin aikana ilmenivät. Startti oli aina "laiska". Eli ikään kuin akku olisi huono ja jotenkin nuhaisesti starttasi, mutta se laiska startti oli samanlainen uudellakin akulla ja vain jonkinlainen auton "ominaisuus". Lähti yhtä laiskasti starttaamaan sekä kesähelteellä, että kovilla pakkasilla mutta aina lähti käyntiin ilman ongelmia. En osaa sanoa, miksi se oli sellainen.
Kahdesta katsastuksesta meni läpi heittämällä. Kaiken kaikkiaan erittäin halpoja kilometreja. Näiden ärsyttävien muutamien tyyppivikojen lisäksi väittäisin, että W204 on helvetin hyvä Mersu, jonka voi ostaa suht. turvallisesti enemmänkin ajettuna, kun vaan tietää valmistautua auton tyyppivikoihin. Ajoltaan ei juurikaan häpeä Eemelille ja on itse asiassa näppärämpi, urheilullisempi ja "dynaamisempi". Ohjauskin ehkä aavistuksen tunnokkaampi. Eemeli on sitten maantieajossa omaa luokkaansa ja on muuten huomattavasti "edustavampi".
Itse hankkisin 11 kesäkuu tai uudemman faceliftin, koska ne uudet mittaristot ja kabiini ovat faceliftissa mielestäni aivan eri planeetalta. Sellainen oli itse asiassa harkinnassakin, mutta sitten tuli sopiva E-malli vastaan.
Ostin auton 2016 kesällä, kilometrit noin 270.000. Ketju oli jo ostettaessa venynyt ja sain ns. "sopuhintaan". Autoon oli silloin vaihdettu lootan öljyt. Eli kylmäkäynnistyksessä "rallatti" sekunnin verran.
1. Ketjun ja kiristimien vaihto ns. kaverityönä mekaanikolla 600 euroa. Korjaamolla olisi ollut varmaan reilun tonnin homma. Yllättävän pienissä kilsoissa oli mennyt.
2. Outo "power steering malfunction", peilien vilkkujen toimintahäiriöt ja epämääräiset mittariston välkehtimiset.
Tätä metsästettiin moneen otteeseen. Ohjaustehostimen pumppu irroitettiin ja siihen vaihdettiin johtoja. Sitten tultiin siihen tulokseen, että keskusohjainyksikkö on paskana ja hinta olisi tuhansia. Vikaa etsivät siis lähes kaikki PK-seudun "huippuekspertit".
No eipä ollut siinä vika. Naapurin sähkömies tuli sähkösprayn kanssa, otti keskusohjainyksikölle menevän liittimen irti, ruiskutti sprayta molempiin liitoksiin ja ongelmat loppuivat siihen. Vika tuli kerran uudestaan, mutta sama keino toimi jälleen.
3. Flekti lähti itsekseen päälle, kun auto oli pihassa paikallaan, vaikka virrat eivät olleet päällä ja söi akun tyhjäksi.
Korjattiin pieniä tippoja vuotava jäähdytysnestesäiliön tiiviste. Epäiltiin, että neste olisi tippunut jonkun flektin sähköosan päälle aiheuttanut oikosulun ja siten käynnistänyt sen itsekseen.
En tiedä, oliko tämä mutta tuli kuntoon eikä koskaan tehnyt tätä enää.
4. Takajarruputket piti vaihtaa katsastukseen. Ruoste raiskaa ne pilalle, kun ovat lokasuojien lähellä. Auto ei tuolloin ollut kuin 8 vuoden ikäinen. Sama ongelma etujarruputkissa kuulemma ja olisivat ehkä melko pian menneet vaihtoon.
5. Rattilukko hajosi. Teki kerran sen, että ei meinannut käynnistyä, mutta sen jälkeen toimi kuin ajatus pari kuukautta. Sitten kuoli kotipihaan kun piti lähteä töihin. Hinausautolla vietiin korjaamolle ja vaihdettiin. Tarkkaa hintaa en muista, mutta joitain satasia se maksoi. Tämä taitaa mennä näistä kaikista hajalle ennemmin tai myöhemmin. Vinkkinä, että kun se tekee sen ensimmäisen kerran, ettei reagoi avaimeen, vie HETI se korjattavaksi, koska satavarmasti menee paskaksi sitten myöhemmin ja juuri silloin, kun ajoitus on pahin mahdollinen (been there, done that).
Nyt meni vaihtoon 2014-mallin Eemeliin ja kilsoja kertyi 60.000 ja vaihtoon mennessä taulussa oli noin 330.000. Autosta sai vaihdossa edelleen hämmästyttävän hyvin rahaa, koska auto oli sisältä ja päältä supersiisti.
Öljynvaihtoja oli kolme ja akku vaihdettiin kerran. Katsastusmies sanoi, että W204 on käytännössä täysin ruosteeton auto, eikä ongelmia sen suhteen juuri ole.
Keskikulutus oli noin 5.5 litraa sadalla. Tässä olivat kaikki viat, mitä autoon kolmen ja puolen vuoden ja 60 tuhannen kilometrin aikana ilmenivät. Startti oli aina "laiska". Eli ikään kuin akku olisi huono ja jotenkin nuhaisesti starttasi, mutta se laiska startti oli samanlainen uudellakin akulla ja vain jonkinlainen auton "ominaisuus". Lähti yhtä laiskasti starttaamaan sekä kesähelteellä, että kovilla pakkasilla mutta aina lähti käyntiin ilman ongelmia. En osaa sanoa, miksi se oli sellainen.
Kahdesta katsastuksesta meni läpi heittämällä. Kaiken kaikkiaan erittäin halpoja kilometreja. Näiden ärsyttävien muutamien tyyppivikojen lisäksi väittäisin, että W204 on helvetin hyvä Mersu, jonka voi ostaa suht. turvallisesti enemmänkin ajettuna, kun vaan tietää valmistautua auton tyyppivikoihin. Ajoltaan ei juurikaan häpeä Eemelille ja on itse asiassa näppärämpi, urheilullisempi ja "dynaamisempi". Ohjauskin ehkä aavistuksen tunnokkaampi. Eemeli on sitten maantieajossa omaa luokkaansa ja on muuten huomattavasti "edustavampi".
Itse hankkisin 11 kesäkuu tai uudemman faceliftin, koska ne uudet mittaristot ja kabiini ovat faceliftissa mielestäni aivan eri planeetalta. Sellainen oli itse asiassa harkinnassakin, mutta sitten tuli sopiva E-malli vastaan.
Re: Vanha Mercedes C200 CDI W204 kokemukset 3 1/2 vuodelta
^Asiallinen kokemusperäinen tarina
.

W213 T 220d 4Matic -18
Re: Vanha Mercedes C200 CDI W204 kokemukset 3 1/2 vuodelta
Oikein asiallinen kertomus. Itse ostin 2012 w204 kesäkuussa ja sillä nyt takana 25tkm omassa käytössä. Ajoltaan mielestäni oikein hyvä. Facelift on myös omaan makuun kokenut hyvät muutokset niin ulkoisesti kuin sisustankin osalta. Rattilukon moottori on ostettu jo hyllyyn odottamaan hyytymistä. Seuraavassa huollossa tarkoitus myös mittauttaa/vaihtaa jakoketju kun ajoittaista rallatusta kylmäkäynnistyksissä. Ja niille jotka miettii että rallattaako se oma ketju vai ei niin ketjun rallatuksen siinä startissa huomaa kyllä selkeästi. Maksoi se ketju sitten 500€ tai 1000€ niin ei minusta ole mikään iso juttu jos menee seuraavat 270tkm. Om651 on kuitenkin erittäin hyvä kone niin taloudellisuuden kuin käytöksen puolesta muuten joten ei sitä jakoketjua kannata pelätä.
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
-
- Mersumies
- Viestit: 3095
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Vanha Mercedes C200 CDI W204 kokemukset 3 1/2 vuodelta
Jos ketju jo rallattaa, niin alkaa olla kiire....juu-zo kirjoitti:Oikein asiallinen kertomus. Itse ostin 2012 w204 kesäkuussa ja sillä nyt takana 25tkm omassa käytössä. Ajoltaan mielestäni oikein hyvä. Facelift on myös omaan makuun kokenut hyvät muutokset niin ulkoisesti kuin sisustankin osalta. Rattilukon moottori on ostettu jo hyllyyn odottamaan hyytymistä. Seuraavassa huollossa tarkoitus myös mittauttaa/vaihtaa jakoketju kun ajoittaista rallatusta kylmäkäynnistyksissä. Ja niille jotka miettii että rallattaako se oma ketju vai ei niin ketjun rallatuksen siinä startissa huomaa kyllä selkeästi. Maksoi se ketju sitten 500€ tai 1000€ niin ei minusta ole mikään iso juttu jos menee seuraavat 270tkm. Om651 on kuitenkin erittäin hyvä kone niin taloudellisuuden kuin käytöksen puolesta muuten joten ei sitä jakoketjua kannata pelätä.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: Vanha Mercedes C200 CDI W204 kokemukset 3 1/2 vuodelta
Rallatus kuuluu sekunnin tai parin ajan startissa kun auto on seissyt pidempään. Ei tuo normaali käynnissä äännä. Kilometrejä tosiaan se rapia 260tkm tällä hetkellä ja seuraava huolto parin kuukauden päästä.tahtoomersun kirjoitti: Jos ketju jo rallattaa, niin alkaa olla kiire....
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
- Nauti matkasta
- Vakiokalustoa
- Viestit: 78
- Liittynyt: La 01.07.2017 05:30
Re: Vanha Mercedes C200 CDI W204 kokemukset 3 1/2 vuodelta
Mekaanikot sanovat, että pieni rallatus ei ole vielä superkiireellinen. Olen kuullut hepuista, jotka ovat ajaneet yli 100 tonnia rallattavalla ketjulla, kun kyseessä on ollut ns. "paaliin jos hajoaa"-kuntoinen vanha Mersu.tahtoomersun kirjoitti:Jos ketju jo rallattaa, niin alkaa olla kiire....juu-zo kirjoitti:Oikein asiallinen kertomus. Itse ostin 2012 w204 kesäkuussa ja sillä nyt takana 25tkm omassa käytössä. Ajoltaan mielestäni oikein hyvä. Facelift on myös omaan makuun kokenut hyvät muutokset niin ulkoisesti kuin sisustankin osalta. Rattilukon moottori on ostettu jo hyllyyn odottamaan hyytymistä. Seuraavassa huollossa tarkoitus myös mittauttaa/vaihtaa jakoketju kun ajoittaista rallatusta kylmäkäynnistyksissä. Ja niille jotka miettii että rallattaako se oma ketju vai ei niin ketjun rallatuksen siinä startissa huomaa kyllä selkeästi. Maksoi se ketju sitten 500€ tai 1000€ niin ei minusta ole mikään iso juttu jos menee seuraavat 270tkm. Om651 on kuitenkin erittäin hyvä kone niin taloudellisuuden kuin käytöksen puolesta muuten joten ei sitä jakoketjua kannata pelätä.
Mutta totta kai se kannattaa aina tehdä ennemmin, kuin myöhemmin. Varmuuden vuoksi, kun sen joutuu kuitenkin tekemään.

- Nauti matkasta
- Vakiokalustoa
- Viestit: 78
- Liittynyt: La 01.07.2017 05:30
Re: Vanha Mercedes C200 CDI W204 kokemukset 3 1/2 vuodelta
Offtopiccina sen verran:
E facelift 2014:ssa rattilukko ei ole enää sellainen, että se pitää sen ns. "sähköisen zzzzt-äänen", kun laittaa avaimen pesään.
Onko näin uusissa enää tuota rattilukko-ongelmaa, tietääkö joku kertoa?
E facelift 2014:ssa rattilukko ei ole enää sellainen, että se pitää sen ns. "sähköisen zzzzt-äänen", kun laittaa avaimen pesään.
Onko näin uusissa enää tuota rattilukko-ongelmaa, tietääkö joku kertoa?
Re: Vanha Mercedes C200 CDI W204 kokemukset 3 1/2 vuodelta
https://www.ogsmechanics.com/tutorials- ... ine-start/" onclick="window.open(this.href);return false;Nauti matkasta kirjoitti:Offtopiccina sen verran:
E facelift 2014:ssa rattilukko ei ole enää sellainen, että se pitää sen ns. "sähköisen zzzzt-äänen", kun laittaa avaimen pesään.
Onko näin uusissa enää tuota rattilukko-ongelmaa, tietääkö joku kertoa?
Tuolta lueskelin, että "Most Common":
W204 2007-2012
W212 2008-2012
(but can occur within the entire Mercedes range from 2001-2016)
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320, CLK 320, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 3*OG900
- Nauti matkasta
- Vakiokalustoa
- Viestit: 78
- Liittynyt: La 01.07.2017 05:30
Re: Vanha Mercedes C200 CDI W204 kokemukset 3 1/2 vuodelta
Kiitoksia. Toivotaan, että pelittää. Autossani on täysi huoltohistoria, enkä mistään ainakaan löytänyt että rattilukkoa olisi koskaan vaihdettu.C 124 320 kirjoitti:https://www.ogsmechanics.com/tutorials- ... ine-start/" onclick="window.open(this.href);return false;Nauti matkasta kirjoitti:Offtopiccina sen verran:
E facelift 2014:ssa rattilukko ei ole enää sellainen, että se pitää sen ns. "sähköisen zzzzt-äänen", kun laittaa avaimen pesään.
Onko näin uusissa enää tuota rattilukko-ongelmaa, tietääkö joku kertoa?
Tuolta lueskelin, että "Most Common":
W204 2007-2012
W212 2008-2012
(but can occur within the entire Mercedes range from 2001-2016)

Eipä olisi kyllä uskonut, että 2014-2016 malleissakin tämä vika vielä esiintyy. Olisi luullut, että 15 vuodessa olisivat pystyneet suunnittelulla vian estämään. Ihan uudessahan onkin sitten jo starttinappi, eikä enää avaimelle pesää.
Re: Vanha Mercedes C200 CDI W204 kokemukset 3 1/2 vuodelta
Faceliftatussa W212:ssa ei ole enää tuota rattilukko-ongelmaa. Se on vain pre-faceliftissä (=salmiakkivaloilla).Nauti matkasta kirjoitti:Offtopiccina sen verran:
E facelift 2014:ssa rattilukko ei ole enää sellainen, että se pitää sen ns. "sähköisen zzzzt-äänen", kun laittaa avaimen pesään.
Onko näin uusissa enää tuota rattilukko-ongelmaa, tietääkö joku kertoa?
Tuossa yllä olevassa videossa vaihtaa koko boksin mutta sillehän ei ole tarvetta kun siellä boksissa ei ole kuin piirilevy ja mekaaniset kilkkeet. Piirilevy ei yleensä mene rikki joten noissa heikko kohta on se käyttömoottori, joka kuluu loppuun ja se on kyllä vika, joka tulee kaikkiin 204 ja pre-facelift 212-sarjan autoihin.
W123 230E -82
S204 -08
W204 -12 (ex)
S204 -08
W204 -12 (ex)
Re: Vanha Mercedes C200 CDI W204 kokemukset 3 1/2 vuodelta
Entäs kun vaihdevipu on rattiakselissa, onko tuo moottori silti siellä mukana? Sehän kun ei myöskään surahda? Tuolla jossakin threadissa oli juttu että se liiallinen liimaklönä piirilevyllä aiheuttaa komponenttien murtumisen irti levyltä?Ocky kirjoitti:Faceliftatussa W212:ssa ei ole enää tuota rattilukko-ongelmaa. Se on vain pre-faceliftissä (=salmiakkivaloilla).Nauti matkasta kirjoitti:Offtopiccina sen verran:
E facelift 2014:ssa rattilukko ei ole enää sellainen, että se pitää sen ns. "sähköisen zzzzt-äänen", kun laittaa avaimen pesään.
Onko näin uusissa enää tuota rattilukko-ongelmaa, tietääkö joku kertoa?
Tuossa yllä olevassa videossa vaihtaa koko boksin mutta sillehän ei ole tarvetta kun siellä boksissa ei ole kuin piirilevy ja mekaaniset kilkkeet. Piirilevy ei yleensä mene rikki joten noissa heikko kohta on se käyttömoottori, joka kuluu loppuun ja se on kyllä vika, joka tulee kaikkiin 204 ja pre-facelift 212-sarjan autoihin.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Vanha Mercedes C200 CDI W204 kokemukset 3 1/2 vuodelta
Ymmärtääkseni pre-facelift 212, jossa on rattivaihteet, ei ole myöskään tätä samaa rattilukko-ongelmaa. Tästä ei ole kokemusta muuten kuin yksi kuulopuhe ja taitaa pitää paikkansa. Tulee niin harvoin vastaan, että en erikseen tuohon ensimmäiseen viestiin laittanut, ehkä olis selvyyden vuoksi pitänyt.MiHe kirjoitti:Entäs kun vaihdevipu on rattiakselissa, onko tuo moottori silti siellä mukana? Sehän kun ei myöskään surahda? Tuolla jossakin threadissa oli juttu että se liiallinen liimaklönä piirilevyllä aiheuttaa komponenttien murtumisen irti levyltä?Ocky kirjoitti:Faceliftatussa W212:ssa ei ole enää tuota rattilukko-ongelmaa. Se on vain pre-faceliftissä (=salmiakkivaloilla).Nauti matkasta kirjoitti:Offtopiccina sen verran:
E facelift 2014:ssa rattilukko ei ole enää sellainen, että se pitää sen ns. "sähköisen zzzzt-äänen", kun laittaa avaimen pesään.
Onko näin uusissa enää tuota rattilukko-ongelmaa, tietääkö joku kertoa?
Tuossa yllä olevassa videossa vaihtaa koko boksin mutta sillehän ei ole tarvetta kun siellä boksissa ei ole kuin piirilevy ja mekaaniset kilkkeet. Piirilevy ei yleensä mene rikki joten noissa heikko kohta on se käyttömoottori, joka kuluu loppuun ja se on kyllä vika, joka tulee kaikkiin 204 ja pre-facelift 212-sarjan autoihin.
W123 230E -82
S204 -08
W204 -12 (ex)
S204 -08
W204 -12 (ex)
- Nauti matkasta
- Vakiokalustoa
- Viestit: 78
- Liittynyt: La 01.07.2017 05:30
Re: Vanha Mercedes C200 CDI W204 kokemukset 3 1/2 vuodelta
Mihin vuosimalliin rattivaihteet tulivat? Tulivatko ne samaan aikaan, kun takavalot muuttuivat (niihinhän tuli sellaiset pistemäiset ledit jossain kohtaa).Ocky kirjoitti: Ymmärtääkseni pre-facelift 212, jossa on rattivaihteet, ei ole myöskään tätä samaa rattilukko-ongelmaa. Tästä ei ole kokemusta muuten kuin yksi kuulopuhe ja taitaa pitää paikkansa. Tulee niin harvoin vastaan, että en erikseen tuohon ensimmäiseen viestiin laittanut, ehkä olis selvyyden vuoksi pitänyt.
Re: Vanha Mercedes C200 CDI W204 kokemukset 3 1/2 vuodelta
Mulla on 2009 ja siinä on jo... lienee siis optiokoodi.Nauti matkasta kirjoitti:
Mihin vuosimalliin rattivaihteet tulivat? Tulivatko ne samaan aikaan, kun takavalot muuttuivat (niihinhän tuli sellaiset pistemäiset ledit jossain kohtaa).
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Vanha Mercedes C200 CDI W204 kokemukset 3 1/2 vuodelta
Kuuspyttyisissä w 212 alusta asti? Nelisylinterisiin 2011 vuonna, loppuvuoden puolelle asti myytiin myös lattiakepillisiä uusia.MiHe kirjoitti:Mulla on 2009 ja siinä on jo... lienee siis optiokoodi.Nauti matkasta kirjoitti:
Mihin vuosimalliin rattivaihteet tulivat? Tulivatko ne samaan aikaan, kun takavalot muuttuivat (niihinhän tuli sellaiset pistemäiset ledit jossain kohtaa).
- Nauti matkasta
- Vakiokalustoa
- Viestit: 78
- Liittynyt: La 01.07.2017 05:30
Re: Vanha Mercedes C200 CDI W204 kokemukset 3 1/2 vuodelta
Näköjään 2014-2016 facelift Eemelissä oli myös starttinappi ja keyless-entry, kun valitsi ns. luksusmallin perinteisellä maskilla. Uusissa 2017-mallissa ei taida enää olla avaimenpesää missään malleissa.
https://www.youtube.com/watch?v=CL_Kw8-j7wE" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=CL_Kw8-j7wE" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Vanha Mercedes C200 CDI W204 kokemukset 3 1/2 vuodelta
Palataan vielä W204:ään ja omiin kokemuksiini ko. mallista. Minulla on nyt kohta kaksi vuotta ollut facelift -13 S204 farkku 220 CDI tuplaturbotekniikalla. Hieman vähemmän remonttia on ollut kuin ketjun aloittajalla. Ainoa varsinainen vika oli viime kesänä ahtopaineanturin hajoaminen, joka vaati hinurikeikan. Vika oli onneksi halpa ja nopea korjata. Toinen "korjaus" oli toissa talvena akun vaihto. Muuten ei ole tarvinut kuin tankata ja huoltaa.
Sisusta on tosiaan oikein tyylikäs tässä faceliftissä, tykkään kyllä kovasti. Ainoa mistä en tykkää, on Avantgarden keinonahat, jotka ovat kuskin penkistä tietysti halkeilleet, niin kuin näissä yleensä. Pitänee käyttää jossain vaiheessa verhoilijalla ja vaihdattaa oikeaan nahkaan.
Kaiken kaikkiaan tämän kokemuksen perusteella erittäin suositeltava auto.
Sisusta on tosiaan oikein tyylikäs tässä faceliftissä, tykkään kyllä kovasti. Ainoa mistä en tykkää, on Avantgarden keinonahat, jotka ovat kuskin penkistä tietysti halkeilleet, niin kuin näissä yleensä. Pitänee käyttää jossain vaiheessa verhoilijalla ja vaihdattaa oikeaan nahkaan.
Kaiken kaikkiaan tämän kokemuksen perusteella erittäin suositeltava auto.
S204
- Nauti matkasta
- Vakiokalustoa
- Viestit: 78
- Liittynyt: La 01.07.2017 05:30
Re: Vanha Mercedes C200 CDI W204 kokemukset 3 1/2 vuodelta
Paljonko on kilometreja?Jonze kirjoitti:Palataan vielä W204:ään ja omiin kokemuksiini ko. mallista. Minulla on nyt kohta kaksi vuotta ollut facelift -13 S204 farkku 220 CDI tuplaturbotekniikalla. Hieman vähemmän remonttia on ollut kuin ketjun aloittajalla. Ainoa varsinainen vika oli viime kesänä ahtopaineanturin hajoaminen, joka vaati hinurikeikan. Vika oli onneksi halpa ja nopea korjata. Toinen "korjaus" oli toissa talvena akun vaihto. Muuten ei ole tarvinut kuin tankata ja huoltaa.
Sisusta on tosiaan oikein tyylikäs tässä faceliftissä, tykkään kyllä kovasti. Ainoa mistä en tykkää, on Avantgarden keinonahat, jotka ovat kuskin penkistä tietysti halkeilleet, niin kuin näissä yleensä. Pitänee käyttää jossain vaiheessa verhoilijalla ja vaihdattaa oikeaan nahkaan.
Kaiken kaikkiaan tämän kokemuksen perusteella erittäin suositeltava auto.
Omassani oli jo melko reilusti, 270K ostohetkellä. Ehkä se puolustaa vähän isompaa korjaustarvetta.
Re: Vanha Mercedes C200 CDI W204 kokemukset 3 1/2 vuodelta
Olen allekirjoituksen autolla ajanut nyt kolme vuotta ja 75tkm (182-257tkm). Vaihdettuja osia ovat kaksi parkkitutkan anturia (rikki) takaa sekä sisäilman puhallin (kitisi). Jarrut (levyt, palat, käsijarrukengät) on uusittu kerran ympäriinsä ja molemmat rengassarjat on kerran uusittu. Muuten pelkästään huolto-ohjelman mukaista huoltoa sekä lasinpyyhkijän sulkien vaihtoa ja tankkausta omatoimisesti. Pissapoika on myös pitänyt muutaman kerran täyttää, muuta puuhaa ei ole ollut. Helpolla on siis mennyt, puoli"nahka"penkit ovat myös täysin ehjät.
EQB 300 4Matic -23
- Nauti matkasta
- Vakiokalustoa
- Viestit: 78
- Liittynyt: La 01.07.2017 05:30
Re: Vanha Mercedes C200 CDI W204 kokemukset 3 1/2 vuodelta
Juu ne puolinahkapenkit ovat arat rikkoutumaan. Minullakin oli pieni repeämä kuskin puolella, vaikka muuten sisustus oli pysynyt huippusiistinä.mamajane kirjoitti:Olen allekirjoituksen autolla ajanut nyt kolme vuotta ja 75tkm (182-257tkm). Vaihdettuja osia ovat kaksi parkkitutkan anturia (rikki) takaa sekä sisäilman puhallin (kitisi). Jarrut (levyt, palat, käsijarrukengät) on uusittu kerran ympäriinsä ja molemmat rengassarjat on kerran uusittu. Muuten pelkästään huolto-ohjelman mukaista huoltoa sekä lasinpyyhkijän sulkien vaihtoa ja tankkausta omatoimisesti. Pissapoika on myös pitänyt muutaman kerran täyttää, muuta puuhaa ei ole ollut. Helpolla on siis mennyt, puoli"nahka"penkit ovat myös täysin ehjät.
Re: Vanha Mercedes C200 CDI W204 kokemukset 3 1/2 vuodelta
Jonkin verran vähemmän kuin sinulla, nyt taitaa tulla 190 tkm täyteen. Vähällä laitolla ovat siis molemmat autot menneet.Nauti matkasta kirjoitti: Paljonko on kilometreja?
Omassani oli jo melko reilusti, 270K ostohetkellä. Ehkä se puolustaa vähän isompaa korjaustarvetta.
S204
Re: Vanha Mercedes C200 CDI W204 kokemukset 3 1/2 vuodelta
Itsellä oli -10 S204 200cdi n.160tkm ajettuna. Muuta laittoa ei tainnut olla kuin jakoketju oli venynyt, vaihdettiin Veholla, parikymmentä kilometriä myöhemmin syttyi seuraavana päivänä ajossa palamaan ja siirtyi sitä myöten vakuutusyhtiölle.
Palo syttyi konehuoneessa moottorin takaa. Onneksi ajoin itse ja yksin.
Palo syttyi konehuoneessa moottorin takaa. Onneksi ajoin itse ja yksin.
S124 1990 300 TE-24 Oettinger 3600
C140 1995 500
C140 1995 500
Re: Vanha Mercedes C200 CDI W204 kokemukset 3 1/2 vuodelta
Meikäläisen - 08 200cdi:llä päästellyt 290-325tkm välisen ajan.
Normaalien huolto ja kulutusosien lisäks takajarruputket uusittu, sekä vähän isompana ja kalliimpana meni toi takakelkka ruostumisen seurauksena vaihtoon, siinä samalla takajarrut ja iskarit uusittiin. Rattilukon moottorin ajattelin vaihtaa varmuuden välttämiseksi.
Muutenhan auto on kyllä kiva. Sopivan kokonen kahden tarpeisiin, hyvä ajaa pitempää siivua, toisaalta näppärä pyöriä nurkissa. Firman autossa kaipailee tota Mersun olematonta kääntösädettä
Normaalien huolto ja kulutusosien lisäks takajarruputket uusittu, sekä vähän isompana ja kalliimpana meni toi takakelkka ruostumisen seurauksena vaihtoon, siinä samalla takajarrut ja iskarit uusittiin. Rattilukon moottorin ajattelin vaihtaa varmuuden välttämiseksi.
Muutenhan auto on kyllä kiva. Sopivan kokonen kahden tarpeisiin, hyvä ajaa pitempää siivua, toisaalta näppärä pyöriä nurkissa. Firman autossa kaipailee tota Mersun olematonta kääntösädettä

Re: Vanha Mercedes C200 CDI W204 kokemukset 3 1/2 vuodelta
Ostin elokuussa 2018 Bremenistä 74tkm ajetun Junge Stern -13 S204 250cdi:n. Nyt mittarissa 125tkm. Määräaikaishuoltojen lisäksi etujarrulevyt ja palat vaihdoin n. 95tkm kohdilla ja käsijarrua kiristelin vuoden vaihteessa, silloin 120tkm mittarissa.
Eipä ole tarvinnut vielä mitään varsinaisesti korjata. Toki vähän on kilometrejäkin takana.
Eipä ole tarvinnut vielä mitään varsinaisesti korjata. Toki vähän on kilometrejäkin takana.
W108 remontissa
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
- Nauti matkasta
- Vakiokalustoa
- Viestit: 78
- Liittynyt: La 01.07.2017 05:30
Re: Vanha Mercedes C200 CDI W204 kokemukset 3 1/2 vuodelta
Hämmästyttävän pienissä kilsoissa.MarkusGL kirjoitti:Itsellä oli -10 S204 200cdi n.160tkm ajettuna. Muuta laittoa ei tainnut olla kuin jakoketju oli venynyt, vaihdettiin Veholla,
Mikähän tuon ketjun venymiseen vaikuttava tekijä on? Öljynvaihtojen tiheys kenties?
Joillain on 400K ajettuja OM651:siä, eikä ole koskaan tehty ketjulle mitään.
Re: Vanha Mercedes C200 CDI W204 kokemukset 3 1/2 vuodelta
W212 220 cdi -09, jolla ajoin 530 tkm, kunnes auto siirtyi seuraavalle omistajalle,
ketjun venymä mitattiin n. 400 tkm paikkeilla,
ketju ei vielä tuolloin, eikä myöhemminkään aiheuttanut toimenpiteitä
ketjun venymä mitattiin n. 400 tkm paikkeilla,
ketju ei vielä tuolloin, eikä myöhemminkään aiheuttanut toimenpiteitä
Re: Vanha Mercedes C200 CDI W204 kokemukset 3 1/2 vuodelta
Just laitoin vaihtoon S204 Avantgarde -09 200CDI:n automaatilla. Ajoin kilsat 180tkm>287tkm. Ei mitään isompia vikoja ilmennyt tällä matkalla. Perushuoltoja ja kulutusosia mm. suuttimien prikat, jarrulevyt+palat, magneettikehiä, alatukivarsia repullinen, narinaheloja, ilmastoinnin paineanturi, parkkitutkia ym. pientä. Sisältä penkki ratki, muuten erittäin siisti. Vaihdekepin juuressa oleva pyöritettävä monitoimikatkaisin hajosi kaksi kertaa. Iso näyttö alkoi tänä talvena temppuilla, eikä enää aina noussut ylös kojelaudasta. Kori oli päälle päin edelleen siisti, mutta ikä alkoi painamaan autoa muuten. Alustassa alkoi olla paljon näkyvää ruostetta. Keskikulutus 6.5-7l/100km koko ajan, joka on mielestäni vähän liikaa. Sama kulutus on ollut toisessa vastaavassa mallissa, joka oli lähipiirissä.
"Kerrotko ampujan epävirallisesti, Mersumiesten kesken?"
-Komisario Eero Jansson-
-Komisario Eero Jansson-
-
- Mersumies
- Viestit: 3095
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Vanha Mercedes C200 CDI W204 kokemukset 3 1/2 vuodelta
S204 350CDI -09 Ollut nyt vuoden ja ajettu 240tkm 3 hehkua ja käsijarruhilppeet vaihdettu. Kilometrejä on tänä aikana tullut n.20tkm
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: Vanha Mercedes C200 CDI W204 kokemukset 3 1/2 vuodelta
W204:ssa on pitkät kaapelit akulle koska akku sijaitsee takakontissa. Oma vastaava (tosin OM646) oli kanssa laiska starttaamaan. Asiaan autto kunnon akun hommaaminen. AGM akuissa mitä nykyään tunnutaan joka puolelle tuputtavan jopa ilman syytä (eli ei ole start-stop tekniikkaa), on useiden eri akkuvalmistajien mukaan alhaisempi kylmäkäynnistysvirta kuin ns perusakuilla. Eli jos tuota viheliäistä ominaisuutta ei ole, niin kannattaa ostaa 100Ah ja 900A kylmäkäynnistysvirralla oleva tavallinen "merkkiakku", esim Exide EA1000. Kun on kunnon akku niin ei ne pitkät kaapelitkaan niin paljoa haittaa. W204 on melkonen virtarohmu ja ainakin omassa edesmenneessä joutu välillä ylläpitolataamaan jos ei pidempää matka-ajoa tullut. Itseasiassa siitä puuttui lohkolämmitin jota auton alkujaan tilannut taksifirma ei näemmä ollut tarvinnut, ja en koskaan jaksanut asentaa vaikka auto minulla 6 vuotta olikin. Otin tavaksi pistää sen yöksi ylläpitolaturiin jos oli pakkasta tiedossa yli 20 astetta ja hyvin lähti jokasena aamuna.Nauti matkasta kirjoitti:Oma vm 2010 200 CDI W204-omistukseni kolmen ja puolen vuoden kokemukset ja viat:
Keskikulutus oli noin 5.5 litraa sadalla. Tässä olivat kaikki viat, mitä autoon kolmen ja puolen vuoden ja 60 tuhannen kilometrin aikana ilmenivät. Startti oli aina "laiska". Eli ikään kuin akku olisi huono ja jotenkin nuhaisesti starttasi, mutta se laiska startti oli samanlainen uudellakin akulla ja vain jonkinlainen auton "ominaisuus". Lähti yhtä laiskasti starttaamaan sekä kesähelteellä, että kovilla pakkasilla mutta aina lähti käyntiin ilman ongelmia. En osaa sanoa, miksi se oli sellainen.
Ittellä virtalukko alkoi temppuilemaan n vuosi ennen kuin myin auton pois, se oli se moottorivika. Tilasin uuden moottorin ebaysta mutta en koskaan sitäkään jaksanut asentaa vaan pieni vasara hoiti homman, sinne ohjaustolppaan kun pikkasen kopautti niin virtalukko alkoi taas pelaamaan, muutaman kerran se sen teki. (tää vinkkinä niille jotka on jo soittamassa hinausfirmalle).
Oma poistui minulta kun siinä oli mittarissa 510tkm ja ikää 10 vuotta. Moottori pelasi edelleen hienosti, ei öljynkulutusta tai rallatuksia, automaatti luistatti hieman pidempään kuin vähemmän ajetuissa mutta toimi ihan OK. Jarruletkut oli alkuperäset joskin takasylinterit jouduin 450tkm kohdalla puhdistamaan ja laittamaan uudet tiivistesarjat, etupään alatukivarret uusin kaikki ja niistä taaimmaiset pariin kertaan (älkää ikinä ostako halpoja tarviketukivarsia näihin) . Takakaariin ja etuovien alaosiin oli tullut ensimmäiset pienet ruostekuplat, pohja oli muuten kuin uus.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Re: Vanha Mercedes C200 CDI W204 kokemukset 3 1/2 vuodelta
Lisätäänpä omaan kertomukseen molempien akkujen vaihto, olivat lopussa ajomäärällä 259tkm.mamajane kirjoitti:Olen allekirjoituksen autolla ajanut nyt kolme vuotta ja 75tkm (182-257tkm). Vaihdettuja osia ovat kaksi parkkitutkan anturia (rikki) takaa sekä sisäilman puhallin (kitisi). Jarrut (levyt, palat, käsijarrukengät) on uusittu kerran ympäriinsä ja molemmat rengassarjat on kerran uusittu. Muuten pelkästään huolto-ohjelman mukaista huoltoa sekä lasinpyyhkijän sulkien vaihtoa ja tankkausta omatoimisesti. Pissapoika on myös pitänyt muutaman kerran täyttää, muuta puuhaa ei ole ollut. Helpolla on siis mennyt, puoli"nahka"penkit ovat myös täysin ehjät.
EQB 300 4Matic -23