vähän aikaa käy normisti sitten tulee koodi p 214700
Koodien nollaus ja käy puoli min. oikein
Eka käynnistyksen jälkeen pelasi muutaman, minuutin
Moottori om 651 ja just vaihdettu 80 tkm ajettu.
Ennen vajaakäyntiä hyvät arvot suuttimissa.
vikatilassa 1 suutin 20 ohmia vissiin muut 10 ohmia
Onko vika suuttimessa
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Normaalit arvot ennen vikakoodia.Ei eroja ohivuodoissa
Paluujännite on korkea tuossa ykkösessä
Tuliko vaurio kun auto käynnistettiin ilman suuttimien koodausta ?
Jos näin on niin sitten nämä nykyautot on syvältä hanurista !!!!
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Hiioppiheikille ihan tiedoksi,Star on käytössä
Eikä minun tekstejä tarvitse lihavoittaa.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
koyama kirjoitti:Hiioppiheikille ihan tiedoksi,Star on käytössä
Eikä minun tekstejä tarvitse lihavoittaa.
Tarkista alkuun johdot ja liitin,
seuraa testerin antamia tarkistus ohjeita,
kun testeri on käytössä niin miksi käynistetty ennen koodausta ?
moottorin vaihtohan ei ole valmis enne kuin kaikki vaiheet on tehty
onko suutimet käytety/uudet, vaihto koneesta vai mistä
Auto kunnossa.
Uuden moottorin suuttimet.Kävi ensi kerralla aika pitkään ilman vikakoodia
Ei koodausta kerran toimi saman tien.Ei kannata tehdä asioista liian hankalia.Ongelmana huono liitin eikä koodaus
Pari kolme kertaa liitintä käytetty irti.Suutin irti ja mitattu.Ei vikaa
Tämän jälkeen ei vikakoodeja suuttimesta
Jotain erikoisempaa oli tuossa jutussa
Huonolaatuisia liittimiä .Varovaisesti irroittamalla muovinpalasia irtoilee
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Omalla kokemuksella merkkihuollon paskoma suuttimen liitin OM646 ei antanut vikakoodia, vaan auto sammui lennosta. Ei mennyt vikatilaan vaan uudelleen starttauksella lähti välittömästi käymään. OM651 ECU vaan on jo eri, niin toiminta todennäköisesti tässä kohtaa erilainen.
Jos luet tarkemmin, niin nimenomaan omassa tapauksessa ei jäänyt vikakoodia, vaikka ECU sammutti auton viallisen suuttimen liitännän takia. Tämä aiheutti vähän harmaita hiuksia, kun ei ensin meinannyt aiheuttaja löytyä... kyselin jopa merkkihuollosta, että mistä he alkaisivat korjaamaan, niin olisivat vaihtaneet polttoainepuolen laitteet ensiksi... Starilla ei saanut sitä logattua kunnolla, joten käytin ELM327 ja android softaa logittamaan railpainetta, kun auto pökkää -> siinä ei ollut mitään erikoista, josta päättelin, että se puoli on kunnossa ja siirryin tutkimaan johtosarjaa ja liitoksia, jolloin yhden suuttimen viallinen pinni löytyi.
konitohtori kirjoitti:Omalla kokemuksella merkkihuollon paskoma suuttimen liitin OM646 ei antanut vikakoodia, vaan auto sammui lennosta. Ei mennyt vikatilaan vaan uudelleen starttauksella lähti välittömästi käymään. OM651 ECU vaan on jo eri, niin toiminta todennäköisesti tässä kohtaa erilainen.