w202 automaattilaatikko temppuilee
w202 automaattilaatikko temppuilee
Mulla on tossa pihassa tollanen c180 vm -96, jolla ajettu vasta 350tkm. Nyt on alkanut automaattilaatikko 722.4 temppuilemaan niin, että lämmetessään nelonen alkaa luistamaan ja 3-4 vaihto luistaa myös. Kylmänä toimii hyvin ilman ongelmia. Öljyt ja suodattimen olen vaihtanut. Laatikkoa kokeilin huuhdella että valutin öljy 2x ulos ja uudet sisään, joka hieman paransi tilannetta. Onko jotain laatikon huuhteluaineita/vinkkejä miten sais todettua jos joku venttiili on jumissa? Oire on kaikista pahimmillaan kun lämpimänä kiihdyttää kickdownilla ja sitten jatkaa pintakaasulla ajamista niin auto lopettaa kaasuun vastaamisen kokonaan kunnes nostan jalan kaasulta.
Re: w202 automaattilaatikko temppuilee
intermediate-akselin teflonrengas vuotaa. tyyppivika. K2-kytkimelle ei riitä paine. korjaus edellyttää pyörivien purkamisen.
Re: w202 automaattilaatikko temppuilee
Mutta jos kylmänä käyttäytyy normaalisti vaikka kuinka kiihdyttelisi ja ajelisi niin uskoisi että se joku osa on mikä lämpeää ja alkaa oireilemaan?hiioppiheikki kirjoitti:Ei pitäisi olla laatikosta johtuva vika, jos käyttätyy kiihdytyksen ja pintakaasulla ajelun, eikä vastaa kaasuun mitenkään.Baxi2 kirjoitti:Mulla on tossa pihassa tollanen c180 vm -96, jolla ajettu vasta 350tkm. Nyt on alkanut automaattilaatikko 722.4 temppuilemaan niin, että lämmetessään nelonen alkaa luistamaan ja 3-4 vaihto luistaa myös. Kylmänä toimii hyvin ilman ongelmia. Öljyt ja suodattimen olen vaihtanut. Laatikkoa kokeilin huuhdella että valutin öljy 2x ulos ja uudet sisään, joka hieman paransi tilannetta. Onko jotain laatikon huuhteluaineita/vinkkejä miten sais todettua jos joku venttiili on jumissa? Oire on kaikista pahimmillaan kun lämpimänä kiihdyttää kickdownilla ja sitten jatkaa pintakaasulla ajamista niin auto lopettaa kaasuun vastaamisen kokonaan kunnes nostan jalan kaasulta.
Venttiilikoneistossa voi olla epäpuhtauksia ja mahdollisesti vaatii ottaa koneisto pöydälle ja tehdä siihen täyshuolto. Ainakin koneistoon joutuu vaihtamaan jousikorjaussarjan, kun on tyyppivikaa kyseisessä laatikossa nuo luistot.
Niin voihan siellä olla laatikon ja kichdownin komponentteissakin/johdotuksissa vikaa, kannattaa puhtistaa molemmat päät huolellisesti ja johdotuksen/liittimen päät. Joskus noita kickdown namiskoja vioittuu ja aiheuttaa tuontapaisia ongelmia. Luistoon ei vaikuta em.toiminto.