722.6 erot
722.6 erot
Tervehdys kaikille!
Tässäpä yksi myöhäisherännäinen mersumies kaipailisi mielipiteitä ja neuvoja kokeneemmilta kumppaneilta.
Elikkäs mersu-urani alkoi joitakin vuosia sitten W211 E240 A:lla. Oli todella mukava peli, laatikko toimi kuin ihmisen mieli, vaihtoi just kun piti, ei luistanut turhia ja muutoinkin toimi moitteetta. Jopa siinä määrin, että onnellisen tietämättömänä ajelin vaan 250tkm -> 350tkm pelkkiä mootoriöljyjä vaihdellen.
Hiljattain taloon tuli sitten toinen mese, W209 270 cdi 250 tkm ajettuna. Mukava peli sekin, kaikki toimii ja kiva ajella, mutta laatikkoa vaivaa selainen "kuminauhamaisuus" ja tuntuu, että turbiiniakaan ei jaksa pitää lukossa, kuin ehkä maantienopeuksissa ihan kevyellä kaasulla, vika vai ominaisuus? Sinänsä ei moitittavaa, eikä vaihdoissakaan mitään kummallista tunnu, mutta hieman kyllä kaipaan sitä W211:n laatikon "tiukkuutta" ja jämäkkyyttä.
Ennenkuin ehdin asiaa alkaa enemmän diagnosoimaan, niin kävi niin ikävästi, että W211 lähti mersujen taivaaseen ja tilalle tuli ihan hiljattain S211 270 cdi ja sen laatikko on aivan samanlainen, erityisen hyvin sen huomasin männä viikolla kärryä vetäessä. Aika ajoin ylämäissä tuntui, kuin olisi variaattorilla varustettua autoa ajanut. Muutoin tämäkin toimii moitteetta.
Heräsikin kysymys, että onko bensa v6 ja diesel r5 niin erilaisia ominaisuuksiltaan (vääntö, värinät ym.), että laatikot ovat ohjelmiltaan niin erilaisia, vai pitäisikö olla jostakin huolissaan?
Varsinkin, kun näistä kolmesta esimerkistä se paras laatikko oli siinä eniten ajetussa ja vähiten huolletussa yksilössä.
W209:ä on huollettu edellisessä elämässään innokkaan mersumiehen toimesta ihan pilkuntarkasti, S211:stä taas ei ole tietoa, samanlaisia ovat silti.
Tässäpä yksi myöhäisherännäinen mersumies kaipailisi mielipiteitä ja neuvoja kokeneemmilta kumppaneilta.
Elikkäs mersu-urani alkoi joitakin vuosia sitten W211 E240 A:lla. Oli todella mukava peli, laatikko toimi kuin ihmisen mieli, vaihtoi just kun piti, ei luistanut turhia ja muutoinkin toimi moitteetta. Jopa siinä määrin, että onnellisen tietämättömänä ajelin vaan 250tkm -> 350tkm pelkkiä mootoriöljyjä vaihdellen.
Hiljattain taloon tuli sitten toinen mese, W209 270 cdi 250 tkm ajettuna. Mukava peli sekin, kaikki toimii ja kiva ajella, mutta laatikkoa vaivaa selainen "kuminauhamaisuus" ja tuntuu, että turbiiniakaan ei jaksa pitää lukossa, kuin ehkä maantienopeuksissa ihan kevyellä kaasulla, vika vai ominaisuus? Sinänsä ei moitittavaa, eikä vaihdoissakaan mitään kummallista tunnu, mutta hieman kyllä kaipaan sitä W211:n laatikon "tiukkuutta" ja jämäkkyyttä.
Ennenkuin ehdin asiaa alkaa enemmän diagnosoimaan, niin kävi niin ikävästi, että W211 lähti mersujen taivaaseen ja tilalle tuli ihan hiljattain S211 270 cdi ja sen laatikko on aivan samanlainen, erityisen hyvin sen huomasin männä viikolla kärryä vetäessä. Aika ajoin ylämäissä tuntui, kuin olisi variaattorilla varustettua autoa ajanut. Muutoin tämäkin toimii moitteetta.
Heräsikin kysymys, että onko bensa v6 ja diesel r5 niin erilaisia ominaisuuksiltaan (vääntö, värinät ym.), että laatikot ovat ohjelmiltaan niin erilaisia, vai pitäisikö olla jostakin huolissaan?
Varsinkin, kun näistä kolmesta esimerkistä se paras laatikko oli siinä eniten ajetussa ja vähiten huolletussa yksilössä.
W209:ä on huollettu edellisessä elämässään innokkaan mersumiehen toimesta ihan pilkuntarkasti, S211:stä taas ei ole tietoa, samanlaisia ovat silti.
-
- Mersumies
- Viestit: 669
- Liittynyt: La 21.02.2015 14:16
Re: 722.6 erot
Kyllä rumiluskin varmasti tietää, että mersun huolto-ohjelmalla tuon laatikon saa paskaksi varmasti, eli yksi vaihto 60tkm kohdalla! Ihme rumilus foorumiksi taas muuttunut koko paska, joka paikassa pätemässähiioppiheikki kirjoitti:Nämä 722.6xx tiptronic laatikot ovat niinsanottuja itseoppivia laatikoita kuljettajan käyttäytymiseen/ ajotapaan perustuva. Pelkästään kärryä/asuntovaunua tms. vedettäessä laatikko hakee siihen vetoon optimaalisia tekijöitä.Tisar kirjoitti:Tervehdys kaikille!
Tässäpä yksi myöhäisherännäinen mersumies kaipailisi mielipiteitä ja neuvoja kokeneemmilta kumppaneilta.
Elikkäs mersu-urani alkoi joitakin vuosia sitten W211 E240 A:lla. Oli todella mukava peli, laatikko toimi kuin ihmisen mieli, vaihtoi just kun piti, ei luistanut turhia ja muutoinkin toimi moitteetta. Jopa siinä määrin, että onnellisen tietämättömänä ajelin vaan 250tkm -> 350tkm pelkkiä mootoriöljyjä vaihdellen.
Hiljattain taloon tuli sitten toinen mese, W209 270 cdi 250 tkm ajettuna. Mukava peli sekin, kaikki toimii ja kiva ajella, mutta laatikkoa vaivaa selainen "kuminauhamaisuus" ja tuntuu, että turbiiniakaan ei jaksa pitää lukossa, kuin ehkä maantienopeuksissa ihan kevyellä kaasulla, vika vai ominaisuus? Sinänsä ei moitittavaa, eikä vaihdoissakaan mitään kummallista tunnu, mutta hieman kyllä kaipaan sitä W211:n laatikon "tiukkuutta" ja jämäkkyyttä.
Ennenkuin ehdin asiaa alkaa enemmän diagnosoimaan, niin kävi niin ikävästi, että W211 lähti mersujen taivaaseen ja tilalle tuli ihan hiljattain S211 270 cdi ja sen laatikko on aivan samanlainen, erityisen hyvin sen huomasin männä viikolla kärryä vetäessä. Aika ajoin ylämäissä tuntui, kuin olisi variaattorilla varustettua autoa ajanut. Muutoin tämäkin toimii moitteetta.
Heräsikin kysymys, että onko bensa v6 ja diesel r5 niin erilaisia ominaisuuksiltaan (vääntö, värinät ym.), että laatikot ovat ohjelmiltaan niin erilaisia, vai pitäisikö olla jostakin huolissaan?
Varsinkin, kun näistä kolmesta esimerkistä se paras laatikko oli siinä eniten ajetussa ja vähiten huolletussa yksilössä.
W209:ä on huollettu edellisessä elämässään innokkaan mersumiehen toimesta ihan pilkuntarkasti, S211:stä taas ei ole tietoa, samanlaisia ovat silti.
Ei ole huolta kirjoituksesi perusteella.
Laatikkoa voi myös opettaa, mutta tässä sinun tapauksessa sitäkään ei tarviotse nyt tehdä.
Huolehdit vain huolto-ohjelman mukaisista huolloista laatikon osalta niin hyvin pyyhkii.

2007 R 320cdi
Re: 722.6 erot
Olen kyllä nykyään hyvin perillä oikeasta öljynvaihtovälistä. Tuosta oppimisestakin olen kyllä tietoinen, mutta ilmeisen kovapäisiä oppijoita nämä meidän dieselit, kun ei +10000km mene mikään oppi perille. Staria varmaan tarttis kokeilla, mutta ei sellaista ole juuri nyt saatavilla.
Keväällä olisi tarkoitus tehdä molempiin laatikoihin huollot ja mietinkin tässä, että mihin kannattaisi varautua normaalien öljyjen,
suodattimen ja pistokkeen lisäksi?
Kyseessä on kuitenkin jo hyvän matkaa sisäänajetut laatikot ja jonkin verran varmasti väljää löytyy, eivätkä paineetkaan ole varmaan enää sellaiset kuin tehtaalta tullessa.
Jos tavoitteena olisi hieman napakoittaa laatikoita ja vähentää tuota kuminauhaefektiä, niin auttaisiko yksi tai useampi näistä:
-Kyb-venttiili
-Sonnaxin Master overlap control valve sleeve kit
-Transgo shift kit
-jotain muuta
Eivät olisi hirveän kalliitakaan, mutta ei viitsisi mistään turhaankaan maksaa.
Keväällä olisi tarkoitus tehdä molempiin laatikoihin huollot ja mietinkin tässä, että mihin kannattaisi varautua normaalien öljyjen,
suodattimen ja pistokkeen lisäksi?
Kyseessä on kuitenkin jo hyvän matkaa sisäänajetut laatikot ja jonkin verran varmasti väljää löytyy, eivätkä paineetkaan ole varmaan enää sellaiset kuin tehtaalta tullessa.
Jos tavoitteena olisi hieman napakoittaa laatikoita ja vähentää tuota kuminauhaefektiä, niin auttaisiko yksi tai useampi näistä:
-Kyb-venttiili
-Sonnaxin Master overlap control valve sleeve kit
-Transgo shift kit
-jotain muuta
Eivät olisi hirveän kalliitakaan, mutta ei viitsisi mistään turhaankaan maksaa.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5801
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: 722.6 erot
Testerillä ei kannata tuhlat aikaa 722.6XX laatikon "opetamiseen"Tisar kirjoitti:Olen kyllä nykyään hyvin perillä oikeasta öljynvaihtovälistä. Tuosta oppimisestakin olen kyllä tietoinen, mutta ilmeisen kovapäisiä oppijoita nämä meidän dieselit, kun ei +10000km mene mikään oppi perille. Staria varmaan tarttis kokeilla, mutta ei sellaista ole juuri nyt saatavilla.
Keväällä olisi tarkoitus tehdä molempiin laatikoihin huollot ja mietinkin tässä, että mihin kannattaisi varautua normaalien öljyjen,
suodattimen ja pistokkeen lisäksi?
Kyseessä on kuitenkin jo hyvän matkaa sisäänajetut laatikot ja jonkin verran varmasti väljää löytyy, eivätkä paineetkaan ole varmaan enää sellaiset kuin tehtaalta tullessa.
Jos tavoitteena olisi hieman napakoittaa laatikoita ja vähentää tuota kuminauhaefektiä, niin auttaisiko yksi tai useampi näistä:
-Kyb-venttiili
-Sonnaxin Master overlap control valve sleeve kit
-Transgo shift kit
-jotain muuta
Eivät olisi hirveän kalliitakaan, mutta ei viitsisi mistään turhaankaan maksaa.
nollaus ja sitten sekalista ajoa ~tankilinen tekee täsmäleen saman
(722.9XX on eri juttu)
Mökkillä
'
'
Re: 722.6 erot
Ja jos se on edelleen kuminauhaa niin siihen löytyy kyllä konsteja. Saa vaihtamaan juuri miten haluaa. Ja miten tiukasti haluaa, myöskin M mode mikä on sitten oikeasti manuaali moodi, vaihtaa alas kun pyydetään ja kunnon moottori jarrutuksella jos niin haluaa.
Re: 722.6 erot
Niin kun et tiedä miten tehdään, samoin kuin et tiedä miten laatikon ohjaimen karttoja yleensäkkään löytää saati että osaisit ne erottaa toisistaan.
Re: 722.6 erot
Mainittuja toimenpiteitä et starila pysty tekemään vaikka päällä seisoisit.
Re: 722.6 erot
Senkun elät harhassasi, laatikon karttoja et starilla muuta se on fakta.
Re: 722.6 erot
Lukemisen ymmärtämisessä näköjään myös vaikeuksia, en puhunut koodin lataamisesta tcu yksikköön vaan karttojen muutoksesta binäärin sisällä.
Kukahan se mahtaa ulkona olla, kaikki pitää sua aivan pellenä ja et narsismissasi edes tajua sitä. Monellako nimimerkillä tuppaudut takaisin pätemään vaikka olet epätoivottu henkilö tällä foorumilla?
Ilmeisesti liian itseriittoinen tajuamaan sitä että olet narri.
Kukahan se mahtaa ulkona olla, kaikki pitää sua aivan pellenä ja et narsismissasi edes tajua sitä. Monellako nimimerkillä tuppaudut takaisin pätemään vaikka olet epätoivottu henkilö tällä foorumilla?
Ilmeisesti liian itseriittoinen tajuamaan sitä että olet narri.
Re: 722.6 erot
Ja minkäs uudenkaupungin lastentarhan hiekkalaatikon reunalla tämä kaveri on? Sulla rumilus vaan on aikapitkä matka kaverin luo tekemään hiekkakakkuja.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: 722.6 erot
Soon nyt näköjään taas karkotettu, jo eilisen puolella oli. Mutta ei aikaakaan...
Eikö tuohon nyt mitään pysyväisratkaisua löytyis?
Eikö tuohon nyt mitään pysyväisratkaisua löytyis?