Kannattaako muka uittaa Saksasta jotain tonnin parin autoja?
Kun kylillä tulee jatkuvasti vastaan jotain 15 vuotta vanhoja w201:siä niin olen pohtinut vaan että kannattaako sitä nyt muutaman tonnin autoa hakea ja säästää ehkä 100€ Suomen hinnoista?
Eikä kyllä itseä kiinnostaisi lähteä hakemaan edes tuollaista oman autoni hintaista n.25t€ jos siinä muutaman tonnin säästää niin mieluummin hankin kotimaisesta liikkeestä. Tietty jos aletaan puhua noin 100 tontun autoista niin sitten alkaa jo hinnoissa tuntua kun saa 30 tonnia edullisemmin saman auton kuin kotimaassa.
Boss kirjoitti:Kannattaako muka uittaa Saksasta jotain tonnin parin autoja?
Kun kylillä tulee jatkuvasti vastaan jotain 15 vuotta vanhoja w201:siä niin olen pohtinut vaan että kannattaako sitä nyt muutaman tonnin autoa hakea ja säästää ehkä 100€ Suomen hinnoista?
Eikä kyllä itseä kiinnostaisi lähteä hakemaan edes tuollaista oman autoni hintaista n.25t€ jos siinä muutaman tonnin säästää niin mieluummin hankin kotimaisesta liikkeestä. Tietty jos aletaan puhua noin 100 tontun autoista niin sitten alkaa jo hinnoissa tuntua kun saa 30 tonnia edullisemmin saman auton kuin kotimaassa.
Asianharrastuksen vuoksi ainakin minä olen lähdössä hakemaan autoa. En minä nyt luule rikastuvani tuolla autonhaulla, ehkäpä säästän hiukan ja saan hyvän mielen. Mulle ainakin joku tuhat euroakin on rahaa, sen meinasin teoriassa säästää tuossa auton tuonnissa. Kannattaako yleensä ajaa 25 teuron autolla, kun 2000 euroa tippuu joka vuosi hinta? Kaikki on suhteellista, jos kannattavuudesta puhutaan.
No onhan tuo tuonti vaikuttanut käytettyjen "Suomi"-autojenkin hintoihin, varsinkin vanhojen taxi-mersujen.
Me taviksethan ostetaan yleensä sieltä mistä halvimmalla saadaan, tai luulemme saavamme.
Paljon kai tuo on mennyt elämysmatkailun piikkiinkin: "Silloin kun turkkilaiselta Saksassa mersun ostin"
Saksasta auton hakemisessa on 50% pelkkää elämystä ja jännitystä("Jokohan sitä tuon kebabkiskan takaa löytäisin elämäni MERSUN..."), vain puolet varsinaista järkeä.
Mercedes-Benz - Mitä muuta terve mies voi tarvita?
Kyllä tosiasia on se että tuonnilla on ollut vaikutusta käytettyjen hintaan samoin kuin autoveroon ja siten myös uusien hintaan. Tuskin valtio olisi laskenut autoveroa ilman käytettyjen tuonnin tuntuvaa määrää. Tällä tavalla me auton tuoneet olemme avustaneet autonsa Suomesta uutena tai käytettynä ostavia.
Täman EU:n tarkoitushan oli luoda (toimivat) sisämarkkinat, joissa kukin voi ostaa autonsa ja muut hyödykkeensä sieltä mistä haluaa. Käytännössä tällaiset rankaisuverot estävät markkinoiden toimimisen samoin kuin verottavat omistamista eikä käyttöä, kuten EUn ohje lienee.
Huhuillaan muuten taas että autojen verostusta ollaan muuttamassa...