w124 painon lisäys pakuksi
w124 painon lisäys pakuksi
Onko w124 mersuun joutunut lisäämään painoa jotta on saanut 2+2 pakuksi? Vähän kysellyt yhdestä mersusta ja tuo kuulostaa omituiselta. Sanoo että on moottorista vetokoukkuun asti pohjaan lyöty levyä jotta olisi tarpeeksi painoa. Voiko nuo poistaa tänäpäivänä?
Re: w124 painon lisäys pakuksi
No nyt kuulostaa kyllä ihan höpöhöpö jutulta 
Plootulla lisääntyy vaan omamassa joka syö kantavuutta josta seuraa pienempi määrä matkustajia...

Plootulla lisääntyy vaan omamassa joka syö kantavuutta josta seuraa pienempi määrä matkustajia...
**********
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: w124 painon lisäys pakuksi
Kyllä tuo pitää paikkaansa. Ainakin 80-luvun lopulla oli sääntö, jonka mukaan 1800 kg omamassalla auton sai rekisteröityä ns. kovapenkkiseksi pakuksi, eli mahdollistettiin lisämatkustajat. Tällöin tarvittiin erilaisia konsteja kapeakylkisissä päästä tuohon tavoitteeseen. Pääasiassa se saatiin aikaan isolla moottorilla ja runsailla varusteilla. Olen kuullut myös puskurien sisään valetusta betonista tai lyijystä.
Kannattaa kysyä viranomaiselta, saako nuo poistaa. Ettei tulisi autoveroyllätyksiä.
Kannattaa kysyä viranomaiselta, saako nuo poistaa. Ettei tulisi autoveroyllätyksiä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: w124 painon lisäys pakuksi
No enpä ollut tuollaisesta koskaan kuullutkaan! Onko tuollainen sääntö ollut jotenkin hetkellinen? Onhan kovilla lisäpenkeillä ollut myös monen moisia paljon keveämpiäkin rimpuloita, volkkareita, skodia yms. Mutta ne tietty varmaan 90 luvun juttuja.
**********
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: w124 painon lisäys pakuksi
Soli silloin kun tuotiin 2+3 paikkaisia 4-matikkeja yms. tuo homma voimissaan. Siinä taitaa tuollaisessa edelleen olla kohtuu pieni dieselvero?
Ne on tosiaan tehneet kaikenlaisilla konsteilla 80-luvun lopulla painon nostoa
90-luvun kovapenkit vielä eri Tarina muistaakseni, niistä oli jo maksettu autovero Suomeen. Penkit muutettiin kovaksi, että dieselvero pieneni. Tämä painon nosto auto taas on kokonaan autoveroton peli. Samoin kuin suksiboksi farkut.
Ne on tosiaan tehneet kaikenlaisilla konsteilla 80-luvun lopulla painon nostoa

90-luvun kovapenkit vielä eri Tarina muistaakseni, niistä oli jo maksettu autovero Suomeen. Penkit muutettiin kovaksi, että dieselvero pieneni. Tämä painon nosto auto taas on kokonaan autoveroton peli. Samoin kuin suksiboksi farkut.
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: w124 painon lisäys pakuksi
Oli myös sellainen lakien yhdistelmä jonkin aikaa voimassa, että jos paku painaa vähintään 1800kg niin verovapaa ja jos paku painaa enintään 1800kg niin saa ajaa sataa ( muuten 80kmh).
Kyllähän niitä oli tarkalleen punnittuja kilvissä . Ainakin yhdellä konttorilla sai punnita kunnes oli tasan ...
Olisko ollut 89-90?
Kyllähän niitä oli tarkalleen punnittuja kilvissä . Ainakin yhdellä konttorilla sai punnita kunnes oli tasan ...
Olisko ollut 89-90?
519 Bluetec 1+20
315CDI Prostyle 1+10
316CDI Pegabus 1+8 K13
560SEL
315CDI Prostyle 1+10
316CDI Pegabus 1+8 K13
560SEL
Re: w124 painon lisäys pakuksi
olikohan niin että jos painon sai tasan 1800 kg niin ei tarvinnut "suksiboxia" tai muuta korotusta
näin muistelen mutta saatan muistaa väärinkin
no jos sellanen 2+2 tai 2+3 on omistuksessa niin ei sitä statusta kannata muuttaa diesel veron takia.

näin muistelen mutta saatan muistaa väärinkin

no jos sellanen 2+2 tai 2+3 on omistuksessa niin ei sitä statusta kannata muuttaa diesel veron takia.
Re: w124 painon lisäys pakuksi
Vähintään 1800kg ,niin ei korotusta
519 Bluetec 1+20
315CDI Prostyle 1+10
316CDI Pegabus 1+8 K13
560SEL
315CDI Prostyle 1+10
316CDI Pegabus 1+8 K13
560SEL
Re: w124 painon lisäys pakuksi
Edellä olevat summattuna siis 1800 kg:lla ei suksiboksia eikä 80 km/h lätkää. Joskus tuollainen 300 TDT 4-Matic pihalla seissytkin. Lätkäsääntöhän muuttui myöhemmin.
Re: w124 painon lisäys pakuksi
Juurikin näin, jossain 1987-1990 välillä ainakin.aroline kirjoitti:Oli myös sellainen lakien yhdistelmä jonkin aikaa voimassa, että jos paku painaa vähintään 1800kg niin verovapaa ja jos paku painaa enintään 1800kg niin saa ajaa sataa ( muuten 80kmh).
Kyllähän niitä oli tarkalleen punnittuja kilvissä . Ainakin yhdellä konttorilla sai punnita kunnes oli tasan ...
Olisko ollut 89-90?
Transportereita punnittiin tarkkaan että saatiin niistä 80 lätkä pois.
wiimax.fi
Re: w124 painon lisäys pakuksi
Olikos se niin että 1800kg raja piti ylittää aidoilla varusteilla eli edellä mainuttu 300TDT 4-matic pitkällä varustelistalla sen ylitti. Vilunkipeliä oli lisäpainojen asentaminen mm. vetokoukun tukirautojen ja kynnyskoteloiden täyttö yms. Näistä taisi joku kärähtääkin kun omapaino oli jotain muuta kuin mitä tehtaan mukaan piti olla.
Re: w124 painon lisäys pakuksi
Harmillisesti eräs viitasaarelainen, ensimmäisten joukossa noita pakuja maahantuonut menehtyi muutama vuosi sitten äkillisesti. En ehtinyt jututtaa tarkemmin aiheesta. Sama mies toimitti minulle tuon nelikkofarkun. Tarinat oli kyllä hurjia virkamiehistä
.

Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: w124 painon lisäys pakuksi
Nyt on kyselty ja soiteltu jonkin verran. Tuli tosiaan auto ostettua. Ei rakenteellista ongelmaa poistaa levyjä ja muutoskatsastaa omamassaa. Mutta autovero tulee maksettavaksi. Autovero on 25% auton markkina-arvosta kun se pidetään pakettiautona. Samassa kun muutoskatsastaisi henkilöautoksi olisi autovero 16%.
"Verohallinto määrittää verotusarvon yleensä hakemalla markkinoilta hintahavaintoja verotettavan ajoneuvon kanssa samanlaisista käytetyistä, Suomessa verotetuista ajoneuvoista. Jos havaintoja löytyy ja autojen hinnat ovat iän myötä laskeneet, ajoneuvon verotusarvo perustetaan näihin hintahavaintoihin." Eli ei se kovin paljoa mahtaisi olla.
Mulla ei ole tosin täyttä varmuutta joutuuko tuosta veronkiertotakapenkistä luopua kun omamassa laskee ja auto pysyy pakettiautona. Osaako joku sanoa tähän jotain? Toinen katsastaja sanoo että penkit pois ennenkun alkaisi tehdä mitään ja toinen ei keksi mitään mainittavaa. Takapenkistä en kyllä luovu eli sen mukaan mennään.
Täytyy soitella lisää konttoreita läpi. Alan asiantuntijaa olisi kyllä hieno kuulla.
"Verohallinto määrittää verotusarvon yleensä hakemalla markkinoilta hintahavaintoja verotettavan ajoneuvon kanssa samanlaisista käytetyistä, Suomessa verotetuista ajoneuvoista. Jos havaintoja löytyy ja autojen hinnat ovat iän myötä laskeneet, ajoneuvon verotusarvo perustetaan näihin hintahavaintoihin." Eli ei se kovin paljoa mahtaisi olla.
Mulla ei ole tosin täyttä varmuutta joutuuko tuosta veronkiertotakapenkistä luopua kun omamassa laskee ja auto pysyy pakettiautona. Osaako joku sanoa tähän jotain? Toinen katsastaja sanoo että penkit pois ennenkun alkaisi tehdä mitään ja toinen ei keksi mitään mainittavaa. Takapenkistä en kyllä luovu eli sen mukaan mennään.
Täytyy soitella lisää konttoreita läpi. Alan asiantuntijaa olisi kyllä hieno kuulla.
Re: w124 painon lisäys pakuksi
Minkä takia tuota olet ylipäätänsä muutoskatsastamassa?comanche kirjoitti:Nyt on kyselty ja soiteltu jonkin verran. Tuli tosiaan auto ostettua. Ei rakenteellista ongelmaa poistaa levyjä ja muutoskatsastaa omamassaa. Mutta autovero tulee maksettavaksi. Autovero on 25% auton markkina-arvosta kun se pidetään pakettiautona. Samassa kun muutoskatsastaisi henkilöautoksi olisi autovero 16%.
"Verohallinto määrittää verotusarvon yleensä hakemalla markkinoilta hintahavaintoja verotettavan ajoneuvon kanssa samanlaisista käytetyistä, Suomessa verotetuista ajoneuvoista. Jos havaintoja löytyy ja autojen hinnat ovat iän myötä laskeneet, ajoneuvon verotusarvo perustetaan näihin hintahavaintoihin." Eli ei se kovin paljoa mahtaisi olla.
Mulla ei ole tosin täyttä varmuutta joutuuko tuosta veronkiertotakapenkistä luopua kun omamassa laskee ja auto pysyy pakettiautona. Osaako joku sanoa tähän jotain? Toinen katsastaja sanoo että penkit pois ennenkun alkaisi tehdä mitään ja toinen ei keksi mitään mainittavaa. Takapenkistä en kyllä luovu eli sen mukaan mennään.
Täytyy soitella lisää konttoreita läpi. Alan asiantuntijaa olisi kyllä hieno kuulla.
Re: w124 painon lisäys pakuksi
Lähinnä mieltä painaa kun ajattelee kokoajan autossa olevan parisataa kiloa ylimääräistä matkantekoa hidastamassa, alustaa rasittamassa ja kulutusta nostamassa.
Jotakin vikoja tässä ilmennyt. Täytyy tehdä tekniikkapuolelle aihetta.
15 reikäisiä aluja saa tarjota jos on myyrä!
Jotakin vikoja tässä ilmennyt. Täytyy tehdä tekniikkapuolelle aihetta.
15 reikäisiä aluja saa tarjota jos on myyrä!
Re: w124 painon lisäys pakuksi
Välillä katsonut että katossa on jonkinlaista epätasaisuutta. Nyt osui valo sen verran sopivasti että erottui tuollainen linja.

Sisäpuolelta löytyi sitten tällaista.

Reikä on ollut pituussuunnassa 60cm. sivuilla on ollut useampi reikä.
Onkohan tässä ollut myös tavaratilan korkeuden kanssa kikkailua?
On aika kumma juttu nyt. Mutta eipä tuo tuosta silmille mitenkään hypi.

Sisäpuolelta löytyi sitten tällaista.

Reikä on ollut pituussuunnassa 60cm. sivuilla on ollut useampi reikä.
Onkohan tässä ollut myös tavaratilan korkeuden kanssa kikkailua?
On aika kumma juttu nyt. Mutta eipä tuo tuosta silmille mitenkään hypi.
Viimeksi muokannut comanche, La 06.06.2020 01:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Mersumies
- Viestit: 669
- Liittynyt: La 21.02.2015 14:16
Re: w124 painon lisäys pakuksi
Joo tutulta näyttää, tuonne se reikä yleensä tehtiin kun piti saada ilmatila boksin kanssa yhtenäiseksi.
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: w124 painon lisäys pakuksi
Sitä on sitten ilmeisesti voinut vaihtaa millä tavalla tuo pienen autoveron pakettiauton kriteeri täyttyy. Tuskin on tarvinnut painoa ja boksia samaan aikaan.