W203 180K vikakoodiapua
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 14
- Liittynyt: Ma 03.02.2020 13:11
W203 180K vikakoodiapua
Teen tälle uuden topikin, nyt kun auton "käyntihäiriö", eli jakopäähypännyt 180K on liikenteessä, mutta en pääse viemään leimalle ennenkuin saan moottorin häiriövalon pysymään poissa.
Laitoin jo parille lähellä olevalle käyttäjälle YV, jotka Star kartalta löytyivät (tosin näkyvät "lähtevät" kansiossa, ei lähetetyt?. Imatran seudulla siis apua kaipaan)
Liitin mukaan kahdella testerillä otetut koodit, Autocom ja joku kiinanihme. Vähän ristiriitaiset koodit.
Mihin nuo mahtaisivat paikantua? Onkohan tuon kiinanpelin MIL ON &tallennettu & nykyinen se mikä häiriövalon sytyttää?
PS. pissapoika ei pumppaa nestettä, se on noiden lisäksi auton vihonviimeinen vika. Se lienee vasemmalla edessä. Vinkkejä vaihtoon, onko helpoin ottaa sisälokari irti vai ylä/alakautta vaan tonkii?
Muokkaus: Eilen muuten päästöjä ottaessa aika vaivoin saatiin kierroksilla CO alle 0.2, ja tilanne meni vähän ohi, taisi mittaajan nopeat kädet saada tyhjäkäynnillekin hyväksyttävät arvot, minusta
se oli oikeasti jotain 5.xx. Viitanneeko lambdaan?
Muokkaus 2: Saatoin edistyä, eli B18 - P0105 saattoi poistua, irroitin ilmanpaineanturilta letkun & ruuvasin siihen ruuvin tulpaksi, jenkkifoorumilta luetun vinkin perusteella...
Täytynee tuo IMM vaihtaa vaikka siinä uusi bosch on, alkuperäinenkin on tallella...
Laitoin jo parille lähellä olevalle käyttäjälle YV, jotka Star kartalta löytyivät (tosin näkyvät "lähtevät" kansiossa, ei lähetetyt?. Imatran seudulla siis apua kaipaan)
Liitin mukaan kahdella testerillä otetut koodit, Autocom ja joku kiinanihme. Vähän ristiriitaiset koodit.
Mihin nuo mahtaisivat paikantua? Onkohan tuon kiinanpelin MIL ON &tallennettu & nykyinen se mikä häiriövalon sytyttää?
PS. pissapoika ei pumppaa nestettä, se on noiden lisäksi auton vihonviimeinen vika. Se lienee vasemmalla edessä. Vinkkejä vaihtoon, onko helpoin ottaa sisälokari irti vai ylä/alakautta vaan tonkii?
Muokkaus: Eilen muuten päästöjä ottaessa aika vaivoin saatiin kierroksilla CO alle 0.2, ja tilanne meni vähän ohi, taisi mittaajan nopeat kädet saada tyhjäkäynnillekin hyväksyttävät arvot, minusta
se oli oikeasti jotain 5.xx. Viitanneeko lambdaan?
Muokkaus 2: Saatoin edistyä, eli B18 - P0105 saattoi poistua, irroitin ilmanpaineanturilta letkun & ruuvasin siihen ruuvin tulpaksi, jenkkifoorumilta luetun vinkin perusteella...
Täytynee tuo IMM vaihtaa vaikka siinä uusi bosch on, alkuperäinenkin on tallella...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5935
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W203 180K vikakoodiapua
Tuohan näytää yllätävän hyvältä mikälie tasterin tulosteeksiNopeehopee kirjoitti:Teen tälle uuden topikin, nyt kun auton "käyntihäiriö", eli jakopäähypännyt 180K on liikenteessä, mutta en pääse viemään leimalle ennenkuin saan moottorin häiriövalon pysymään poissa.
Laitoin jo parille lähellä olevalle käyttäjälle YV, jotka Star kartalta löytyivät (tosin näkyvät "lähtevät" kansiossa, ei lähetetyt?. Imatran seudulla siis apua kaipaan)
Liitin mukaan kahdella testerillä otetut koodit, Autocom ja joku kiinanihme. Vähän ristiriitaiset koodit.
Mihin nuo mahtaisivat paikantua? Onkohan tuon kiinanpelin MIL ON &tallennettu & nykyinen se mikä häiriövalon sytyttää?
PS. pissapoika ei pumppaa nestettä, se on noiden lisäksi auton vihonviimeinen vika. Se lienee vasemmalla edessä. Vinkkejä vaihtoon, onko helpoin ottaa sisälokari irti vai ylä/alakautta vaan tonkii?
Muokkaus: Eilen muuten päästöjä ottaessa aika vaivoin saatiin kierroksilla CO alle 0.2, ja tilanne meni vähän ohi, taisi mittaajan nopeat kädet saada tyhjäkäynnillekin hyväksyttävät arvot, minusta
se oli oikeasti jotain 5.xx. Viitanneeko lambdaan?
Muokkaus 2: Saatoin edistyä, eli B18 - P0105 saattoi poistua, irroitin ilmanpaineanturilta letkun & ruuvasin siihen ruuvin tulpaksi, jenkkifoorumilta luetun vinkin perusteella...
Täytynee tuo IMM vaihtaa vaikka siinä uusi bosch on, alkuperäinenkin on tallella...
(siis jos ilmoitetut viat on edes sinne päin...)
1 B18 anturi tai sen johto
2 B2/5 sama kuin edellä
ja 3 usein seurausta edelisistä/imuvuodoista
eivät poistu(pysy poissa) millän ennen kuin ovat kunnossa ja taisipa olla niin että vaati sitten
vielä 3-5 peräkäistä käyttö kerttaa jolloin systeemin itse testi ei löydä vikoja
siellä jossain mistä löytyy starit ketujsahan porukka vaan ilmoitta missä niitä on
(tai nykisintilanne taitta olla on joskus ollut)
joilakin taisi olla ajatus että pitäisi ilmaiseksi töitä ja aikoinaan siellä ei saanut kuuleman mukaan edes kaikki ilmoitella missä niitä on siihen aikaan ko listalla oli vain murto osa
Mökkillä
'
'
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 14
- Liittynyt: Ma 03.02.2020 13:11
Re: W203 180K vikakoodiapua
Testeri on Xtool PS90 ja vaikuttaa aika hyvältä, autocom ei löytänyt tuota B18 P0105 vikaa edes, se sytyttää moottorin merkkivalon mutta tosiaan se poistui letkun tukinnalla (FinlandMerceds kirjoitti: Tuohan näytää yllätävän hyvältä mikälie tasterin tulosteeksi
(siis jos ilmoitetut viat on edes sinne päin...)
1 B18 anturi tai sen johto
2 B2/5 sama kuin edellä
ja 3 usein seurausta edelisistä/imuvuodoista
eivät poistu(pysy poissa) millän ennen kuin ovat kunnossa ja taisipa olla niin että vaati sitten
vielä 3-5 peräkäistä käyttö kerttaa jolloin systeemin itse testi ei löydä vikoja

Enää katsastuksen tiellä tuo B2/5, joka poistunee IMM vaihtamalla, mutta kuittaamalla vian se ei tule seuraavalla käynnistyksellä, joten saanen auton katsastettua poistamalla koodin konttorin pihalla...
Sen puoleen aion laittaa kuntoon mutta kun auto siirtokilvillä niin pitäisi saada leima pikaisesti...
Re: W203 180K vikakoodiapua
Koodin poiston jälkeen tuo saattaa vaatia n-käynnistystä (onnistunutta ajokertaa) ennenkuin katsastussetä sen hyväksyy. Tuo kun liittyy saasteisiin niin niissä ei pelkkä koodin puuttuminen riitä vaan tilanteen on oltava kunnossa. Tietysti jos saat jostain sopivasta korjaamosta lapun jonka mukaan koodit on luettu ja ok niin sitten sen avulla voit saada leiman.
En osaa sanoa mistä tuollaisia lappuja saa, pojat on kertoneet
En osaa sanoa mistä tuollaisia lappuja saa, pojat on kertoneet

S205 2020 C300de
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 14
- Liittynyt: Ma 03.02.2020 13:11
Re: W203 180K vikakoodiapua
Okei, eli vaikka saisin katsastuksen ajaksi valon pysymään pois, niin kosahtaisi silti kun OBD lapussa tuo on mainittu, ei nykyisenä, vaan ajosyklin aikana ilmenneeksi.x_ismo kirjoitti:Koodin poiston jälkeen tuo saattaa vaatia n-käynnistystä (onnistunutta ajokertaa) ennenkuin katsastussetä sen hyväksyy. Tuo kun liittyy saasteisiin niin niissä ei pelkkä koodin puuttuminen riitä vaan tilanteen on oltava kunnossa. Tietysti jos saat jostain sopivasta korjaamosta lapun jonka mukaan koodit on luettu ja ok niin sitten sen avulla voit saada leiman.
En osaa sanoa mistä tuollaisia lappuja saa, pojat on kertoneet
Saisin minä sen kyllä lapulta pois mutta häiritseehän se häiriövalo
Pitänee siis laittaa kuntoon....
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 14
- Liittynyt: Ma 03.02.2020 13:11
Re: W203 180K vikakoodiapua
Noniin, eli kun edellinen omistaja oli saanut vikakoodin ilmamassamittarista jaon hyppäyksen jälkeen, niin siihen oli vaihdettu 500e bosch IMM. Vaihdoin takaisin takakontista löytyneen IMM jossa luki mercedes, ennen asennusta suihkuttelin siihen crc mittarinpuhdistajaa. Koodi hävisi ja pysyy poissa. Loistavaa
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5935
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W203 180K vikakoodiapua
Sepä se toden näköisesti koitettu korjata jakpää vikaa ilmamassamittarin vaihdolla...Nopeehopee kirjoitti:Noniin, eli kun edellinen omistaja oli saanut vikakoodin ilmamassamittarista jaon hyppäyksen jälkeen, niin siihen oli vaihdettu 500e bosch IMM. Vaihdoin takaisin takakontista löytyneen IMM jossa luki mercedes, ennen asennusta suihkuttelin siihen crc mittarinpuhdistajaa. Koodi hävisi ja pysyy poissa. Loistavaa

Jos jotain anturin letkuja on tukittuna niin voi vaikutta päästöihin
Mökkillä
'
'
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 14
- Liittynyt: Ma 03.02.2020 13:11
Re: W203 180K vikakoodiapua
Niin oli joo yritetty...FinlandMerceds kirjoitti: Sepä se toden näköisesti koitettu korjata jakpää vikaa ilmamassamittarin vaihdolla...
Jos jotain anturin letkuja on tukittuna niin voi vaikutta päästöihin
No nyt on kaikki kunnossa. Siis itse tukin yhden tyhjiöletkun ja sillä poistui toinen päästökoodi.
Nyt kaikki ok, tämä kolmen viikon tuli projekti tuli päätökseen puhtaan leiman myötä,
Eli 500e auto + 100e osia + 50h omaa ja kavereiden työtä niin on leimattu ja kaikinpuolin tiptop -03 C180K mersu alla, taidan siirtyä hetkeksi
bemaristista mersumieheksi
