W210 vedet pihalle - ennuste menikö kansi
W210 vedet pihalle - ennuste menikö kansi
-99 2.2 CDI väyrynen heitti (kaikki) vedet pihalle. Illmeisesti vesipumppu laukesi. Vesivalo syttyi, mutta kun lämmöt ei nousseet, tyhmänä ajoin vajaat 20km motaria seuraavalle huoltsikalle. Ennuste menikö kansi, vai laitetaanko paaliin? Leiman uusinta edessä ja 500€ korjauskulut muutenkin, joten mietin kannattaako edes kokeilla vaihtaa pumppua ja katsoa hajosiko isomminkin. Sopivasti vesivalo alkoi palaa kun käännyin toiselta huoltsikalta motarin rampille. Ei voinut sitten hajota 5 sekuntia aikaisemmin.
Edit: ainakaan vedet ei menneet öljyn sekaan. Muuta diagnoosia ei pysty sanomaan. Kai tuo pitää säästää, kun on täysin ruosteeton yksilö ja kaikki toimii, paitsi se kallis tuulilasi leimaan. Tuontiauto, mutta on niin eksoottinen vanha rekisteritunnus, etten osaa sanoa mistä tuotu. Selittänee että on pysynyt niin siistinä.
Edit: ainakaan vedet ei menneet öljyn sekaan. Muuta diagnoosia ei pysty sanomaan. Kai tuo pitää säästää, kun on täysin ruosteeton yksilö ja kaikki toimii, paitsi se kallis tuulilasi leimaan. Tuontiauto, mutta on niin eksoottinen vanha rekisteritunnus, etten osaa sanoa mistä tuotu. Selittänee että on pysynyt niin siistinä.
Viimeksi muokannut akim257, Ma 17.02.2020 10:15. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W210 vedet pihalle - ennuste menikö kansi
akim257 kirjoitti:-99 2.2 CDI väyrynen heitti (kaikki) vedet pihalle. Illmeisesti vesipumppu laukesi. Vesivalo syttyi, mutta kun lämmöt ei nousseet, tyhmänä ajoin vajaat 20km motaria seuraavalle huoltsikalle. Ennuste menikö kansi, vai laitetaanko paaliin? Leiman uusinta edessä ja 500€ korjauskulut muutenkin, joten mietin kannattaako edes kokeilla vaihtaa pumppua ja katsoa hajosiko isomminkin. Sopivasti vesivalo alkoi palaa kun käännyin toiselta huoltsikalta motarin rampille. Ei voinut sitten hajota 5 sekuntia aikaisemmin.
Jos korjaus kulut on jo valmiiksi ennen tuot sen 500 niin paaliin,
monesti leimattuja ajo kuntoisia alle tonnin enen paalusta haet semmoissen ja otata paaliin menevästä
parhaat osat ja taas ajellee pitkään
Mökkillä
'
'
Re: W210 vedet pihalle - ennuste menikö kansi
Tämmösenä loppukäyttäjänä kokeilisin vesipumpun, kun kerta harvinainen ruosteeton Väyrynen. Sitäpaitsi tuossa on niin lyhyt moottori, ettei mene varttia kauempaa vaihtaa vsitä..
Eikä ole pakko ostaa uusia osia..

Re: W210 vedet pihalle - ennuste menikö kansi
Ei kai W210 tuulilasit voi maksaa satasta tai korkeintaan paria sataa enempää? Uuden W124 tuulilasinkin saa tasan satasella.akim257 kirjoitti:-99 2.2 CDI väyrynen heitti (kaikki) vedet pihalle. Illmeisesti vesipumppu laukesi. Vesivalo syttyi, mutta kun lämmöt ei nousseet, tyhmänä ajoin vajaat 20km motaria seuraavalle huoltsikalle. Ennuste menikö kansi, vai laitetaanko paaliin? Leiman uusinta edessä ja 500€ korjauskulut muutenkin, joten mietin kannattaako edes kokeilla vaihtaa pumppua ja katsoa hajosiko isomminkin. Sopivasti vesivalo alkoi palaa kun käännyin toiselta huoltsikalta motarin rampille. Ei voinut sitten hajota 5 sekuntia aikaisemmin.
Edit: ainakaan vedet ei menneet öljyn sekaan. Muuta diagnoosia ei pysty sanomaan. Kai tuo pitää säästää, kun on täysin ruosteeton yksilö ja kaikki toimii, paitsi se kallis tuulilasi leimaan. Tuontiauto, mutta on niin eksoottinen vanha rekisteritunnus, etten osaa sanoa mistä tuotu. Selittänee että on pysynyt niin siistinä.
S124 300 TDT 4Matic -87
Re: W210 vedet pihalle - ennuste menikö kansi
Lasiliikkeessä vaihdettuna 350e
-
- Mersumies
- Viestit: 2585
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: W210 vedet pihalle - ennuste menikö kansi
Kaikki E-sarjan ja S-sarjan Mercedekset ovat tuontiautoja.akim257 kirjoitti:-99 2.2 CDI väyrynen heitti (kaikki) vedet pihalle. Illmeisesti vesipumppu laukesi. Vesivalo syttyi, mutta kun lämmöt ei nousseet, tyhmänä ajoin vajaat 20km motaria seuraavalle huoltsikalle. Ennuste menikö kansi, vai laitetaanko paaliin? Leiman uusinta edessä ja 500€ korjauskulut muutenkin, joten mietin kannattaako edes kokeilla vaihtaa pumppua ja katsoa hajosiko isomminkin. Sopivasti vesivalo alkoi palaa kun käännyin toiselta huoltsikalta motarin rampille. Ei voinut sitten hajota 5 sekuntia aikaisemmin.
Edit: ainakaan vedet ei menneet öljyn sekaan. Muuta diagnoosia ei pysty sanomaan. Kai tuo pitää säästää, kun on täysin ruosteeton yksilö ja kaikki toimii, paitsi se kallis tuulilasi leimaan. Tuontiauto, mutta on niin eksoottinen vanha rekisteritunnus, etten osaa sanoa mistä tuotu. Selittänee että on pysynyt niin siistinä.
Tuulilasi sadetunnistimella maksaa noin 320€ - 350€.
Re: W210 vedet pihalle - ennuste menikö kansi
Oliko tämä jotain sarkasmia vai onko tosiaan muka niin, että E-sarjalaisia (W210) ei ole saanut ensirekisteröityinä Suomesta?E200kompressor kirjoitti:Kaikki E-sarjan ja S-sarjan Mercedekset ovat tuontiautoja.akim257 kirjoitti:-99 2.2 CDI väyrynen heitti (kaikki) vedet pihalle. Illmeisesti vesipumppu laukesi. Vesivalo syttyi, mutta kun lämmöt ei nousseet, tyhmänä ajoin vajaat 20km motaria seuraavalle huoltsikalle. Ennuste menikö kansi, vai laitetaanko paaliin? Leiman uusinta edessä ja 500€ korjauskulut muutenkin, joten mietin kannattaako edes kokeilla vaihtaa pumppua ja katsoa hajosiko isomminkin. Sopivasti vesivalo alkoi palaa kun käännyin toiselta huoltsikalta motarin rampille. Ei voinut sitten hajota 5 sekuntia aikaisemmin.
Edit: ainakaan vedet ei menneet öljyn sekaan. Muuta diagnoosia ei pysty sanomaan. Kai tuo pitää säästää, kun on täysin ruosteeton yksilö ja kaikki toimii, paitsi se kallis tuulilasi leimaan. Tuontiauto, mutta on niin eksoottinen vanha rekisteritunnus, etten osaa sanoa mistä tuotu. Selittänee että on pysynyt niin siistinä.
Tuulilasi sadetunnistimella maksaa noin 320€ - 350€.
Tuulilasista soitin kahteen pienempään puljuun (PK-seudulla) ja tarjoukset olivat molemmista yli 500€, tosin tuputtivat kai sävylasia mille ei ole tosiaan tarvetta. Hyvä että tuli puheeksi, jos noin paljon halvemmalla kerran pääsee. Saa antaa vinkkejä mistä kuitin kanssa sadetunnistimella töineen 350€ PK-seutu tai Keski-Suomi.
-
- Mersumies
- Viestit: 2585
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: W210 vedet pihalle - ennuste menikö kansi
Ei ole sarkasmia. Tutki autoja ja etsi sellainen joka on valmistettu Suomessa. Et tule löytämään sellaista. Omanikin on valmistettu Stuttgardissa.akim257 kirjoitti:Oliko tämä jotain sarkasmia vai onko tosiaan muka niin, että E-sarjalaisia (W210) ei ole saanut ensirekisteröityinä Suomesta?E200kompressor kirjoitti:Kaikki E-sarjan ja S-sarjan Mercedekset ovat tuontiautoja.akim257 kirjoitti:-99 2.2 CDI väyrynen heitti (kaikki) vedet pihalle. Illmeisesti vesipumppu laukesi. Vesivalo syttyi, mutta kun lämmöt ei nousseet, tyhmänä ajoin vajaat 20km motaria seuraavalle huoltsikalle. Ennuste menikö kansi, vai laitetaanko paaliin? Leiman uusinta edessä ja 500€ korjauskulut muutenkin, joten mietin kannattaako edes kokeilla vaihtaa pumppua ja katsoa hajosiko isomminkin. Sopivasti vesivalo alkoi palaa kun käännyin toiselta huoltsikalta motarin rampille. Ei voinut sitten hajota 5 sekuntia aikaisemmin.
Edit: ainakaan vedet ei menneet öljyn sekaan. Muuta diagnoosia ei pysty sanomaan. Kai tuo pitää säästää, kun on täysin ruosteeton yksilö ja kaikki toimii, paitsi se kallis tuulilasi leimaan. Tuontiauto, mutta on niin eksoottinen vanha rekisteritunnus, etten osaa sanoa mistä tuotu. Selittänee että on pysynyt niin siistinä.
Tuulilasi sadetunnistimella maksaa noin 320€ - 350€.
Tuulilasista soitin kahteen pienempään puljuun (PK-seudulla) ja tarjoukset olivat molemmista yli 500€, tosin tuputtivat kai sävylasia mille ei ole tosiaan tarvetta. Hyvä että tuli puheeksi, jos noin paljon halvemmalla kerran pääsee. Saa antaa vinkkejä mistä kuitin kanssa sadetunnistimella töineen 350€ PK-seutu tai Keski-Suomi.
Re: W210 vedet pihalle - ennuste menikö kansi
Varmaan jäi epäselväksi tuosta viestistäni että autoa ei ole ensirekisteröity Suomeen. Sinällään ei yllätä, jos ei ymmärrä mitä tuontiautolla tarkoitetaan puhekielessä. Omat tyydytyksensä tietty kaikilla.E200kompressor kirjoitti:Ei ole sarkasmia. Tutki autoja ja etsi sellainen joka on valmistettu Suomessa. Et tule löytämään sellaista. Omanikin on valmistettu Stuttgardissa.akim257 kirjoitti:Oliko tämä jotain sarkasmia vai onko tosiaan muka niin, että E-sarjalaisia (W210) ei ole saanut ensirekisteröityinä Suomesta?E200kompressor kirjoitti:Kaikki E-sarjan ja S-sarjan Mercedekset ovat tuontiautoja.akim257 kirjoitti:-99 2.2 CDI väyrynen heitti (kaikki) vedet pihalle. Illmeisesti vesipumppu laukesi. Vesivalo syttyi, mutta kun lämmöt ei nousseet, tyhmänä ajoin vajaat 20km motaria seuraavalle huoltsikalle. Ennuste menikö kansi, vai laitetaanko paaliin? Leiman uusinta edessä ja 500€ korjauskulut muutenkin, joten mietin kannattaako edes kokeilla vaihtaa pumppua ja katsoa hajosiko isomminkin. Sopivasti vesivalo alkoi palaa kun käännyin toiselta huoltsikalta motarin rampille. Ei voinut sitten hajota 5 sekuntia aikaisemmin.
Edit: ainakaan vedet ei menneet öljyn sekaan. Muuta diagnoosia ei pysty sanomaan. Kai tuo pitää säästää, kun on täysin ruosteeton yksilö ja kaikki toimii, paitsi se kallis tuulilasi leimaan. Tuontiauto, mutta on niin eksoottinen vanha rekisteritunnus, etten osaa sanoa mistä tuotu. Selittänee että on pysynyt niin siistinä.
Tuulilasi sadetunnistimella maksaa noin 320€ - 350€.
Tuulilasista soitin kahteen pienempään puljuun (PK-seudulla) ja tarjoukset olivat molemmista yli 500€, tosin tuputtivat kai sävylasia mille ei ole tosiaan tarvetta. Hyvä että tuli puheeksi, jos noin paljon halvemmalla kerran pääsee. Saa antaa vinkkejä mistä kuitin kanssa sadetunnistimella töineen 350€ PK-seutu tai Keski-Suomi.
Re: W210 vedet pihalle - ennuste menikö kansi
Uutta pumppua vaan, ei ole kansi rikki.
Tässä voitaisiin sopia kaikkien ymmärtävän että sana "tuontiauto" tarkoittaa käytettynä tuotua autoa, niin jäisi turhat viestit pois.
Tässä voitaisiin sopia kaikkien ymmärtävän että sana "tuontiauto" tarkoittaa käytettynä tuotua autoa, niin jäisi turhat viestit pois.
wiimax.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 2585
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: W210 vedet pihalle - ennuste menikö kansi
Täysin epäolennainen tekijä miten joku auto on tehtaalta kuljetettu Suomeen. Perustuu legendaan Suomi-Mercedeksestä joka valikoidaan vain parhaista osista ja huipputyöntekijöiden valmistamana.akim257 kirjoitti:Varmaan jäi epäselväksi tuosta viestistäni että autoa ei ole ensirekisteröity Suomeen. Sinällään ei yllätä, jos ei ymmärrä mitä tuontiautolla tarkoitetaan puhekielessä. Omat tyydytyksensä tietty kaikilla.E200kompressor kirjoitti:Ei ole sarkasmia. Tutki autoja ja etsi sellainen joka on valmistettu Suomessa. Et tule löytämään sellaista. Omanikin on valmistettu Stuttgardissa.akim257 kirjoitti:Oliko tämä jotain sarkasmia vai onko tosiaan muka niin, että E-sarjalaisia (W210) ei ole saanut ensirekisteröityinä Suomesta?E200kompressor kirjoitti:Kaikki E-sarjan ja S-sarjan Mercedekset ovat tuontiautoja.akim257 kirjoitti:-99 2.2 CDI väyrynen heitti (kaikki) vedet pihalle. Illmeisesti vesipumppu laukesi. Vesivalo syttyi, mutta kun lämmöt ei nousseet, tyhmänä ajoin vajaat 20km motaria seuraavalle huoltsikalle. Ennuste menikö kansi, vai laitetaanko paaliin? Leiman uusinta edessä ja 500€ korjauskulut muutenkin, joten mietin kannattaako edes kokeilla vaihtaa pumppua ja katsoa hajosiko isomminkin. Sopivasti vesivalo alkoi palaa kun käännyin toiselta huoltsikalta motarin rampille. Ei voinut sitten hajota 5 sekuntia aikaisemmin.
Edit: ainakaan vedet ei menneet öljyn sekaan. Muuta diagnoosia ei pysty sanomaan. Kai tuo pitää säästää, kun on täysin ruosteeton yksilö ja kaikki toimii, paitsi se kallis tuulilasi leimaan. Tuontiauto, mutta on niin eksoottinen vanha rekisteritunnus, etten osaa sanoa mistä tuotu. Selittänee että on pysynyt niin siistinä.
Tuulilasi sadetunnistimella maksaa noin 320€ - 350€.
Tuulilasista soitin kahteen pienempään puljuun (PK-seudulla) ja tarjoukset olivat molemmista yli 500€, tosin tuputtivat kai sävylasia mille ei ole tosiaan tarvetta. Hyvä että tuli puheeksi, jos noin paljon halvemmalla kerran pääsee. Saa antaa vinkkejä mistä kuitin kanssa sadetunnistimella töineen 350€ PK-seutu tai Keski-Suomi.
Mitä eroa on kahdella peräkkäin linjalta valmistuneella autolla jos ne tulevat eri reittiä maahan?
Paitsi tietenkin se, että myöhemmin Suomeen tullut on se parempi koska todennäköisesti ei ole niin ruosteessa.
Re: W210 vedet pihalle - ennuste menikö kansi
Kysyitkö ao. firmasta? Heillä on iso mainoskin Tattarisuon kohdalla "tuulilasi alesta"akim257 kirjoitti:Oliko tämä jotain sarkasmia vai onko tosiaan muka niin, että E-sarjalaisia (W210) ei ole saanut ensirekisteröityinä Suomesta?E200kompressor kirjoitti:Kaikki E-sarjan ja S-sarjan Mercedekset ovat tuontiautoja.akim257 kirjoitti:-99 2.2 CDI väyrynen heitti (kaikki) vedet pihalle. Illmeisesti vesipumppu laukesi. Vesivalo syttyi, mutta kun lämmöt ei nousseet, tyhmänä ajoin vajaat 20km motaria seuraavalle huoltsikalle. Ennuste menikö kansi, vai laitetaanko paaliin? Leiman uusinta edessä ja 500€ korjauskulut muutenkin, joten mietin kannattaako edes kokeilla vaihtaa pumppua ja katsoa hajosiko isomminkin. Sopivasti vesivalo alkoi palaa kun käännyin toiselta huoltsikalta motarin rampille. Ei voinut sitten hajota 5 sekuntia aikaisemmin.
Edit: ainakaan vedet ei menneet öljyn sekaan. Muuta diagnoosia ei pysty sanomaan. Kai tuo pitää säästää, kun on täysin ruosteeton yksilö ja kaikki toimii, paitsi se kallis tuulilasi leimaan. Tuontiauto, mutta on niin eksoottinen vanha rekisteritunnus, etten osaa sanoa mistä tuotu. Selittänee että on pysynyt niin siistinä.
Tuulilasi sadetunnistimella maksaa noin 320€ - 350€.
Tuulilasista soitin kahteen pienempään puljuun (PK-seudulla) ja tarjoukset olivat molemmista yli 500€, tosin tuputtivat kai sävylasia mille ei ole tosiaan tarvetta. Hyvä että tuli puheeksi, jos noin paljon halvemmalla kerran pääsee. Saa antaa vinkkejä mistä kuitin kanssa sadetunnistimella töineen 350€ PK-seutu tai Keski-Suomi.
https://www.tori.fi/uusimaa/Uusi_tuulil ... ?ca=18&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
En sitten tiedä vaikuttaako sadetunnistin hintaan paljonkin vai veloittavatko liikkeet todellakin asennuksesta yhtä paljon tai enemmän kuin itse lasista. Itsellä tullut aina ostettua parinkympin tuulilasiliimapaketti ja laitettua lasi itse paikoilleen.
S124 300 TDT 4Matic -87
Re: W210 vedet pihalle - ennuste menikö kansi
Kiitos rohkaisusta. n. 250€ oli arvio vesipumpun vaihdosta ja menee vaihtoon sekä samalla toivon että matka jatkuu.dealer kirjoitti:Uutta pumppua vaan, ei ole kansi rikki.
Tässä voitaisiin sopia kaikkien ymmärtävän että sana "tuontiauto" tarkoittaa käytettynä tuotua autoa, niin jäisi turhat viestit pois.
Ruosteettomuudestahan kirjoitin, enkä paremmuudesta. Ei se teiden suolaus Suomessa ja Keski-Euroopassa ainakaan asiaa hidasta. Katsastuskonttorilla lienee ihan hyvä otanta ja verrokit kun asiasta pitää aina mainita. En vain ymmärrä miten tuostakin kommentista voi joku saada ongelman...tai ymmärtää sen aivan väärin.E200kompressor kirjoitti:
Täysin epäolennainen tekijä miten joku auto on tehtaalta kuljetettu Suomeen. Perustuu legendaan Suomi-Mercedeksestä joka valikoidaan vain parhaista osista ja huipputyöntekijöiden valmistamana.
Mitä eroa on kahdella peräkkäin linjalta valmistuneella autolla jos ne tulevat eri reittiä maahan?
Paitsi tietenkin se, että myöhemmin Suomeen tullut on se parempi koska todennäköisesti ei ole niin ruosteessa.
Pitää kysyä tuolta. Kerran katsoin kun W124:n lasia vaihdettiin ja totesin ettei taida omat taidot riittää. Kys. auto oli kyllä hävyttömän ruosteessa, joka saattoi vaikuttaa mielikuvaan miksei onnistu itseltä. Tässä lisäksi tuo sadetunnistin ja mielellään antaisi jonkun osaavan vaihtaa lasi.nes2 kirjoitti: Kysyitkö ao. firmasta? Heillä on iso mainoskin Tattarisuon kohdalla "tuulilasi alesta"
https://www.tori.fi/uusimaa/Uusi_tuulil ... ?ca=18&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
En sitten tiedä vaikuttaako sadetunnistin hintaan paljonkin vai veloittavatko liikkeet todellakin asennuksesta yhtä paljon tai enemmän kuin itse lasista. Itsellä tullut aina ostettua parinkympin tuulilasiliimapaketti ja laitettua lasi itse paikoilleen.
Re: W210 vedet pihalle - ennuste menikö kansi
Mulla olis tuos hyllys 220cdi moponetista ostettu noin 300km ajettu vesipumppu. Saa kaffipaketin hinnalla. Ja jos lähettää pitää niin postit maksaa. Oli joskus pakko rako pistää C30 AMG koneeseen että ei silläkään kertaa jää matkalle. Jouduin pumpusta yhden ohjurirullan kiinnikettä madaltaan mutta siihen voi iskeä nipun sopivia prikkoja väliin.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=177493
EDIT
Tietys sillä edellytyksellä jos tuo sopisi... itse en varmaksi mene sanomaan...
TJ
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=177493
EDIT
Tietys sillä edellytyksellä jos tuo sopisi... itse en varmaksi mene sanomaan...
TJ
**********
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
-
- Mersumies
- Viestit: 2585
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: W210 vedet pihalle - ennuste menikö kansi
Tuo on hyvä idea.dealer kirjoitti:Uutta pumppua vaan, ei ole kansi rikki.
Tässä voitaisiin sopia kaikkien ymmärtävän että sana "tuontiauto" tarkoittaa käytettynä tuotua autoa, niin jäisi turhat viestit pois.
Samalla voi jättää pois viestit joissa kysytään pitääkö vesipumppu vaihtaa jos se on rikki.
Se vasta turhaa on, varsinkin kun kysytään ihmisiltä jotka eivät ole ko. autoa koskaan nähneetkään.
Re: W210 vedet pihalle - ennuste menikö kansi
Kyllä nyt tuntuu jotain ahdistavan. Mahtaa olla huono päivä ja itse kun luulin että oma viikko alkoi huonosti. Ei silti ole itsellä tarvetta provota ja trollata. Kun en ole tekniikkaexpertti, en osaa arvioida miten helposti kansipahvi menee kun vesipumppu laskee vedet talvella ulos. Aika tarkat speksit annoin mitä kävi ja tajusin kyllä että vesipumppu pitää vaihtaa jos se on rikki. Mutta kun auton arvo on ehkä n. 1000€ leimattuna, niin pohdin ottaako n. 250€ riski ja maksaa pumpun vaihto ja toivoa että muuta ei hajonnut joka selviää vasta kun on maksanut sen pumpun vaihdon, ja varsinkin kun lisäksi pitää vaihtaa se tuulilasi vielä, tai ei. Alle 500€ ei kyllä vieläkään kukaan suostunut sitä kuitilla vaihtamaan. Pari paikkaa kerkesin soittaa taas.
-
- Mersumies
- Viestit: 2585
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: W210 vedet pihalle - ennuste menikö kansi
Jospa nyt lukisit sen oman kysymyksesi uudestaan eli kun vedet tulee pihalle ja ajat 20 km niin meneekö auto rikki?akim257 kirjoitti:Kyllä nyt tuntuu jotain ahdistavan. Mahtaa olla huono päivä ja itse kun luulin että oma viikko alkoi huonosti. Ei silti ole itsellä tarvetta provota ja trollata. Kun en ole tekniikkaexpertti, en osaa arvioida miten helposti kansipahvi menee kun vesipumppu laskee vedet talvella ulos. Aika tarkat speksit annoin mitä kävi ja tajusin kyllä että vesipumppu pitää vaihtaa jos se on rikki. Mutta kun auton arvo on ehkä n. 1000€ leimattuna, niin pohdin ottaako n. 250€ riski ja maksaa pumpun vaihto ja toivoa että muuta ei hajonnut joka selviää vasta kyn on maksanut sen pumpun vaihdon, ja varsinkin kun lisäksi pitää vaihtaa se tuulilasi vielä, tai ei. Alle 500€ ei kyllä vieläkään kukaan suostunut sitä kuitilla vaihtamaan. Pari paikkaa kerkesin soittaa taas.
Ei tuollaiseen ole olemassa vastausta edes Stuttgardin pääkonttorissa. Muutoin kuin että jos varoitusvalo syttyy niin lopeta ajaminen.
Re: W210 vedet pihalle - ennuste menikö kansi
Okei, sori. On vaan niiiin väsynyt juttu tuo tuontiauto-viisastelu että tuli tällä kertaa kommentoitua.E200kompressor kirjoitti:Tuo on hyvä idea.dealer kirjoitti:Uutta pumppua vaan, ei ole kansi rikki.
Tässä voitaisiin sopia kaikkien ymmärtävän että sana "tuontiauto" tarkoittaa käytettynä tuotua autoa, niin jäisi turhat viestit pois.
Samalla voi jättää pois viestit joissa kysytään pitääkö vesipumppu vaihtaa jos se on rikki.
Se vasta turhaa on, varsinkin kun kysytään ihmisiltä jotka eivät ole ko. autoa koskaan nähneetkään.
Älä nyt ihan jokaisen tähän kirjoittavan kanssa tökkää suksia ristiin tällaisen vuoksi.
wiimax.fi
Re: W210 vedet pihalle - ennuste menikö kansi
Siihen on vastaus jo tällä viikolla kun vesipumppu on nyt päätetty vaihtaa, eikä tarvitse edes Saksasta kysyä. Lisäksi se varoitusvalo ei nyt aina kerro sitä, että pumppu on kaputt ja motarille kun ei periaatteessa saa pysähtyä. Mutta uskon että tämä oma tuontiauto on parempi kuin Suomessa kasattu tai Veholta ostettu, joten usko on vahva. Lisäksi olen käynyt Stuttgartissa, joten sekin varmasti nostaa uskoa.E200kompressor kirjoitti:Jospa nyt lukisit sen oman kysymyksesi uudestaan eli kun vedet tulee pihalle ja ajat 20 km niin meneekö auto rikki?akim257 kirjoitti:Kyllä nyt tuntuu jotain ahdistavan. Mahtaa olla huono päivä ja itse kun luulin että oma viikko alkoi huonosti. Ei silti ole itsellä tarvetta provota ja trollata. Kun en ole tekniikkaexpertti, en osaa arvioida miten helposti kansipahvi menee kun vesipumppu laskee vedet talvella ulos. Aika tarkat speksit annoin mitä kävi ja tajusin kyllä että vesipumppu pitää vaihtaa jos se on rikki. Mutta kun auton arvo on ehkä n. 1000€ leimattuna, niin pohdin ottaako n. 250€ riski ja maksaa pumpun vaihto ja toivoa että muuta ei hajonnut joka selviää vasta kyn on maksanut sen pumpun vaihdon, ja varsinkin kun lisäksi pitää vaihtaa se tuulilasi vielä, tai ei. Alle 500€ ei kyllä vieläkään kukaan suostunut sitä kuitilla vaihtamaan. Pari paikkaa kerkesin soittaa taas.
Ei tuollaiseen ole olemassa vastausta edes Stuttgardin pääkonttorissa. Muutoin kuin että jos varoitusvalo syttyy niin lopeta ajaminen.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W210 vedet pihalle - ennuste menikö kansi
Ei mistään tavaliselle kulutajalleakim257 kirjoitti: Tuulilasista soitin kahteen pienempään puljuun (PK-seudulla) ja tarjoukset olivat molemmista yli 500€, tosin tuputtivat kai sävylasia mille ei ole tosiaan tarvetta. Hyvä että tuli puheeksi, jos noin paljon halvemmalla kerran pääsee. Saa antaa vinkkejä mistä kuitin kanssa sadetunnistimella töineen 350€ PK-seutu tai Keski-Suomi.
ja vielä vähemmän asenettuna
Mökkillä
'
'
-
- Mersumies
- Viestit: 2585
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: W210 vedet pihalle - ennuste menikö kansi
Täällä on monikin valmis ihan pyyteettä ja kovalla ammattitaidolla valmis auttamaan kysyjiä vaikeissakin jutuissa. Sellaisissa joihin saa hyvin tylyn vastauksen merkkiliikkeessä. Tai ainakin kalliin kun pyydetään tuomaan se tonnin auto päiväksi tutkimuksiin.dealer kirjoitti:Okei, sori. On vaan niiiin väsynyt juttu tuo tuontiauto-viisastelu että tuli tällä kertaa kommentoitua.E200kompressor kirjoitti:Tuo on hyvä idea.dealer kirjoitti:Uutta pumppua vaan, ei ole kansi rikki.
Tässä voitaisiin sopia kaikkien ymmärtävän että sana "tuontiauto" tarkoittaa käytettynä tuotua autoa, niin jäisi turhat viestit pois.
Samalla voi jättää pois viestit joissa kysytään pitääkö vesipumppu vaihtaa jos se on rikki.
Se vasta turhaa on, varsinkin kun kysytään ihmisiltä jotka eivät ole ko. autoa koskaan nähneetkään.
Älä nyt ihan jokaisen tähän kirjoittavan kanssa tökkää suksia ristiin tällaisen vuoksi.
Tulee muistaa etteivät ihan kaikki ole selvänäkijöitä ja tiedä juttuja joihin ei vaan voi tietää vastausta. Oma vastauksesi oli että laittaa uuden vesipumpun. Hyvä vastaus mutta ei silläkään takuuta ole ja rahaa menee vesipumpun hinta + asennus +pakkasnesteet. Voi tulla kuntoon tai olla tulematta tai hajota jostakin muusta kohtaa viikon päästä jolloin ongelma on taas sama eli korjatako vaiko ostaa tonnilla toinen. Ei noihin ole vastausta.
Tuo tuontiautojuttu on niin kulunut läppä ettei siihen oikein viitsi kommentoida kun eroja ei vaan ole ajaako kone kuivana tuontiautolla vaiko suomi-autolla.
Re: W210 vedet pihalle - ennuste menikö kansi
Ennustetta kysyin, ei silloin oleta saavan 100% oikeaa vastausta. Ajattelin että jollain käynyt samoin ja osaisi antaa suuntaa miten helposti ja nopeasti se kansipahvi menee. Melko tumpelona ymmärrän silti että ei pidä ajaa jos vesipumppu on rikki, mutta kun lämmöt eivät nousseet, oletin (tyhmänä kuten itseäni arvostelin) että vedet olivat vain alle anturin mittarajan ja reilusti ajetussa autossa pientä vuotoa on aina. Pumppu ei pitänyt mitään omituista ääntä kun lähdin ajamaan.
Enkä ymmärrä koko tuontiauto-sanaongelmaa, kun sillä ei mitenkään viitattu muuhun kuin mahdolliseen normaalia vähempään korroosioon korissa ja sekin täysin sivukontekstissa itse varsinaisesta kysymyksestä. Ja kun olen asunut Keski-Euroopassa ja tiedän että pesevät autoja useammin (mikä on ymmärrettävää jos kallein pesu maksaa sen 8€), niin se voinee vaikuttaa korroosioon, tai sitten ei. Uudempi oma MB on myös alunperin muualle rekisteröity, eikä siinä ole mitään muuta vikaa kuin Berliiniläisen hipsterin kosketus. Mutta kuten sanoin, en ymmärrä minkä matopurkin nyt avasin ja miksi se herättää näin isoja tunteita. Pahoittelut siitä, en kyllä itse millään saa tuosta omasta alkup. Lauseesta provoilua.
Enkä ymmärrä koko tuontiauto-sanaongelmaa, kun sillä ei mitenkään viitattu muuhun kuin mahdolliseen normaalia vähempään korroosioon korissa ja sekin täysin sivukontekstissa itse varsinaisesta kysymyksestä. Ja kun olen asunut Keski-Euroopassa ja tiedän että pesevät autoja useammin (mikä on ymmärrettävää jos kallein pesu maksaa sen 8€), niin se voinee vaikuttaa korroosioon, tai sitten ei. Uudempi oma MB on myös alunperin muualle rekisteröity, eikä siinä ole mitään muuta vikaa kuin Berliiniläisen hipsterin kosketus. Mutta kuten sanoin, en ymmärrä minkä matopurkin nyt avasin ja miksi se herättää näin isoja tunteita. Pahoittelut siitä, en kyllä itse millään saa tuosta omasta alkup. Lauseesta provoilua.
Viimeksi muokannut akim257, Ma 17.02.2020 21:15. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Re: W210 vedet pihalle - ennuste menikö kansi
Turussa tämä 350e lasi vaihdettiin viime viikolla,
ilman sadetunnistinta
ilman sadetunnistinta
-
- Mersumies
- Viestit: 2585
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: W210 vedet pihalle - ennuste menikö kansi
Ihan linjassa tuo hinta.jkv kirjoitti:Turussa tämä 350e lasi vaihdettiin viime viikolla,
ilman sadetunnistinta
Lasin merkistä riippuen (Pilkington kalliimpi) hinnat alkaen reilu 300€. Kun piirtää pk-seudulta 150km säteen niin voi löytää jokseenkin varmuudella tuolla hinnalla ja sadetunnistimen kanssa.
Itse maksoin asennettuna jos oikein muistan niin 320€ tunnistimella sävylasin. Kirkkaita ole olemassakaan ainakaan tarvikkeena. Se "kirkas" on vihreän sävyinen.
Re: W210 vedet pihalle - ennuste menikö kansi
Itse vastasin sellaisen ajan myötä muodostuneen käsityksen perusteella, että äärimmäisen harvoin tulee vaurioita näissä koneissa kanteen tai edes kannentiivisteeseen vaikka ajetaan melkoisen matkaa vähillä nesteillä, jopa ns. kuivana.
Hajonneita pumppuja ja varsinkin vesiletkuja on jonkin verran ollut. Esimerkiksi foorumilainen "Cvan" taisi melko pitkän taipaleen nelos-cdi-211:lla ajaa vielä vesiletkun ollessa hajalla imusarjan alta hyvinkin vähillä nesteillä ja niin vain vaurioitta selvittiin. Kerro jos satut lukemaan.
Yhden facelift 203:n muistan jolla ajettiin vesipumpun hajottua niin että nelosen mäntä leikkasi ja käynti meni epätasaiseksi, mutta kansi ja tiiviste kesti. Omistaja oli vienyt merkkiliikkeeseen jossa vaihtoivat pumpun ja laittoivat auton taipaleelle saatesanoin "yksi suutin pitäisi vaihtaa kun käy huonosti", tuli meille suuttimen vaihtoon ja todettiin kiinnileikkautuminen.
Jos olisi tiedossa että kansi/kansipahvi on herkkä hajoamaan niin tiedä sitten mikä olisi oikea toimintamalli. Itse en ruosteetonta väyrystä paaliin veisi ennen ongelman laajuuden selvittämistä vaikka siihen parisataa rahaa menisi, vaikka olisi huono tuulilasikin.
Tälläkään vastauksella ei ole takuuta, liekö edes palautusoikeutta.
Hajonneita pumppuja ja varsinkin vesiletkuja on jonkin verran ollut. Esimerkiksi foorumilainen "Cvan" taisi melko pitkän taipaleen nelos-cdi-211:lla ajaa vielä vesiletkun ollessa hajalla imusarjan alta hyvinkin vähillä nesteillä ja niin vain vaurioitta selvittiin. Kerro jos satut lukemaan.
Yhden facelift 203:n muistan jolla ajettiin vesipumpun hajottua niin että nelosen mäntä leikkasi ja käynti meni epätasaiseksi, mutta kansi ja tiiviste kesti. Omistaja oli vienyt merkkiliikkeeseen jossa vaihtoivat pumpun ja laittoivat auton taipaleelle saatesanoin "yksi suutin pitäisi vaihtaa kun käy huonosti", tuli meille suuttimen vaihtoon ja todettiin kiinnileikkautuminen.
Jos olisi tiedossa että kansi/kansipahvi on herkkä hajoamaan niin tiedä sitten mikä olisi oikea toimintamalli. Itse en ruosteetonta väyrystä paaliin veisi ennen ongelman laajuuden selvittämistä vaikka siihen parisataa rahaa menisi, vaikka olisi huono tuulilasikin.
Tälläkään vastauksella ei ole takuuta, liekö edes palautusoikeutta.
wiimax.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: Ke 11.12.2019 23:37
Re: W210 vedet pihalle - ennuste menikö kansi
Viron suurimmasta autolasiliikkeestä saa halvalla, kunhan auto liikkuu. Itse joudut kysyä hinnan, mutta sprinteriin 120€, sisältäen listan ja paikallinen alv. Asennuskin on edullista.
https://carglass.ee/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://carglass.ee/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W210 vedet pihalle - ennuste menikö kansi
Dealer kirjoitti osuvasti.Parin omakohtaisen kokemuksen perusteella yhdyn näkemyksiin,ja erityisesti siihen että kannattaa ruosteeton Väyrynen kunnostaa.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Re: W210 vedet pihalle - ennuste menikö kansi
Huomenna tuon sitten näkee miten käy. Joka tapauksessa nyt on päätetty että auto haetaan tarvittaessa vaikka trailerilla jos ei saa ajokuntoon vesipumpun vaihdolla ja laitetaan vähintään varaosiksi/varaosat autoon kesällä.
Re: W210 vedet pihalle - ennuste menikö kansi
Matka jatkuu. En vielä kerinnyt hakea autoa, mutta vesipumpun vaihdolla kuulemma selvittiin tästä. Pääasia että saa auton kotiin, leimaan ja kesällä taas sitten vakiajoon sekä kunnon huolto kuten oli tarkoitus.
-
- Mersumies
- Viestit: 2585
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: W210 vedet pihalle - ennuste menikö kansi
Sittenhän siinä pääsi melkein säikähdyksellä.akim257 kirjoitti:Matka jatkuu. En vielä kerinnyt hakea autoa, mutta vesipumpun vaihdolla kuulemma selvittiin tästä. Pääasia että saa auton kotiin, leimaan ja kesällä taas sitten vakiajoon sekä kunnon huolto kuten oli tarkoitus.
Joskus vastaavassa tilanteessa olleena lämpömittarin näyttöön ei voi luottaa koska se anturi on siinä vaiheessa jo ilmassa eikä nesteen ympäröimänä.