Tiedätkö mitä tarkoittaa esim. "varauksen vastaanottokyky" ja millaiset erot siinä on tavallisen ja AGM-akun välillä ? Miten ero varauksen vastaanottokyvyssä voisi vaikuttaa tarpeeseen ladata akkua välillä erillisellä laturilla ?amatoori kirjoitti:AGM akuissa mitä nykyään tunnutaan joka puolelle tuputtavan jopa ilman syytä (eli ei ole start-stop tekniikkaa), on useiden eri akkuvalmistajien mukaan alhaisempi kylmäkäynnistysvirta kuin ns perusakuilla. Eli jos tuota viheliäistä ominaisuutta ei ole, niin kannattaa ostaa 100Ah ja 900A kylmäkäynnistysvirralla oleva tavallinen "merkkiakku", esim Exide EA1000. Kun on kunnon akku niin ei ne pitkät kaapelitkaan niin paljoa haittaa. W204 on melkonen virtarohmu ja ainakin omassa edesmenneessä joutu välillä ylläpitolataamaan jos ei pidempää matka-ajoa tullut.
Akun kyljessä oleva CCA-arvo ei suoraan kerro miten akku selviää pakkasissa. Sitä voi vertailla erimerkkisten samantyyppisten akkujen välillä, vaikkei siinäkään taida ihan totuutta saada esille.