C126 420 SEC, museokatsastettu 2023
Re: 420 SEC overhoul
Jenkkien puskimet on aina yggössarjan profiililla, on tuo euromalli, kuvakulma hämää..
Peukut kunnostuksesta, hieno on!
Tilaa kilvet etukäteen sinne konttorille(käymällä toki), ne säilöö niitä kyllä...ainakin pari viikkoa.
Peukut kunnostuksesta, hieno on!
Tilaa kilvet etukäteen sinne konttorille(käymällä toki), ne säilöö niitä kyllä...ainakin pari viikkoa.
W903
V126
W203
V126
W203
Re: 420 SEC overhoul
Auto valmistui juuri sopivasti ennen talven tuloa ja siirrettiin talvisäilöön. Lampunpesimet eivät ole vielä paikoillaan, kun toinen varsista pitää maalata talven aikana. Keväälle tosiaan jää Beckerin asennus, ratin vaihto, lampunpesimien paikalleen laitto sekä täydellinen sisäpuunaus sekä ulkokuoren pinnoitus. Auto on nyt niin hyvässä kunnossa, että meinasin myös keväällä teettää ruostesuojauksen. Myös uudet renkaat tilataan kevät talven aikana. Keväällä tarkoitus saada kaikki valmiiksi ennen Lahden Classic Motorshowta, voi sitten hyvillä mielin ajaa suurhallin parkkiin .
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: 420 SEC overhoul
Mahtavaa työtä Mulla saattaa langissa mennä jonkin asian loppuunsaattamiseen useita kuukausia kun sulla taas kaikki tulee tehtyä melkeinpä salamannopeasti
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5682
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: 420 SEC overhoul
eihän tuo kuukausia ny mitään ole, minä olen kupannu oman sellin kanssa jo yli 5vuotta nyt olis pinta maalaukseen menossa jos saan tehtyä pohjat siihen ihmismäisessä ajassaHage kirjoitti:Mahtavaa työtä Mulla saattaa langissa mennä jonkin asian loppuunsaattamiseen useita kuukausia kun sulla taas kaikki tulee tehtyä melkeinpä salamannopeasti
Re: 420 SEC overhoul
Todellakin priimaa pukkasi, ja valmistui jopa "etuajassa" vrt. seuraava ajokausi ja Lahden näyttely
Secci on kyllä kärkipään haaveauto itselläkin, pitäisi vaan olla vähän enempi löysää huvikassassa, että voisi tosissaan sellaista etsiskellä
Secci on kyllä kärkipään haaveauto itselläkin, pitäisi vaan olla vähän enempi löysää huvikassassa, että voisi tosissaan sellaista etsiskellä
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: 420 SEC overhoul
Se on tämä lumeton talvi nostanut sen verran ajohaluja, että jos ei mitään takatalvea ala tekemään, niin lyödään SEC tulille (onneksi saa kuitenkin lämpöiseen parkkiin ), kun uudet kesärenkaat saapuvat reilun viikon päästä. Toi 9 tuumaa leveä takavanne on silleen mukava, että 245/45/16 rengas tarjontaa ei ihan liiaksi ole, mutta löytyi nyt kuitenkin.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5682
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: 420 SEC overhoul
olisko sinulla tietoo mistä voisin saada muovihelmojen kiinnitys nippeleiden varaosa numerot, tarvisin muutaman uudenSEC420 kirjoitti:Se on tämä lumeton talvi nostanut sen verran ajohaluja, että jos ei mitään takatalvea ala tekemään, niin lyödään SEC tulille (onneksi saa kuitenkin lämpöiseen parkkiin ), kun uudet kesärenkaat saapuvat reilun viikon päästä. Toi 9 tuumaa leveä takavanne on silleen mukava, että 245/45/16 rengas tarjontaa ei ihan liiaksi ole, mutta löytyi nyt kuitenkin.
Re: 420 SEC overhoul
Mä hain lopulta ihan marmorilta, jossa hinta oli muistaakseni 0,60€ kappale.touhottaja kirjoitti:olisko sinulla tietoo mistä voisin saada muovihelmojen kiinnitys nippeleiden varaosa numerot, tarvisin muutaman uudenSEC420 kirjoitti:Se on tämä lumeton talvi nostanut sen verran ajohaluja, että jos ei mitään takatalvea ala tekemään, niin lyödään SEC tulille (onneksi saa kuitenkin lämpöiseen parkkiin ), kun uudet kesärenkaat saapuvat reilun viikon päästä. Toi 9 tuumaa leveä takavanne on silleen mukava, että 245/45/16 rengas tarjontaa ei ihan liiaksi ole, mutta löytyi nyt kuitenkin.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5682
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: 420 SEC overhoul
löydäkkö vielä sen varaosa numeroo?SEC420 kirjoitti:Mä hain lopulta ihan marmorilta, jossa hinta oli muistaakseni 0,60€ kappale.touhottaja kirjoitti:olisko sinulla tietoo mistä voisin saada muovihelmojen kiinnitys nippeleiden varaosa numerot, tarvisin muutaman uudenSEC420 kirjoitti:Se on tämä lumeton talvi nostanut sen verran ajohaluja, että jos ei mitään takatalvea ala tekemään, niin lyödään SEC tulille (onneksi saa kuitenkin lämpöiseen parkkiin ), kun uudet kesärenkaat saapuvat reilun viikon päästä. Toi 9 tuumaa leveä takavanne on silleen mukava, että 245/45/16 rengas tarjontaa ei ihan liiaksi ole, mutta löytyi nyt kuitenkin.
Re: 420 SEC overhoul
Taitaa olla tämä: A0059889778, ei ole ihan samanlainen kuin alkuperäinen, mutta toimii kyllä.touhottaja kirjoitti:löydäkkö vielä sen varaosa numeroo?SEC420 kirjoitti:Mä hain lopulta ihan marmorilta, jossa hinta oli muistaakseni 0,60€ kappale.touhottaja kirjoitti:olisko sinulla tietoo mistä voisin saada muovihelmojen kiinnitys nippeleiden varaosa numerot, tarvisin muutaman uudenSEC420 kirjoitti:Se on tämä lumeton talvi nostanut sen verran ajohaluja, että jos ei mitään takatalvea ala tekemään, niin lyödään SEC tulille (onneksi saa kuitenkin lämpöiseen parkkiin ), kun uudet kesärenkaat saapuvat reilun viikon päästä. Toi 9 tuumaa leveä takavanne on silleen mukava, että 245/45/16 rengas tarjontaa ei ihan liiaksi ole, mutta löytyi nyt kuitenkin.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5682
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: 420 SEC overhoul
kiitos, yhen tuollasen löysin iteltänikin ja aattelin jotta voishan se sopia tuokin varsinki jos tappi tulee samoille kohilleSEC420 kirjoitti:Taitaa olla tämä: A0059889778, ei ole ihan samanlainen kuin alkuperäinen, mutta toimii kyllä.touhottaja kirjoitti:löydäkkö vielä sen varaosa numeroo?SEC420 kirjoitti:Mä hain lopulta ihan marmorilta, jossa hinta oli muistaakseni 0,60€ kappale.touhottaja kirjoitti:olisko sinulla tietoo mistä voisin saada muovihelmojen kiinnitys nippeleiden varaosa numerot, tarvisin muutaman uudenSEC420 kirjoitti:Se on tämä lumeton talvi nostanut sen verran ajohaluja, että jos ei mitään takatalvea ala tekemään, niin lyödään SEC tulille (onneksi saa kuitenkin lämpöiseen parkkiin ), kun uudet kesärenkaat saapuvat reilun viikon päästä. Toi 9 tuumaa leveä takavanne on silleen mukava, että 245/45/16 rengas tarjontaa ei ihan liiaksi ole, mutta löytyi nyt kuitenkin.
kiitos vastauksesta
Re: 420 SEC overhoul
Nyt hyvää aikaa istuskella netin ääressä ja olen yrittänyt kaivaa tietoa vaihdekepin vaihtamiseen. Eli mulla on joku vaihtanut siis Momon puuratin ja puisen vaihdekepin pään. Alkuperäinen ratti on hommattu ja vaihdekeppi pitäisi vaihtaa alkuperäiseen.
Kysymys siis kuuluu, kannattaako vaihtaa vain se keppi vai koko yksikkö missä se keppi on kiinni? Alkuperäisiä yksittäisiä keppejä on aika paljon vähemmän tarjolla kuin sitä yksikköä missä keppi on kiinni. Jos joltain löytyy hyvä kuntoinen alkuperäinen keppi tai yksikkö, niin saa tarjota .
Kysymys siis kuuluu, kannattaako vaihtaa vain se keppi vai koko yksikkö missä se keppi on kiinni? Alkuperäisiä yksittäisiä keppejä on aika paljon vähemmän tarjolla kuin sitä yksikköä missä keppi on kiinni. Jos joltain löytyy hyvä kuntoinen alkuperäinen keppi tai yksikkö, niin saa tarjota .
Re: 420 SEC overhoul
Ensimmäiset 500km takana ja hyvällehän se tuntuu viime kesän puunaamisen jäljiltä.
Kävin ensimmäisen kerran katsastamassa auton (viimeksi leimattu 05/2018) ja vähän jännityksellä odottelin konttorilla mitä inssi sanoo. No hyväksytty-leima tuli ilman huomautuksia ja inssin mukaan hyvässä tikissä myös teknisesti eli mitään akuuttia ei ole sen puoleen edessä.
Muutamamia huomioita on tässä ehinyt tehdä eli etujarruken palat pölyävät todella reilusti eli ne pitää vaihtaa. Täytyy etsiä sopivat palat mitkä pölyää mahdollisimman vähän. To-do listalla on myös vaihtaa vuotava syyläri (tämä oli jo tiedossa ennen viime kesän kunnostusta). Myös koko konehuone pitää putsata, puunata ja kiillottaa. Akku oli vuosien saatossa mennettänyt tehoaan eli turvauduin paikallisen Lainion Akun apuun ja nyt voi turvallisin mielin jättää käynnistyskaapelit pois takakontista.
Muutamamia pikku asennuksia on tiedossa tuleville viikoille eli alkuperäinen ratti pitää asentaa (ja vaihdekepin nuppi), kun saan kontaktilevyn postissa. Becker pitää laittaa tulille, onneksi alkuperäinen johtosarja on kunnossa autossa ja webistä löytyi Beckeriin myös alkuperäinen asennuspiuha eli ei tarvitse säätää kuin pikkasen antennin liittimen kanssa. Myös koko projketin tuskaisin osa eli lampunpesimet ja siihen liittyvät romppeet on kasassa ja asennusvalmiina eli nekin saadaan kohta paikoilleen.
Sitten vielä auton vahaus ja nahkasisustanhuolto, niin tässähän on huoleton kesä edessä . Ja ne lyhyet kilvetkin saatiin konttorilta.
Kävin ensimmäisen kerran katsastamassa auton (viimeksi leimattu 05/2018) ja vähän jännityksellä odottelin konttorilla mitä inssi sanoo. No hyväksytty-leima tuli ilman huomautuksia ja inssin mukaan hyvässä tikissä myös teknisesti eli mitään akuuttia ei ole sen puoleen edessä.
Muutamamia huomioita on tässä ehinyt tehdä eli etujarruken palat pölyävät todella reilusti eli ne pitää vaihtaa. Täytyy etsiä sopivat palat mitkä pölyää mahdollisimman vähän. To-do listalla on myös vaihtaa vuotava syyläri (tämä oli jo tiedossa ennen viime kesän kunnostusta). Myös koko konehuone pitää putsata, puunata ja kiillottaa. Akku oli vuosien saatossa mennettänyt tehoaan eli turvauduin paikallisen Lainion Akun apuun ja nyt voi turvallisin mielin jättää käynnistyskaapelit pois takakontista.
Muutamamia pikku asennuksia on tiedossa tuleville viikoille eli alkuperäinen ratti pitää asentaa (ja vaihdekepin nuppi), kun saan kontaktilevyn postissa. Becker pitää laittaa tulille, onneksi alkuperäinen johtosarja on kunnossa autossa ja webistä löytyi Beckeriin myös alkuperäinen asennuspiuha eli ei tarvitse säätää kuin pikkasen antennin liittimen kanssa. Myös koko projketin tuskaisin osa eli lampunpesimet ja siihen liittyvät romppeet on kasassa ja asennusvalmiina eli nekin saadaan kohta paikoilleen.
Sitten vielä auton vahaus ja nahkasisustanhuolto, niin tässähän on huoleton kesä edessä . Ja ne lyhyet kilvetkin saatiin konttorilta.
Re: 420 SEC overhoul
Lyhyt kilpi tekee kyllä paljon ulkonäölle.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: 420 SEC overhoul
Nykyistä kuntoa, lampun pesurien asennus seuraavaksi listalla.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut SEC420, Ma 27.04.2020 12:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 420 SEC overhoul
Fiilistelykuvaa keväisen illan hämärtyessä
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: 420 SEC overhoul
Ai että on hieno! Todella upea tuo väri. Mahtavaa kun olet malttanut kunnostaa autoa noin perusteellisesti!
Joko sait vaihdekepin vaihdettua? Mulla oli omassani nuppi hieman vinossa kun auton ostin, hankalin homma irrotuksessa on saada se lukitusmutteri paakan juuresta löysälle. Se onnistui, kun purki kepin kotelon päältä sitä kulissia sen verran raolleen, että sai lenkkiavaimen sujautettua välistä. Samalla oli hyvä vaihtaa uusi polttimo vanhan mustuneen tilalle ja puhdistaa kulissin muoviosat pölystä ja sheißesta.
Joko sait vaihdekepin vaihdettua? Mulla oli omassani nuppi hieman vinossa kun auton ostin, hankalin homma irrotuksessa on saada se lukitusmutteri paakan juuresta löysälle. Se onnistui, kun purki kepin kotelon päältä sitä kulissia sen verran raolleen, että sai lenkkiavaimen sujautettua välistä. Samalla oli hyvä vaihtaa uusi polttimo vanhan mustuneen tilalle ja puhdistaa kulissin muoviosat pölystä ja sheißesta.
Re: 420 SEC overhoul
Moi, Hieno auto kyllä.
Alkukuvissa näkyy, että takaikkunassa on vähän vaaleaa. Onko se vaan huurretta vai onko lasi vaalentunut sisältä?
Saitko sen jotenkin korjattua vai onko koko lasi vaihdettu?
Paljokohan takalasi maksaa ja mistä sellaisen saisi?
Alkukuvissa näkyy, että takaikkunassa on vähän vaaleaa. Onko se vaan huurretta vai onko lasi vaalentunut sisältä?
Saitko sen jotenkin korjattua vai onko koko lasi vaihdettu?
Paljokohan takalasi maksaa ja mistä sellaisen saisi?
560 SEC 1988
EX- 500 SL 1992
EX- E 320 C 1994
EX- 190 E 1991
EX- 500 SL 1992
EX- E 320 C 1994
EX- 190 E 1991
Re: 420 SEC overhoul
En ole vielä aloittanut vaihdekepin vaihtourakkaa. Ebayta lähinnä surffannut, jotta löytyisi sopiva vaihtokeppi. Hyviä vinkkejä tuohon vaihtoon ja tosiaan täytyy käydä noi valot samalla läpi.
Olikohan noiden keskikonsolissa olevien nappuloiden valot sisällä niissä painikkeissa? Yksi on pimeänä ja sekin pitäisi laittaa kuntoon.
Takaikkunassa oli vähän huurretta, joka on käytännössä hävinnyt. Toi takalasi on vaikea löytää, en edes lähtenyt sitä selvittelemään. Saatiin onneksi lasi ehjä pois ja takaisin paikoilleen uuden tiivisteen kanssa .
Olikohan noiden keskikonsolissa olevien nappuloiden valot sisällä niissä painikkeissa? Yksi on pimeänä ja sekin pitäisi laittaa kuntoon.
Takaikkunassa oli vähän huurretta, joka on käytännössä hävinnyt. Toi takalasi on vaikea löytää, en edes lähtenyt sitä selvittelemään. Saatiin onneksi lasi ehjä pois ja takaisin paikoilleen uuden tiivisteen kanssa .
Re: 420 SEC overhoul
Vappuna oli aikaa keskittyä nahkapenkkeihin ja sisustan puhdistamiseen. Auto oli melko likaisessa kunnossa viime kesän operaation jäljiltä.
Nahkasisustaan käytettiin (tämän foorumin vinkkien perusteella) "kissasaippuaa" pesuun ja Prestan Leather Conditioner nahkojen hoitoon. En kyllä olisi uskonut kuinka paljon tuolla käsittelyllä saa "uudistettua" nahkojen pintoja. Hyvät tuli vaikka itse sanonkin. Sisusta muuten puhdistettiin kauttaaltaan. Puunattiin pölyt ja paskat pois.
Nahkasisustaan käytettiin (tämän foorumin vinkkien perusteella) "kissasaippuaa" pesuun ja Prestan Leather Conditioner nahkojen hoitoon. En kyllä olisi uskonut kuinka paljon tuolla käsittelyllä saa "uudistettua" nahkojen pintoja. Hyvät tuli vaikka itse sanonkin. Sisusta muuten puhdistettiin kauttaaltaan. Puunattiin pölyt ja paskat pois.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: 420 SEC overhoul
Pisti silmään kun penkit ja ovipahvi näyttää samalta kuin 1.sarjassa? Eli useampi "tyyny" per selkänoja ja istuinosa, ja ovipahvin keskiosa tasainen eikä rypytetty. Onko tietäjä Lajunen linjoilla kommentoimaan?
Google kuvahakua kun kattoo niin joissain 2.sarjalaisissa näyttäisi olevan vastaavanlainen sisusta.
Google kuvahakua kun kattoo niin joissain 2.sarjalaisissa näyttäisi olevan vastaavanlainen sisusta.
Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
TT Roadster quattro 225 ’00
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Re: 420 SEC overhoul
Ovipahvien keskiosa on kyllä rypytetty. Kuva ilmeisesti hämää.
Autossa on lisävarusteena ”vahvistetut” istuimet. Johtuisiko siitä?
Autossa on lisävarusteena ”vahvistetut” istuimet. Johtuisiko siitä?
Re: 420 SEC overhoul
Istuiminen "vahvistus" ei liity tähän. 126-malleissa ei verhoilu kokenut muodonmuutosta samaan aikaan kun 1.sarja vaihtui kakkoseksi, vaan esimerkiksi nahkaverhoilu muuttui 9-10/88, jolloin mm. rypytys tuli oviin ja istuimien kuosi muuttui. Samalla kylkimuovien ja puskureiden värimaailma muuttui vastaamaan enemmän auton korin väriä.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: 420 SEC overhoul
Okei, niin se taitaa ollakin Olin siinä käsityksessä että sisustakin muuttui silloin -86.
Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
TT Roadster quattro 225 ’00
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Re: 420 SEC overhoul
Kovia tietäjiä löytyy foorumilta
Re: 420 SEC overhoul
Beckerin asennusta aloiteltu ja yksi pieni kysymys.
Joku on vetänyt aikaan autoon Alpinen soittimen, CD-vaihtajan ja erillisen vahvistimen. Eli takaiuttimien piuhat on siis vedetty suoraan vahvarilta. Nyt on alkuperäiset kaiutin piuhat hieman hukassa eli kumpaa kautta pääsee kaiuttimiin käsiksi? Poistamalla takapenkin vai takakontin verhouksen? Löytyy toki varmasti verkosta, kun jaksaa etsiä, mutta täällä varmaan jollain on kokemusta.
On Alpinen asentaja ollut melkoinen sähkäri, sellainen piuhaviidakko on saatu aikaiseksi, että meinasi alkaa ensin vähän hermostuttamaan. No Beckeriin tulee virrat ja kaikki muuten OK, mutta kaiutin piuhat tosiaan hukassa vielä .
Joku on vetänyt aikaan autoon Alpinen soittimen, CD-vaihtajan ja erillisen vahvistimen. Eli takaiuttimien piuhat on siis vedetty suoraan vahvarilta. Nyt on alkuperäiset kaiutin piuhat hieman hukassa eli kumpaa kautta pääsee kaiuttimiin käsiksi? Poistamalla takapenkin vai takakontin verhouksen? Löytyy toki varmasti verkosta, kun jaksaa etsiä, mutta täällä varmaan jollain on kokemusta.
On Alpinen asentaja ollut melkoinen sähkäri, sellainen piuhaviidakko on saatu aikaiseksi, että meinasi alkaa ensin vähän hermostuttamaan. No Beckeriin tulee virrat ja kaikki muuten OK, mutta kaiutin piuhat tosiaan hukassa vielä .
Re: 420 SEC overhoul
Takapenkki purkautuu tosi helposti, paloina. Keskikyynärnoja ym voi jäädä muistaakseni paikoilleen. Sitten saa hattuhyllyn irti. Tai olikohan ne kaiutinritilät jotenkin irroitettavissa? En muista nyt suoraan, joka tapauksessa yleensä mersun kaiuttimet saa yläkautta irti mutta varsinaisiin johtoihin joutuu menee sitten takapenkin kautta mielestäni.SEC420 kirjoitti: Joku on vetänyt aikaan autoon Alpinen soittimen, CD-vaihtajan ja erillisen vahvistimen. Eli takaiuttimien piuhat on siis vedetty suoraan vahvarilta. Nyt on alkuperäiset kaiutin piuhat hieman hukassa eli kumpaa kautta pääsee kaiuttimiin käsiksi? Poistamalla takapenkin vai takakontin verhouksen? Löytyy toki varmasti verkosta, kun jaksaa etsiä, mutta täällä varmaan jollain on kokemusta.
Johdothan sinulla oli hukassa?
Tässä omia kuvia 8 vuoden takaa, toivottavasti näkyy:
Mallasin paikkaa CD-Beckerin doppel-osalle ja sehän näyttää istahtavan apparin puolelle kuin itsestään, takakontin sivuverhouksessa on sille sopiva kolo jopa .
Välikaapeli riittää tuohon hyvin, mukana tulleita kaiutinjohtoja joutuu hieman jatkamaan; niihin pitää liittää naaraspäät joka tapauksessa joten jatkaminen hoituu samalla.
Virtasta ajattelin ottaa tällaisesta pistokkeesta, kuva on samea mutta laajemmassa perpeksiivissä näkyy tuo liitin paremmin. Ei ole hajuakaan mikä sen on ja siihen pitää vielä saada vastakappale (liittimeen tulee yhteen karvaan pysyvä virta).
Vasemmalle reunalle en ala tunkemaan laittetta koska siinä on tuo antenni jo. Sekin on Bosch eli uusittu jossain vaiheessa.
Tässä kuvia hattuhyllystä päältä ja alta:
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 420 SEC overhoul
Kiitokset, eiköhän noilla päästä piuhoihin käsiksi.
Tosiaan unohdin koko homman kasausvaiheessa, kun oletin kaikkien piuhojen olevan paikallaan. No kaikki muut onkin, mutta tosiaan kaiuttimen piuhat on hukassa eli pitää päästä katsomaan missä ne tällä hetkellä kulkee. Ritilät ilmeisesti voisi lähteä irti, mutta ovat yllättäen herkiä menemään halki, varmempi/helpompi ottaa selkänoja irti. Uusi ritilöitä ei löydy mistään .
Tosiaan unohdin koko homman kasausvaiheessa, kun oletin kaikkien piuhojen olevan paikallaan. No kaikki muut onkin, mutta tosiaan kaiuttimen piuhat on hukassa eli pitää päästä katsomaan missä ne tällä hetkellä kulkee. Ritilät ilmeisesti voisi lähteä irti, mutta ovat yllättäen herkiä menemään halki, varmempi/helpompi ottaa selkänoja irti. Uusi ritilöitä ei löydy mistään .
Re: 420 SEC overhoul
Eilen taas illalla puuhasteltiin ja sieltähän ne kaiutin piuhat löytyi, pienen salapoliisityön ja kaivamisen jälkeen. Kaiutin ritilät lähtee siis irti, mutta kannattaa olla aika varovainen ettei mene riekaleiksi.
Riittävän pienet DIN-kaiutin liittimet pitää vielä jostain kaivaa, jotta saa ämyrin soimaan. Samalla tajusin ettei Becker 2000-mallissa ole lähdöt kuin yksille kaiuttimille eli vaatii lisää asennusduunia, jos haluaa myös etukaiuttimet soimaan. Käytännössä siis linjalähtö ja perään pieni 4-kanavavahvistin.
Myös alkuperäisen ratin vaihtaminen oli listalla, joka tosin tyssäsi siihen, että edellisen ratin vaihdon yhteydessä on kuusiokolopultti vedetty todella tiukkaan (varmaan liimattu koko kierteen matkalta). Ei riittänyt rautakanki vipuvartena , no Momo takaisin paikalleen ja seuraava yritys lämmityksen kanssa.
Riittävän pienet DIN-kaiutin liittimet pitää vielä jostain kaivaa, jotta saa ämyrin soimaan. Samalla tajusin ettei Becker 2000-mallissa ole lähdöt kuin yksille kaiuttimille eli vaatii lisää asennusduunia, jos haluaa myös etukaiuttimet soimaan. Käytännössä siis linjalähtö ja perään pieni 4-kanavavahvistin.
Myös alkuperäisen ratin vaihtaminen oli listalla, joka tosin tyssäsi siihen, että edellisen ratin vaihdon yhteydessä on kuusiokolopultti vedetty todella tiukkaan (varmaan liimattu koko kierteen matkalta). Ei riittänyt rautakanki vipuvartena , no Momo takaisin paikalleen ja seuraava yritys lämmityksen kanssa.
Re: 420 SEC overhoul
Käytä pulttipyssyä ratin irroituksessa.
Onko sulla fader säätö siinä keskikonsolissa? Sillähän voit säädellä kahta kanavaa eteen ja taakse.
Onko sulla fader säätö siinä keskikonsolissa? Sillähän voit säädellä kahta kanavaa eteen ja taakse.
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900