W213 E-sarja topikki
Re: W213 E-sarja topikki
300-600km ehkä. Hud on muistaakseni vain korkeussäädettävä.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Re: W213 E-sarja topikki
Onkos kenenkään korviin kantautunut tietoa 9g-vaihteiston öljyjen pitkien vaihtovälien tuomista ongelmista?
Omassa 240tkm ajetussa on alkanut kuulumaan pientä ulinaa vaihteiston suunnalta, vähän kuin ralliautossa mutta huomattavan hiljaa. Myös 1-2 vaihto on välillä vähän nypyttävää. Parin viikon päähän varattu BD-huolto jossa vaihteistoöljyt pitäisi vaihtaa.
Omassa 240tkm ajetussa on alkanut kuulumaan pientä ulinaa vaihteiston suunnalta, vähän kuin ralliautossa mutta huomattavan hiljaa. Myös 1-2 vaihto on välillä vähän nypyttävää. Parin viikon päähän varattu BD-huolto jossa vaihteistoöljyt pitäisi vaihtaa.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 11
- Liittynyt: Ma 20.01.2020 10:24
- Paikkakunta: Espoo
Re: W213 E-sarja topikki
Tämä on hyvä topikki. Tuleeko muuten huolto-ohjelman mukaan ensimmäinen öljynvaihto 9g laatikkoon 120tkm kohdalla?Alfi kirjoitti:Onkos kenenkään korviin kantautunut tietoa 9g-vaihteiston öljyjen pitkien vaihtovälien tuomista ongelmista?
Omassa 240tkm ajetussa on alkanut kuulumaan pientä ulinaa vaihteiston suunnalta, vähän kuin ralliautossa mutta huomattavan hiljaa. Myös 1-2 vaihto on välillä vähän nypyttävää. Parin viikon päähän varattu BD-huolto jossa vaihteistoöljyt pitäisi vaihtaa.
Omalla autolla ajettu nyt 74tkm ja mietin kannattaako laatikkoöljyt vaihdattaa jo aiemmin. Mitä mieltä tästä yleisesti foorumilla ollaan?
Re: W213 E-sarja topikki
125tkm eka vaihto. Vaihdoin nykyiseen 100tkm kohdalla .
Kuuluisiko vaihdon yhteydessä tehdä joku päivitys ?
Mulla on nyt ajettu edellisen vaihdon jälkeen 20 tkm ja kylmänä 1-2 vaihto on huono
Kuuluisiko vaihdon yhteydessä tehdä joku päivitys ?
Mulla on nyt ajettu edellisen vaihdon jälkeen 20 tkm ja kylmänä 1-2 vaihto on huono
519 Bluetec 1+20
315CDI Prostyle 1+10
316CDI Pegabus 1+8 K13
560SEL
315CDI Prostyle 1+10
316CDI Pegabus 1+8 K13
560SEL
Re: W213 E-sarja topikki
Riippuu käytöstä, omalla vedän välillä perävaunuja, siksi vaihdatin jo 70 tkm jälkeen. Maantieajossa kuulemma voi ajaa 120tkm, kunhan sitten vaihdetaan kunnolla, eli öljypohja integroidun suodattimen kera ja myös turbiini tyhjäksi.
Hinta 500-1000+
Hinta 500-1000+
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Re: W213 E-sarja topikki
Vaihdatitko missä?aroline kirjoitti:125tkm eka vaihto. Vaihdoin nykyiseen 100tkm kohdalla .
Kuuluisiko vaihdon yhteydessä tehdä joku päivitys ?
Mulla on nyt ajettu edellisen vaihdon jälkeen 20 tkm ja kylmänä 1-2 vaihto on huono
S212 -15 220 Bluetec 9G, 944S -88
Re: W213 E-sarja topikki
Hesusnis kirjoitti:Vaihdatitko missä?aroline kirjoitti:125tkm eka vaihto. Vaihdoin nykyiseen 100tkm kohdalla .
Kuuluisiko vaihdon yhteydessä tehdä joku päivitys ?
Mulla on nyt ajettu edellisen vaihdon jälkeen 20 tkm ja kylmänä 1-2 vaihto on huono
Hort autossa
519 Bluetec 1+20
315CDI Prostyle 1+10
316CDI Pegabus 1+8 K13
560SEL
315CDI Prostyle 1+10
316CDI Pegabus 1+8 K13
560SEL
Re: W213 E-sarja topikki
aroline kirjoitti:Hesusnis kirjoitti:Vaihdatitko missä?aroline kirjoitti:125tkm eka vaihto. Vaihdoin nykyiseen 100tkm kohdalla .
Kuuluisiko vaihdon yhteydessä tehdä joku päivitys ?
Mulla on nyt ajettu edellisen vaihdon jälkeen 20 tkm ja kylmänä 1-2 vaihto on huono
Hort autossa[/
Minä teetin omaani 150tkm ajettuna, kun ed. omistaja oli säästänyt. Kylmänä vähän nykäisi 1.2 vaihtaessa, mutta öljynvaihdon jälkeen toiminut moitteetta 30tkm. Auto on -12 S212, mutta loota ilmeisesti sama geartronic 9?
S212 -15 220 Bluetec 9G, 944S -88
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 11
- Liittynyt: Ma 20.01.2020 10:24
- Paikkakunta: Espoo
Re: W213 E-sarja topikki
Oliko Hort -öljynvaihto ok? Suositteletko?aroline kirjoitti:Hesusnis kirjoitti:Vaihdatitko missä?aroline kirjoitti:125tkm eka vaihto. Vaihdoin nykyiseen 100tkm kohdalla .
Kuuluisiko vaihdon yhteydessä tehdä joku päivitys ?
Mulla on nyt ajettu edellisen vaihdon jälkeen 20 tkm ja kylmänä 1-2 vaihto on huono
Hort autossa
Kustannus puolet merkkikorjaamoon verrattuna?
Re: W213 E-sarja topikki
Hortin vaihto ok. Noin 550€.
Miten muuten 9g öljyn täyttö/ määrän tarkistus tapahtuu. Tarviiko oikeesti jotain erityistyökaluja joita näyttää olevan myynnissä?
Miten muuten 9g öljyn täyttö/ määrän tarkistus tapahtuu. Tarviiko oikeesti jotain erityistyökaluja joita näyttää olevan myynnissä?
519 Bluetec 1+20
315CDI Prostyle 1+10
316CDI Pegabus 1+8 K13
560SEL
315CDI Prostyle 1+10
316CDI Pegabus 1+8 K13
560SEL
Re: W213 E-sarja topikki
Kyllä, altapäin työnnetään öljyt sisään sen erikoistyökalun avulla. Siinä se määrä tullee kohdalleen.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Re: W213 E-sarja topikki
Mikähän tuon nuolen osoittaman napin funktio on? Night View Assist? Onko tuota edes lopulta ollut saatavilla?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S213 220d 4matic -20
Re: W213 E-sarja topikki
Ainakin 212:ssa tuo oli juurikin pimeänäköassarin nappi (jos nyt en ihan väärin muista)rzy kirjoitti:Mikähän tuon nuolen osoittaman napin funktio on? Night View Assist? Onko tuota edes lopulta ollut saatavilla?
Eikös se sitä painamalla selviä?
Re: W213 E-sarja topikki
Sattumalta bongasin vain tuon kuvan netistä.tj86430 kirjoitti: Eikös se sitä painamalla selviä?
S213 220d 4matic -20
Re: W213 E-sarja topikki
Muilta foorumeilta luettuna E-sarjasta nght view assist / night vision pudotettu pois 2014. S-sarjasta löytyy.tj86430 kirjoitti:Ainakin 212:ssa tuo oli juurikin pimeänäköassarin nappi (jos nyt en ihan väärin muista)rzy kirjoitti:Mikähän tuon nuolen osoittaman napin funktio on? Night View Assist? Onko tuota edes lopulta ollut saatavilla?
Eikös se sitä painamalla selviä?
S213 -17, W212 -11
Re: W213 E-sarja topikki
Kommentti vanhempaan viestiin:
P.S. Liikennetilannetieto toimii W213:ssa RDS-TMC systeemin yli ilman Live Trafficin tilaustakin joissakin niissä maissa joissa palvelu on ilmainen, esimerkiksi Saksassa.
Suomessahän järjestelmää kokeiltiin ja arvioitiin 2000-luvun alussa. Kustannusarvio järjestelmän ylläpidosta v.2005 oli 180 000 €/vuosi (eli 0,08 € / rekisterissä oleva henkilöauto vuodessa). Sitten todettiin että "palvelun tuotto ei kuulu valtion tehtäviin" (sehän hyödyttää vain autolijoita) ja systeemi myytiin ulkomaalaisille omistajille, nyt ko. firma pyörittää järjestelmää. Jonnekin matkan varrelle jää suuri osa tuosta Live Trafficin hinnasta 50€/vuosi...
EDIT: tämä vaan muistutukseksi siitä kun alkaa seuraavan kerran tulla esiin innovaatioita "älypalvelujen soveltamisesta liikenteen tehokkaaseen hallintaan" että miten kävi viimeksi kun on käytettävissä jotain lähes ilmaista ruuhkien ja niiden aiheuttamien turhien CO2-päästöjen alentamiseen.
Sekä Live Traffic että Googlen Android Auto toimii, molemmista on pääkaupunkiseudun aamu/iltaruuhkista selvästi hyötyä. Tilanteen päivitystiheys on suurinpiirtein sama, Live Traffic välillä ehkä vähän hitaampi (arvio, ei mittaustulos)Robertx kirjoitti:4. Kannattaako maksaa Live Traffic Informationista ? Toimiiko luotettavasti Suomessa ja onko siitä oikeasti hyötyä? Ajomatkat lähinnä pääkaupunkiseudulla.
P.S. Liikennetilannetieto toimii W213:ssa RDS-TMC systeemin yli ilman Live Trafficin tilaustakin joissakin niissä maissa joissa palvelu on ilmainen, esimerkiksi Saksassa.
Suomessahän järjestelmää kokeiltiin ja arvioitiin 2000-luvun alussa. Kustannusarvio järjestelmän ylläpidosta v.2005 oli 180 000 €/vuosi (eli 0,08 € / rekisterissä oleva henkilöauto vuodessa). Sitten todettiin että "palvelun tuotto ei kuulu valtion tehtäviin" (sehän hyödyttää vain autolijoita) ja systeemi myytiin ulkomaalaisille omistajille, nyt ko. firma pyörittää järjestelmää. Jonnekin matkan varrelle jää suuri osa tuosta Live Trafficin hinnasta 50€/vuosi...
EDIT: tämä vaan muistutukseksi siitä kun alkaa seuraavan kerran tulla esiin innovaatioita "älypalvelujen soveltamisesta liikenteen tehokkaaseen hallintaan" että miten kävi viimeksi kun on käytettävissä jotain lähes ilmaista ruuhkien ja niiden aiheuttamien turhien CO2-päästöjen alentamiseen.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 142
- Liittynyt: Ti 10.11.2009 13:48
Re: W213 E-sarja topikki
Lisätään omaan listaan gps-antennin lisäksi toinen alapallonivel (noin 60 tkm). Lisäksi on taas yksi ulkopuolen ovenkahvan valo pimeänä ja toinen pätkii.Jone_T kirjoitti:Vuoden 2017 e200d omistaneena ja sillä 265tkm ajaneena voin tähän jotain vikoja raportoida. Kokonaisuutena heikomman ja laaduttoman oloinen verrattuna w212 faceliftiin.melastinen kirjoitti:Joo eiköhän se tuo ole, auto rekisteröity 05/2017. Onneksi on huoltosoppari.tomtom kirjoitti:Auto Bildin numerossa 15/2019 oli MB E 220 d T 100 000 km:n kestotesti, tässä mainittiin GPS-antenniviasta "Peilikoteloiden heikosta tiiveydestä aiheutuva GPS-antennivika esiintyi E-sarjan (W213) hyvin pienessä valmistuserässä. Virheen ilmettyä valmistaja suoritti välittömästi 100%:n tiiveystestin, jonka jälkeen materiaalitoimittaja vaihdettiin. Vuoden 2017 kolmannelta vuosikolmannekselta alkaen viallisia GPS-antenneja ei ole enää ollut."
Mikäli alkupään autoja niin tuossa vika.
Onko näissä alkupään autoissa ollut muuten miten paljon samanlaisia ongelmia/lastentauteja? Itsellä ollut tämä ajossa viime huhtikuusta eli vähän ennen takuun loppumista alkaen ja minun aikana korjattu (yritetty korjata ) jostain kojelaudan sisältä kuuluva ärsyttävä särinä sekä yhden ulkopuolen ovenkahvan valo. Myös pääakku meni vaihtoon alle 40 000 km ajettuna (webastoauto).
Tässä listaa takuuseen vaihdetuista osista
-gps antenni -kesti 50tkm
-peilien lasit irtoavat itsestään
-alapallonivelet kesti noin 100tkm
-adblue järjestelmä kesti noin 200tkm
-saranat apukuskin oveen kesti noin 150tkm
-akku kesti noin 230tkm
-erinäisiä putkia/letkuja neste sekä öljypuolelle vaihdettiin 100-200tkm välillä
-pyöränlaakeri taakse 260tkm
Re: W213 E-sarja topikki
Mercedes-Benz E -sarjan kymmenes sukupolvi astuu uuteen aikakauteen:
https://koneporssi.com/autot/mercedes-b ... kakauteen/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://koneporssi.com/autot/mercedes-b ... kakauteen/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W213 E-sarja topikki
Mitkä kaikki ovat E-sarjan sukupolvia? Artikkelin mukaan ensiesittely 1946 ja nyt siis kymmenes sukupolvi.Laaksonen kirjoitti:Mercedes-Benz E -sarjan kymmenes sukupolvi astuu uuteen aikakauteen:
https://koneporssi.com/autot/mercedes-b ... kakauteen/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W213 E-sarja topikki
Kohtaan 2 sellainen lisäys, että Webasto lähtee käyntiin auto käynnistettäessä + 15,2 asteisessa autotallissa. Jos/kun odottaa 4 minuuttia 22 sekuntia , Webasto sammuu lämpötilan noustua auton oman ulkolämpötilamittarin mukaan 15,6 asteeseen. Webasto pysyy sammuneena , vaikka lähtee kyseisen odotusajan jälkeen liikenteeseen noin +2-5 asteen ulkolämpötilassa. Kirjoitin asiasta maahantuojan asiakaspalveluun kysymyksen viikko sitten ja samoin daimlerin asiakaspalveluun. Toistaiseksi en ole saaanut vastausta.Robertx kirjoitti:Hyvää päivää kaikille. Olen uusi Mercedes Benzin omistaja ja useita kysymyksiä autosta on herännyt. Auton myyjä , Vehon edustaja, ei osannut niihin vastata.
Auto on Mercedes Benz S213 220d Premium Business Luxury / Exclusiv. Vuosimalli 2017. Käytettynä ostettu.
1. Mikä on polttoainesäiliön tilavuus litroina , kun teknisten tietojen mukaan kyseessä suuri tilavuus ja tilavuus 1 ? Oletuksena 66 litraa , mutta ei pitäne paikkaansa , koska olen kahdesti tankannut 63 litraa ja ajotietokoneen mukaan jäljellä olevalla polttoaineella olisi voinut ajaa vielä 180 km. En tankannut edes tankkia täyteen. Auto ilmoitti noin 210 km ajomäärän jäljellä ollessa käyttävänsä varapolttoainetta.
2. Mikä on Webaston käyntiinlähdön lämpötilaraja ? Lähtee tällä hetkellä käyntiin moottori käynnistettäessä , vaikka auto on 14,5 asteen lämpötilassa olevassa autotallissa. Webasto sinänsä toimii oikein. Lämmittää moottorin noin 70 asteiseksi lämpömittarin mukaan ja sammuu sitten. Myyjä sanoi , että Webaston lisäksi tuloilmakanavissa on lämmitysvastukset. Pitääkö tämä paikkansa ?
3. Mistä tietää, milloin SCR- katalysaattorin poltto on päällä ?
4. Kannattaako maksaa Live Traffic Informationista ? Toimiiko luotettavasti Suomessa ja onko siitä oikeasti hyötyä? Ajomatkat lähinnä pääkaupunkiseudulla.
S213 -17, W212 -11
Re: W213 E-sarja topikki
3. Ei huomaa oikein mistään muusta kuin hajusta, tyhjäkäynti on poltettaessa vähän karkeampaa.
S212 -15 220 Bluetec 9G, 944S -88
Re: W213 E-sarja topikki
3.
SCR toiminnasta ei ole mulla ainakaan mitään huomiota, tarkoitetaanko tässä ehkä Dpf?
SCR toiminnasta ei ole mulla ainakaan mitään huomiota, tarkoitetaanko tässä ehkä Dpf?
519 Bluetec 1+20
315CDI Prostyle 1+10
316CDI Pegabus 1+8 K13
560SEL
315CDI Prostyle 1+10
316CDI Pegabus 1+8 K13
560SEL
Re: W213 E-sarja topikki
SCR - järjestelmän toimintaa alkuperäisessä kysymyksessä tarkoitin. Taisin alunperin kirjoittaa kysymyksen epätarkasti tai virheellisesti, ja sain sitten vastauksia sekä SCR- järjestelmän toimintaa että dpf:n polttoon. SCR - järjestelmä ei käyttäne diesel - polttoainetta, kuten dpf:n poltossa tehdään.aroline kirjoitti:3.
SCR toiminnasta ei ole mulla ainakaan mitään huomiota, tarkoitetaanko tässä ehkä Dpf?
Olisi pitänyt kirjoittaa parempi kysymys.
S213 -17, W212 -11
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 142
- Liittynyt: Ti 10.11.2009 13:48
Re: W213 E-sarja topikki
Onko 213-korissa ollut paljonkin ongelmia ovien saranoiden kanssa? Huomasin muutama päivä sitten, että vähän yli 60 tkm ajetun siviilikäyttöisen S213:n kuskinovessa on klappia saranoissa. Ovea ylä-alasuunnassa heiluttamalla huomaa ylemmässä saranassa silmälläkin muutaman millin liikkeen ja ovi myös aivan selkeästi "roikkuu" takareunastaan. Tämän huomaa myös siitä, ettei ovi mene kovin sujuvasti kiinni hiljaa suljettaessa ja myöskin "tipahtaa" lukosta hitaasti avattaessa.
Huoltoliikkeen mukaan tämä ei ole mitenkään epätavallista uusimman E:n kohdalla. Oman kokemuksen/käsityksen mukaan ovien lonksumisen puuttuminen on ollut kautta aikojen yksi todiste mersun laadusta, mutta eipä taida olla enää.
Huoltoliikkeen mukaan tämä ei ole mitenkään epätavallista uusimman E:n kohdalla. Oman kokemuksen/käsityksen mukaan ovien lonksumisen puuttuminen on ollut kautta aikojen yksi todiste mersun laadusta, mutta eipä taida olla enää.
Re: W213 E-sarja topikki
Mulla vaihdettiin takuuseen n. 120 tkm paikkeilla
Re: W213 E-sarja topikki
Sen takiako ne ikkunan alareunan listat on irtomallia. Asettuvat linjaan vaikka ovi roikkuu. Eikös noiden listojen kiinnityksiäkin ole takuuseen korjailtu? Itse olen vaan ohi kulkiessa painanut paikalleen. Pitääpäs käydä saranatkin tarkistamassa.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 142
- Liittynyt: Ti 10.11.2009 13:48
Re: W213 E-sarja topikki
Vaihdettiin mitä, saranat?jysi kirjoitti:Mulla vaihdettiin takuuseen n. 120 tkm paikkeilla
- H.E. von Kuusi
- Mersumies
- Viestit: 639
- Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
- Paikkakunta: Åbo
Re: W213 E-sarja topikki
Saranoita noista menee, ainakin parin ensimmäisen mallivuoden autoista (myöhemmistä ei kokemuksia). Alkaa myös paukkua ikävästi. Selvästi suunnitteluvirhe.
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Re: W213 E-sarja topikki
Liekö säästetty painossa tavalla tai toisella S213 on 140 kg kevyempi kuin S212. Täytyykin olla tarkkana sarnoiden suhteen.
S213 -17, W212 -11
Re: W213 E-sarja topikki
No jopas, itsekin aloin tässä vastikään kuulostelemaan että onko kuskin oven lukko rasvausta vailla kun menee vähän töksähtäen kiinni, mutta syypää saattaakin olla nuo saranat. Pitääkin tutkia tarkemmin. Mittarissa 67tkm.jysi kirjoitti:Mulla vaihdettiin takuuseen n. 120 tkm paikkeilla
S213 220d 4matic -20