w204 outo haju/tärinä
w204 outo haju/tärinä
Terveppä taas.
Onko ideoita mistä voisi johtua kun w204 c220 diesel -2009 mersun käydessä alkaa tulla pahaa hajua. Muistuttaa hieman makean/ummehtuneen tuoksuista.
Sekä voisiko auton ns. tärinä liittyä asiaan?
Eli siis kun ajan vaikka liikennevaloihin, niin auto heiluu ikäänkuin ulkona tuulisi todella kovaa tai ihmisiä heiluisi takapenkillä poikittain.
Kierrokset on normaalit tyhjäkäynnillä. Välillä tasaisella ajolla viisari ja auto nykii. Vähän kylläkin.
Vastaavia kokemuksia tai ideoita ilmoille mistä voisi johtua?
Onko ideoita mistä voisi johtua kun w204 c220 diesel -2009 mersun käydessä alkaa tulla pahaa hajua. Muistuttaa hieman makean/ummehtuneen tuoksuista.
Eli siis kun ajan vaikka liikennevaloihin, niin auto heiluu ikäänkuin ulkona tuulisi todella kovaa tai ihmisiä heiluisi takapenkillä poikittain.
Kierrokset on normaalit tyhjäkäynnillä. Välillä tasaisella ajolla viisari ja auto nykii. Vähän kylläkin.
Re: w204 outo haju/tärinä
Heilumiseen kannattaa tarkistaa renkaat että ei ole runkoa hajalla. Haju voi olla mitä vaan kun sitä on paha tekstistä päätellä. Pakokaasua, jarrun käryä, naftaa, ym.
Renkaat on tarkistettu ja ne on ehjät. Ja juu on vaikea tosiaan selittää hajua, varmasti ei kyllä ole jarruista tai naftan tuoksua.
Mietin sitäkin, kun hukkaa jäähdytinnestettä välillä jonkun verrankin, jos olisi polttoainesuodattimen jalasta kiinni ja liittyisi jotenkin tähän.
Mietin sitäkin, kun hukkaa jäähdytinnestettä välillä jonkun verrankin, jos olisi polttoainesuodattimen jalasta kiinni ja liittyisi jotenkin tähän.
Glykoli haisee vähän imelälle, tunnet kai sen hajun?
Tunnen ja sepäs tässä päällimmäisenä mielessä onkin. Ajattelin kysäistä vaan jos tulisi jotain muuta mieleen kun se.
Tosiaan olen paikantanut tätä "vuotokohtaa" mutta mistään ei tahdo löytyä.
Määrät heittelevät paljon, välillä päästää nestettä 1-2dl viikossa ja välillä ei ollenkaan.. Ajotapa pysynyt samana.
Tosiaan olen paikantanut tätä "vuotokohtaa" mutta mistään ei tahdo löytyä.
Määrät heittelevät paljon, välillä päästää nestettä 1-2dl viikossa ja välillä ei ollenkaan.. Ajotapa pysynyt samana.
-
- Mersumies
M-M kirjoitti:Terveppä taas.
Ei ole tuollaisesta kokemusta mutta haju voi tulla vaikka tihkuvasta vesipumpusta jolloin vuoto kuivuu koneen lämmöstä eikä siten näy ja tärinä puolestaan turbiinista joka ei irroita täysin.
Toinen vaihtoehto on viallinen suutin mutta se todennäköisesti vaivaisi myös ajon aikana.
Liikennevaloissa seistessä moottori heiluttaa autoa ja haisee pahalta ? Oletko kurkkinut pellin alle sillä hetkellä, ettei suuttimen pohjatiiviste vaan vuoda niin reilusti tms.
wiimax.fi
Vesipumppu on vaihdettu viime kesänä ja ollaan nostettu auto monta kertaa ylös ja katsottu sieltä, niin kuivalta näyttää. Turbiinia lähtisin itse myös veikkaamaan tärinän puolesta.
Ja kyllä siis seistessä heiluttaa autoa (tätäkin satunnaisesti, ei joka pysähdyksellä) ja haju ei siis tule sisäpuolelle autoon vaan ulkopuolelta haisee ainoastaan. Täytyypäs tsekata toi suutin.
Kiitoksia paljon ideoista!
Ja kyllä siis seistessä heiluttaa autoa (tätäkin satunnaisesti, ei joka pysähdyksellä) ja haju ei siis tule sisäpuolelle autoon vaan ulkopuolelta haisee ainoastaan. Täytyypäs tsekata toi suutin.
-
- Mersumies
Jottei nyt oma asiantuntemattomuuteni johda harhaa niin sitä turbiinia ohjaava lukitusventtiili eli kyb-venttiili lienee se todennäköisin kierrosten seilaamisen aiheuttaja mutta täältä varmaan löytyy useampikin operaation suorittanut henkilö.M-M kirjoitti:Vesipumppu on vaihdettu viime kesänä ja ollaan nostettu auto monta kertaa ylös ja katsottu sieltä, niin kuivalta näyttää. Turbiinia lähtisin itse myös veikkaamaan tärinän puolesta.
Njoo, tää ilmeisesti on automaatti kun sitä ei ole mainittu. Entä kun se alkaa heilua, jos vaihdat N:lle, loppuuko? Silloinhan se olis hyvinkin turbiini. Ja lootan öljyt vaihdettu ja taso ok?
Mahtaa olla 2 erillistä vikaa.
Mahtaa olla 2 erillistä vikaa.
DPF poltto päällä?
Mun OM648 katkoi silloin ikään kuin ei olisi sytyttänyt jollain pytyllä n. parin sekunnin välein, se tuntui ihan pienenä nytkähdyksenäkin; nelimukinen voi heilahtaa rajumminkin. Tosin tuota taphtumaa eivät juuri muut ole maininneet/havainneet kuin minä
Polttohan haisee sellaiselle kumin käryyn vivahtavalle jarrupalan ja dieselin käryn yhdistelmälle
Mun OM648 katkoi silloin ikään kuin ei olisi sytyttänyt jollain pytyllä n. parin sekunnin välein, se tuntui ihan pienenä nytkähdyksenäkin; nelimukinen voi heilahtaa rajumminkin. Tosin tuota taphtumaa eivät juuri muut ole maininneet/havainneet kuin minä

Polttohan haisee sellaiselle kumin käryyn vivahtavalle jarrupalan ja dieselin käryn yhdistelmälle

W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
On automaatti. Laatikon öljyn vaihto täytys kyllä tehdä lähiaikoina, täytyypä seurata sen jälkeen miten menee. En oo testannu laittaa N, testailen heti huomenissa!