S211 pusseilta jäykkiin
S211 pusseilta jäykkiin
Moro,
Tuli hylky alustasta (jousista tarkalleen ottaen...) -04 farkkueemeliin.
Auto on siis tuotu -17 jäykillä Ruotsista, ensimmäinen(?) omistaja siis on vaihtanut siellä pussit pois kun oli kosahtanut.
Ostin auton suomalaiselta omistajalta vajaa vuosi sitten, pyysin vielä käyttämään leimalla pari pv ennen ostoa ja meni puhtailla läpi.
Itselle napsahti hylky tosiaan autoon siitä kun alustaa ei ole muutoskatsastettu, ja vähän epämäärästä tietoa et saako noihin vanhempiin farkkuihin edes jäykkiä muutoskatsastettua?
Takaa löytyy Sachsin iskarit+jouset, mistäköhän näihin hyväksyntälappuja sattus löytämään?
Tuli hylky alustasta (jousista tarkalleen ottaen...) -04 farkkueemeliin.
Auto on siis tuotu -17 jäykillä Ruotsista, ensimmäinen(?) omistaja siis on vaihtanut siellä pussit pois kun oli kosahtanut.
Ostin auton suomalaiselta omistajalta vajaa vuosi sitten, pyysin vielä käyttämään leimalla pari pv ennen ostoa ja meni puhtailla läpi.
Itselle napsahti hylky tosiaan autoon siitä kun alustaa ei ole muutoskatsastettu, ja vähän epämäärästä tietoa et saako noihin vanhempiin farkkuihin edes jäykkiä muutoskatsastettua?
Takaa löytyy Sachsin iskarit+jouset, mistäköhän näihin hyväksyntälappuja sattus löytämään?
Re: S211 pusseilta jäykkiin
Tässä siihen tullan kun oikein myynti-ilmoituksissa näkee mainostettavan "vaihdettu rautajouset, ei hajoavilla ilmapusseilla" (parhaillaan taita aolla yks ässäkin nettiautossa), tehtaaltahan kun kyseistä viritystä kun ei ole ollut koskaan saatavilla niin sen muutoskatsastuksen kanssa voi olla vähän pidemmissä puissa, kun tarvitsee varmana esitellä melkoinen määrä todistuksia että on direktiivien mukainen (tässähän jousitusTAPA muuttuu, liikenneministeriön sivuilla sanotaan 1. Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä auton akseliston tai akseliston osien vaihtaminen mallisarjaan kuuluvaan akselistoon, mallisarjaan tarkoitettuihin akseliston osiin tai akselistotyypiltään muutoksen kohteena olevaa autoa vastaaviin autoihin tarkoitettuihin akselistorakenteen muutososiin seuraavin edellytyksin: c) M1-, M1G-, N1- ja N1G-luokan ajoneuvon jousituksen tyyppi ei muutu;). Mielenkiinnolla seurataan...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: S211 pusseilta jäykkiin
Mites jos veisi toiselle konttorille että kokonaan katsoisi uudelleen eikä sanoisi noista mitään...vai onko se nyt tietokoneella..vai taitaa tulla pelkästään lappuun kirjallisena?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: S211 pusseilta jäykkiin
Itselle tulee lähinnä mieleen, että millainen savotta olisi korjata se ennalleen sellaiseksi kuin alun perin tarkoitettukin....?
Re: S211 pusseilta jäykkiin
Niin, tässähän se just on. Sedaniin ei taase ole taakse tainut saada ollenkaan pusseja tehtaalta jos oikein muistan?MiHe kirjoitti:Tässä siihen tullan kun oikein myynti-ilmoituksissa näkee mainostettavan "vaihdettu rautajouset, ei hajoavilla ilmapusseilla" (parhaillaan taita aolla yks ässäkin nettiautossa), tehtaaltahan kun kyseistä viritystä kun ei ole ollut koskaan saatavilla niin sen muutoskatsastuksen kanssa voi olla vähän pidemmissä puissa, kun tarvitsee varmana esitellä melkoinen määrä todistuksia että on direktiivien mukainen (tässähän jousitusTAPA muuttuu, liikenneministeriön sivuilla sanotaan 1. Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä auton akseliston tai akseliston osien vaihtaminen mallisarjaan kuuluvaan akselistoon, mallisarjaan tarkoitettuihin akseliston osiin tai akselistotyypiltään muutoksen kohteena olevaa autoa vastaaviin autoihin tarkoitettuihin akselistorakenteen muutososiin seuraavin edellytyksin: c) M1-, M1G-, N1- ja N1G-luokan ajoneuvon jousituksen tyyppi ei muutu;). Mielenkiinnolla seurataan...
Saa nähdä, outoahan tässä on se et kuitenkin tuonnista ja muista leimoista saanut puhtaan. Noh, päivitellään..
Re: S211 pusseilta jäykkiin
Näin oon miettiny, oli muutenkin aika nipottaja niitä paria huomautusta katsoessa.atlas kirjoitti:Mites jos veisi toiselle konttorille että kokonaan katsoisi uudelleen eikä sanoisi noista mitään...vai onko se nyt tietokoneella..vai taitaa tulla pelkästään lappuun kirjallisena?
Näkyy siis lapulla sekä auton tiedoissa trafin sivulla.
Re: S211 pusseilta jäykkiin
Niin, onhan sedaniin saanut taakse pussit, mutta sitten on tullut eteenkin eli Airmatic-alusta.Calabria kirjoitti:Niin, tässähän se just on. Sedaniin ei taase ole taakse tainut saada ollenkaan pusseja tehtaalta jos oikein muistan?
Saa nähdä, outoahan tässä on se et kuitenkin tuonnista ja muista leimoista saanut puhtaan. Noh, päivitellään..
MB S211 E500 4Matic -04
Re: S211 pusseilta jäykkiin
Tää on hyvä kysymys, mutta ei taida kyllä rahallisesti olla kannattava. Muutenhan auto pelaa kun unelma ja ruosteeton kori yms. mutta jälleenmyyntiarvo ei ole niin iso et +1500e hommaa kannattaa ton takia tehdä, jos saa vietyä leimalta läpi "kusettamalla".RH kirjoitti:Itselle tulee lähinnä mieleen, että millainen savotta olisi korjata se ennalleen sellaiseksi kuin alun perin tarkoitettukin....?
Re: S211 pusseilta jäykkiin
Joo tähän noteerasinkin, että sedanin on saanut vain jäykillä tai neljällä pussilla.upper kirjoitti:Niin, onhan sedaniin saanut taakse pussit, mutta sitten on tullut eteenkin eli Airmatic-alusta.Calabria kirjoitti:Niin, tässähän se just on. Sedaniin ei taase ole taakse tainut saada ollenkaan pusseja tehtaalta jos oikein muistan?
Saa nähdä, outoahan tässä on se et kuitenkin tuonnista ja muista leimoista saanut puhtaan. Noh, päivitellään..
Automaattisesti korkeussäätyvät takana on ollut vaan farkuissa.
Re: S211 pusseilta jäykkiin
Tämähän se on ikävää, kun ongelma kohdentuu myöhempään omistajaan jolla ei ole laittomaan muutokseen osaa eikä arpaa, eikä häneen joka satasen parin säästön vuoksi on rautajouset asentanut.
Sanoisin että leimaamaton paikka ellei vaihda ilmajousia kuten on alunperin ollut. Näkyyhän ne aiemmat katsastusyritykset ja hylkäysten syyt kaikilla konttoreilla nykyään.
Hyväksyntälappuja ei löydy rautajousille farkkuun. Tai jos löytyy, niin se "pelastaa" kaikki nämä muutetut, kertokaa ihmeessä tässä jos on...
Sanoisin että leimaamaton paikka ellei vaihda ilmajousia kuten on alunperin ollut. Näkyyhän ne aiemmat katsastusyritykset ja hylkäysten syyt kaikilla konttoreilla nykyään.
Hyväksyntälappuja ei löydy rautajousille farkkuun. Tai jos löytyy, niin se "pelastaa" kaikki nämä muutetut, kertokaa ihmeessä tässä jos on...
wiimax.fi
Re: S211 pusseilta jäykkiin
Ihan mielenkiinnosta, mitä kaikkea tuossa hommassa on pitänyt vaihtaa?
Sillä vaan, että jos vaihdettuja osia ei ole paljoa ja sattuisi vielä olemaan jäljellä kompressori (hyvässä tapauksessa suunnilleen ehjä sellainen) ja ilmalinjat, niin pelkkien jousien laittaminen ei älyttömiä maksa. Mutta jos pitää hankkia uusi kompressori ja uudet linjat ja iskarit ja ilmajouset ja tukivarret ja korkeusanturit johtosarjoineen jne. niin sitten tietysti alkaa olla vähän kyseenalaisempaa, että kannattaako. Vaikka toisaalta jos jostain purkuautosta niitä saisi, niin voisi edullisestikin löytyä ihan kelvollisia osia. Vanhoja ilmajousia tuskin kannattaa laittaa, mutta niitä muita osia mahdollisesti.
Sillä vaan, että jos vaihdettuja osia ei ole paljoa ja sattuisi vielä olemaan jäljellä kompressori (hyvässä tapauksessa suunnilleen ehjä sellainen) ja ilmalinjat, niin pelkkien jousien laittaminen ei älyttömiä maksa. Mutta jos pitää hankkia uusi kompressori ja uudet linjat ja iskarit ja ilmajouset ja tukivarret ja korkeusanturit johtosarjoineen jne. niin sitten tietysti alkaa olla vähän kyseenalaisempaa, että kannattaako. Vaikka toisaalta jos jostain purkuautosta niitä saisi, niin voisi edullisestikin löytyä ihan kelvollisia osia. Vanhoja ilmajousia tuskin kannattaa laittaa, mutta niitä muita osia mahdollisesti.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: S211 pusseilta jäykkiin
Eipä löydy mitään osia, tämä vaihdos siis on tehty ennen 2017 Ruotsissa alkuperäisellä omistajalla..Nozki kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta, mitä kaikkea tuossa hommassa on pitänyt vaihtaa?
Sillä vaan, että jos vaihdettuja osia ei ole paljoa ja sattuisi vielä olemaan jäljellä kompressori (hyvässä tapauksessa suunnilleen ehjä sellainen) ja ilmalinjat, niin pelkkien jousien laittaminen ei älyttömiä maksa. Mutta jos pitää hankkia uusi kompressori ja uudet linjat ja iskarit ja ilmajouset ja tukivarret ja korkeusanturit johtosarjoineen jne. niin sitten tietysti alkaa olla vähän kyseenalaisempaa, että kannattaako. Vaikka toisaalta jos jostain purkuautosta niitä saisi, niin voisi edullisestikin löytyä ihan kelvollisia osia. Vanhoja ilmajousia tuskin kannattaa laittaa, mutta niitä muita osia mahdollisesti.
Re: S211 pusseilta jäykkiin
Eli että autosta on tosiaan purettu pois ihan kaikki osat, joilla on jotain tekemistä ilmajousituksen kanssa, eikä pelkästään kytketty irti, kuten olisi ollut yksinkertaisinta?
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: S211 pusseilta jäykkiin
Ostaa kolaroitu farkku jossa hilut paikallaan, samaan hintaan tulee varaosia vähän enemmänkin
211 koppasta mersua on niin paljon liikkeellä että varmaan löytyy puoli ilmaseksi jostain kolaroitu tai konevikainen varaosiksi.

M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
M-B S213 E220d 4matic 2017
Re: S211 pusseilta jäykkiin
Tuli mieleen jos hankkisi mersun pussit taakse ja jonkin järkiasennus sarjan venttiilistön ,tasotunnustelijan ja kompuran ja se toimis omana yksikkönään...olisiko halvempi näin...jättää siihen perus asetuksen korkeudesta vaikka näissä ainakin jenkeissä olevissa on kaukosäädöllä noi systeemit.
Toki uusi täydellinen sarja maksaa varmaaan saman kuin toi varaosa mersu.
Toki uusi täydellinen sarja maksaa varmaaan saman kuin toi varaosa mersu.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: S211 pusseilta jäykkiin
Hallin pihasta löytyy yks 320 ässä, siitä oon miettiny jos nappais kamat.. Älyttömän vaikeeks menee vaan.jjk270cdi kirjoitti:Ostaa kolaroitu farkku jossa hilut paikallaan, samaan hintaan tulee varaosia vähän enemmänkin211 koppasta mersua on niin paljon liikkeellä että varmaan löytyy puoli ilmaseksi jostain kolaroitu tai konevikainen varaosiksi.
Re: S211 pusseilta jäykkiin
Saa nähä miten tän sit touteuttas, pitää rueta pyörittelemään päässä. Tää kuitenkin taitaa olla ainoa vaihtoehto jos halvalla haluaa päästä koska noita jäykkiä nyt ei taida saada muutoskatsatstetua.atlas kirjoitti:Tuli mieleen jos hankkisi mersun pussit taakse ja jonkin järkiasennus sarjan venttiilistön ,tasotunnustelijan ja kompuran ja se toimis omana yksikkönään...olisiko halvempi näin...jättää siihen perus asetuksen korkeudesta vaikka näissä ainakin jenkeissä olevissa on kaukosäädöllä noi systeemit.
Toki uusi täydellinen sarja maksaa varmaaan saman kuin toi varaosa mersu.
-
- Mersumies
- Viestit: 2586
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: S211 pusseilta jäykkiin
Tuo on tosiaan yksi tapa ja varsin fiksukin koska valmiita osia on saatavilla ja lopputulos on valmiiksi hyväksytty.RH kirjoitti:Itselle tulee lähinnä mieleen, että millainen savotta olisi korjata se ennalleen sellaiseksi kuin alun perin tarkoitettukin....?
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: S211 pusseilta jäykkiin
Tai sitten vain ne osat mitä välttämättä tarvitsee että pussit saa asenettua,Calabria kirjoitti:Hallin pihasta löytyy yks 320 ässä, siitä oon miettiny jos nappais kamat.. Älyttömän vaikeeks menee vaan.jjk270cdi kirjoitti:Ostaa kolaroitu farkku jossa hilut paikallaan, samaan hintaan tulee varaosia vähän enemmänkin211 koppasta mersua on niin paljon liikkeellä että varmaan löytyy puoli ilmaseksi jostain kolaroitu tai konevikainen varaosiksi.
sen jälkeen niistä letkut jonnekin sopivaan paikaan(näkymätömiin) päihin tubeles ventiilit ja sitä kautta täytää
sopivasti ja ajelee ilaman tason säätöä kuten rauta jousillakin
(välillä sitten täytelee jos tarvetta) tämöinenkin toteutus on nähty siinähän jousituksen tyyppi on alkuperäinen,
tai sitten odotelee sen 2kk aikaa että vikalista vanhenee
ja käy jossain muualla kokokatsatuksen uudestaan eikä näytä mitään vanhoja papereita
ainakin viimevuoden puolella tuo "putsasi" pöydän mitän vanhoja hylky tietoja ei näkynyt
Mökkillä
'
'