CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Tuli parolasta kutsu ohjelmisto päivitykseen;) , maanantaina tehtiin ja kyllä kannatti!
W212 220cdi -13
Kiitos
W212 220cdi -13
Kiitos
-E50 AMG (pieni projekti)
-x1
-x1
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Juu, koneen ja auton luonne muuttuu aika paljon.Janimb kirjoitti:Tuli parolasta kutsu ohjelmisto päivitykseen;) , maanantaina tehtiin ja kyllä kannatti!
W212 220cdi -13
Kiitos

S212 -15 220 Bluetec 9G, 944S -88
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Läppäri putosi ...
Varmaan on jäänyt viesteihin vastaamatta ja sähköpostia lukematta. Olen pahoillani.
Tänään, Sunnuntaina näyttäisi kaikki taas toimivan.
Toistasataa gigaaa varmaan tietoa piti siirtää, ... olipahan työmaa.
Läppäri putosi ...
Varmaan on jäänyt viesteihin vastaamatta ja sähköpostia lukematta. Olen pahoillani.
Tänään, Sunnuntaina näyttäisi kaikki taas toimivan.
Toistasataa gigaaa varmaan tietoa piti siirtää, ... olipahan työmaa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Toi on aina paha homma, ja aina häviää jotain työtä.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Toivotavasta kaikki jäi talteen,tuikku kirjoitti:.
Läppäri putosi ...
Varmaan on jäänyt viesteihin vastaamatta ja sähköpostia lukematta. Olen pahoillani.
Tänään, Sunnuntaina näyttäisi kaikki taas toimivan.
Toistasataa gigaaa varmaan tietoa piti siirtää, ... olipahan työmaa.
hyvä tapa millä varmistuu on pitää 2 erilistä fyysistä varmuus kopiota
Mökkillä
'
'
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Onhan minulla kaikki tallessa, mutta ei nyt kovin tuoretta kopiota.
Varmuuskopioiminen on monella tapaa haastava toimenpide, kun pelkästään autojen ohjelmia useampi kymmentä gigaa.
Siinä menee useampi tunti.
Kaiken siirtämisessä toiseen koneeseen meni kaksi päivää.
Onhan minulla kaikki tallessa, mutta ei nyt kovin tuoretta kopiota.
Varmuuskopioiminen on monella tapaa haastava toimenpide, kun pelkästään autojen ohjelmia useampi kymmentä gigaa.
Siinä menee useampi tunti.
Kaiken siirtämisessä toiseen koneeseen meni kaksi päivää.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Koitin aikani selailla mut pakko kai se on kysyä, en löytänyt suoraa vastausta.
Paljonko on mahdollista ottaa vm.05 320cdi R6, vakio ahtimella ja polttoainepuolen osilla, noin niinkun realistisesti. Cooleri vaihdettu suurempaan ja kulahtaneet imusarjan läpät tarkoitus poistaa ja sarja tietenkin putsata. Saksantuonti ni tuossa on dpf, onko eroa tehoissa jos sen poistaisi samalla?
Paljonko on mahdollista ottaa vm.05 320cdi R6, vakio ahtimella ja polttoainepuolen osilla, noin niinkun realistisesti. Cooleri vaihdettu suurempaan ja kulahtaneet imusarjan läpät tarkoitus poistaa ja sarja tietenkin putsata. Saksantuonti ni tuossa on dpf, onko eroa tehoissa jos sen poistaisi samalla?

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
noin 270/650
noin 270/650
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Millaisia tuloksia on saatu om654 koneesta? Itsellä tuntuu että 9G vähän arpoo ja aika herkästi vaihtaa pienemmälle maantie ja motari nopeuksissa, varmasti korjaantuisi ohjelmoimalla kuten edellisessä 7G laatikossakin
Nykyinen:
-W213 E220d - 17
Edelliset:
-W205 C220d -16
-W205 C220d 4matic -17
-W213 E220d - 17
Edelliset:
-W205 C220d -16
-W205 C220d 4matic -17
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
En ole vielä mitannut.
Mutta enemmän lähtee, kun vanhemmista.
Kunhan tiet sulaa ja ohjelman pystyy päivittämään OBD-portista, niin sitten mitataan, hyvät vedot kuitenkin tulee.
En ole vielä mitannut.
Mutta enemmän lähtee, kun vanhemmista.
Kunhan tiet sulaa ja ohjelman pystyy päivittämään OBD-portista, niin sitten mitataan, hyvät vedot kuitenkin tulee.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Kuulostaa liiankin houkuttelevalta, vähän keväämmällä päivitettävä menopuolta tästä nykyisestä.
Suurella mielenkiinnolla odottaen mitä dyno kertoo uutukaiselle, huikeita lukuja pikkudiisseliksi lähti edeltävästäkin sukupolvesta
Suurella mielenkiinnolla odottaen mitä dyno kertoo uutukaiselle, huikeita lukuja pikkudiisseliksi lähti edeltävästäkin sukupolvesta
Nykyinen:
-W213 E220d - 17
Edelliset:
-W205 C220d -16
-W205 C220d 4matic -17
-W213 E220d - 17
Edelliset:
-W205 C220d -16
-W205 C220d 4matic -17
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Aika paljon löytyy juttua automaattilaatikolla olevista vehkeistä, mutta mitä tuollaisesta s203 om646 (122hv) 6v manuaalista kannattaisi ottaa, että ohituksissa olisi vähän paremmin voimaa? Ajettu jo lähemmäs 300k niin kestävyys nimenomaan mietityttää.
Tekeekö joku Oulun seudulla?
Tekeekö joku Oulun seudulla?
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Kytkimen kesto määrää max väännön ja tehon.
Yleensä kestävät hyvin, noin 400nm/180hv.
JS-enginiering
Kytkimen kesto määrää max väännön ja tehon.
Yleensä kestävät hyvin, noin 400nm/180hv.
JS-enginiering
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
kertokaapa mitä tarvii 313 -04 sprintterin ohjelmointiin? Ohjelmaksi winols, onko muita? joku piuha/mokkula? että pääsee harrastelun alkuun..
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Ei ole hyvä auto harjoitella, saat vaan start-errorin aikaiseksi.
Ei ole hyvä auto harjoitella, saat vaan start-errorin aikaiseksi.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
pihaksi mpps, lukiessa/kirjoitelessa lisävirtaaTonkka kirjoitti:kertokaapa mitä tarvii 313 -04 sprintterin ohjelmointiin? Ohjelmaksi winols, onko muita? joku piuha/mokkula? että pääsee harrastelun alkuun..
Mökkillä
'
'
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Tai kess, mutta kannattaa ottaa klooni ecusta kun alkaa uutta hommaa harjoittelemaan. Ostat käytetyn samanlaisen ecun ja kloonaat siihen vanhan. Ei jää auto seisomaan kun jotain menee pieleen.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Kess löytyykin jo valmiiksi. Toinen ecu täytyy koittaa löytää vielä. Mistä tuo winolssi järkevin hankkia?
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Jonkun bdm laitteen tarviit kloonaukseen. Winols menee netin tutkimiseksi tai ostamiseksi. Etsivä löytää, enempää en aiheesta sano.
Viimeksi muokannut MJPfin, La 14.03.2020 08:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
... Taitaa olla vielä edc-15 moottorin ohjaimella.
Vaikkapa I/O terminal on silloin oikea työkalu kloonaukseen.
Toivoisin, ettei niitä Kiinalaisen kansallissosialismin runtelemia, kloonattuja työkaluja enää mainostettaisi tässä, vaan että joku aukaisisi aiheesta oman ketjunsa, johon sitten voi halukkaat linkkejä postailla.
... Taitaa olla vielä edc-15 moottorin ohjaimella.
Vaikkapa I/O terminal on silloin oikea työkalu kloonaukseen.
Toivoisin, ettei niitä Kiinalaisen kansallissosialismin runtelemia, kloonattuja työkaluja enää mainostettaisi tässä, vaan että joku aukaisisi aiheesta oman ketjunsa, johon sitten voi halukkaat linkkejä postailla.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Oletin että edc16 iän puolesta, kun en noihin pakuihin ole sotkeentunut kun en sellaista ole omistanut. Kiitos oikaisusta.
Pahoittelut tuosta klooni työkalun mainitsemisesta, poistin sen ketjustasi.
Pahoittelut tuosta klooni työkalun mainitsemisesta, poistin sen ketjustasi.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Mikä on nykyään tilanne OM628 moottorin kanssa. Paljonko näistä saa irtoamaan vetoja tuikun ohjelmalla ?
W220 -01 400cdi OM628.
W220 -01 400cdi OM628.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Tämän moottorin tilanne ei ole vuosien saatossa oikeastaan muuttunut.
Eli suuruusluokka on noin 350/800.
Syöttöjä tulee hiukan päälle 90milliä/isku, ahtopainetta en tähän palaan muista, mutta onnettoman pieniin ahtimiin tässä suksi tökkää.
Tämän moottorin tilanne ei ole vuosien saatossa oikeastaan muuttunut.
Eli suuruusluokka on noin 350/800.
Syöttöjä tulee hiukan päälle 90milliä/isku, ahtopainetta en tähän palaan muista, mutta onnettoman pieniin ahtimiin tässä suksi tökkää.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Joko näihin päivitettyihin malleihin löytyy valmis ohjelma?tuikku kirjoitti:Noin 270/600Nomack69 kirjoitti:Mitä tuommoisesta w447 119cdi:sta saa irti?tuli semmoinen -15vm itelle työkäyttöön ja heti on ohjelmointi listalla... ^^
Mikäli auto on päivitetty veholla uusimmalla softalla, muuttuu softan teko kimurantimmaksi.
Vielä kymmenen viikon jälkeenkn saattaa joku herja vääntömomentista tulla, kehitystyö tässä on tapauksessa on ymmärrettävistä syistä hiukan hidasta.
Päivittämättömissä ei ongelmaa.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Minkälaisia tuloksia on saatu vm-14 S212, E250 cdi ja takaveto?
Kannattaako EGR poistaa ohjelmalla vai jättää koskematta?
Kannattaako EGR poistaa ohjelmalla vai jättää koskematta?
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Juu, kyllä löytyy.Pekyl kirjoitti:Joko näihin päivitettyihin malleihin löytyy valmis ohjelma?tuikku kirjoitti:Noin 270/600Nomack69 kirjoitti:Mitä tuommoisesta w447 119cdi:sta saa irti?tuli semmoinen -15vm itelle työkäyttöön ja heti on ohjelmointi listalla... ^^
Mikäli auto on päivitetty veholla uusimmalla softalla, muuttuu softan teko kimurantimmaksi.
Vielä kymmenen viikon jälkeenkn saattaa joku herja vääntömomentista tulla, kehitystyö tässä on tapauksessa on ymmärrettävistä syistä hiukan hidasta.
Päivittämättömissä ei ongelmaa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Jotain 285/600 taitaa olla ihan max tulos, mitä olen noista saanut.maugester kirjoitti:Minkälaisia tuloksia on saatu vm-14 S212, E250 cdi ja takaveto?
Kannattaako EGR poistaa ohjelmalla vai jättää koskematta?
Vähän kun tuosta ottaa poikkeen, niin on kohti realistinen tulos.
Egr,n kanssa voin tehdä aivan kuten halutaan. Itse jos saisin päättää, niin ehken pikkuisen enemmän deaktivoimisen kannalla olisin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Tere,
Mietinnässä C220 cdi:n ohjelmointi. Vm. 2015 ja kilometrit 150k. Konetyyppinä tuossa kaiketi on tuo OM 651.
Löytyykö täältä joku, kenellä olisi ohjelmoitu vastaava malli, niin tietäisi hieman ohjelmoinnin tuomista teho-/vääntölukemista.
Vai onko tuon OM651 ohjelmointi omaan polveen ampumista kestävyyden puolesta...
-PJ
Mietinnässä C220 cdi:n ohjelmointi. Vm. 2015 ja kilometrit 150k. Konetyyppinä tuossa kaiketi on tuo OM 651.
Löytyykö täältä joku, kenellä olisi ohjelmoitu vastaava malli, niin tietäisi hieman ohjelmoinnin tuomista teho-/vääntölukemista.
Vai onko tuon OM651 ohjelmointi omaan polveen ampumista kestävyyden puolesta...
-PJ
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Itsellä samanlainen kampe. Ohjelmoinnin jälkeen ajettu noin 40tkm ilman ongelmia. Tehon ja väännön lisäys on huomattava. Lukemat lienee jotain 500-550nm ja hevoset 210hv luokkaa. Ero vakioon isohko. Nyt jopa tuntuu välillä ihan urheilluliselta. Softana Erikoismoottori Airaksisen tekele.Von PJ kirjoitti:Tere,
Mietinnässä C220 cdi:n ohjelmointi. Vm. 2015 ja kilometrit 150k. Konetyyppinä tuossa kaiketi on tuo OM 651.
Löytyykö täältä joku, kenellä olisi ohjelmoitu vastaava malli, niin tietäisi hieman ohjelmoinnin tuomista teho-/vääntölukemista.
Vai onko tuon OM651 ohjelmointi omaan polveen ampumista kestävyyden puolesta...
-PJ
S212 -15 220 Bluetec 9G, 944S -88
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Tässä karanteenissa nyt kun ollut paljon aikaa, niin olen tutkiskellut ja suunnitellut W212 200cdi:n ahtimelle suurempaa ja olen tullut siihen tulokseen, että kaksi ahdinta sopii mukavasti tähän kokoon, ottaen huomioon aikasempien alustojen (w210, w211) viritystuloksia. Yleensähän esim. OM611 koneelle on paritettu suuremmat suuttimet ja Garrett GT2359v. Tulin siihen tulokseen, että vaikka GT2256v olisi "oikean kokoinen", on sitä vaikea saada sopimaan tehtaan pakosarjaan. GT2256v löytyy BMW:n M57D30 moottoreista, mutta en ole oikea henkilö hitsaamaan valurautaa ja toiseksi olen laiska, joten menen sieltä mistä aita on matalin. Eli Nyt meillä on jäänyt jäljelle kaksi ahdinta:
Garrett GT2359V (709841-5001S/A6130960199 OM613 alipaineella ohjattu) ja
Garrett GT2359VK 734899-5001S/A6480960099 OM648 sähköisesti ohjattu).
Tuo GT2359v on jätetty tuohon, koska se taitaa olla parempi 220/250cdi miehille. Miksi? 220/250cdi tuplaturbot ovat alipaineohjattuja, kuten on tuo GT2359v. Luulisin, että turbon alipaineen ohjaussolenoidikarttoja voisi olla helpompi näin muutella toisin kuin laittaa näihin autoihin sähköohjattu turbo. Se vielä, että 220/250cdi jannut todennäköisesti joutuvat ostamaan 200 cdi pakosarjan vai onko pakosarja samanlainen? Onko siinä myös vain yksi lähtö?
Tarkoituksenani on siis vaihtaa IHI:n vv20 turbo yllämainittuun GT2359VK ahtimeen. Vähintään neljä/viisi ongelmaa tulee heti mieleen.
1. OM651 ja OM648 pakosarjojen laipat eivät ole samanlaisia. (luulen, että pultin reiät täsmää, mutta turbiinikotelon ja pakosarjan pinnat/laipat täysin erinlaisia). Tähän täytyy joku adapteri työstää (ennemmin suunnittelen bolt on adapterin CAD:llä, kuin se että alan hitsaamaan sitä valua).
2. Tila. Oma arvio sanoo, että GT2359VK voisi mahtua, mutta eihän se GT2359v:kään mennyt OM611 moottoriin heittämällä. Anyhow, aina täytyy hieman näpertää saadakseen lisätilaa.
3. IHI VV20 ja GarrettGT2359VK sähköohjaimet turbon kyljessä todennäköisesti erilaiset. Tuikku tai Turbotohtori voisi tietää? (avaan mersun EPC:n kohta ja selvitän, mitä pystyn).
4. DPF:n ja turbon välissä on pieni matka 2,5 tuumaista putkea, joka pitäisi rälläköidä pois, että GT2359VK:n ja DPF:n välille saadaan sopivan mittainen putki sopivilla laipoilla turboon liitettynä. Joku voi kysyä, että miksi et halua DPF:ää pois. No vastaus on liittyy omaan ammattiin ja niiden arvojen ylläpitämiseen.
Nyt haluaisin ihmisten omia näkemyksiä siitä, että missä kohtaa mennään pahasti perse edellä puuta päin ja miten parannettaan kyseistä suunnitelmaa?
Oletan, että jollain on jo delphin CRD 3.2 karttoja VNT siipien ohjaukseen niin sähköohjatussa (200cdi) kuin alipaineohjatussa versioissa (220/250cdi).
Garrett GT2359V (709841-5001S/A6130960199 OM613 alipaineella ohjattu) ja
Garrett GT2359VK 734899-5001S/A6480960099 OM648 sähköisesti ohjattu).
Tuo GT2359v on jätetty tuohon, koska se taitaa olla parempi 220/250cdi miehille. Miksi? 220/250cdi tuplaturbot ovat alipaineohjattuja, kuten on tuo GT2359v. Luulisin, että turbon alipaineen ohjaussolenoidikarttoja voisi olla helpompi näin muutella toisin kuin laittaa näihin autoihin sähköohjattu turbo. Se vielä, että 220/250cdi jannut todennäköisesti joutuvat ostamaan 200 cdi pakosarjan vai onko pakosarja samanlainen? Onko siinä myös vain yksi lähtö?
Tarkoituksenani on siis vaihtaa IHI:n vv20 turbo yllämainittuun GT2359VK ahtimeen. Vähintään neljä/viisi ongelmaa tulee heti mieleen.
1. OM651 ja OM648 pakosarjojen laipat eivät ole samanlaisia. (luulen, että pultin reiät täsmää, mutta turbiinikotelon ja pakosarjan pinnat/laipat täysin erinlaisia). Tähän täytyy joku adapteri työstää (ennemmin suunnittelen bolt on adapterin CAD:llä, kuin se että alan hitsaamaan sitä valua).
2. Tila. Oma arvio sanoo, että GT2359VK voisi mahtua, mutta eihän se GT2359v:kään mennyt OM611 moottoriin heittämällä. Anyhow, aina täytyy hieman näpertää saadakseen lisätilaa.
3. IHI VV20 ja GarrettGT2359VK sähköohjaimet turbon kyljessä todennäköisesti erilaiset. Tuikku tai Turbotohtori voisi tietää? (avaan mersun EPC:n kohta ja selvitän, mitä pystyn).
4. DPF:n ja turbon välissä on pieni matka 2,5 tuumaista putkea, joka pitäisi rälläköidä pois, että GT2359VK:n ja DPF:n välille saadaan sopivan mittainen putki sopivilla laipoilla turboon liitettynä. Joku voi kysyä, että miksi et halua DPF:ää pois. No vastaus on liittyy omaan ammattiin ja niiden arvojen ylläpitämiseen.
Nyt haluaisin ihmisten omia näkemyksiä siitä, että missä kohtaa mennään pahasti perse edellä puuta päin ja miten parannettaan kyseistä suunnitelmaa?
Oletan, että jollain on jo delphin CRD 3.2 karttoja VNT siipien ohjaukseen niin sähköohjatussa (200cdi) kuin alipaineohjatussa versioissa (220/250cdi).