Käynti/käynnistys ongelma
Käynti/käynnistys ongelma
Auto w201 vm89 2.0l automaatti ke-jetronic ruiskulla. Tosiaan ongelma alko kun lämpötila laski alle +10. Käynnistymällä huonosti eli sai käynnistellä noin 5 kertaa kunnes suostu pysymään käynnissä ja säi lämmitellä sen 10min että reagoi kaasuun tukehtumatta. Lämpimänä kävi 1250rmp, kylmänä 900rpm.
Auto nyt säädetty lämpimällä koneella sinne 1000rpm hujakoille ja vaihteella 750rpm jonka seurauksena auto ei lähde kylmänä käyntiin. Säädetty ilmanputsarin 6kulma ruuvista.
Imusarjalta tulevat alipaineletkut tukittu kun kick-down ei tällä hetkellä toiminnassa. Jos asialla merkitystä.
Osista liittimistä mitattu jännitteet ja vaikuttivat olevan ok. Ideoita vian löytymiselle? Kiitos ja kumarrus
Auto nyt säädetty lämpimällä koneella sinne 1000rpm hujakoille ja vaihteella 750rpm jonka seurauksena auto ei lähde kylmänä käyntiin. Säädetty ilmanputsarin 6kulma ruuvista.
Imusarjalta tulevat alipaineletkut tukittu kun kick-down ei tällä hetkellä toiminnassa. Jos asialla merkitystä.
Osista liittimistä mitattu jännitteet ja vaikuttivat olevan ok. Ideoita vian löytymiselle? Kiitos ja kumarrus
Re: Käynti/käynnistys ongelma
Ensinnäkin siitä putsarin kolosta säädetään seos..ei tyhjäkäyntiä.
Tyhjäkäynnin säätää automaattisesti ecu ja kun kaikki on kunnossa se on ok...potentiometrillä voi hieman petrata käynnin nopeutta.
tutkipa yj-rele ensin sulakkeet..sitten sen kokonaan uudelleen tinaus.
Sitten alipaine ja kumiosien kunto..voi olla että jostain saa ilmaa.
Kuiteskin toi seos on sekaisin ja sitä ei kannata säätää kunnes olet kaikki paikat tutkinut että ne on kunnossa...sitten vasta seoksen säätöön jos nyt et tiedä paljonko kiersit ruuvia.
Tyhjäkäynnin säätää automaattisesti ecu ja kun kaikki on kunnossa se on ok...potentiometrillä voi hieman petrata käynnin nopeutta.
tutkipa yj-rele ensin sulakkeet..sitten sen kokonaan uudelleen tinaus.
Sitten alipaine ja kumiosien kunto..voi olla että jostain saa ilmaa.
Kuiteskin toi seos on sekaisin ja sitä ei kannata säätää kunnes olet kaikki paikat tutkinut että ne on kunnossa...sitten vasta seoksen säätöön jos nyt et tiedä paljonko kiersit ruuvia.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Käynti/käynnistys ongelma
Sulakkeet ok. Yj-rele vaihdettu kunnossa olevaan ja vanha tinattu, ei vaikutusta. Letkut tutkittu, myös mekaanisen ruiskun kumipohja korjattu.
Sellasen 5h säätelin seos ruuvia kunnes sain käynnin kuulostamaan hyvältä ja tuntu vaikuttavan myös vetoihin. Eli vaikuttaneen myös tyhjäkäyntiin kun kierrokset putos 250rpm.
Kierrokset jäävät myös leijailemaan jos esim parkissa nostat kierrokset yli 3000rpm, ajossa kaasun nostaessa tekee myös saman kun kierrokset reilu 3000rmp.
Sellasen 5h säätelin seos ruuvia kunnes sain käynnin kuulostamaan hyvältä ja tuntu vaikuttavan myös vetoihin. Eli vaikuttaneen myös tyhjäkäyntiin kun kierrokset putos 250rpm.
Kierrokset jäävät myös leijailemaan jos esim parkissa nostat kierrokset yli 3000rpm, ajossa kaasun nostaessa tekee myös saman kun kierrokset reilu 3000rmp.
Re: Käynti/käynnistys ongelma
Onkos molemmat kaasun palautus jouset ehjät?
kuullostaa ettei ole ja kaasu vaijeri ei saa olla liian tiukalla...lisäilmaluisti likainen takertelee myös tyhjistä.
kuullostaa ettei ole ja kaasu vaijeri ei saa olla liian tiukalla...lisäilmaluisti likainen takertelee myös tyhjistä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Käynti/käynnistys ongelma
Ehjät on. Lisäilmaluisti jos on 3-4 pytyn kohdalla imusarjan välissä on putsattu ja kokeiltu toiminta. Sulkeutuuko luistin täysin? Nyt jää kantamaan noin 1cm
Re: Käynti/käynnistys ongelma
Luisti ei sulkeudu täysin....oiskiko noin 3-4 mm auki kun luisti kiinni.
No sitten tutki toimiiko ryyppy suutin..eli kylmänä kun suutin on irti ja putkessa irrallaan kiinni suihkiiko se bensaa?
No sitten tutki toimiiko ryyppy suutin..eli kylmänä kun suutin on irti ja putkessa irrallaan kiinni suihkiiko se bensaa?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Käynti/käynnistys ongelma
Sijaitseeko ryyppysuutin missä kohdin?
Re: Käynti/käynnistys ongelma
Sininen liitin imusarjan ja venttiilikopan välissä keskellä/keskivälillä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Käynti/käynnistys ongelma
Suutin irti ja tukossahan tuo on. Uutta etsimään. Kirjoittelen lisää kun uuden osan saanut kiinni ja tedennu toimivuuden. Iso kiitos
Re: Käynti/käynnistys ongelma
Voi se olla että käskyä ei tule kannen anturilta ja yj-relekin tässä on tärkeässä roolissa...jännitettä en tiedä millä se toimii että voisi suoralla virralla kokeilla pelaako ettet turhaan osta sitä suutinta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Käynti/käynnistys ongelma
Minä testasin omaani suoraan akusta syöttämällä, pistokkeen testasin polttimolla. Omassa vika oli polttoainepumpun releessä.
Re: Käynti/käynnistys ongelma
Joo irrallaan kokeiltu, suutin lämpenee ja naksahtaa kun akusta otettu virta. Suuttimessa bensalinja kiinni ja akusta suoraan virta suuttimelle niin eikö sen silloin pitäisi antaa naftaa läpi? Eculta tulevalle liittimelle tulee virta... Polttoainetta kyllä tulee mutta stoppaa suuttimeen. Suutin laitettu likoomaan erinäisiin litkuihin yön yli
Re: Käynti/käynnistys ongelma
Ja bensaahan se antaa vasta startatessa?
Re: Käynti/käynnistys ongelma
Vasta startatessa muutaman sekunnin ruikkii bensaa.