S124 tasonsäätö iskunvaimentimet
S124 tasonsäätö iskunvaimentimet
Alkaa mennä järki noiden tason säätö iskareiden kanssa.
Onko muuta vaihtoehtoa kuin tavalliset iskarit tilalle ja poistaa tasonsäätö käytöstä?
Olen kuullut että jotkut ovat laittaneet tilalle hiacen iskareita, mutta mistähän vuosimallista sopisi jne?
Onko muuta vaihtoehtoa kuin tavalliset iskarit tilalle ja poistaa tasonsäätö käytöstä?
Olen kuullut että jotkut ovat laittaneet tilalle hiacen iskareita, mutta mistähän vuosimallista sopisi jne?
Re: S124 tasonsäätö iskunvaimentimet
minkälaista vikaa on 

Re: S124 tasonsäätö iskunvaimentimet
Vasta yksi Ilari vuoti ja nyt vaikuttaisi että säätö venttiili vi****lisi, niin tuntuu että olisi helppoin luopua tasonsäädöstä.
Re: S124 tasonsäätö iskunvaimentimet
Mikähän mättää kun takapää on tosi korkea ja aivan tajuttoman jäykkä? Mitä vähemmän kuormaa sen pahempi eli tasonsäätö ei toimi ja tuntuisi olevan iskarit suuren kuorman asetuksessa? Perä ei laske lähes ollenkaan kun laskee tunkin. Osaako joku sanoa onko tällaiseen joku näppäräkin säätö?
Tavalliset iskarit ja niille sopivat jouset olisi mieluisa muutos.
Tavalliset iskarit ja niille sopivat jouset olisi mieluisa muutos.
Re: S124 tasonsäätö iskunvaimentimet
säätöventtiilistä mennyt tanko poikki..??
Myydään W/S124/202/203/210 osia!!!
W906 319CDI -10
S124 "E"300TE 4-MATIC -89
W123 280E -83
(ex) W124 500E -93
(ex) W210 E300DT -98
(ex) S124 250TD -92
(ex) W124 250D -89
(ex) W210 E300TDT -98
(ex) W124 200D -93
(ex) W211 320CDI -03
(ex) W208 230K -00
(ex) W124CE 300-24 -91
(ex) W201 1,8 -91
W906 319CDI -10
S124 "E"300TE 4-MATIC -89
W123 280E -83
(ex) W124 500E -93
(ex) W210 E300DT -98
(ex) S124 250TD -92
(ex) W124 250D -89
(ex) W210 E300TDT -98
(ex) W124 200D -93
(ex) W211 320CDI -03
(ex) W208 230K -00
(ex) W124CE 300-24 -91
(ex) W201 1,8 -91
Re: S124 tasonsäätö iskunvaimentimet
Perä ei nouse yhtään kaasupallojen hajoamisella, jäykistyy vain. Säätöventtiilin tangon katkeaminen nostaa ja jäykistää perän, kun sattuu varsi liikahtamaan sopivaan kohtaan.
Tasonsäätö ei kyllä mitenkään ihmeellinen kunnossapidettävä ole ja varusteena erittäin hyvä. Vaikkei kuormaa kuljettaisikaan tai kärryä vetäisi.
Pari kuukautta sitten laitettiin pojan 250TD:hen upouudet tasonsäätöiskarit ja nyt viikolla omaan 300TE-24 uudet kaasupallot.
Tasonsäätö ei kyllä mitenkään ihmeellinen kunnossapidettävä ole ja varusteena erittäin hyvä. Vaikkei kuormaa kuljettaisikaan tai kärryä vetäisi.
Pari kuukautta sitten laitettiin pojan 250TD:hen upouudet tasonsäätöiskarit ja nyt viikolla omaan 300TE-24 uudet kaasupallot.
wiimax.fi
Re: S124 tasonsäätö iskunvaimentimet
Tämä tuntuisi johtuneen säätöventtiilin tangon välyksistä ja 1800kg pakun lisämassasta. Ilmeisesti oli vielä tangosta säädetty vähän ylemmäksikin.
Poistin tangon ja käänsin säätöventtiilin varresta käsin alas. Kyyti parani tiettyyn pisteeseen asti mutta perä roikkuu ilmeisestä syystä.
Voiko järjestelmä ottaa itseensä jos säätöventtiilin varsi on liian alhaalla? Pitääkö sen makaa tietyssä pisteessä? Koitin asetella sen niin että perä olisi täysin alhaalla ja varsi mahdollisimman ylhäällä ettei kuitenkaan ala virrata.
Pääasia että systeemi toimii. Uusi tanko nyt ainakin mutta kyllä se myös noitten painojen poistonkin vaan vaatii että kyyti on mukava.
Poistin tangon ja käänsin säätöventtiilin varresta käsin alas. Kyyti parani tiettyyn pisteeseen asti mutta perä roikkuu ilmeisestä syystä.
Voiko järjestelmä ottaa itseensä jos säätöventtiilin varsi on liian alhaalla? Pitääkö sen makaa tietyssä pisteessä? Koitin asetella sen niin että perä olisi täysin alhaalla ja varsi mahdollisimman ylhäällä ettei kuitenkaan ala virrata.
Pääasia että systeemi toimii. Uusi tanko nyt ainakin mutta kyllä se myös noitten painojen poistonkin vaan vaatii että kyyti on mukava.