DBFI kirjoitti:Jos tulee huohottimesta lisäilmaa niin lisää bensaa pitääkin laittaa vastaavasti. Jos bensaa lisättäisiin liikaa niin sehän näkyisi lambdalla.
Jep niin sen pitäsi toimia,
ajatus tuossa itsellä oli että se sotkee mittuksen
(ja kaikki "sivusta" tuleva ilma sen sotkeekin enemän tai vähemmän
ilmamassa mittarin osalta mutta yllensä ei lambdan eli siellä sen pitäisi näkyä,
lisän vielä sekin että ylensää menee laihemalle)
molemista ilma vuota tai toteutumaton lanbdan säätö pakokkasun puhdistus ei totudu/pakokasun joku arvo on väärä
ja yleensä molemista tilanteista tuleekin vika koodia,
ilma vuodosta usein sytyskatkoaja, itse säätymien pielessä tms, ja lamdan puoleta pako kaasun puhdistuksenn liityviä,
Lisä jatkoa ajtuksele
tuolla aiemin ole jotain ecun mahdolisesta päivitämis tarpeesta niin se voisi olla yhteydessä siihen miten säätö reagoi tuolisessa tilantessa, tuleeko vika koodia tilantessa vaiko ei ja näytäkö lambda sen paljon pielessä ollessa mitä
(suoraan lambdan johdosta mitattunan sen mitä siellä putkessa menee kunhan syöttö/maa on ok, heti kun sen näytämää
arvoa katsotaan niin että välissä on ecu/joku sovitin boxsi tulee mahdolisuus ulos päin näytettän jotain muut kuin todelinen tilanen on varsinkin poikeus tilanteissa,
muutaman vian yhdistelmät on enekin saant aikaan erikoisia oireita,
tämöisi eläkeläisen pohdintoja siltä pohjaljat minkä kaltaisiin jutuihin on joskus törmäilty,
yhä odotellaan niitä tietäjiä
ja sitäkin sitten että mikä on se syy
ei pelkästään että vaihda osa numero se ja se
aja päivytys versio se ja se vaan sitä että mikä niissä varsinaisesti on muuttunut
,