Eli tälläinen ongelma ilmeni että kesken ajon alkoi oikean takapyörän suunnalta kuulumaan laahausta, ikäänkuin joku nappaisi kiinni aina kerran pyörän pyörähtäessä. Ei muutakun auto tunkilla ylös, vanteen pultit irti ja katsomaan mutta ei mitään näkyvää vikaa löytynyt. Takaisinlaiton jälkeen sai loppumatkan 15km ajella ilman tätä ääntä, mutta tänään aamulla taas töihin lähtiessä tuo ääni palasi ja nyt pitäisi alkaa selvittämään syvemmin vikaa.
Sen verran ehdin tuossa työpaikan pihalla aamulla tsekkaamaan että käsijarruvivun painaminen pohjaan vaatii normaalia enemmän voimaa eikä palautuminen oikein toimi niinkuin pitäisi.
Eli tälläinen ongelma ilmeni että kesken ajon alkoi oikean takapyörän suunnalta kuulumaan laahausta, ikäänkuin joku nappaisi kiinni aina kerran pyörän pyörähtäessä. Ei muutakun auto tunkilla ylös, vanteen pultit irti ja katsomaan mutta ei mitään näkyvää vikaa löytynyt. Takaisinlaiton jälkeen sai loppumatkan 15km ajella ilman tätä ääntä, mutta tänään aamulla taas töihin lähtiessä tuo ääni palasi ja nyt pitäisi alkaa selvittämään syvemmin vikaa.
Sen verran ehdin tuossa työpaikan pihalla aamulla tsekkaamaan että käsijarruvivun painaminen pohjaan vaatii normaalia enemmän voimaa eikä palautuminen oikein toimi niinkuin pitäisi.
Saman merkkinen kristallipallo minullaki mutta minulle näytti näin että talven suola vienyt viimeisetkin rippeet jarrukilvestä, kenkä vähän nauraa ja nyt pitempi pultti rämpsyttää sitä.
Risto113 kirjoitti:Kristallipallosta just katsoin,
Vaihdoit juuri kesärenkaat ja laitoit liian pitkät pultit.
Pultit ottaa kiinni käsijarruromuihin navan sisässä.
Suosittelen reklamoimaan kristallipallosi, ihan on omat lyhyet pultit kesävanteille
Muille kiitokset, tsekkaillaan mitä löytyy
Hyvä niin. Liian pitkät pultit on yleinen vika joten se oli hyvä vinkki tähän. Puhutaanhan varmasti mallista w203 koska käytät käsijarru termiä. Mallissahan käytetään seisontajarrua polkimella.
Jos jarruissa ei olisi ollut mitää näkyvää vikaa olisi ton poljin ongelman vikana ollut takapenkin istui osan alla luukusta keinu ja yhde käsijarru vaijereille ..ne tahtoo jumia ja poljin ei nouse ylös...varmaan joudutkin herkistelemään samalla nekin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor