Basic kirjoitti:Missähän boxissa nuo ajovalojen releet on?
Onkos näihin autoihin sähkökuvia missään tarjolla jos tuota pitää ruveta tutkimaan? Ei kauheita huvittaisi tietysti maksaa noista.
Alun perin ei releitä ole valoille ollenkaan kai näissäkään, mutta en sitten tiedä, että miten nuo toiminnot on Ruotsissa muutettu ja kuinka niistä on kaavioita. Varmaan joku täällä sitten voisikin tietää. Luulis kai, että maahantuoja on ne tehnyt ja edes suunnilleen samalla tavalla kaikissa.
Wikke kirjoitti:...
Tästä päästäänkin vielä kysymykseen, olikos noissa vanhemmissa (W124 ja vanhemmat) Suomi-Mersuissa päiväajovaloja? Sumuvalot lie toimivat Suomi-autossa myös ajovalot päällä...

Oikeastaan jo dealer vastasikin, siispä ei niissä ole päivävaloja. Sumuvalot toimivat, on päällä pelkät parkit tai sitten lisäksi ajovalot tai pitkät. Suomiautoissa ei toiminut se Saksan juttu, jossa voi kytkeä parkit vain vasemmalle tai oikealle, ainakaan niissä, joiden kanssa itse olen sitä kokeillut.
Mitä muuten tässä yhteydessä tarkoittaa päiväajovalo? Nykyautoissa ne on tietysti ledijuttuja, joissain vanhemmissa halogeenivalollisissa autoissa ne olivat niin, että päivällä ajovalopolttimoissa oli valo, mutta polttimon säästämiseksi pudotetulla jännitteellä. Tarkoittaako se näissä Ruotsin Mersuissa vaan sitä, että parkit ja ajovalot palavat normaalisti, kunhan virrat ovat päällä, mutta silloin ei saa pitkiä laitettua toimimaan, jos ei laita katkaisijasta ajovaloja päälle? Miten mittarivalot sitten, palavatko ne, jos on päiväajovalot päällä vaan?