M112 C240 -98 jakoketjun kiristäjä?
M112 C240 -98 jakoketjun kiristäjä?
Missähän tuo kiristäjäpultti tässä motissa?
Re: M112 C240 -98 jakoketjun kiristäjä?
Samassa kohdin kuin muissakin mersun koneissa eli edestä katsottuna noin klo 7-8...laturin yläpuolella....tai laturin takana noin 27mm kannalla pultin pää.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: M112 C240 -98 jakoketjun kiristäjä?
Ookoo.. mahtaskoha kuulua ketjulta kun kone lämpiää niin alakaa tasanen ja hiljanen läklätys koneen keulilta.. kylmänä ei mitään ääniä. Kiristin loppu? Vesipumppu? 209tkm ajettu.
Re: M112 C240 -98 jakoketjun kiristäjä?
Kun kone on lämmin niin otappa apulaitehihna pois ja kone käyntiin. Jos ääntä ei enää kuulu on vika hihnan pyörittämissä rullissa ja laitteissa.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: M112 C240 -98 jakoketjun kiristäjä?
Yhdessä v koneessa kun laski kuumana tyhjäkäynnille alkoi läklätys tai sellainen nostajan naputus joka hävisi kun hieman kierroksia nosti...tässä tapauksessa oli 4tkm ajettu nostaja veholla laitettu viallinen ja ääni poistui uudella osalla.
Toi moniura hihna juttu kannattaa koneilla ensin...nimittäin toi kone on aika pommin varma.
Toi moniura hihna juttu kannattaa koneilla ensin...nimittäin toi kone on aika pommin varma.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: M112 C240 -98 jakoketjun kiristäjä?
Jesjou.. tähän jo vaiheltu ohojainrulla, hihnan kiristäjä plus vaimennin ja ite hihna eikä käsipelillä tunnu merkittävää välystä missään laitteessa. Öljytki tapissaan.
Re: M112 C240 -98 jakoketjun kiristäjä?
Ketju venunut. Ei ole mitenkään ennenkuulumatonta että tuo tuplaketju venuu. Olen kolmeen vee'kasiin vaihtanut uuden ketjun vanhalla läpi vetämällä. Oma entinen 185tkm ajettu CLK venuma 5mm, rapisi ärsyttävästi tyhjäkäynnillä lämmetessään. Kaverin clk430 230tkm ajettuna 10-11mm venuma. Piti kamalaa ropinaa. Uudella ketjulla hiljeni heti. Nykyiseen SLK:hon vaihdoin ihan vaan muuten vaan, kun kopat tiivistin ja uusi ketju ollut hyllyssä useamman vuoden. 162tkm ajettu ja ketju ei ollut venynyt yhtään. Ei tosin mitään ääntäkään pitänyt.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: M112 C240 -98 jakoketjun kiristäjä?
Mulla alkoi omassa ex Väykässä pitään ääntä 350 tkm kohdalla.
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Re: M112 C240 -98 jakoketjun kiristäjä?
Joo kyllä määki sinne suuntaan osottelen.. se kuulostaa siltä että joku pyörähtää täyden kierroksen ja aina samassa kohtaa rallattaa sen pykälän verran. Oisin ensin kokkeillu kuite kiristäjän vaihtoa.
Re: M112 C240 -98 jakoketjun kiristäjä?
Nyt ku tuota tarkemmin kuuntelee nii tasanen rapsuttelu ennemminki entä ketjun rallatus... kuuluu puhallin kii hyttiin asti
Re: M112 C240 -98 jakoketjun kiristäjä?
Otahan nyt kumminkin se apulaitehihna pois ja kuuntele lämpimällä koneella vieläkö ääni kuuluu. Jos ei niin silloin vika on niissä hihnan pyörittämissä vehkeissä ja jos taas vieläkin kuuluu niin sitten se voisi olla jopa jakoketju.
Tuossa omassa 320 V6 koneessa jolla ajettu himppua vaille 400 000 km ja pojan 280 V6 jolla ajettu yli 400 000 km ei vielä jakopää äännä.
Tuo hihnan irtikäyttö on niitä halvimpia vianrajoitustemppuja.
Tuossa omassa 320 V6 koneessa jolla ajettu himppua vaille 400 000 km ja pojan 280 V6 jolla ajettu yli 400 000 km ei vielä jakopää äännä.
Tuo hihnan irtikäyttö on niitä halvimpia vianrajoitustemppuja.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: M112 C240 -98 jakoketjun kiristäjä?
Hihna ja siinä pyörivät toimilaitteet pyörivät niin paljon nopeemmin että ihmiskorva ja mieli ei erota täydenkierroksen eroa. Eli suomeksi sanottuna jos ohjainrullan tai jonkun laturin laakerilla olisi vika, niin se ei kuuluisi tyhjäkäynnillä säännöllisenä rouskutuksena vaan yhtäjaksoisena rahinana tai ulinana. Hihnan urissa jos olisi joku roska tms niin sillon voisi teoriassa kuulua niin harva ääni jota aloittaja kuvailee. En tietenkään sano etteikö voisi kokailla hihnan pois ottamisella, josko ääni muuttuisi tai häviäisi.
Olisi hyvä jos aloittaja saisi videon aikaiseksi äänestä. Venttiilikoneisto pyörii paljon nopeampaa kuin alakerta niin siitäkin voisi päätellä jotain.
Onko ääni siis nyt tasaisen tappava eikä vaihtele satunaisesti yhtään? Vain kierroksia nostamalla?
Olisi hyvä jos aloittaja saisi videon aikaiseksi äänestä. Venttiilikoneisto pyörii paljon nopeampaa kuin alakerta niin siitäkin voisi päätellä jotain.
Onko ääni siis nyt tasaisen tappava eikä vaihtele satunaisesti yhtään? Vain kierroksia nostamalla?
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: M112 C240 -98 jakoketjun kiristäjä?
Apulaitteet voi jo unohtaa.. Veikkaampa että vasemman lohkon venttiilikoneisto siellä vähän metakkaa pitää tyhjäkäynnillä mutta jännä että vaan lämpimänä ja häviää kaasun kans muitten äänien seuraan.. täytyy MouTine tosiaan laittaa se ääninäyte vielä nii sapaahan muutki halukkaat kuunnella
Re: M112 C240 -98 jakoketjun kiristäjä?
Eikai nostimet äännä kun saavat ölijyt itteensä?
Re: M112 C240 -98 jakoketjun kiristäjä?
On myytävänä tarvike liikkeissä nostinten puhdistus ainetta öljyn sekaan mutta jos mekaanista kulumista sitä ei korjaa mikään.
Onkos öljyt vaihdettu milloin...mietin vain jos suodin on tukkeutunut niin paine laskee ja likainen öljy ohittaa suotimen.
Onkos öljyt vaihdettu milloin...mietin vain jos suodin on tukkeutunut niin paine laskee ja likainen öljy ohittaa suotimen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: M112 C240 -98 jakoketjun kiristäjä?
Voiteluki pitäs olla kunnossa kun 8tkm välein vaihtanu samat shellin helixit ja lissäilly tiete tarvittaessa. Nyt onki aika taas vaihtaa ja aattelin forten toimittaa virkansa ensi nii kattelis mitä se saa aikaan.