560 SEC 1988
560 SEC 1988
Tuli hommattua SEC ja siitä olisi tietäjiltä monenlaista kysymistä.
Runkonumero on wbd1260451a403222.
Auto on kyllä hienossa kunnossa, mutta muutama homma askarruttaa.
Auton värikoodi on 929, mutta mikä on noiden alamuovien numero? En löytänyt ainakaan järkevässä ajassa tuota koodia VIN numerolla.
Mistä olette tilanneet madallusjousia tällaiseen autoon? MEC Desingiltä löytyi ainakin jotkut. Vieläkö mahtuu 17x8,5 ja 9,5" vanteet pyörimään alla ottamatta mihinkään kiinni?
Tyhjäkäynti on koko ajan noin 1000 rpm. Missä voisi olla vikaa/ kuka noita ruiskuja osaa säätää?
Näillä nyt alkuun, kiitos jo etukäteen!
Runkonumero on wbd1260451a403222.
Auto on kyllä hienossa kunnossa, mutta muutama homma askarruttaa.
Auton värikoodi on 929, mutta mikä on noiden alamuovien numero? En löytänyt ainakaan järkevässä ajassa tuota koodia VIN numerolla.
Mistä olette tilanneet madallusjousia tällaiseen autoon? MEC Desingiltä löytyi ainakin jotkut. Vieläkö mahtuu 17x8,5 ja 9,5" vanteet pyörimään alla ottamatta mihinkään kiinni?
Tyhjäkäynti on koko ajan noin 1000 rpm. Missä voisi olla vikaa/ kuka noita ruiskuja osaa säätää?
Näillä nyt alkuun, kiitos jo etukäteen!
560 SEC 1988
EX- 500 SL 1992
EX- E 320 C 1994
EX- 190 E 1991
EX- 500 SL 1992
EX- E 320 C 1994
EX- 190 E 1991
Re: 560 SEC 1988
Muovien väri on 5301 andorblau .
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: 560 SEC 1988
Pääsin tosin loppusuoralle, jossa oli muutama värivaihtoehto ja tuo 5301 oli siinä yhtenä.
Hyvä, että tähän tuli selvyys.
Kiitoksia.
Hyvä, että tähän tuli selvyys.
Kiitoksia.
560 SEC 1988
EX- 500 SL 1992
EX- E 320 C 1994
EX- 190 E 1991
EX- 500 SL 1992
EX- E 320 C 1994
EX- 190 E 1991
Re: 560 SEC 1988
Helmat voisi olla 5301 andorblau, (MUOKS, Timppa jo kerkesikin vahvistaa..)
Mulla on varastoituna yhdet Weitecin jouset, madallusta en nyt muista, voin selvittää, jos kiinnostaa...
Ebaysta saa uusia, H&R valmistaa ainakin, ne on hyviä. huonoja ei kannata ostaa.
Tyhjäkäynti moottori, alipainevuoto, sytytysosat, lamda, EHA-venttiili, suuttimet, määräjakajapumppu..
Noihin käyntivikoihin on aika monta syytä, Mersun foorumit maailmalla toimii vianhaussa.
Täältäkin löytyy jotain apuja.
Vaatii vähän sitkeyttä ja otsalla pyyhkii lompakkoa, vai oliko toistepäin, no kuitenkin pikkasen vaatii pelimerkkejä että saat käyntiviat poies.
Pointsit väristä, onko mikä väri sisustassa?En runkonumerolla vielä etsinyt..
Taitaa olla kuitenkin uutena jo KATilla, laita nyt ihmeessä kuva meille ihmettelyyn.
Mulla on varastoituna yhdet Weitecin jouset, madallusta en nyt muista, voin selvittää, jos kiinnostaa...
Ebaysta saa uusia, H&R valmistaa ainakin, ne on hyviä. huonoja ei kannata ostaa.
Tyhjäkäynti moottori, alipainevuoto, sytytysosat, lamda, EHA-venttiili, suuttimet, määräjakajapumppu..
Noihin käyntivikoihin on aika monta syytä, Mersun foorumit maailmalla toimii vianhaussa.
Täältäkin löytyy jotain apuja.
Vaatii vähän sitkeyttä ja otsalla pyyhkii lompakkoa, vai oliko toistepäin, no kuitenkin pikkasen vaatii pelimerkkejä että saat käyntiviat poies.
Pointsit väristä, onko mikä väri sisustassa?En runkonumerolla vielä etsinyt..
Taitaa olla kuitenkin uutena jo KATilla, laita nyt ihmeessä kuva meille ihmettelyyn.
W903
V126
W203
V126
W203
Re: 560 SEC 1988
Tässä tämänhetkistä kuvaa.
Sisusta on mielestäni koodilla "Beige". Tuossa ekassa kuvassa testailen 19x9,5" vannetta ja hyvin mahtui.
Tuo peränkorkeushan on automaattinen. Sitäkin tässä ihmettelen. Ei toimi nyt aivan kunnolla. Yhden nettisivun mukaan suurin vian mahdollisuus on niissä painepalloissa. Ollaanko samaa mieltä? Ne ei maksaisi hirveästi vaihtaa.
Kun saan tuon peränkorkeuden toimimaan kunnolla, niin voiko silloin vaan laittaa madallusjouset paikalleen, vai pitääkö tuota automatiikkaa säätää mukautumaan noihin jousien mittaan?
Kiinnostaa ne tykon jouset, voitko selvittää sen madalluksen määrän?
Sisusta on mielestäni koodilla "Beige". Tuossa ekassa kuvassa testailen 19x9,5" vannetta ja hyvin mahtui.
Tuo peränkorkeushan on automaattinen. Sitäkin tässä ihmettelen. Ei toimi nyt aivan kunnolla. Yhden nettisivun mukaan suurin vian mahdollisuus on niissä painepalloissa. Ollaanko samaa mieltä? Ne ei maksaisi hirveästi vaihtaa.
Kun saan tuon peränkorkeuden toimimaan kunnolla, niin voiko silloin vaan laittaa madallusjouset paikalleen, vai pitääkö tuota automatiikkaa säätää mukautumaan noihin jousien mittaan?
Kiinnostaa ne tykon jouset, voitko selvittää sen madalluksen määrän?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
560 SEC 1988
EX- 500 SL 1992
EX- E 320 C 1994
EX- 190 E 1991
EX- 500 SL 1992
EX- E 320 C 1994
EX- 190 E 1991
Re: 560 SEC 1988
Paineakut kannattaa vaihtaa. Paineen katoaminen aiheuttaa jouston loppumisen jolloin iskarit pelkästään ottaa tärskyt vastaan. Pahimmillaan sisäinen vuoto täyttää pallon hydraulinesteellä jolloin se ei jousta enää ollenkaan. Kummassakin tapauksessa iskarit joutuu koville ja ne hajoaa seuraavaksi.
Korkeudensäätöventtiilissä voi olla sisäisiä vikoja (kaiketi vuotoja) tai se voi olla väärin säädetty. http://www.mercedessource.com" onclick="window.open(this.href);return false; ja samanniminen YouTube-kanava kertoo kaiken tarpeellisen tasonsäätösysteemistä.
Yllättävän siistin näköinen SEC Mutta, anteeksi vaan, noilla 19" vanteilla tärvelet sekä ajettavuuden että ulkonäön. Mutta se on vain oma mielipiteeni.
Korkeudensäätöventtiilissä voi olla sisäisiä vikoja (kaiketi vuotoja) tai se voi olla väärin säädetty. http://www.mercedessource.com" onclick="window.open(this.href);return false; ja samanniminen YouTube-kanava kertoo kaiken tarpeellisen tasonsäätösysteemistä.
Yllättävän siistin näköinen SEC Mutta, anteeksi vaan, noilla 19" vanteilla tärvelet sekä ajettavuuden että ulkonäön. Mutta se on vain oma mielipiteeni.
Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
740i '94
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Re: 560 SEC 1988
Onpas siisti SEC!
Minusta kannattaa pitää alkuperäisessä asussaan, kun on vielä noin hienossa kunnossa! (Mutta olenkin pussihousu )
Noista kylkimuoveista, väri voi olla myös 5944 Fregattblau. Ainakin W126 wikin mukaan 10/88 olisi vaihtunut koodiin 5301 Andorblau. Omani on vm. 1991 ja verrattuna siihen kylkimuovisi näyttävät selvästi "harmaamman" sinisemmiltä, vertailuksi:
Minusta kannattaa pitää alkuperäisessä asussaan, kun on vielä noin hienossa kunnossa! (Mutta olenkin pussihousu )
Noista kylkimuoveista, väri voi olla myös 5944 Fregattblau. Ainakin W126 wikin mukaan 10/88 olisi vaihtunut koodiin 5301 Andorblau. Omani on vm. 1991 ja verrattuna siihen kylkimuovisi näyttävät selvästi "harmaamman" sinisemmiltä, vertailuksi:
Re: 560 SEC 1988
Hyvä väriyhdistelmä
Jotku oldschool tarvikkeet saattaisi sopia, itselläni on 17" Lorinserit. Tässä samanlaiset kuin minun mutta 16" koossa.
https://www.ebay.de/itm/Lorinser-RS80-8 ... %7Ciid%3A1" onclick="window.open(this.href);return false;
Tässä olisi tyylikkäät myös, ja kivalla ET:llä:
https://www.motorform-shop.de/Carparts/ ... d244a41cbf" onclick="window.open(this.href);return false;
Olen jopa ajatellut vaihtaa omani 16" kooksi koska nuo matalat 17" on aika paskat ajaa vaikka renkaina on kunnolliset Michelinit, vetelee urissa.
Omani on madallettu myös, minulla on muistaakseni Brabus jouset ja edessä on jotkut tuning-iskarit. Olettaisin että takaa on säädetty vain perää alemmaksi korkeudensäätöventtiilin tangosta, mutta saattaa ne jousetkin olla lyhyemmät. Saksan rekisteriote ei ottanut kantaa onko tuningjouset etu- vai molemmat mutta edessä ainakin taisi olla keltaiset minulla.
Jotku oldschool tarvikkeet saattaisi sopia, itselläni on 17" Lorinserit. Tässä samanlaiset kuin minun mutta 16" koossa.
https://www.ebay.de/itm/Lorinser-RS80-8 ... %7Ciid%3A1" onclick="window.open(this.href);return false;
Tässä olisi tyylikkäät myös, ja kivalla ET:llä:
https://www.motorform-shop.de/Carparts/ ... d244a41cbf" onclick="window.open(this.href);return false;
Olen jopa ajatellut vaihtaa omani 16" kooksi koska nuo matalat 17" on aika paskat ajaa vaikka renkaina on kunnolliset Michelinit, vetelee urissa.
Omani on madallettu myös, minulla on muistaakseni Brabus jouset ja edessä on jotkut tuning-iskarit. Olettaisin että takaa on säädetty vain perää alemmaksi korkeudensäätöventtiilin tangosta, mutta saattaa ne jousetkin olla lyhyemmät. Saksan rekisteriote ei ottanut kantaa onko tuningjouset etu- vai molemmat mutta edessä ainakin taisi olla keltaiset minulla.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 560 SEC 1988
hieno on!
Juu oikeassa ovat, älä pilaa millään tinoilla, vaan kunnon oldschoolia.
BBS, Borbet,Brock, Lortot ja Aero 1:set.
Tuliko ruotsista vai mistä hait?
Toi helmojen väri ei kyllä kuvissa ole Andor blau. Eivät kyllä Alto grautkaan...että olisiko Wikke oikeassa?
Värilliike, automaaleja myyvä sellainen kertoo kyllä jos käyt näyttää.
Selvitän sen numeron niistä jousista.
Juu oikeassa ovat, älä pilaa millään tinoilla, vaan kunnon oldschoolia.
BBS, Borbet,Brock, Lortot ja Aero 1:set.
Tuliko ruotsista vai mistä hait?
Toi helmojen väri ei kyllä kuvissa ole Andor blau. Eivät kyllä Alto grautkaan...että olisiko Wikke oikeassa?
Värilliike, automaaleja myyvä sellainen kertoo kyllä jos käyt näyttää.
Selvitän sen numeron niistä jousista.
W903
V126
W203
V126
W203
Re: 560 SEC 1988
Tuo secci on kyllä nätti Yksi lemppari (ja haave) mersuista "of all times" itsellenikin... (juuri muistui Eurojackpot:)
Näihin kasareihin voi tosiaan soveltaa hyvällä maulla "aikalaisvanteita" joita tuossa yllä olikin jo paljon ehdolla, en missään nimessä itse kävisi ruuvaan tähän amistyyliin 18"-20" vietnamilaisia valsseja naapurin vianorin hyllystä Makuasioita, toki.
Näihin kasareihin voi tosiaan soveltaa hyvällä maulla "aikalaisvanteita" joita tuossa yllä olikin jo paljon ehdolla, en missään nimessä itse kävisi ruuvaan tähän amistyyliin 18"-20" vietnamilaisia valsseja naapurin vianorin hyllystä Makuasioita, toki.
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: 560 SEC 1988
Pitää vaihtaa nuo painepallot ensimmäisenä.
Tarkoituksena olisi laittaa 17" aero 3 alle, mutta ovat kyllä vaikea löytää ja on järkyttävän hintaiset.
Auton hain vähän aikaa sitten Ruotsista. Laittelen autoa kuntoon ja ennen kesää olisi tarkoituksena laittaa auto museokilpiin.
Tarkoituksena olisi laittaa 17" aero 3 alle, mutta ovat kyllä vaikea löytää ja on järkyttävän hintaiset.
Auton hain vähän aikaa sitten Ruotsista. Laittelen autoa kuntoon ja ennen kesää olisi tarkoituksena laittaa auto museokilpiin.
560 SEC 1988
EX- 500 SL 1992
EX- E 320 C 1994
EX- 190 E 1991
EX- 500 SL 1992
EX- E 320 C 1994
EX- 190 E 1991
Re: 560 SEC 1988
Komppaan pussihousuja, ja unohda se madallus. Ei ole säälittävämmän näköistä kuin tonttiin poljettu arvoauto! Ostin muutama vuosi sitten 126:n, johon edellinen omistaja oli juuri asentanut aika tyyriit madallusjouset. Palautin tietysti auton alkuperäisen arvokkaan ryhdin, ja pistin lähes käyttämättömät madallusjouset myyntiin. Eivät kelvanneet kenellekään... 126 on jo kasvanut karvanoppaiästä ohi, onneksi. Nyt en edes muista, heitinkö ne sitten roskiin, vai vieläkö ne on varastossa.
Parasta mitä tuon auton ulkonäölle voit tehdä, jos haluat parempaa näköä, on vaihtaa muoviosien Fregattblau-väri Andorblau-sävyyn. Sehän on tuunaus, jonka tehdaskin teki. Tulee oikeasti paljon paremman näköinen.
Ja nuo kaivonkannet ON hyvännäköiset tuossa! Mutta kukin tyylillään (tai tyylittömyydellään)
Parasta mitä tuon auton ulkonäölle voit tehdä, jos haluat parempaa näköä, on vaihtaa muoviosien Fregattblau-väri Andorblau-sävyyn. Sehän on tuunaus, jonka tehdaskin teki. Tulee oikeasti paljon paremman näköinen.
Ja nuo kaivonkannet ON hyvännäköiset tuossa! Mutta kukin tyylillään (tai tyylittömyydellään)
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
500 SEL -86 "Maxi"
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
500 SEL -86 "Maxi"
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: 560 SEC 1988
Kyllä sopiva madallus,mutta vanteet vaihtaisin johonkin enemmän klassikko vanteisiin..hieno auto!
Merseedespents
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5697
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: 560 SEC 1988
etippä jouset ja kato onko merkkiä enää tallessa ja onko laikka jouset, kiinnostasKarel kirjoitti:Komppaan pussihousuja, ja unohda se madallus. Ei ole säälittävämmän näköistä kuin tonttiin poljettu arvoauto! Ostin muutama vuosi sitten 126:n, johon edellinen omistaja oli juuri asentanut aika tyyriit madallusjouset. Palautin tietysti auton alkuperäisen arvokkaan ryhdin, ja pistin lähes käyttämättömät madallusjouset myyntiin. Eivät kelvanneet kenellekään... 126 on jo kasvanut karvanoppaiästä ohi, onneksi. Nyt en edes muista, heitinkö ne sitten roskiin, vai vieläkö ne on varastossa.
Parasta mitä tuon auton ulkonäölle voit tehdä, jos haluat parempaa näköä, on vaihtaa muoviosien Fregattblau-väri Andorblau-sävyyn. Sehän on tuunaus, jonka tehdaskin teki. Tulee oikeasti paljon paremman näköinen.
Ja nuo kaivonkannet ON hyvännäköiset tuossa! Mutta kukin tyylillään (tai tyylittömyydellään)
Re: 560 SEC 1988
En muistanutkaan, että olin suht äskettäin peräti kaksi lintta-126:sta eheyttänyt sellaisiksi, etteivät kotteroiden kuskit vallan katsele alaspäin nenänvartta pitkin kun ässämies istuu kadulla... Toisesta jousisarjasta ei löytynyt enää merkintöjä, toisessa ne näkyy vielä hyvin. (ollut vain lyhyen aikaa käytössä), alkuperäinen kuittikin löyty ja Tüv-todistus (sattuivat tulemaan auton mukana hanskalokerossa).
Tällaiset: https://www.scstyling.fi/bilmodeller/me ... edes-126-1" onclick="window.open(this.href);return false;
Tarjouksia saa tehdä...
Siitä tasonsäädöstä: jousipallot eivät vaikuta auton korkeuteen. Ne vaikuttavat vain jousitusmukavuuteen. Eli jos korkeudessa vikaa, ongelma on säätömekanismissa, mutta kuormaamattoman auton korkeus pitäisi moottori sammutettunakin kuitenkin olla oikea.
Tällaiset: https://www.scstyling.fi/bilmodeller/me ... edes-126-1" onclick="window.open(this.href);return false;
Tarjouksia saa tehdä...
Siitä tasonsäädöstä: jousipallot eivät vaikuta auton korkeuteen. Ne vaikuttavat vain jousitusmukavuuteen. Eli jos korkeudessa vikaa, ongelma on säätömekanismissa, mutta kuormaamattoman auton korkeus pitäisi moottori sammutettunakin kuitenkin olla oikea.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
500 SEL -86 "Maxi"
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
500 SEL -86 "Maxi"
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: 560 SEC 1988
Ostin viimeviikolla tuon 5301 purkin ja tein testimaalauksen. Tuo 5301 on sinisempi kuin auton helmat.
Pitäisi olla harmaampi väri noihin helmoihin.
Nyt olis myynnissä spraypullo 5301 väriä.
Jaa ei painepallot vaikuta korkeuteen? No pitää sitten tutkia enemmän tuota mekanismia kun kelit paranee ja pääsee ajamaan autolla enemmän.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
560 SEC 1988
EX- 500 SL 1992
EX- E 320 C 1994
EX- 190 E 1991
EX- 500 SL 1992
EX- E 320 C 1994
EX- 190 E 1991
Re: 560 SEC 1988
929 Nautikblaun kanssa käytettiin kylkimuoveissa 1.sarjassa 175 Mattgrau, ja 2. sarjassa 944 Fregattblau (9/85-9/88) sekä 301 Andorblau (9/88-3/91).
Eli jos autosi on -88, niin väri olisi Fregattblau.
Googlen kuvahaulla en oikein saanut käsitystä minkä säyinen Fregattblau on. Aika harmaan näköiset noi kyljet on.
Eli jos autosi on -88, niin väri olisi Fregattblau.
Googlen kuvahaulla en oikein saanut käsitystä minkä säyinen Fregattblau on. Aika harmaan näköiset noi kyljet on.
Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
740i '94
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Re: 560 SEC 1988
Toin auton kotitalliin, jossa on noin 10 astetta lämpöä.
Eipä meinaakkaan enää lähteä helposti käyntiin kylmänä. Pitää startata noin 10 sek ennekuin lähtee käyntiin ja silloinkin ei käy hyvin ensimmäiseen puoleen minuuttiin.
Lämpöisenä starttaa normaalisti.
Mitäs tässä nyt kannattaisi alkaa ensimmäisenä tutkimaan? Kuitenkin aiemmin auto lähti hyvin käyntiin noin 15 asteisesta tallista.
Eipä meinaakkaan enää lähteä helposti käyntiin kylmänä. Pitää startata noin 10 sek ennekuin lähtee käyntiin ja silloinkin ei käy hyvin ensimmäiseen puoleen minuuttiin.
Lämpöisenä starttaa normaalisti.
Mitäs tässä nyt kannattaisi alkaa ensimmäisenä tutkimaan? Kuitenkin aiemmin auto lähti hyvin käyntiin noin 15 asteisesta tallista.
560 SEC 1988
EX- 500 SL 1992
EX- E 320 C 1994
EX- 190 E 1991
EX- 500 SL 1992
EX- E 320 C 1994
EX- 190 E 1991
Re: 560 SEC 1988
Nopea arvaus:
Jospa joku on korjaillut korkeaa tyhjäkäyntiä laittamalla liian pienireikäisen kuristusholkin tyhjäkäyntiventtiilliin.
Tämä voi huonontaa kylmäkäynnistyvyyttä.
Edit: jaa tässä olikin korkea tyhjäkäyntipulma.. tarkista venttiili kuitenkin. se ei vie kuin muutaman minuutin.
Jospa joku on korjaillut korkeaa tyhjäkäyntiä laittamalla liian pienireikäisen kuristusholkin tyhjäkäyntiventtiilliin.
Tämä voi huonontaa kylmäkäynnistyvyyttä.
Edit: jaa tässä olikin korkea tyhjäkäyntipulma.. tarkista venttiili kuitenkin. se ei vie kuin muutaman minuutin.
C126 500 -88
855-T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
855-T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
Re: 560 SEC 1988
Mulla oli samoja oireita secissä. Virranjakajan kansi oli halkeillut ja hapettunut. Sen vaihtamalla alkoi toimimaan. Tyhjäkäynti oli myös aaltoilevaa joten tilasin maf servicestä Berliinistä uuden tyhjäkäynti moottorin jonka jälkeen kierrokset oli koko ajan 1500 rpm. Puhdistin vanhan moottorin ja laitoin takas ja käynti on taas hyvä.
Re: 560 SEC 1988
Pitääpä tarkistella noita.
Eilen jo putsailin sen tyhjäkäyntiventtiilin. Ainakin hyvin liikkuu osat sisällä. Ei ainakaan näkynyt tuossa venttiilissä mitään virityksiä.
Seuraavaksi sitten virranjakaja syyniin.
Eilen jo putsailin sen tyhjäkäyntiventtiilin. Ainakin hyvin liikkuu osat sisällä. Ei ainakaan näkynyt tuossa venttiilissä mitään virityksiä.
Seuraavaksi sitten virranjakaja syyniin.
560 SEC 1988
EX- 500 SL 1992
EX- E 320 C 1994
EX- 190 E 1991
EX- 500 SL 1992
EX- E 320 C 1994
EX- 190 E 1991
Re: 560 SEC 1988
Vaikea sanoa, ekaksi tulee mieleen kylmäkäynnistyssuutin, joka rikastaa seosta tietyn aikaa tietyn lämpötilan alapuolella. Mikäli tällaista autoa harrastelee, niin tehtaan korjausmanuaali on ehdoton hankinta.
Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
740i '94
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
-
- Mersumies
- Viestit: 2889
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: 560 SEC 1988
Ilmavuodot?
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: 560 SEC 1988
Joo, tuo korjausmanuaali pitää hommata.
On tässä monenlaista pikkuhommaa jotka vois laittaa viimeisenpäälle ja ohjeethan tietysti auttaa.
On tässä monenlaista pikkuhommaa jotka vois laittaa viimeisenpäälle ja ohjeethan tietysti auttaa.
560 SEC 1988
EX- 500 SL 1992
EX- E 320 C 1994
EX- 190 E 1991
EX- 500 SL 1992
EX- E 320 C 1994
EX- 190 E 1991
Re: 560 SEC 1988
Mistäs tuollaisen korjausmanuaalin saa hommattua?
Re: 560 SEC 1988
Netistä ainakin itse löysin sähköisen manuaalin, en muista maksoiko jotain vai oliko ilmainen..
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Re: 560 SEC 1988
Ite tilasin aikoinaan eBaysta, se taisi tulla Kanadasta. CD-levy.
Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
740i '94
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Re: 560 SEC 1988
Joo hyvää tietoa oli Häksällä.
Ei toimi tuo kylmäkäynnistyssuuttimen ohjaus. Eli suoraan liittimeen 12V niin hyvin tulee sumua suuttimesta.
Liittimessä ei ole mitään eloa kun autoa starttaa. Mikä rele tuota ohjaa ja mistä se löytyisi tästä autosta?
Onko kellään tietoa, että toimiiko se korjausmanuaali ilman CD levyä, eli onko siinä joku salaus tai ohjelma jonka saa startattua vaan levyltä?
Eli voiko levyä kopioida?
Ei toimi tuo kylmäkäynnistyssuuttimen ohjaus. Eli suoraan liittimeen 12V niin hyvin tulee sumua suuttimesta.
Liittimessä ei ole mitään eloa kun autoa starttaa. Mikä rele tuota ohjaa ja mistä se löytyisi tästä autosta?
Onko kellään tietoa, että toimiiko se korjausmanuaali ilman CD levyä, eli onko siinä joku salaus tai ohjelma jonka saa startattua vaan levyltä?
Eli voiko levyä kopioida?
560 SEC 1988
EX- 500 SL 1992
EX- E 320 C 1994
EX- 190 E 1991
EX- 500 SL 1992
EX- E 320 C 1994
EX- 190 E 1991
Re: 560 SEC 1988
Suutin saa sähkön polttoainepumpun releen kautta, mutta tieto, milloin suuttimen pitää aktivoitua tulee puolestaan ruiskun ohjausyksiköltä, joka puolestaan antaa käskyt sen perusteella, mitä lämpöanturi lohkon päällä sanoo. (yleensä kaksinapainen, mutta voi olla myös nelinapainen malliversiuosta riippuen) Suutin harvoin vikaantuu, ja harvoin ohjainyksikkö, anturi on vikaherkin. Sähköliitokset ovat näissä aika luotettavia, ellei niitä ole vuosien varrella liikoja ronkittu.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
500 SEL -86 "Maxi"
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
500 SEL -86 "Maxi"
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: 560 SEC 1988
Täytyypä tsekata omastakin tuo kylmäkäynnistyssuutin. Mulla on kylmäkäynnistysvieteri ehkä noin 4-5s, ja lähtee sitten "hytkyen" käymään. Tulppia epäilin kun tuota röpötystä ei ole ennen tulppien vaihtoa ollut - kylmäkäynnistysvieteri on ollut koko ajan noin pitkä. Ehkäpä liittyy osittain samaan asiaan... Lämpimänä lähtee ihan avainta näyttämällä välittömästi, ehkä sittenkin pätkäisee pari kertaa nopeasti ennenkuin jää käymään tasaisesti.