W210 e240 v6 2000vm

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
W210e230
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: La 13.07.2019 20:44
Paikkakunta: Kotka

W210 e240 v6 2000vm

Viesti Kirjoittaja W210e230 »

Käynnistäessä toimii hyvin ja hyvin vetää muttakun kaasun höllää niin voimat loppuu ja vajailla alkaa käymään mikä avuksi?
Tulpat vaihettu kahta purkun auton puolaa kokeiltu jo.
Kuuluko polttoaine letkussa tuntua sellaisia nykäyksiä kun vesilekusta ottaa kiinne?
Ja sitte vielä kun virtoja käätelee päälle pois niin pumppu käy vain kerran?
Voiko suuttimen tiiviste valskata sen verran että käynnistäessä toimii mutta kun kierrokset nostaa niin menis johonki vika tilaan ennenku käynnistää uudestaan?
Auto manuaali ja ajettu melkeen puoli miljoonaa.
Avatar
W210e230
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: La 13.07.2019 20:44
Paikkakunta: Kotka

Re: W210 e240 v6 2000vm

Viesti Kirjoittaja W210e230 »

Bosch testeri antoi sytyskatkoksii joka sylinterii. Mutta korjaamo jonka piti lukea mersun testerillä korjaa asian tuossa piakkoin kunhan saan tuon laiskiaisen sinne ajettua taas. Ihme korjaamo mainostaa mersun lukiaa mutta ei kuitenkaa käytä sitä. Yritti väittää että bosch antaa samat asiat kuin mersun oma lukia. Tais olla viimein kerta kun tuoho lafkaa meen asioimaan.
Avatar
W210e230
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: La 13.07.2019 20:44
Paikkakunta: Kotka

Re: W210 e240 v6 2000vm

Viesti Kirjoittaja W210e230 »

Mersun testerillä käyty samat vikakoodit joka paikassa syt katkoksii vasen puoli pieles happi sensorin kohalta ja pahin mikä jäi mietittää ni oli nokan asento tunnistin vällillä nollaa ja välil 55 mitähän ton käynnissä pitäis näyttää?
-Mustanaamio-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: Pe 06.12.2019 21:28

Re: W210 e240 v6 2000vm

Viesti Kirjoittaja -Mustanaamio- »

Koska kaikki puolat tuskin hajoaa yhtäaikaa? tulpat on uudet ja nekään ei hajoa kaikki yhtä aikaa etsisin vikaa toisaalta.
Villi arvaus jokin relerasianpohja , missä jokin komponentti pätkii (jokin ohjausjännite humppaa) esim.bensan saantia/painetta yhdistettynä ECUn elämään.
Vaikka noita mersujakin on tuossa pihassa useampiakin välillä, niin mersussa tuota ongelmaa en ole joutunut korjaamaan, mutta eräässä toisessa merkissä kyllä ja oireet olivat juurikin nuo.
Ongelma poistui kun vaihdoin sulakerasian pohjan. Siinä oli kaikenlaisia satiaisia ja transuja. Yhteistä on vielä tuon kaltaiset sytyshäiriöt 4-5 sylinterissä, 1 tai 2 lampda. Tuo 55 on sellainen tyhjäkäynnin asento nokka-akselille, vaikka yksikköä en osaakaan nimetä. Asteen jotain osaa tai perusasetus. VVT-muuttaa sitten kiihdytyksessä imunokkien asentoa. Pakonokka tuskin muuttuu.
Tälläinen perstuntuma minulle jäi ja anteeksi jos olen väärässä tai terminologia ei ole hyväksyttävää.
Ex-Nastamuumio
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W210 e240 v6 2000vm

Viesti Kirjoittaja atlas »

Ei ole m112 koneissa imu nokan säätöä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
W210e230
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: La 13.07.2019 20:44
Paikkakunta: Kotka

Re: W210 e240 v6 2000vm

Viesti Kirjoittaja W210e230 »

Pitää kattoo sulakerasiat ja releet. Tänään kävin lenkillä autolla niin huomasin että ainoostaan yhdessä asennossa kiertää kehrää hyvin hetken tuossahan on sähkönen kaasun asento tunnistin mitenkä se voisi oireilla?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W210 e240 v6 2000vm

Viesti Kirjoittaja atlas »

Testerillä voi testata kyllä kaasu polkimen ja antaa se kyllä vikakoodia jos siellä jotain on.
Niin toi bensa letkujen nykäys...en ole kyllä kokeillut ja ei mielestäni ole normaalia...pumppu parittomilla siivillä tai millä ja millaisessa pumpussa olipa öljypumpusta tai alipaine pumpusta niin vain tuottaa aina tasaista painetta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
W210e230
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: La 13.07.2019 20:44
Paikkakunta: Kotka

Re: W210 e240 v6 2000vm

Viesti Kirjoittaja W210e230 »

Huomenna pitää paremmin tutkia töide jälkeen.
Johtosarjan jokuu vissii uusinu aikanaan ku siltä näytti.
Pitää varmaa rakennella bensa paine mittari ja katella miltä näyttää.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W210 e240 v6 2000vm

Viesti Kirjoittaja atlas »

Miksiköhän johto sarjaa uusittu..voi olla ihan että vika on siellä johto sarjassa tai siinä mitä vikaa siinä on alunperin korjattu.
Näissähän ei ole enää ollut ongelmaa vuoden -96 jälkeen että ne hapertuu.
Mitä osiota johto sarjaa on uusittu...moottorin päältä vai sen ulkopuolella?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
W210e230
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: La 13.07.2019 20:44
Paikkakunta: Kotka

Re: W210 e240 v6 2000vm

Viesti Kirjoittaja W210e230 »

Ainaki parii puolaa joku oli vetän johot nipparil kiinne.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W210 e240 v6 2000vm

Viesti Kirjoittaja atlas »

Eli pistoke mennyt irroittaessa rikki?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
W210e230
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: La 13.07.2019 20:44
Paikkakunta: Kotka

Re: W210 e240 v6 2000vm

Viesti Kirjoittaja W210e230 »

Ei kaikki näytti hyvältä varmaa uusittu koko johto sarja aikaan.
Sen verran paikallistan että 4 ja 6 pytty ainakin pimeenä. Pitää kaivaa ecu ja sulake rasia tänään esille.
Miten oireilisi b suodin jos tukossa?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W210 e240 v6 2000vm

Viesti Kirjoittaja atlas »

Bensa suodin yleensä tukkeutunut kyykkää silloin kun bensan tarve esim. kiihdytyksessä...tai tietyn kierros luvun yli ajon jolloin tarve kakulle kasvaa ja palautuu kun kaasua höllää.
Mutta voi se kyllä tehdä nykivääkin ajosta....toi bensa putken syke on ehkä nyt merkkikin siitä...lähde halvimmasta liikkeelle eli se suodin...paineen mittaus ja sitten sähkö puolelle tutkintaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
-Mustanaamio-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: Pe 06.12.2019 21:28

Re: W210 e240 v6 2000vm

Viesti Kirjoittaja -Mustanaamio- »

atlas kirjoitti:Ei ole m112 koneissa imu nokan säätöä.
Juu ei oo. On vain jäänyt se toinen v6 verkkokalvoille, kun hulluuden partaalla sinne ruumaan tuijottelin.
E siinä sitten varmaan ajotustakaan muuteta => eli nokka-akselin asentoanturia luetaan tyyliin "lue" ja siitä saadaan ruiskutus ennakko.
Yksi vika kohde vähemmän ja itse ainakin keskittyisin pois sulkemaan jonkin muun kohteen.

Omassa staarissani, mikä on hyllyvä harmaa denaturoitu massa ohuen pääkuoreni sisällä, kaipaisin ainakin tietoa vian satunnaisuudesta, onko vika aina noissa tietyissä sylintereissä.
Heti käynnistäessä vai joskus tai hetken päästä ja välillä myös muissa kuin aina noissa tietyissä.
Paskaelektroniikka kun tykkää lämmetessään tehdä kaikkea epälöögista => tämä epälöögisyys auttoi minut tuohon relerasiasulakepohjaan.

Jos vika on aina samoissa pytyissä, niin silloinhan kipinä ei tule tai truutta ei truuttaa toivotussa ajan hetkessä.

Itse kun käytän noita lukijoita hiukan huonosti, kun kunnollisia ei ole, niin en osaa arvata kaasupolkimen asentoanturille mitään mutta bensan paine tippuu silleen hissukseen ja nykäiseen kerran kun soppa loppuu ja sitten taas ei vain mene eteen kiihtyen päin, kunnes keventää syöttöä ja menovesi alkaa riittämään. Tästä ei kyllä pitäisi tullä häiriötä aina samoihin sylintereihin ja tuleeko häiriötä ollenkaan sytytyspuolelle, koska sytytys ja ajoitus on kohdallaan? kone vain nykäisee.

P-koodin pitäisi kohdistua sinne bentsiinin pumppaukseen?

Arvailen vain, koska joku logiikkahan noilla OBD-hehkeilläkin on? Ei voi olla kipinä vikaa jos kipinä tulee ja ajoitushetki on tiedossa. Ei siellä männän päällä mitään anturia ole?

Tietty rikkinäinen bensapumppu on mahdollinen mutta silloin sen vaatima sähköisyys poikkeaa oletetusta ja ja lukija osaa kertoa, että virtaa menee paljon tai jännite heittelee ja vika löytyy heti?
Ex-Nastamuumio
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W210 e240 v6 2000vm

Viesti Kirjoittaja atlas »

Bensapuolen viat ei näy edes starissa missään mersun mallissa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
W210e230
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: La 13.07.2019 20:44
Paikkakunta: Kotka

Re: W210 e240 v6 2000vm

Viesti Kirjoittaja W210e230 »

Kyllä sitä taas saa hakapäätä seinää.
Puola se oli joka rikki selvis ku käynnis johtoi irrotteli.
Nyt vetää hyvin joka vaihteella ja rekoistakin pääsee ohi.
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1635
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: W210 e240 v6 2000vm

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Onks kukaan vielä ehdottanu tulpanjohtoja? Ei koska kaikki aina luulee ettei ne mene miksikään, mutta kyllä ne menee. Hyvä silti jos vika selvisi ja puolalla pääsi.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe - M157

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
W210e230
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: La 13.07.2019 20:44
Paikkakunta: Kotka

Re: W210 e240 v6 2000vm

Viesti Kirjoittaja W210e230 »

Kyl mä niitä vähän kattelin, mutta tuo tuollain pikku veneen veto auto ni korjaillaa sitä mukaa ku hajoilee.
Kiitokset kaikille neuvoja antaneille.
Seuraava homma olis helmat karsii leimalle.
Vastaa Viestiin