Potilaana on tosiaan 2003 vuosikertaa edustava CLK 200 Kompressor automaatti, jolla on mittarissa 219tkm. Automaattilaatikon täydestä huollosta huolimatta vaihdetta vaihtaessa auto nykäisee hieman, mutta toimintaan ei ole mitään loogista selitystä. Tätä nykäystä ei tule läheskään aina, eikä edes joka ajokerralla, vaan se on hyvin satunnaista. Paikallinen automaattilaatikkospesialisti epäili ettei laatikossa ole enää mitään vikaa, vaan syy olisi rikkinäisessä kaasuläppäkotelossa. Käytin imupuolen auki puhdistaakseni kaasuläppäkotelon, ja tässä yhteydessä huomasin, että sekä kaasuläppäkotelo että siitä lähtevä putki olivat tuoreessa moottoriöljyssä.
Moottoriin vaihdettiin pari kuukautta sitten uusi termostaatti, sillä entinen oli ilmeisesti jumittunut auki. Edes kesällä lämmöt eivät nousseet yli 60 asteeseen, ja talvella 40 asteenkin saavuttaminen oli vaikeaa. Termostaatti oli ilmeisesti ollut rikki ainakin vuoden, joten voisiko tämä olla osasyy ongelmiin? Entä kuinka suuria vaurioita voi olla odotettavissa, kun imupuolelle joutuu moottoriöljyä?
Moottoria käytettiin myös öljykorkki auki tyhjäkäynnillä ja tällöin korkinreiästä kuului kalisevaa ääntä. Moottorin käynti ei muuttunut oikeastaan ollenkaan, mutta korkista tuntui ennemminkin puskevan ilmaa kuin imevän.
Itse en ymmärrä autojen vioista juurikaan vaikka jonkin verran tunnenkin niiden tekniikkaa. Osaisiko joku auttaa, kuinka suuresta remontista mahdollisesti on kyse, ja täytyykö seteleitä lyödä marmoritiskille kuinka paksu nippu?
M271 -03 Öljyä imupuolella
M271 -03 Öljyä imupuolella
C209 200 Kompressor -03
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5932
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: M271 -03 Öljyä imupuolella
Öljystä imu puolella ei sinälään kannata kovin huolestunt olla(riipuen määristä/muista oireista)verttimi kirjoitti:Potilaana on tosiaan 2003 vuosikertaa edustava CLK 200 Kompressor automaatti, jolla on mittarissa 219tkm. Automaattilaatikon täydestä huollosta huolimatta vaihdetta vaihtaessa auto nykäisee hieman, mutta toimintaan ei ole mitään loogista selitystä. Tätä nykäystä ei tule läheskään aina, eikä edes joka ajokerralla, vaan se on hyvin satunnaista. Paikallinen automaattilaatikkospesialisti epäili ettei laatikossa ole enää mitään vikaa, vaan syy olisi rikkinäisessä kaasuläppäkotelossa. Käytin imupuolen auki puhdistaakseni kaasuläppäkotelon, ja tässä yhteydessä huomasin, että sekä kaasuläppäkotelo että siitä lähtevä putki olivat tuoreessa moottoriöljyssä.
Moottoriin vaihdettiin pari kuukautta sitten uusi termostaatti, sillä entinen oli ilmeisesti jumittunut auki. Edes kesällä lämmöt eivät nousseet yli 60 asteeseen, ja talvella 40 asteenkin saavuttaminen oli vaikeaa. Termostaatti oli ilmeisesti ollut rikki ainakin vuoden, joten voisiko tämä olla osasyy ongelmiin? Entä kuinka suuria vaurioita voi olla odotettavissa, kun imupuolelle joutuu moottoriöljyä?
Moottoria käytettiin myös öljykorkki auki tyhjäkäynnillä ja tällöin korkinreiästä kuului kalisevaa ääntä. Moottorin käynti ei muuttunut oikeastaan ollenkaan, mutta korkista tuntui ennemminkin puskevan ilmaa kuin imevän.
Itse en ymmärrä autojen vioista juurikaan vaikka jonkin verran tunnenkin niiden tekniikkaa. Osaisiko joku auttaa, kuinka suuresta remontista mahdollisesti on kyse, ja täytyykö seteleitä lyödä marmoritiskille kuinka paksu nippu?
sitä on siellä huohotimesta tulee hiukan
se mistä kanttaa on kilinät ja muut äänet varsinkin jos jako ketjulla on ajettu yli 60tkm
(tee haku 271 jakoketju/jakopää)
laatikkoa tukinut on toden näköisesti oikeassa että vika on ennemin muualla kuin laatikossa kun koneen on 271
.
Mökkillä
'
'