Auton historiaa
Näin alkuun haluasin hieman kertoa auton historiasta. Auto saapui minulle kaksi vuotta sitten kesällä. Sen oli tarkoitus toimia käyttöautona, mutta pienet ongelmat ajoivat minut purkamaan autoa. Sen jälkeen hommat lähtivät hieman lapasesta ja auto on nähnyt aikamoisen päivityksen aiempaan kuntoon verrattuna. Pirssi purettiin ihan palasiksi ja kori on käyty täysin läpi ruosteista. Ruoste kohdat on hiekkapuhallettu, maalattu sekä massattu. Seuraavana on tekniikan vuoro!
Auton ostosta asti olen kirjoitellut foorumille sekä kuvannut Youtube videoita. Suosittelisin jokaisen katsomaan ja lukemaan auton historia aikaisemmasta julkaisuista. http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=178049
Youtube videot löytyvät täältä https://www.youtube.com/watch?v=9TZK4Xsgq5Y&t=69s" onclick="window.open(this.href);return false;
Mitä odotan autosta
Seuraavana autolle olisi luvassa maalaus, jota ei olla vielä ehditty tekemään. Pohjat ovat kuitenkin työnalla ja maalaus on tarkoitus tehdä ennen talven tuloa. Talvella olisi tarkoitus nostaa kone autosta ulos ja rakennella M103 koneesta "hieman rivakampi". Turbotuksen oli ajatuksena tulla vasta myöhemmin kuvioihin, mutta löysin Ruotsista uuden Holsetin HX40 Superin alennuksella ja en voinut vastustaa kiusausta. Nyt se on taas menoa ja projekti rullaa!
Aluksi aion turbottaa koneen täysin vakio osilla. Sen verran olen suomalaisia ja ulkomaalaisia foorumeita lueskellut, että mennään riskillä eikä vielä vahvisteta konetta. Jonkun mielestä voi olla turhaa tehdä moni asia "kunnolla ja säästää tässä". Ajattelen asian kuitenkin niin, että ensimmäisen turboprojektin kanssa on mukavampi esim. sulattaa kone, johon ei ole laitettu tonneja kiinni pelkkiin veiveihin, mäntiin jne. Tarkoituksena on siis saada auto toimimaan ja ajella sen mitä se kestää. Todennäköisesti rakentelen sitten siinä rinnalla toisen vahvistetun koneen, jonka laitan myöhemmin paikalleen. Ruotsin maalla isot pojat ovat kuitenkin ottaneet huhupuheiden mukaan RE85:lla 650hp täysin vakiolla koneella, joten kyllä tuo laitos voi yllättävän pitkään kestää. Tehotavoitteina on tällä hetkellä 400hp< ja uskon sen olevan myös mahdollinen. Tarkoitus olisi käyttää polttoaineena RE 85:sta, muista suunnitelmista ei sen enempää osaa vielä sanoa.
Mitä autosta puuttuu
Tällä hetkellä autosta puuttuu oikeastaan kaikki muut turbotukseen tarvittavat osat paitsi itse turbo. Seuraavina isoina hankintoina on listalla ainakin vaihteisto (722.3/722.6/bmw laatikko ja kytkin), Megasquirt moottorinohjaus, imu-ja pakosarja(saattaa tulla homemade), vetoja kestävä perä esim Quaife lukkoperä sekä kaikki muu pienempi tilpehööri.
Haluaisin mieluusti kuulla kommenteissa, että mitä osia kannattaa käyttää ja mitkä ovat ehdottomat nounout. Toivoisin tämän myös toimivan hyvänä kyselykanavana ongelma tilanteissa, joita on varmasti luvassa. Otan mielellään vastaan autoon liittyviä ideoita ja kritiikkiä.
Missä tarvitsisin apua tällä hetkellä
En oikein osaa päättää, että minkä vaihteiston haluan autoon asentaa. Toivoisin perustelujen kanssa mietteitä, että mitä laitetaan. Myöskin perä on yksi kysymysmerkki, kuten myös Megasquirt.

Kuvissa auton tämänhetkinen kunto
Ostoslista
-Vaihteisto(772.3/722.6/bmw aski+ kytkin)
-Megasquirt(mikä niistä?

-Imusarja (Mistä?)
-Pakosarja(Mistä?)
-Lukkoperä (Quaife?)
-Bensa järjestelmä
-Pakoputkisto
jne.