OM642 jakoketjun vaihto
OM642 jakoketjun vaihto
Jakoketjun vaihto on helppo tehdä käyttämällä apuna itse valmistettuja lukituspaloja. Palat tein 22mm paksusta polyeteenistä joka tunnetaan myös nimellä aine "s". Sitä löytyy mm Etralta. Tähän projektiin vaihdettiin ketjun lisäksi laahaimet ja ketjunkiristin.Toisesta projektista on jäänyt uusia osia mm OM642 jakopään kaikki osat. Jos jotakuta kiinnostaa nyt sais ne edullisesti.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: OM642 jakoketjun vaihto
Rullaketju ei ole ikuinen vaan se venyy kilometrien myötä ja lopulta käy niin ettei ketjunkiristimen liikematka enää riitä kiristämään ketjua. Ketju alkaa antamaan rallattavaa ääntä jota on myös vaikea aivan varmuudella sanoa tuleeko se ketjusta vai esim alipainepumpusta joka on samalla akselilla ketjupyörän kanssa. Yleensä vika on kuluneessa ketjussa. Ketjun laahaimet voivat myös kulua joka osaltaan muuttaa ketjun kireyttä löysemmäksi. Siinä riittää sen laahaimen vaihtaminen johon ketjunkiristin vaikuttaa. Muita laahaimia ei yleensä kannata vaihtaa. Laahaimien vaihtamiseksi pitää avata jakopään kotelon kansi moottorin etupäässä. Jos ei ole tehnyt isompia remontteja niin en suosittele jakopäähommaa ensimmäiseksi rempaksi.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: OM642 jakoketjun vaihto
Jos remontti menee niin pitkälle että laahaimia vaihdetaan niin kannattaa samalla myös vaihtaa kampiakselin etupään tiiviste, vesipumppu ja moniurahihna ja tsekata myös moniurahihnan hihnapyörien laakereiden tilanne.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.