Ja taas kerran uusi vika... Lämmin on autossa...

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Ja taas kerran uusi vika... Lämmin on autossa...

Viesti Kirjoittaja Jube »

Elikkä nyt munki 124:ään tuli tänään tuo vika, että puhaltaa vain kuumaa sisälle ja vika tuli ihan yht äkkiä tänäaamuna ku ajetlin työpaikalle!
eli oliko tässä muuta vaihtoehtoja kun että se piirikortti tai sen tinaukset ovat irronneet ku muistelisin kaverin selittäneen joskus että hänen 230E:ssä oli ollu joku anturi vai oliko se magneettiventtiili rikki ja se oli aiheuttanut tämän?

Niin ja samalla tänään syttyi valo että jäähdytysnestettä on liian vähän... Paisunta säiliö on aika tyhjä (ollut niin kauan kuin auto on minulla ollut) eli vuotoja tuskin on, mutta voiko tämä nesteen vähyys mitenkään vaikuttaa tuohon?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Jussa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Ma 27.09.2004 14:31
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Jussa »

Mulla ainakin kerran vastaavaan ongelmaan auttoi se, kun koputteli niitä "kiveksiä" siellä akun vieressä. Ne oli vaan jumissa. Tähän käy myös jo legendaariseksi muodostunut, "haulla kannattaisi kokeilla", tätä asiaa on myös käsitelty foorumissa, eikä muistaakseni kovin kauan aikaa sitten. :wink:
MB R 320 CDI -07
(Talossa myös Audi A5 2.0 TFSI -12 quattro)
Exät:
MB Vito 115 Cdi A -06
Jeep Grand Cherokee 3.0CRD -07 (huh-huh, onneksi päästiin eroon)
MB 290 TDT A -98
MB E200 Cdi A -00
MB Vito 110D -99
MB W124 300 E automatic -89
MB W124 250 D Automatic -89
MB W124 200 D -87
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Niin kannattaisi haulla kokeilla, mutta yleensä löydän aina tuolla haulla ihan mitä sattuu :evil:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18041
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jos ei ... öö .. pakkivalot toimi niin sulake on palanut.
Tai tarkista siis sulakkeet ensin, muistaakseni pakkivalot on samalla sulakkeella.
wiimax.fi
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Joo täytynee kattoa ekana sulakkeet...
Nii missä nämä "kivekset" tarkalleenottaen sijaitsevat?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18041
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Hakusanaksi "kivekset" ja rohkeasti eteenpäin...

Löytyy muuten asiaa aiheesta ja sitten "Äänestys: Pohjamuovit" :shock:

Piti oikein lukea: "...ei haittaa nuo kivekset tiellä..." :D
wiimax.fi
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Joo vois opetella kerranki käyttämään tuota hakutoimintoa...
Mutta ensin joutuu käymään mäyräkoiran hakemassa.... Taas tympäsee ku alla olevasta topicista voi lukea että tuli taas vaihdettua osia tuohon kardaaniin ja tärinät vaan jatkuu...
On ollu paljon vikaa tuossa mun autossa ainakin... Kaiken jos ois joutunu pajalla korjauttamaan niin ois tullu kalliita kilometrejä...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18041
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei mersut niitä helpoimpia pidettäviä ole.
(Osat ovat halpoja,joo, mutta so what jos auto on kokoajan hajalla ? :D )

Toisaalta
"Kaiken jos ois joutunu pajalla korjauttamaan niin ois tullu kalliita kilometrejä"
voi tulla kalliiksi, jos menee siihen vipuun että alkaa vaihtaa itse osia tietämättä missä vika on, vaikkapa täällä annettujen neuvojen perusteella.

Autoa tutkimatta on vaikea sanoa monestakaan viasta missä syypää on, kun taas korjaamolla vikapaikka saattaa selvitä kymmenessä minuutissa.

Eli joskus kannattaa ainakin diagnoosi teettää asiantuntevassa korjaamossa.
wiimax.fi
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

dealer kirjoitti: voi tulla kalliiksi, jos menee siihen vipuun että alkaa vaihtaa itse osia tietämättä missä vika on, vaikkapa täällä annettujen neuvojen perusteella.

Autoa tutkimatta on vaikea sanoa monestakaan viasta missä syypää on, kun taas korjaamolla vikapaikka saattaa selvitä kymmenessä minuutissa.

Eli joskus kannattaa ainakin diagnoosi teettää asiantuntevassa korjaamossa.
Kyllä tuo on aivan totta....

Nimim. pyöränlaakerin ja kannatinlaakeri+kumipaketin vaihtanut ja vika onkin tod. näk. ristikossa joka maksaa 14,80 :evil:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
emt
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: La 11.12.2004 21:27

Viesti Kirjoittaja emt »

muistaakseni sulake 8
meze1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1323
Liittynyt: La 06.11.2004 15:44
Paikkakunta: Kempele/koti

Viesti Kirjoittaja meze1 »

Jube kirjoitti:Joo täytynee kattoa ekana sulakkeet...
Nii missä nämä "kivekset" tarkalleenottaen sijaitsevat?
Akun edessähän ne, semmoset kaks mustaa "jörriä" pystyssä (jöllissä) :lol: odottaa et joku tulis ja "avais" ne!
MB 220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Roisto »

meze1 kirjoitti:Akun edessähän ne, semmoset kaks mustaa "jörriä" pystyssä (jöllissä) :lol: odottaa et joku tulis ja "avais" ne!
Jos noita munia rajummin kopeloi, ruiskahtavatko nesteet naamalle? :D Eli pitääkö valuttaa jäähdytinnesteet vatiin ennenkuin avaa nuo venttiilit?

Itselläkin on siis lämmöissä pientä häikkää – ei meinaa kabiinissa löyly riittää. Piirilevy on kyllä vaihdettu n. vuosi sitten. Pitänee ensin kokeilla koputella venttiileitä sekä käyttää liittimet irti, että näkee tuleeko sitä lämmintä. Jos nesteet pitää laskea pellolle, voisi samalla vaihtaa moottorin termostaatin.

t.
Risto
E500 – 211.070
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Roisto kirjoitti:Jos noita munia rajummin kopeloi, ruiskahtavatko nesteet naamalle? :D
Taatusti lentää mälli ja se on muuten tahmeeta kun kuivuu rinnuksille... :shock:
Paineet kannattaa päästää pois järjestelmästä ennen operatsioonia avaamalla paisarin korkki. Muutenhan kelekset ovat nestepinnan yläpuolelle, joten valutteluun ei liene tarvetta. Tietenkin munia voi sorkkia myös kylmänä, mikä muuten on suositeltaa, tietäähän sen miten materia kutistuu kylmässä...
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Eipä sieltä ollu ku sulake palanu :D
Että näin helpolla selvittiin tälläkertaa :wink:
Ja sulakkeen numero oli 7
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
meze1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1323
Liittynyt: La 06.11.2004 15:44
Paikkakunta: Kempele/koti

Viesti Kirjoittaja meze1 »

Pasi M. kirjoitti:
Roisto kirjoitti:Jos noita munia rajummin kopeloi, ruiskahtavatko nesteet naamalle? :D
Taatusti lentää mälli ja se on muuten tahmeeta kun kuivuu rinnuksille... :shock:
Paineet kannattaa päästää pois järjestelmästä ennen operatsioonia avaamalla paisarin korkki. Muutenhan kelekset ovat nestepinnan yläpuolelle, joten valutteluun ei liene tarvetta. Tietenkin munia voi sorkkia myös kylmänä, mikä muuten on suositeltaa, tietäähän sen miten materia kutistuu kylmässä...
Joo, kyl sieltä mälli tosiaan lentää! :lol: Itse tein operaation ku vehkeet oli kylmillään! :wink:
MB 220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
caddy66
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: Pe 22.10.2004 13:38
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja caddy66 »

eihän niitä avata tarvi,kuhan ruuvarin muovipällä vähän naputtaa.TERE
meze1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1323
Liittynyt: La 06.11.2004 15:44
Paikkakunta: Kempele/koti

Viesti Kirjoittaja meze1 »

caddy66 kirjoitti:eihän niitä avata tarvi,kuhan ruuvarin muovipällä vähän naputtaa.TERE
Meikäläisellä kyl oli niin tukos, et napautuksilla ei auennu, vaan piti avata ja ottaa töhnät pois! Ei oo paha homma.. menee sen puol tuntia ku avaa, puhdistaa huolellisesti ja kasaa! :wink:
MB 220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Avatar
EzKo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 286
Liittynyt: Su 17.10.2004 09:29
Paikkakunta: Karvia

Re: Ja taas kerran uusi vika... Lämmin on autossa...

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Jube kirjoitti:Elikkä nyt munki 124:ään tuli tänään tuo vika, että puhaltaa vain kuumaa sisälle ja vika tuli ihan yht äkkiä tänäaamuna ku ajetlin työpaikalle!
tuohon?
Noin juuri kävi mullekkin just nyt :? Täytyy ekana tsekkaa sulake,jos ei sulake palanu niin täytyy ruveta "räplää"niitä palleja :lol:
S124 300TDT-91
ex.W124 300D-86
niskaari
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ti 30.11.2004 09:01

Viesti Kirjoittaja niskaari »

Meikäläisellä kyl oli niin tukos, et napautuksilla ei auennu, vaan piti avata ja ottaa töhnät pois! Ei oo paha homma.. menee sen puol tuntia ku avaa, puhdistaa huolellisesti ja kasaa! :wink:[/quote]

Asiaa, tuo venttiilien paskottuminen johtuu vain siitä että autoa ei HUOLLETA.
Ihmiset (niin korjaamot kuin auton omistajat) jättävät nesteet vaihtamatta määräajoin joten tulee ongelmia. Sama homma on jarrunesteellä, jos on 3 vuotta pidempään vaihtamatta, niin kohta ruostuu veden ansiosta männät ja sylinterit piloille.
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Roisto »

niskaari kirjoitti:Ihmiset (niin korjaamot kuin auton omistajat) jättävät nesteet vaihtamatta määräajoin joten tulee ongelmia. Sama homma on jarrunesteellä, jos on 3 vuotta pidempään vaihtamatta, niin kohta ruostuu veden ansiosta männät ja sylinterit piloille.
Noita nesteiden vaihtoasioita olen itsekin miettinyt (jäähdytin + jarru). Onko jokin organisaatio (aineita myyvät liikkeet?) velvoitettu ottamaan vastaan ko. käytetyt nesteet? Ilmaiseksi? Nuo kun ovat semmoisia aineita, ettei kehtaisi viemäristäkään alas pistää.

t.
Risto

EDIT: Käytin tuossa eilen venttiilin liitintä irti ja koputtelin munia meisselillä. Ei sieltä sen kuumempaa tule silläkään lailla (ei tullut talvipompassa hiki), joten joko kennoissa ei kovin kuumaa vettä kierrä tai sitten ovatten venttiilit vähän jumissa.
E500 – 211.070
meze1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1323
Liittynyt: La 06.11.2004 15:44
Paikkakunta: Kempele/koti

Viesti Kirjoittaja meze1 »

Roisto kirjoitti:
niskaari kirjoitti:Ihmiset (niin korjaamot kuin auton omistajat) jättävät nesteet vaihtamatta määräajoin joten tulee ongelmia. Sama homma on jarrunesteellä, jos on 3 vuotta pidempään vaihtamatta, niin kohta ruostuu veden ansiosta männät ja sylinterit piloille.
Noita nesteiden vaihtoasioita olen itsekin miettinyt (jäähdytin + jarru). Onko jokin organisaatio (aineita myyvät liikkeet?) velvoitettu ottamaan vastaan ko. käytetyt nesteet? Ilmaiseksi? Nuo kun ovat semmoisia aineita, ettei kehtaisi viemäristäkään alas pistää.

t.
Risto

EDIT: Käytin tuossa eilen venttiilin liitintä irti ja koputtelin munia meisselillä. Ei sieltä sen kuumempaa tule silläkään lailla (ei tullut talvipompassa hiki), joten joko kennoissa ei kovin kuumaa vettä kierrä tai sitten ovatten venttiilit vähän jumissa.
Voipi olla myös niin, et lämmityslaitteen moottori ei jaksa oikein lämmittää enää.. tiensä päässä! Ootko jo avannu ne kokonaan (en muista kirjotitko siitä)? Ja myös jos termari on 79 asteinen, ni ei varmaan tule kuuma autossa! :roll: Ite vaihdoin just kesän ajalta takas 87 asteisen ja kyllä hiki tulee jos täysillä kuumaa porottaa! :D
MB 220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
mjo33400
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma 19.04.2004 18:51
Paikkakunta: Vihti / Otalampi

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Noi meze1:n termostaatin lämpöarvot vähän askarruttaa, eli kesä 79 ja talvi 87? Mulla kesä 87 ja talvi 91, mikä on oikea valinta. En ole huomannut mitään ongelmia. :roll:
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
meze1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1323
Liittynyt: La 06.11.2004 15:44
Paikkakunta: Kempele/koti

Viesti Kirjoittaja meze1 »

mjo33400 kirjoitti:Noi meze1:n termostaatin lämpöarvot vähän askarruttaa, eli kesä 79 ja talvi 87? Mulla kesä 87 ja talvi 91, mikä on oikea valinta. En ole huomannut mitään ongelmia. :roll:
Löytyykö niitä 91 asteisenaki? :roll: Olen ajatellu, et noi kaks (79 ja 87) o ainuat saatavilla olevat! Voi kökkö! Onko miten lämmin mersussa ku pakkasta o sen -30astetta? Itellä siinä vaiheessa pitää kyl jo pitää olla nupit kaakossa!
MB 220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
mjo33400
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma 19.04.2004 18:51
Paikkakunta: Vihti / Otalampi

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

On lämmintä ja ei ongelmia. :lol: Tee paita päällä. :lol:
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Roisto »

meze1 kirjoitti:Voipi olla myös niin, et lämmityslaitteen moottori ei jaksa oikein lämmittää enää.. tiensä päässä! Ootko jo avannu ne kokonaan (en muista kirjotitko siitä)? Ja myös jos termari on 79 asteinen, ni ei varmaan tule kuuma autossa! :roll:
Puhaltimen moottori on uusattu reilu vuosi sitten, joten sen puolesta pitäisi olla homma kunnossa. Termostaattia en ole katsonut ja se kyllä on yhtenä epäilyksenä listalla. Pitäisi käväistä uusi ja vaihtaa jossain välissä. M102:sta ei varmaan tarvitse kovin paljon nesteitä valuttaa, jos termarin kopan käyttää auki. Muniin en ole vielä muulla kuin meisselilla koskenut.

t.
Risto
E500 – 211.070
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Taas palo sulake....
Mistä vois lähtä vikaa hakemaan ku polttaa noita sulakkeita?
Ja mitä kaikkea löytyy tämän ko. sulakkeen takaa?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18041
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Pakkivalot, ne "muna"venttiilit, kiertovesipumppu, jäähdytysflekti, lasinp.suutt.lämmitys, sisälämpötunn.puhallin.
wiimax.fi
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

dealer kirjoitti:Pakkivalot, ne "muna"venttiilit, kiertovesipumppu, jäähdytysflekti, lasinp.suutt.lämmitys, sisälämpötunn.puhallin.
Mulla on toinen kiertovesipumpun johdoista poikki.. haittaako se mitään?
Vika on varmaan siinä ku olen vaihtanut pissapojan suuttimet kromisiin niin ne entisten johdot varmaan räpsii runkoon :evil:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18041
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei se johdon poikki oleminen taida sulaketta polttaa jos ei räpsi maihin.
Voisi kai sen silti korjata....

Kun niitä pissapojan suuttimia laitat kuntoon, muista että ainakin joissain mersuissa virta kiertää sillälailla ettei niitä johtoja sovi katkoa tai myös jäähdytysflekti lakkaa toimimasta.
wiimax.fi
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

dealer kirjoitti:Ei se johdon poikki oleminen taida sulaketta polttaa jos ei räpsi maihin.
Voisi kai sen silti korjata....

Kun niitä pissapojan suuttimia laitat kuntoon, muista että ainakin joissain mersuissa virta kiertää sillälailla ettei niitä johtoja sovi katkoa tai myös jäähdytysflekti lakkaa toimimasta.
Joo huomenna pitäis korjata tuo kiertovesipumpun johto...
Oon vaihtanu nuo suuttimet jo vajava kuukausi sitten ja sen jälkeen lämmöt ovat ehkä olleen viisarin verran korkeammalla...
Siis toimiiko tuo visko systeemi jotenkin elektroonisesti?

OT: Osaisko dealer vastata tuohon mun tuoreimpaan vikaan? Topic tekniikka-osastolla...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Vastaa Viestiin