GT2365MJPV om647 kylkeen. Ja muuta viritystä.
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Taisi joku drive2ru osoite olla, ei pysty muistamaan kun on tuota tullut hypittyä pitkin nettiä noiden koodailujen perässä. Linkin, linkin linkki tyyliin.
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Jos päivittelisi tätäkin hiukan. Alkaa suuttimet hissukseen muotoutumaan penkissä ja niille piti sitten miettiä ahtimen päivitystä kaveriksi.
Tuo 320cdi ahdin saa sisäänsä uudet hilut jahka maailmalta kotiin kulkeutuvat, turbiiniksi tulee se uudempi amg lightweight ja kompuraksi valikoitui 48.3mm imulla ja 63mm jätöllä oleva 11 lapainen. Nähtäväksi jää miten sitten kombinaatio toimii.
Kartan mukaan kompura pitäisi olla riittävä omiin tarkoituksiin. 450-500 huitteille sillä pitäisi yltää olettaen että turbiini jaksaa sen sinne kiskoa.
Ahtimen muutokset teen itse ja tasapainoituksen ulkoistan mikäli oman turbo penkin osat ei kohta ala ilmaantumaan tontille.
Tuo 320cdi ahdin saa sisäänsä uudet hilut jahka maailmalta kotiin kulkeutuvat, turbiiniksi tulee se uudempi amg lightweight ja kompuraksi valikoitui 48.3mm imulla ja 63mm jätöllä oleva 11 lapainen. Nähtäväksi jää miten sitten kombinaatio toimii.
Kartan mukaan kompura pitäisi olla riittävä omiin tarkoituksiin. 450-500 huitteille sillä pitäisi yltää olettaen että turbiini jaksaa sen sinne kiskoa.
Ahtimen muutokset teen itse ja tasapainoituksen ulkoistan mikäli oman turbo penkin osat ei kohta ala ilmaantumaan tontille.
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Kyllä se nyt ihan eri tavalla pysähtyy, jarrujen sisäänajon jälkeen kun kunnolla runttasi poljinta niin oikeasti tapahtukin jotakin.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5802
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
MJPfin kirjoitti:Kyllä se nyt ihan eri tavalla pysähtyy, jarrujen sisäänajon jälkeen kun kunnolla runttasi poljinta niin oikeasti tapahtukin jotakin.
Eli taas tuli nopeampi

Mökkillä
'
'
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Kyllä vaan jos kyse on radan kierrosta kyse. Jotenkin aina ollut vähän ujot nuo mersun jarrut, no orkkis puristajat ei liikkunut ihan kevyesti enään. Ja onhan noissa neljässä enemmän pinta-alaa männissä kuin siinä vakio yhdessä.
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Itsekkin päivittelin omaan sporttimallin jarrut, nelimäntäsatulat ja levyt 312mm. Kyllä on huomattava ero. Taakse vaihdoin myös jäähdytetyllä levyllä olevan mallin.
Dieselillä tehään voimaa, pensalla pestään pensselit 

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Huhhuh, olipahan urakkaa laskea uudet ruiskutus ja ajoituskartat suuttimille. Ei ihan sellainen homma minkä haluaisin joka päivä tehdä. Mukavasti sai ruiskutus ajan lyhennettyä suurilla suuttimilla, ruiskutus aika jossain 20 asteen nurkilla 100mm3 määrällä 4400rpm. Nähtäväksi jää miten sitten käy, käryttääkö ja käykö ylipäänsä ollenkaan vielä voimasta puhumattakaan. Pienemmillä syötöillä ja kierroksilla EOI jossain 5 astetta jälkeen ykk. Kahtotaan sitten mihinkä sitä käännellään.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 143
- Liittynyt: To 01.03.2018 18:34
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Hienoa työtä kun jaksaa vääntää,itse en ymmärrä kyseisestä ohjelmoinnista mitään.vanhoissa mekaanisissa moottoreissa olis ihanteellinen kun ennakko aikaistuis noin 10 astetta 1000kierrosta kohden kun on laulu päällänsä.
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Millä ruiskukulmalla ne isot kärjet sulla nyt on? "Isot pojat" puhuu että ei voisi muuttaa ruiskukulmaa vakiosta. Itse kovasti epäilen...
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5802
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Jos sumu meneen ohi kupin... ei tarvitse kovin pitkään ihmetellä että mitä tapahtuuJuuso124 kirjoitti:Millä ruiskukulmalla ne isot kärjet sulla nyt on? "Isot pojat" puhuu että ei voisi muuttaa ruiskukulmaa vakiosta. Itse kovasti epäilen...
Mökkillä
'
'
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
148 astetta ja shimmattuma tulee 240mm3 1800bar. Ei sitä parane kauheasti ohi sumuttaa, se leikkaa todella äkkiä kupin reunaa männästä. Sitä joutuu vähän mallintamaan montako astetta se ikkuna on missä kaikki osuu vielä kuppiin kun kulmaa muuttaa. Kulma vaikuttaa myöskin liekkirintaman muodostukseen ja suoraan siihen paljonko kärsii ruiskuttaa milläkin asteilla. Mitä leveämmällä viuhkalla selviää sitä parempi se palaminen on, rintama etenee kupin reunoilta männän keskelle ja kupu ohjaa paineen kanteen.
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Joo no sillä tulee kyllä hyvin. En tiedä om64x tyypin suuttimista mutta ainakin vanhemmat 61x 156ast suuttimilla sumu alkaa meneen yli kupin jo jonkunverran ennen 100mm3 syöttöjä. Tämä taitaa olla syy miksi niitä mäntiä halkeilee siitä kupin reunalta.
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Ei ne halkea ne sulaa. Nähnyt hyvinkin polttoleikattuja mukeja kun on liikaa ahnehdittu.
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Perämurikka kasaantuu hissukseen, sain viimein lukon jouset maailmalta. 420N tuli esijännitystä lukkoon, saa nähdä miten pelaa.
Oli muuten v-mäinen saada murikka takas kuorien sisään, levypakan reuna vei kuiten himpun tilaa kotelon sisältä eikä meinannut mahtua kääntymään paikoilleen.
Tein kulmaraudasta ja vaarnaruuvista levittimen että sai lukkorenkaat paikoilleen, sai kuorta joustamaan sen verran että lukkorengas napsahti uraansa ilman kauheaa tappelua.
Oli muuten v-mäinen saada murikka takas kuorien sisään, levypakan reuna vei kuiten himpun tilaa kotelon sisältä eikä meinannut mahtua kääntymään paikoilleen.
Tein kulmaraudasta ja vaarnaruuvista levittimen että sai lukkorenkaat paikoilleen, sai kuorta joustamaan sen verran että lukkorengas napsahti uraansa ilman kauheaa tappelua.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5802
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Siis koti tekoinen lukko ja asenus työkaluMJPfin kirjoitti:Perämurikka kasaantuu hissukseen, sain viimein lukon jouset maailmalta. 420N tuli esijännitystä lukkoon, saa nähdä miten pelaa.
Oli muuten v-mäinen saada murikka takas kuorien sisään, levypakan reuna vei kuiten himpun tilaa kotelon sisältä eikä meinannut mahtua kääntymään paikoilleen.
Tein kulmaraudasta ja vaarnaruuvista levittimen että sai lukkorenkaat paikoilleen, sai kuorta joustamaan sen verran että lukkorengas napsahti uraansa ilman kauheaa tappelua.

joskus ihan org murikan kasuksessakin on tiukaa
Mökkillä
'
'
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Well shit, sehän meni taas hienosti. Kiva tsup tsup tyhjäkäynnillä. No koppa auki ja ihmettelemään kuka vuotaa. #1 sylinterin suutin mustana, prkl. No kai se olis aika sitten vaihtaa suuttimet. Kone kuumaksi ja ykkösen ruuvia löysälle. Ei mihinkään. Ruuvi reilummin auki ja pikku lenkki. Poks ja suutin irti, tässä vaiheessa olisi pitänyt kokeilla onko joku muu vielä kiinni. Ainakaan vuotoja ei näkynyt. No putket irti ja ruuvit pois, 1, 2, 4 ja 5 ei ongelmaa mutta kolmonen tuntui vähän tiukemmalta.
Ei mihinkään, ei inahtanutkaan. Ei auta wd40 monttu täyteen ja koittamaan nitkuttamista, metrisellä jatkolla muutaman millin. Tunnin nitkuttelun ja kiroamisen jälkeen tuomitsin rungon menetetyksi ja korkki pois päältä. Romut mäelle suuttimesta ja kuusiokolo holkki tigillä akselin pätkään kiinni, puntti ja ei kun hakkaamaan.

Kahden tai kolmen tunnin ja kolmen liukuvasaran korjauksen jälkeen meni tunteisiin. Talja kattoon ja vetoja, lisää lekaa ja lähtihän se.

No runko ja solenoidin osat on entisiä, saan muutaman varaosan suuttimen päästä. Onneksi on runkoja jokunen hyllyssä.
Huomenna kannen putsaus, kierteiden avaus ja möröt paikoilleen. Saa nähdä miten äijän käy ja miten auto käy.
Ei mihinkään, ei inahtanutkaan. Ei auta wd40 monttu täyteen ja koittamaan nitkuttamista, metrisellä jatkolla muutaman millin. Tunnin nitkuttelun ja kiroamisen jälkeen tuomitsin rungon menetetyksi ja korkki pois päältä. Romut mäelle suuttimesta ja kuusiokolo holkki tigillä akselin pätkään kiinni, puntti ja ei kun hakkaamaan.

Kahden tai kolmen tunnin ja kolmen liukuvasaran korjauksen jälkeen meni tunteisiin. Talja kattoon ja vetoja, lisää lekaa ja lähtihän se.

No runko ja solenoidin osat on entisiä, saan muutaman varaosan suuttimen päästä. Onneksi on runkoja jokunen hyllyssä.
Huomenna kannen putsaus, kierteiden avaus ja möröt paikoilleen. Saa nähdä miten äijän käy ja miten auto käy.
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Suuttimet ois paikoillansa, olipahan urakka kun kolmonen oli sitten polttoleikannut pienoisen uran pohjaan tai edellinen sankari on jollain kolhinut. Piti kalvain tehdä kun yllätys yllätys omalta kylältä ei löytynyt.
No pohjat on puhtaat ja suuttimet kiinni. Putkia yms ja ohjelman päivitystä ennen kuin pääsee starttaan.

No pohjat on puhtaat ja suuttimet kiinni. Putkia yms ja ohjelman päivitystä ennen kuin pääsee starttaan.

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
No niin jatketaan, meni seuraavaksi vian hakuun, ykkönen ei käy. Muut neljä kyllä potkii, et motti käy mutta neljällä.
Pitää vähän tutkia, miksi yksi on pimeä. Penkissä kyllä toimi mutta autossa ei.
Moottorin vikavalo syttyi startissa, onko vikatila suuttimesta vai pitkästä startista. Pitää tutkia.
Pitää vähän tutkia, miksi yksi on pimeä. Penkissä kyllä toimi mutta autossa ei.
Moottorin vikavalo syttyi startissa, onko vikatila suuttimesta vai pitkästä startista. Pitää tutkia.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5802
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Vika valo voi tulla myös ilamsata systeemissä,MJPfin kirjoitti:No niin jatketaan, meni seuraavaksi vian hakuun, ykkönen ei käy. Muut neljä kyllä potkii, et motti käy mutta neljällä.
Pitää vähän tutkia, miksi yksi on pimeä. Penkissä kyllä toimi mutta autossa ei.
Moottorin vikavalo syttyi startissa, onko vikatila suuttimesta vai pitkästä startista. Pitää tutkia.
joskus esi historiassa ennen tietokoineita
muinais raksutimien suutimien aukemiseen vaikutti jotenkin
myös sylinterissä oleva paine
jos sillä olisi jotakin tekemistä tuon 1 kohdalla
.
Mökkillä
'
'
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Voi se olla ilma ongelma, tökkään starin kiinni aamulla ja ihmettelen mitä sanoo. Pitää varuiksi hakea pari prikkaa ja pulttia jos joutuu suutin jumppaa tekemään.
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Ei ole ilmaa, kärki tiputtaa pienemmillä paineilla. Eli paskaa käteen, taidan lopettaa koko auton hinkkaamisen kohta.
Pitää varmaan hakea sarja pultteja ja prikkoja ja heittää vakiot takas, mistään sopivaa kärkeä tähän hätään saa.
Ohjelma on susipaska ennakot ei ole hyvät kalkattaa aika tavalla. Ei se vaan aina mene pelkästään laskemalla ja mittaamalla. Hivenen ketuttaa.
Pitää varmaan hakea sarja pultteja ja prikkoja ja heittää vakiot takas, mistään sopivaa kärkeä tähän hätään saa.
Ohjelma on susipaska ennakot ei ole hyvät kalkattaa aika tavalla. Ei se vaan aina mene pelkästään laskemalla ja mittaamalla. Hivenen ketuttaa.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 143
- Liittynyt: To 01.03.2018 18:34
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Mitä ennakko on,vai vuotaako kaikki
Älä veliseni masennu,sitä virittäminen on...
Älä veliseni masennu,sitä virittäminen on...
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
EOI on välillä 2-15 jälkeen, ennakot pyörii luokkaa 0-18 ennen YKK, ennakot on aika miedot että ei hajoa mitään heti ensikokeilussa. Pitää tutkia saisko esiruiskutuksen pienemmälle tai pois, voi olla että kilinä johtuu siitä.
Kokeilen toiseen runkoon tehdä suuttimen, todella outoa että käy vain neljällä. Vaihdoin kokeeksi boschin neulan kärkeen ja shimmasin tuoton samaksi kun muissa ja silti käy neljällä.
Kilinä ja muu ei haittaa yhtään, ne on säätämistä vain, mutta toi neljällä käyminen syö miestä.
Penkissä suutin pelaa, mutta kone ei käy sillä. Epäilen runkoa tai ecua, jos toisella ei käy niin heitän vakiot takas ja katson mitä niillä tekee.
Kokeilen toiseen runkoon tehdä suuttimen, todella outoa että käy vain neljällä. Vaihdoin kokeeksi boschin neulan kärkeen ja shimmasin tuoton samaksi kun muissa ja silti käy neljällä.
Kilinä ja muu ei haittaa yhtään, ne on säätämistä vain, mutta toi neljällä käyminen syö miestä.
Penkissä suutin pelaa, mutta kone ei käy sillä. Epäilen runkoa tai ecua, jos toisella ei käy niin heitän vakiot takas ja katson mitä niillä tekee.
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
kalkatus tulee todennäköisesti siitä että ku 4 pytty ei käy, niin ecu korjaa muita pyttyjä suuremmalle.
Vaihda se kärki toiseen runkoon.
Vaihda se kärki toiseen runkoon.
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Vaihdoin sen jo toiseen runkoon, nyt käy kaikilla. Alhaalta 1000-1500rpm sellainen volkkarimainen käynti naputus. Ei savua tai käryä pienillä kuormilla. Käynti on 1500-2500rpm todella nättiä, ehkä jopa hiljaisempi kuin vakiona. En tiedä onko ennakoista vai mistä mutta veto loppuu tasan tohon 2500rpm, siihen asti vetää ihan hyvin isoilla vaihteilla ja siitä eteenpäin alkaa nykimään. Pienillä vaihteilla ei mitään vetoa 2500rpm jälkeen huutaa vaan. Ennakot on kyllä todella miedot tuolla ylempänä.
Mut nyt se on vain säätöä ja kokeilua kun käy kaikilla. Voihan tuo johtua pumpun pienuudesta mutta ei kyllä pitäisi vielä näillä syötöillä vaikuttaa. Isompi pumppu on vielä penkissä kiinni.
Pitää kokeilla esiruiskutuksen pienentämistä jos saisi alhaalta tuon volkkari äänen pois.
Milläs ennakoilla muut ajelee isommilla kärjillä?
Tuikku onko vinkkejä?
Mut nyt se on vain säätöä ja kokeilua kun käy kaikilla. Voihan tuo johtua pumpun pienuudesta mutta ei kyllä pitäisi vielä näillä syötöillä vaikuttaa. Isompi pumppu on vielä penkissä kiinni.
Pitää kokeilla esiruiskutuksen pienentämistä jos saisi alhaalta tuon volkkari äänen pois.
Milläs ennakoilla muut ajelee isommilla kärjillä?
Tuikku onko vinkkejä?
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Omat isot kärjet on ainakin hyvin pitkälle sama kun vakiot sinne 50mm3 hujakoille. Sen jälkeen vasta alkaa muutokset. Ja niillä saa kuitenkin sen 200mm3 1.7ms. Eli aika vakioennakot saa sillon olla siihen asti
Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.
Jo nyt on perkele, ei vaan mitään vetoja yli 2500rpm. Nostin ennakoita jo kohtuulisesti koko alueelle. Ihan kuin ei syöttöä tulisi tarpeeksi. Pitää katsoa mitä stari näyttää syötöiksi kun ehtii. Muuten käy ihan siististi mutta ylhäällä ei tapahdu mitään huuta vain. Eikä pyyntiä ole kuin 120mm3 vasta. Että ei se pumpusta vielä pitäisi kiinni olla?