Moro!
Huomasin että automaatti vaihdelaatikossa on liian vähän öljyä, joten lisäsin jonkun verran.....nyt öljyä näyttää olevan noin 2 cm ylimmän viivan yläpuolella?
Onko ok ajaa näin vai?
P.S. Lisäsin ATF TYPE F merkkistä öljyä, onko ok?
R107 Vaihdelaatikon öljyä on nyt vähän liikaa
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 151
- Liittynyt: Ma 24.11.2003 14:47
Re: R107 Vaihdelaatikon öljyä on nyt vähän liikaa
Moi,
Sanoisin, että uusiksi meni. Type F ei kuulu Mersun laatikkoon (ainakaan vanhojen), sitä käytetään Fordeissa.
Aikojen alussa ATF öljyjä on ollut kahta tyyppiä: "F" sekä "A". Fordeihin siis type F ja muihin type A. Type A on kehittynyt alkuperäisestä valaanrasvasta ensin Dexron II:seksi ja sitten Dexron III:seksi. Type A:ta käytettiin myös ohjaustehostimessa mutta DX III on niin kaukana alkuperäisestä, että sitä ei enää suositella siihen tarkoitukseen. Type A:ta on saatavilla vieläkin mutta sillä ei ole enää mitään tekemistä valaiden kanssa...
Jotkut ovat käyttäneet type F:ää A:n tilalla pikakorjauksena luistavaan laatikkoon. Kuulemma auttaa...
Sanoisin, että uusiksi meni. Type F ei kuulu Mersun laatikkoon (ainakaan vanhojen), sitä käytetään Fordeissa.
Aikojen alussa ATF öljyjä on ollut kahta tyyppiä: "F" sekä "A". Fordeihin siis type F ja muihin type A. Type A on kehittynyt alkuperäisestä valaanrasvasta ensin Dexron II:seksi ja sitten Dexron III:seksi. Type A:ta käytettiin myös ohjaustehostimessa mutta DX III on niin kaukana alkuperäisestä, että sitä ei enää suositella siihen tarkoitukseen. Type A:ta on saatavilla vieläkin mutta sillä ei ole enää mitään tekemistä valaiden kanssa...
Jotkut ovat käyttäneet type F:ää A:n tilalla pikakorjauksena luistavaan laatikkoon. Kuulemma auttaa...
280 SL -70
Continental MK II -57
AAR Cuda
DB 990 Selectamatic -66
VW Polo 1,3 CL -92
Continental MK II -57
AAR Cuda
DB 990 Selectamatic -66
VW Polo 1,3 CL -92