w210 270cdi -00 hehkuvalo
w210 270cdi -00 hehkuvalo
Väyryseen (facelift) ilmaantui ongelma hehkuvalon kanssa. Kaivelin vanhoja topikkeja, mutta ei löytynyt apua. Vaikuttaisi hetken hehkuttavan, valo syttyy, sammuu ja käynnistyy sujuvan tuntuisesti. Sitten hetken päästä valo syttyy, saattaa jäädä palamaan tai sammuu jonkin ajan kuluttua. STAR näytti ensin tallennettua vikaa 1-sylinterin hehkulle. Vaihdettiin hehku, kuitattiin. Edelleen sama juttu. Jossakin ohjeistettiin, että pitää starttailla monta kertaa ja sitten se valo asettuu. Ei ole asettunut. Vaikutti sille, että releeltä (vai voiko edes mitata johdot irrallaan, ilman kuormaa) ei lähde sähkö eteenpäin hehkuille (tulee kyllä jatkuva +, paksuhko punainen johto), l. ei olisi hehkuttanut ollenkaan, vaikka valo niin näytää. Mutta lähtisikö käyntiin hehkuttamatta ? Vaihdoin releen, sama tilanne. Kuittasin taas STARilla, ei vikakoodeja tuonne, silti valo palaa. Johdot releeltä hehkuille mittasin, vaikuttavat ehjille, kaikissa sama 0.4 ohm. Voiko hehkuja olla pimeänä, vaikka STAR ei sitä näytä ? Mitä muita ongelmakohtia voi olla ? Releelle tulee pistoke, jossa kaksi ohutta johtoa, mikä sen tehtävä on ?
Kiitos jo etukäteen asiantuntijoille.
Kiitos jo etukäteen asiantuntijoille.
Re: w210 270cdi -00 hehkuvalo
Se ohut johto on varmaan sen releen ohjaus. Tarkist aettä se on kunolla pohjassa, itsellä jäi joskus löysälle ja teki just noin.
Lähtee käytiin mainiosti ilman yhtään hehkua näillä keleillä (ja kylmemmässäkin)
Avaa se vanha hehkuboksi ja kato sisältä ne 'sulakesillat' onko ehjät.
Lähtee käytiin mainiosti ilman yhtään hehkua näillä keleillä (ja kylmemmässäkin)
Avaa se vanha hehkuboksi ja kato sisältä ne 'sulakesillat' onko ehjät.
W219 320CDI -07
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: w210 270cdi -00 hehkuvalo
OK, kiitos, koetan varmistaa tuon. Pystyykö niiden johtojen tilaa katsomaan mitenkään l. mistä ne tulevat ?
Re: w210 270cdi -00 hehkuvalo
Kyllä se pistoke on pohjassa, eikä tunnu löysälle. Siellä releessä on pitkät pinnit ja ne näyttää ehjille (ja onhan se tuli-uusi). Hehkuvalo sammuu, käynnistyy ja hetken päästä syttyy ja palaa toistuvasti kutakuinkin minuutin, sitten se sammuu. Tämä prosessi toistuu koko ajan. Keikki loput hehkut vaihtoon, vaikka herjaa ei tule ? Plussalla jos kokeilee hehkujen päästä, niin vaikuttavat edelleen ehjille.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5935
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: w210 270cdi -00 hehkuvalo
Mitäs vika koodia testeri nyt antaa, siitä seuravvat ohjautu tarkistukset tehty ja niiden tuloos oli ?billy kirjoitti:Kyllä se pistoke on pohjassa, eikä tunnu löysälle. Siellä releessä on pitkät pinnit ja ne näyttää ehjille (ja onhan se tuli-uusi). Hehkuvalo sammuu, käynnistyy ja hetken päästä syttyy ja palaa toistuvasti kutakuinkin minuutin, sitten se sammuu. Tämä prosessi toistuu koko ajan. Keikki loput hehkut vaihtoon, vaikka herjaa ei tule ? Plussalla jos kokeilee hehkujen päästä, niin vaikuttavat edelleen ehjille.
Mökkillä
'
'
Re: w210 270cdi -00 hehkuvalo
NO Moro Taas
Testeri ei edelleenkään näyttänyt mitään vikakoodia koko moottorille. Eli ei siis ollut myöskään mitään kuitattavaa tai edelleen tutkittavaa. Enkä olisi ehkä osannut sillä Starilla siitä mihinkään edetäkään. Kuitenkin hehkuvalo käyttäytyi edelleen samalla tavoin, sammui, syttyi ja paloi 60s.
Tänään sitten saatiin vaihdettua kaikki loput hehkut l. nyt kaikki ovat uusia. Ja kas kas, muutama starttaus ja sitten hehkuvalo ei ole enää syttynyt, l. vaikuttaisi, että vika korjaantui ja oli kuitenkin hehkuissa. Me mitattiin ne kaikki irroitetut hehkut ja kaikissa tasaisestti 0.7 ohm vastus l. eivät ne ainakaan keskenään olleet erilaisia. Olen ihan pihalla tuon murheen syystä, mutta nyt se silti vaikuttaisi ratkenneen. Voiko siellä nyt kuitenkin olla sen tahon kannalta, joka sen hehkuvalon sytyttää, ollut jokin vastus- tms. ero, joka on tulkittu pimeäksi hehkuksi. Mutta miksi STAR ei tulkitsisi samalla tavalla ? VAi onko tässä Starissa jotakin hapanta ???
Testeri ei edelleenkään näyttänyt mitään vikakoodia koko moottorille. Eli ei siis ollut myöskään mitään kuitattavaa tai edelleen tutkittavaa. Enkä olisi ehkä osannut sillä Starilla siitä mihinkään edetäkään. Kuitenkin hehkuvalo käyttäytyi edelleen samalla tavoin, sammui, syttyi ja paloi 60s.
Tänään sitten saatiin vaihdettua kaikki loput hehkut l. nyt kaikki ovat uusia. Ja kas kas, muutama starttaus ja sitten hehkuvalo ei ole enää syttynyt, l. vaikuttaisi, että vika korjaantui ja oli kuitenkin hehkuissa. Me mitattiin ne kaikki irroitetut hehkut ja kaikissa tasaisestti 0.7 ohm vastus l. eivät ne ainakaan keskenään olleet erilaisia. Olen ihan pihalla tuon murheen syystä, mutta nyt se silti vaikuttaisi ratkenneen. Voiko siellä nyt kuitenkin olla sen tahon kannalta, joka sen hehkuvalon sytyttää, ollut jokin vastus- tms. ero, joka on tulkittu pimeäksi hehkuksi. Mutta miksi STAR ei tulkitsisi samalla tavalla ? VAi onko tässä Starissa jotakin hapanta ???
Re: w210 270cdi -00 hehkuvalo
Hehku voi (harvoin) olla myös viallinen vaikka kylmänä vastus olisikin ok. Kun hehku kuumennetaan, sen vastusarvo muuttuu, ja jos se silloin on rajarvojen ulkopuolella, se voi trigata virhevalon. Muistelen joskus olleen näitä hehkuvaloongelmia mistä starikaan ei ole kuulemma saanut kiinni. Onko se sitten johtunut käyttäjästä vai oikeasti vikakoodi ei triggaannu, en tiedä.
W219 320CDI -07
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5935
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: w210 270cdi -00 hehkuvalo
Olikosw uudet hehkut samanlaiset ja sam vastus?billy kirjoitti:NO Moro Taas
Testeri ei edelleenkään näyttänyt mitään vikakoodia koko moottorille. Eli ei siis ollut myöskään mitään kuitattavaa tai edelleen tutkittavaa. Enkä olisi ehkä osannut sillä Starilla siitä mihinkään edetäkään. Kuitenkin hehkuvalo käyttäytyi edelleen samalla tavoin, sammui, syttyi ja paloi 60s.
Tänään sitten saatiin vaihdettua kaikki loput hehkut l. nyt kaikki ovat uusia. Ja kas kas, muutama starttaus ja sitten hehkuvalo ei ole enää syttynyt, l. vaikuttaisi, että vika korjaantui ja oli kuitenkin hehkuissa. Me mitattiin ne kaikki irroitetut hehkut ja kaikissa tasaisestti 0.7 ohm vastus l. eivät ne ainakaan keskenään olleet erilaisia. Olen ihan pihalla tuon murheen syystä, mutta nyt se silti vaikuttaisi ratkenneen. Voiko siellä nyt kuitenkin olla sen tahon kannalta, joka sen hehkuvalon sytyttää, ollut jokin vastus- tms. ero, joka on tulkittu pimeäksi hehkuksi. Mutta miksi STAR ei tulkitsisi samalla tavalla ? VAi onko tässä Starissa jotakin hapanta ???
siellä testerissä on myös kohta missä ohjeita vikojen hakemiseen valitusten ja oireiden perustellaa
. .
Mökkillä
'
'
Re: w210 270cdi -00 hehkuvalo
Alkuperäiset ne pitäisi nyt olla (l. oliko Beru), mutta en minä nyt älynnyt niistä uusista sitä vastusta mitata. Olin vaan tyytyväinen, kun ne vanhat irtosi suhteellisen helposti (viikon liottamisen jälkeen) ja työnsin vaan uusia tilalle. Eikä se nyt edelleenkään ole ihan kunnossa tuon suhteen. Valo pysyi poissa jo jonkin aikaa, mutta tänään taas kertaalleen syttyi. Mutta hävisi taas. Eli enää en usko, että se olisi itse hehkujärjestelmässä, kun siellä on uusi rele ja kaikki hehkut uusia (tietysti johdot voisi olla, mutta en löydä niistä vikaa). Kontakti voisi olla heikko jollakin liittimellä, mutta en löydä sellaistakaan, kaikki tuntuvat napakoille. Ja eikö sen pitäisi silloin jättää ko. hehkusta (kontaktiongelmainen hehku) vika-ilmoitus ja sitä se ei edelleenkään tee.
Tänään tosin hetkeksi syttyi myös ABS ja ESP valo, mutta se häipyi seuraavassa virrankatkaisussa. Jännite akulla oli 12.8 v, mutta minusta se lataa aika kevyesti tyhjäkaynnillä l. silloin se ennemminkin purkaa. Mutta heti kun kierroksia hieman, niin se lataa 13 v ja risat ja kun 1500 rpm, niin se lataa 14.2 v. Olen käsittänyt, että jänniteen suhteen nämä on tarkkoja, mutta en vielä oikein tiedä, että miten.
Tänään tosin hetkeksi syttyi myös ABS ja ESP valo, mutta se häipyi seuraavassa virrankatkaisussa. Jännite akulla oli 12.8 v, mutta minusta se lataa aika kevyesti tyhjäkaynnillä l. silloin se ennemminkin purkaa. Mutta heti kun kierroksia hieman, niin se lataa 13 v ja risat ja kun 1500 rpm, niin se lataa 14.2 v. Olen käsittänyt, että jänniteen suhteen nämä on tarkkoja, mutta en vielä oikein tiedä, että miten.