ArtoCDI kirjoitti:MJPfin kirjoitti:Ainakin uudemmassa 1600bar systeemissä mitä isompi pulssisuhde sitä enemmän painetta. Se säädin on normaalisti auki ilman virtaa.
Koita ihan piruuttain kiertää sitä säädintä avaimella kireemmälle. Ei varmaan vaikuta mitään, mutta mulla penkissä oli ongelmia saada painetta nousemaan ja kun kiristi säädintä ongelma poistui.
Hetkinen siis railpaineen säätimen pulssisuhde muuttuu kun laittaa pumpun päälle. Oiskohan rail anturissa vikaa, mitä se näyttää tyhjäkäynnillä?
Unohdetaan se linjapumppu hetkeksi ja koitetaan ehjätä osat ilman sitä.
Tyhjäkäynnillä (ilman linjapumppua) on rail paine ~300bar tietämillä. Vähän heiluu, mutta menee säätimen mukana ja pysyy koko ajan ohjearvojen sisällä. Säätimen arvo tyhjäkäynnillä on ~20%, tälle ohje arvot starilla oli 8-16% (näin ulkomuistista, mutta ainakin lähelle). Mennään siis jo tyhjäkäynnillä yli arvojen.
Rail paineanturi on vaihdettu ja todelliset paineet on varmasti jonkin verran korkeammat kuin ecu nyt näkee.
Tähän oli jo uusi 648:n paineensäädin. Se olisi tehty korkeammalle paineelle. Se oli kuitenkin fyysisesti liian erilainen. Laitetaan vain uusi, jos se toimisi paremmin. Tuolla voi hyvin olla vielä alkuperäinen paikalla. Toivottavasti ei ole aivan hirveästi amg-lisää
Määränsäädin ja paineensäädin toimivat peilikuvina toisilleen.
AMG,ssä on molemmat, staari kertoo, kummalla, vaiko molemmillako paineensäätö hoidetaan.
Määränsäätimessä pieni prosentti meinaa suurta virtausta, paineensäätimessä pientä, siis paine on nousussa.
Kun määränsäätimessä näyttää suuria lukuja, on virtaus pieni, mutta paineen säätimessä suuri, eli railpaine pakotetaan alas.
Ylimääräinen linjapumppu vaikuttaa tietenkin paineen säätimeen siten, että sitä on aukaistava lisää, jotta suuremmalla virtauksellakin paine pysyisi haarukassa.
Tyhjäkäynti on tietyllä tapaa "erikoistilanne", paineensäätö vastaa silloin pääasiallisesti railpaineesta.
Kaikissa ajotilanteissa päävastuu railpaineesta on määränsäätimellä, ideana on, että tankista nostetaan vaan sen verran polttoainetta, kun on tarvetta, eri tilanteissa. Paineventtiili käytännössä syö vaan painepiikit poikkeen, joita syntyy vaikkapa silloin, kun jalka nostetaan kaasulta yhtäkkiä poikkeen.
Onkohan nyt ihan varmasti kaikki liittimet nyt oikein ?
Paineensäätimen 80% on niin suuri aukeama, ettei paineen ylitystä pitäisi kyllä tulla, ei millään.
Vaihdappa alkuperäinen railpaineanturi takaisin, muuttuuko tilanne mitenkään ?
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5