MB SL450 öljysuodatin

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
touko1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

MB SL450 öljysuodatin

Viesti Kirjoittaja touko1 »

Osaako joku kertoa, kun minun 450 SLssä öljysuodatin kotelossa ei ole laisinkaan sinne pohjaan tulevaa jousta+prikkaa, joka mielestäni toimii ns varoventtilinä. Kotelossa on vain sen pitkän läpimenevän pultin päälle tuleva n. 6cm pitkä jousi, ei mitään prikkaa. Olen aieminkin ihmetellyt sen jousen tarkoitusta, kun mielestäni se ei kiristä/panttaa mitään osaa, varsinkaan ei suodatinta. Tämän jousen perimmäinen tarkoitus alkoi nyt epäilyttää minua, kun öljynpaine putosi reilusti alle 1 kg tyhjäkäynnillä, kun aiemmin se pysynyt siinä 1 kg tienoilla, vaikka moottori on ollut kuuma. Vai pitäisikö vikaa hakea painekellosta? Onko sillä pitkällä jousella joku tarkoitus, vai joku vain tyrkännyt sen sinne, kun on joskus kipannut kaikki kotelon sisuskalut roskiin ja sitten huomannut, että nyt puuttuu jotain. Veho tarjosi sellaista pientä jousta+prikkaa tuohon moottoriin, eikä kukaan löytänyt mistään kuvasta mitään pitkää jousta.
SL 500 R107, E-Coupe 350 CDi C207, Opel Corsa GSI -02
350ÄSÄL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Re: MB SL450 öljysuodatin

Viesti Kirjoittaja 350ÄSÄL »

Moi, olisko tuosta videosta apua? https://www.youtube.com/watch?v=qAkKkYigCis" onclick="window.open(this.href);return false;
touko1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Re: MB SL450 öljysuodatin

Viesti Kirjoittaja touko1 »

No juu, just tota videota en ole katsonut, mutta siinäkin oli sellainen pieni jousi/prikka joka jää filtterin alle, varmaan niinkuin pitääkin. Minulla tuon pitkän läpipultin päällä on sellainen pitkä jousi, mikä ei oikeastaan ota vastaan mihinkään menee vain filtteri pohjan läpi. No Veholta tulee nyt tuollainen samanlainen jousi kuin videossa. Jääkö teillä tuo filtteri "kantamaan", kun sitä alkaa kiristämään paikalleen?
SL 500 R107, E-Coupe 350 CDi C207, Opel Corsa GSI -02
Vastaa Viestiin