Myös ajoneston poisto voisi tulla kyseeseen, mutta se ei taida onnistua.
Avaimet ovat 1-painikemallisia.
Ilmeisesti ainoa toimiva avain kastui ja kauko-ohjaus lakkasi toimimasta, sekä ajonesto jää päälle.
Eli tarvetta saattaa olla myös avaimen elektoniikalle
https://www.youtube.com/watch?v=mjItOr_T9HY" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuon mukaan Starilla pitäisi onnistua uudelleenkoodaus?
AVAIMIEN UUDELLEENKOODAUS TEHTY ihan itse JA SMARTTI LIIKENTEESSÄ TAAS:
juu, kuunnellessa VEHOn miehen kertomusta, mitä kaikkea pitää tehdä, että wanhan Smartin (vm2000) avaimet saa uudelleenkoodattua,
tuli mieleen että kuuhunkin olisi kyllä helpompi mennä. VEHOn mukaan auto pajalla 2-3vkoa ja hintaa hommalle tulisi 500-600 euroa. (eli Saksasta olisi pitänyt tilata avain, sitten VEHO saisi muutaman päivän päästä koodin Saksasta, tämä koodi olisi käytettävissä vain lyhyen ajan. Tämän koodin avulla VEHO pääsisi koodaamaan avaimet - Mielessä kävi, että olikohan näin ennen tietokoneita).
No, jo aikataulukaan ei miellyttänyt. Mersuharrastajiakaan ei löytynyt tuota aikataulua nopeammin ja homman onnistuminen ei ollut satavarmaa.
Eikun sitten Youtube/googletutkimusten jälkeen hommaamaan Star, sillä olihan muutkin onnistuneet Youtuben mukaan koodaamaan avaimet.
Löytyi onneksi ammattilaisen kokoama valmis toimiva paketti, tietokone ja kasa piuhoja ja lisäksi paljon tietoa.
Wanha Smartti jutteli vain DASin kautta (joku rotokollajuttu, Wanha Smart kun on kyseessä). Avaimien koodaaminen DASilla oli sitten lopuksi aika simppeli juttu.
Koodatessa piti lisäksi syöttää TAN-koodi. Koodin laskemista varten hommasin Ebaystä TAN-koodilaskimen, jonka sai ladattua pilvestä.
Homma kesti kaikkiaan kolme päivää, eli nyt kannattaa varmaan alkaa tekemään vaikka VEHOlle avaimienkoodaushommia

Hommasta jäi jäljelle toimiva Star paketti (varmaan Icarsoft i980 joutaa nyt myyntiin) ja hyödyllisiä yhteystietoja