Mb 124 Lämmityslaitteet puhaltimen moottori.
Mb 124 Lämmityslaitteet puhaltimen moottori.
Päivää.
Olis MB 124 250d -90 jossa on manuaali ilmastointi. Puhaltimesta on menny laakerit. Kun rupesin aikomaan
Paikkoja niin sieltä löytyy kaksi moottoria vierekkein. Mistään varaosa jutuista ei löydy vastaavaa. Onko kenelläkään tulla
vastaan samanlaista härveliä? Voin laittaa kuvaakin jos tarve.
Ja onko uusia moottoreita saatavilla? Kiitos jo etekäteen jos joku tietäisi jotain!!
Olis MB 124 250d -90 jossa on manuaali ilmastointi. Puhaltimesta on menny laakerit. Kun rupesin aikomaan
Paikkoja niin sieltä löytyy kaksi moottoria vierekkein. Mistään varaosa jutuista ei löydy vastaavaa. Onko kenelläkään tulla
vastaan samanlaista härveliä? Voin laittaa kuvaakin jos tarve.
Ja onko uusia moottoreita saatavilla? Kiitos jo etekäteen jos joku tietäisi jotain!!
Re: Mb 124 Lämmityslaitteet puhaltimen moottori.
https://www.merteil.fi/fin/lammityslait ... 30046-6-18" onclick="window.open(this.href);return false;
tuollainen puhallin pitäisi olla siellä..
tuollainen puhallin pitäisi olla siellä..
Myydään W/S124/202/203/210 osia!!!
W906 319CDI -10
S124 "E"300TE 4-MATIC -89
W123 280E -83
(ex) W124 500E -93
(ex) W210 E300DT -98
(ex) S124 250TD -92
(ex) W124 250D -89
(ex) W210 E300TDT -98
(ex) W124 200D -93
(ex) W211 320CDI -03
(ex) W208 230K -00
(ex) W124CE 300-24 -91
(ex) W201 1,8 -91
W906 319CDI -10
S124 "E"300TE 4-MATIC -89
W123 280E -83
(ex) W124 500E -93
(ex) W210 E300DT -98
(ex) S124 250TD -92
(ex) W124 250D -89
(ex) W210 E300TDT -98
(ex) W124 200D -93
(ex) W211 320CDI -03
(ex) W208 230K -00
(ex) W124CE 300-24 -91
(ex) W201 1,8 -91
Re: Mb 124 Lämmityslaitteet puhaltimen moottori.
Juu sellanen ois pitäny olla. Mutta olikin 2 moottoria vierekkäin.
Re: Mb 124 Lämmityslaitteet puhaltimen moottori.
Laita ihmeessä kuva moottoreista ja ehkäpä käyttöpaneelistakin. En ole kanssa ennen kuullut tuollaisesta moottorihommasta.
Siksi tuo jälkimmäinen, että kun näissä on ollut myös jälkiasenteisia ilmastointeja (esim. Diavian valmistama), niin sen kai pystyy tunnistamaan siitäkin, miltä käyttöpainikkeet näyttävät.
Siksi tuo jälkimmäinen, että kun näissä on ollut myös jälkiasenteisia ilmastointeja (esim. Diavian valmistama), niin sen kai pystyy tunnistamaan siitäkin, miltä käyttöpainikkeet näyttävät.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: Mb 124 Lämmityslaitteet puhaltimen moottori.
Siinä olis jonkinlainen kuva, piti vaan muokata aika pieneksi.
Mutta jos siitä jotain selvää sais.
Mutta jos siitä jotain selvää sais.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Mb 124 Lämmityslaitteet puhaltimen moottori.
Onkos tuossa kaksi moottoria vaa vain yksi jossa akseli on moottorin läpi ja siinä siivikot samaan tapaan kuin eikka86 lhettämässä kuvassa on? Tjaa vai onkos se toinen moottori kuvan ulkopuolella oikeassa laidassa?
Minusta tuo siivikon suojakopat kyllä äkkikatsomalta vaikuttaisi sellaisille etten ennen ole koskaan tuonmallisia nähnyt.
Muistanko oikein että jälkiasenteisen siivikonkehä on eri kuin tehdasasenteisen ja oliko vielä niin että alkuperäisen ovat isommat mutta ainakin ne mitä jälkiasenteisia olen luulut katsovani niin niissäkin on vaan yksi moottori ja akseli moottorin molemmin puolin? Yksimoottorisissa on kyllä sellainen metallinen kiinnityspanta keskeltä moottoria yli ja tässä sitä ei näyttäisi olevan.
Kun on kaksi moottoria niin mahtaisikos siihen käydä ihan ilmastoimattoman moottori? Siivikon vois saadakin ehjänä irti. Olen itte irroitellu silleen että hioo sen akselinpäästä ruosteet pois ja sitten lämmittää sitä siivikon muovia esim hiustenkuivaajalla ettei sulata sitä. Sit sopiva tuki sen akselintaakse ja sit naputtelee siihen akseliin. Niistä ohuista rivoista joitten varassa itte siivikko on niin ne menee poikki jos niistä tuen ottaa.
Jos tukea ei saa niin olen itte purkanu muutaman moottorin kappaleiksi et saa tuen siihen muoviosaan joka akselin ympärilä on. Sit voi rauhassa naputella sen siivikon irti akselista. Siivikko ei tod näk kestä vaan menee rikki niistä ohuista rivoista jos pelkästään sivikosta otaa tuen akselinirroitusta varten.
Pelkkä moottori ei kait paljoa maksa ja jos tosiaan on jokin spesiaalin kokoinen siivikko niin selaisen löytäminen saattaa tuottaa tuskaa jos sen rikkoo.
Jokatapauksessa mielenkiintoinen tapaus. Laitas lisää kuvia kun saat purettua tuota kapistusta.
Niin ja vielä sellainen että niitä moottoreitakin on sitte eri halkaisijaltaan olevia joten kun ostat uutta ni mittaa sen alkuperäisen moottorin ulkohalkaisia![Wink :wink:](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Minusta tuo siivikon suojakopat kyllä äkkikatsomalta vaikuttaisi sellaisille etten ennen ole koskaan tuonmallisia nähnyt.
Muistanko oikein että jälkiasenteisen siivikonkehä on eri kuin tehdasasenteisen ja oliko vielä niin että alkuperäisen ovat isommat mutta ainakin ne mitä jälkiasenteisia olen luulut katsovani niin niissäkin on vaan yksi moottori ja akseli moottorin molemmin puolin? Yksimoottorisissa on kyllä sellainen metallinen kiinnityspanta keskeltä moottoria yli ja tässä sitä ei näyttäisi olevan.
Kun on kaksi moottoria niin mahtaisikos siihen käydä ihan ilmastoimattoman moottori? Siivikon vois saadakin ehjänä irti. Olen itte irroitellu silleen että hioo sen akselinpäästä ruosteet pois ja sitten lämmittää sitä siivikon muovia esim hiustenkuivaajalla ettei sulata sitä. Sit sopiva tuki sen akselintaakse ja sit naputtelee siihen akseliin. Niistä ohuista rivoista joitten varassa itte siivikko on niin ne menee poikki jos niistä tuen ottaa.
Jos tukea ei saa niin olen itte purkanu muutaman moottorin kappaleiksi et saa tuen siihen muoviosaan joka akselin ympärilä on. Sit voi rauhassa naputella sen siivikon irti akselista. Siivikko ei tod näk kestä vaan menee rikki niistä ohuista rivoista jos pelkästään sivikosta otaa tuen akselinirroitusta varten.
Pelkkä moottori ei kait paljoa maksa ja jos tosiaan on jokin spesiaalin kokoinen siivikko niin selaisen löytäminen saattaa tuottaa tuskaa jos sen rikkoo.
Jokatapauksessa mielenkiintoinen tapaus. Laitas lisää kuvia kun saat purettua tuota kapistusta.
Niin ja vielä sellainen että niitä moottoreitakin on sitte eri halkaisijaltaan olevia joten kun ostat uutta ni mittaa sen alkuperäisen moottorin ulkohalkaisia
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Re: Mb 124 Lämmityslaitteet puhaltimen moottori.
Siinä olis vähän paremmat kuvat.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Mb 124 Lämmityslaitteet puhaltimen moottori.
Jees, käyttöpaneelikin kertoo, että ei ole Mersun alkuperäinen laite. Erilaiset nappulat ja sitten tietomiehet ovat tienneet kertoa, että kun noiden kolmen nappulan reikä siinä paneelissa on teräväreunainen (eikä pyöristetty kuten lämmönsäätörullien reikien reunat), niin se on jälkikäteen tehty.
Olisko toi sellainen Diavia sitten, ehkä joku osaa paremmin sanoa?
Olisko toi sellainen Diavia sitten, ehkä joku osaa paremmin sanoa?
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: Mb 124 Lämmityslaitteet puhaltimen moottori.
Uudet moottorit vois löytyä ihan Motonetistakin tai autotarvikeiikkeestä. Mielestäni kanattaa suosia merkkiosia. Ainakin jotki kiertovesipumput pitää kapelia jos ostaa mallia tarvike. Otat yhden moottorin malliksi kun lähdet ostoksille tai jos tilaa ni sitten mittoja kannattaa ottaa. Akseliahan saa lyhennettyäkin tarvittaessa kunhan sen paksuus vaan on sama. Moottorihalkaisija ei taida tuossa olla niin kriittinen kuin yksimoottorisessa jossa se tulee kiinni sillä metallipannalla.
Mitä mahtanee olla teho nuissa moottoreissa? Sitä ei varmaankaan alkuperäisistä kannata paljo ylittääkkään ettei suakerasiassa ala käryämään.
Niin ja olisko nuissa moottoreissa stanssattu merkki ja mallikin ja/tai numero? Jos on ni sen perusteellahan saa hankittua justiin samanlaisen tai vastaavan tilalle.
Mitä mahtanee olla teho nuissa moottoreissa? Sitä ei varmaankaan alkuperäisistä kannata paljo ylittääkkään ettei suakerasiassa ala käryämään.
Niin ja olisko nuissa moottoreissa stanssattu merkki ja mallikin ja/tai numero? Jos on ni sen perusteellahan saa hankittua justiin samanlaisen tai vastaavan tilalle.
Re: Mb 124 Lämmityslaitteet puhaltimen moottori.
Niin se vissiin näyttäs olevan se Diavia jälkiasennus malli.
Saakohan siihen mistään uusia moottoreita?
Saakohan siihen mistään uusia moottoreita?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 229
- Liittynyt: La 25.02.2012 15:36
- Paikkakunta: sastamala
Re: Mb 124 Lämmityslaitteet puhaltimen moottori.
Overdrivellä joku kirjoitti sellasesta firmasta ku termo raskone/Tampere.. Kuulemma sen kautta saa jos saatavilla.
-90 c124 300cea 24
-97 w210 230e
-97 w210 230e
Re: Mb 124 Lämmityslaitteet puhaltimen moottori.
Ok. Kiitos tiedosta, pitää huomenna kokeella selvittää sitä kautta.
Re: Mb 124 Lämmityslaitteet puhaltimen moottori.
Hieman soveltaen onnistunee asentaa vaikka jonkin traktorin kaksisiivikkoinen moottori.
Ei varmaan tarvitse kahta erillistä, vaikka olisihan se "leviää" säätää myös puhallusnopeutta erikseen molemmin puolin
Tuossa kopan kanssa, on kyllä hintaakin. Mitoilla voisi löytyä pelkkä moottori siivikkoineen, tai ilman jos akselin halkaisija käy.
https://www.ikh.fi/fi/lammityslaitteen- ... m91-mf0231" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei varmaan tarvitse kahta erillistä, vaikka olisihan se "leviää" säätää myös puhallusnopeutta erikseen molemmin puolin
![Thinking :think:](./images/smilies/icon_think.gif)
Tuossa kopan kanssa, on kyllä hintaakin. Mitoilla voisi löytyä pelkkä moottori siivikkoineen, tai ilman jos akselin halkaisija käy.
https://www.ikh.fi/fi/lammityslaitteen- ... m91-mf0231" onclick="window.open(this.href);return false;
wiimax.fi
Re: Mb 124 Lämmityslaitteet puhaltimen moottori.
Kun minulla saattaisi olla yksi jälkiasennetun moottori siivikkoineen mutta on siis yksimoottorinen malli ja olikohan vielä kopan kanssa? Jos kiinnostaa ja se käypi tuohon ni mittaa kopan ja siivikon ulkohalkaisija ja koko retelin pituus ni kattotaan passaisiko. Jos passaa ja kelpaa ni keksitään joku järkevämpi hintalappu kuin mitä tuo IKH:n on.
Tai sit kattot onko moottorinkyljessä mitään stansseja tai lappua josta moottorin tyyppi selviäisi ja saisi tilattua uudet.
Tai sit kattot onko moottorinkyljessä mitään stansseja tai lappua josta moottorin tyyppi selviäisi ja saisi tilattua uudet.