Ei sitten muuta keksinyt....hartaasti tehty semi-entisöinti W140 1995 autolle loppusuoralla ja voi jo ajella....mutta sepä jotenkin oirehtii tuo ajonesto ja nyt ois neuvot kipeesti tarpeen...
Kaukosäädin on siis mallia infrapuna, ilmeisesti joku uudempi malli kun ohjekirjaan on nitojalla lyöty lisälehtiä, "autossasi on uudempi versio blaa blaa....". VIN-koodin mukaan löytyy esim. IMMOBILIZER STAGE II. Ovet siis aukeavat kaukosäätimestä nätisti, ja siitäpä saattaa autokin käynnistyä...mutta ei nyt läheskään aina. Tosi usein vilkuttaa taustapeilissä vuorotahtiin vihreää ja punaista, eli ajonesto päällä. Eikä lähde tietenkään käyntiin. Eikun rassaile lukkoon-auki-lukkoon-auki ja jollain tuurilla siitä sitten hörähtää taas käyntiin. Eli ei enää minkäänlaista luottoa tuohon...nyt en ole ovia enää lukkoon laittanut ollenkaan ettei menisi päälle. Sen huomasin, että jos avaimen jättää virtalukkoon pidemmäksi aikaa...meneekö sitten taas ajonesto päälle? Kun tuossa äsken parkissa avain oli virtalukossa, enkä tosiaan painanut ovia kiinni, oli ajonesto mennyt päälle.
Vai miten se siis toimii? Oletan että juurikin tuon infrapunan kautta kakesta ajonesto kytkeytyy, sekä taasen sitten pois päältä. Voiko tuo ikivanha avain alkaa eletroniikaltaan pettämään? Uusihan on sikahintainen mutta ostetaan jos siitä voisi olla kiinni....patterit ovat uudet, siitä ei oo homma kiinni.
Vai saako jollain kohtuu helpolla keinolla koko ajoneston pois kummittelemasta....
T: Keke
W140 ajonesto kenkkuilee
Re: W140 ajonesto kenkkuilee
Eri ulkomaan foorumeilta löytyy juttua vastaavista ongelmista. Ensihätään kun auto on lähtenyt käyntiin ja päätät ajosi -niin lukitse ovet vain mekaanisella avaimella. Sillä pitäisi toimia aina jos vaan ajonesto on pois päältä.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
Re: W140 ajonesto kenkkuilee
Omassa oli sama vika mutta siitä on 15 vuotta aikaa... Jokin näistä kolmesta vaihtoehdosta se oli (kaikkia on tullut vastaan):
1. painike epäkunnossa tai irti tinauksesta (yleinen ainakin uudemmassa kolmiomallisessa)
2. virransyöttökela irti piirilevystä, joskus toimii riippuen kummin päin avaimen pistää paikoilleen
3. IR-mikropiiri hajoaa vanhemmiten, korjataan vaihtamalla käytetystä avaimesta ehjä IC. Ei tarvitse koodata (numero ei ole tässä piirissä)
Käynnistys saattaa onnistua kun laitat ovet lukkoon ja sitten auki ja käännät samaan aikaan virrat päälle (sähkö tulee silloin IR:n pattereista eikä kelan kautta virtalukosta)
1. painike epäkunnossa tai irti tinauksesta (yleinen ainakin uudemmassa kolmiomallisessa)
2. virransyöttökela irti piirilevystä, joskus toimii riippuen kummin päin avaimen pistää paikoilleen
3. IR-mikropiiri hajoaa vanhemmiten, korjataan vaihtamalla käytetystä avaimesta ehjä IC. Ei tarvitse koodata (numero ei ole tässä piirissä)
Käynnistys saattaa onnistua kun laitat ovet lukkoon ja sitten auki ja käännät samaan aikaan virrat päälle (sähkö tulee silloin IR:n pattereista eikä kelan kautta virtalukosta)
Re: W140 ajonesto kenkkuilee
Kiitos vastauksista jo tässä vaiheessa! Päätin maksaa suolaisen option ja tilasin uuden avaimen. Eiköhän tuo entinen ole alkuperäinen, ja ainut jossa "älyä", muut pelkkiä jyrsittyjä kopioita. Tietty odotukset on kovat että pelkällä tällä uuden avaimen vaihdolla lähtee homma toimimaan...mutta palataanpa reilun viikon päästä kun saan nykkelin testiin auttoiko asiaan....
Re: W140 ajonesto kenkkuilee
Muisti palailee pätkittäin: omassa W140:ssa oli vikana modulirasiassa olevan relekortin huonot tinaukset (liian isot releet irtoavat tärinän vaikkutuksesta hiljalleen). Releitten kautta tulee sähköt ECU:lle ja jos jokin jännite puuttuu, systeemi ei synkronoidu ja valot vilkkuu. Oma oli S300TD, bensa/diesel ja vuosimallierojen takia ei ole välttämättä sama vika.jysi kirjoitti:Jokin näistä kolmesta vaihtoehdosta se oli (kaikkia on tullut vastaan):
1. painike epäkunnossa tai irti tinauksesta (yleinen ainakin uudemmassa kolmiomallisessa)
2. virransyöttökela irti piirilevystä, joskus toimii riippuen kummin päin avaimen pistää paikoilleen
3. IR-mikropiiri hajoaa vanhemmiten, korjataan vaihtamalla käytetystä avaimesta ehjä IC. Ei tarvitse koodata (numero ei ole tässä piirissä)
Huonoja/irrallisia painikkeitakin on FBS2 avaimisssa, kohdat 2 ja 3 on FBS3 vikoja uudemmissa autoissa
Re: W140 ajonesto kenkkuilee
No voi.....kele! Lähes kuukauden oottamisen jälkeen tulikin tietoa....Veholta ei nyt avainta saanut, ja jotain korvaavaa tulossa myöhemmin - ja samalla hinta nousee yli neljän sadan....ryökäle! Kun ei tiedä edes onko vika siinä....(kokoelma kirosanoja).
Kokeillaan tarkistella vanhan avaimen tinaukset...ja autosta mitä pystytään....sitten taitaa seuraavana vaihtoehtona houkutella selkeästi edullisempi keino eli poistaa koko ajonesto emulaattorilla tai muulla keinolla. Tästä jos on jollain kokemuksia, tai jopa osaisi homman tehdä...olisi erittäin suuri apu. Ja työsuorituksesta maksan kyllä.
Kokeillaan tarkistella vanhan avaimen tinaukset...ja autosta mitä pystytään....sitten taitaa seuraavana vaihtoehtona houkutella selkeästi edullisempi keino eli poistaa koko ajonesto emulaattorilla tai muulla keinolla. Tästä jos on jollain kokemuksia, tai jopa osaisi homman tehdä...olisi erittäin suuri apu. Ja työsuorituksesta maksan kyllä.