Morjesta,
potilaana 320cdi väyrynen josta huomattu piinava vika nyt näillä keleillä eli lämmityslaite puhaltaa selkeästi lämpimämpää ilmaa kuskinpuolen ilmaventtiileistä versus apukuskin puoli. Vaikka laittaa automaatti-ilmastoinnin paneelista pyynnin LO molemminpuolin niin ero on selkeä.
Tutkein jo asiaa sen verran että vertailin eri puolten tuloilman lämpötilaa aut.ilm piilovalikosta, ja apukuskin puoli syöttää pyydettyä lämpötilaa +-1° mutta kuskinpuolen arvoissa haarukka kasvoi +-5°. Voisiko tässä olla närhenmunat oireena? Jos kara takeltelee eikä sulje kiertoa kokonaan pois pääsisikö lämmintä vettä jäähdytyskierrosta kennolle?
W210 ilmastointiongelma(puhaltaa kylmää ja lämmintä)
Re: W210 ilmastointiongelma(puhaltaa kylmää ja lämmintä)
Täh ? Jos ei venttiili sulje, niin totta ihmeessä tulee kuumaa vettä kennolle. Kokeile puristaa letkut linttaan, jos on sopivat pihdit. Jos sen jälkeen tulee kylmää molemmin puolin, venttiili on todennäköisin vikapaikka.
wiimax.fi
Re: W210 ilmastointiongelma(puhaltaa kylmää ja lämmintä)
Joo, täytyy kokeilla. Saa ainakin poissuljettua tuon venttiilivian!
Re: W210 ilmastointiongelma(puhaltaa kylmää ja lämmintä)
Joissain malleissahan tuo oli ensioire kylmäaineen vähyydestä, mutta tosiaan ensin kannattaa närhenmunien toiminta tsekata.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W210 ilmastointiongelma(puhaltaa kylmää ja lämmintä)
Kylmäaineen vähyys voi ainakin teoriassa ilmetä noinkin, mutta silloin höyrystimen se pää, missä x-venttiili on, on se kylmempi. Näin ainkain omien kokemusten perusteella, ja x-venttiili on väykyssäkin kuljettajan puolella, joten vesiventtiilileihin minäkin kohdistaisin ensiksi katseen.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85