Harkinnassa R Mersu
Harkinnassa R Mersu
Vajaan 20 Mersuttoman vuoden jälkeen alkoi tähtikeula kiinnostamaan. Perhe on 6 henkinen joten R sarja on luontaisempi malli. Olen yrittänyt etsiä käyttäjien kokemuksia ko. autosta mutta jotain on jäänyt mysteeriksi.
Missä pitkän ja lyhyen version tilat jakautuu?
Jakoketjun venyminen tuntuu tulevan jossain kohdin dieselissä vaihtoon, kun sanotaan että öljykorkista katsomalla näkee löysän ketjun, miltä se näyttää?
Mitä kaikkea kannattaa autosta vilkasta ostokasta valittaessa?
Missä pitkän ja lyhyen version tilat jakautuu?
Jakoketjun venyminen tuntuu tulevan jossain kohdin dieselissä vaihtoon, kun sanotaan että öljykorkista katsomalla näkee löysän ketjun, miltä se näyttää?
Mitä kaikkea kannattaa autosta vilkasta ostokasta valittaessa?
Tämän hetkinen kalusto
MB R 320 cdi-06
MB 817 -90
Doppstadt AK-430 murska. MB 430hp v6 moottorilla.
Scania 144 R -98
Chryster town country 3.8 -05
Ford Transit -10
Suzuki GSX 1100 F
MB R 320 cdi-06
MB 817 -90
Doppstadt AK-430 murska. MB 430hp v6 moottorilla.
Scania 144 R -98
Chryster town country 3.8 -05
Ford Transit -10
Suzuki GSX 1100 F
Re: Harkinnassa R Mersu
Moi.
Dieselkoneen (om642) jakoketjun venymää voi arvioida kiristimen männän ulostyötymästä. Tuossa keskustelua aiheesta: http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 0fdced1329
Dieselkoneen (om642) jakoketjun venymää voi arvioida kiristimen männän ulostyötymästä. Tuossa keskustelua aiheesta: http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 0fdced1329
Re: Harkinnassa R Mersu
Meillä talossa R320cdi vm. 2006 lyhyt malli. Tilaa on riittävästi vaikkanon lyhyt malli. Auto ollut talossa 4 vuotta ja on huolettomin auto mitä meillä on ollut. Ainoat korjauskohteet 1 ilmajousi taakse ja 1 eteen, jarruletkut, joku asentotunistin(kampiakselin?) joka esti auton käynnistymisen, moottorin öljynlauhduttimen tiivisteiden vuoto. Korjauskustannukset pysyneet satasissa, tosin itse korjaillut suurimman osan. Noiden lisäksi on ollut soittimen kanssa ongelmia, autossa comand ja korjaajia löytyy huonosti ja alkuperäinen uusi soitin maksaa monta tonnia. Itse ratkaisin mankkaongelman laittamalla ihan toisenlaisen 2-din soittimen autoon.
Melko huoleton ollut siis tuo meidän, toivottavasti sellaisena pysyy. Loistava auto ajaa, voimaa tarpeeksi vaikka on painava, jaksaa hienosti vetää myös tuota omaa 6,5 metristä telivaunua. Talvella verraton kun on neliveto. Ruoste ei vaivaa. Jakolaatikko-ongelmista olen lukenut, itse vielä niiltä säästynyt. Ja tosiaan tuo nokkaketjuremontti tullee kaikkiin eteen 200000-300000km kohdalla, itsellä myös ajankohtainen mutta vielä tekemättä. Toinen v6 diesel moottoria vaivaava ongelmamon vuotava öljynlauhdutin tiivisteet, juttua niistä löytyy täältäkin paljon.
Yhteenvetona sanottakoon: hyvä auto, voin suositella
Melko huoleton ollut siis tuo meidän, toivottavasti sellaisena pysyy. Loistava auto ajaa, voimaa tarpeeksi vaikka on painava, jaksaa hienosti vetää myös tuota omaa 6,5 metristä telivaunua. Talvella verraton kun on neliveto. Ruoste ei vaivaa. Jakolaatikko-ongelmista olen lukenut, itse vielä niiltä säästynyt. Ja tosiaan tuo nokkaketjuremontti tullee kaikkiin eteen 200000-300000km kohdalla, itsellä myös ajankohtainen mutta vielä tekemättä. Toinen v6 diesel moottoria vaivaava ongelmamon vuotava öljynlauhdutin tiivisteet, juttua niistä löytyy täältäkin paljon.
Yhteenvetona sanottakoon: hyvä auto, voin suositella
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
M-B S213 E220d 4matic 2017
Re: Harkinnassa R Mersu
Ehdottomasti pitkä malli, lyhyt on lyhyt ainakin kun lapset kasvaa ja joka rivillä on porukkaa. Minusta ulkonäkökin on parempi, mutta joku voi ajatella toisinkin. Lisäsentit tulevat kuskin selkänojasta taaksepäin, en ole varma onko takakontissa yhtään kokoeroa.
Minulle on kerrottu, että pienen faceliftin (syksy 2007) jälkeiset autot ovat laadukkaammin tehtyjä kuin ykkössarjan autot. Ainakaan omassa yksilössä tuo ei tunnu järin toteutuvan, remppaa on tehty useammalla tonnilla vuosittain - nyt auto on ollut tasan kolme vuotta ja kuukauden. Tosin voi siihen vaikuttaa sekin, että hankimme auton vajaa parisataa tonnia ajettuna, ja tiettyjen alustan ja moottorin osien kanssa taitaa joutua em. metreissä painimaan. Pikkujuttuina takasulakerasian sulakkeiden hapettuminen (rasiassa ei kantta) ja esim. Comandin oikkuilu, ilmasuuttimet heikko esitys, muovilaadut vähän sieltä tännepäin W124:ään tottuneelle. Tavaratila on pieni auton kokoon nähden, mutta kesälomareissut on taitettu kuudeltaan ilman kattoboksia. Polttoaineen kulutus on korkeahko - vajaa 9 l/100 km dieseliä, ohjelmoituna lähelle kasia. Autosta on mainittu jenkkilässä, että eniten korjaamoaikaa vaatinut auto.
Auto on loistava ajaa, oikea ison auton tuntu mutta ei ole kivoilla mutkapätkillä kotonaan. Multicontour-etupenkit on selkävaivaiselle huiput. 180 cm aikuinen matkustaa kolmannella rivillä juhlahattu päässä. Takailmastointi on ehdoton lapsiperheelle, sillä saa kabiinin nopeasti jäähtymään. Miinuksena kallis korjata, tuplaputket yli 500 e ja tarvikkeena ei saa.
Viisi sivua meidän kokemuksiamme kolmen vuoden ajalta: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&t=185488" onclick="window.open(this.href);return false; .
Minulle on kerrottu, että pienen faceliftin (syksy 2007) jälkeiset autot ovat laadukkaammin tehtyjä kuin ykkössarjan autot. Ainakaan omassa yksilössä tuo ei tunnu järin toteutuvan, remppaa on tehty useammalla tonnilla vuosittain - nyt auto on ollut tasan kolme vuotta ja kuukauden. Tosin voi siihen vaikuttaa sekin, että hankimme auton vajaa parisataa tonnia ajettuna, ja tiettyjen alustan ja moottorin osien kanssa taitaa joutua em. metreissä painimaan. Pikkujuttuina takasulakerasian sulakkeiden hapettuminen (rasiassa ei kantta) ja esim. Comandin oikkuilu, ilmasuuttimet heikko esitys, muovilaadut vähän sieltä tännepäin W124:ään tottuneelle. Tavaratila on pieni auton kokoon nähden, mutta kesälomareissut on taitettu kuudeltaan ilman kattoboksia. Polttoaineen kulutus on korkeahko - vajaa 9 l/100 km dieseliä, ohjelmoituna lähelle kasia. Autosta on mainittu jenkkilässä, että eniten korjaamoaikaa vaatinut auto.
Auto on loistava ajaa, oikea ison auton tuntu mutta ei ole kivoilla mutkapätkillä kotonaan. Multicontour-etupenkit on selkävaivaiselle huiput. 180 cm aikuinen matkustaa kolmannella rivillä juhlahattu päässä. Takailmastointi on ehdoton lapsiperheelle, sillä saa kabiinin nopeasti jäähtymään. Miinuksena kallis korjata, tuplaputket yli 500 e ja tarvikkeena ei saa.
Viisi sivua meidän kokemuksiamme kolmen vuoden ajalta: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&t=185488" onclick="window.open(this.href);return false; .
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Harkinnassa R Mersu
Hei
Täältä löytyy 2009 alkuvuodesta rekattu 5 paikkainen "pätkämalli". Ostin saksasta noin 180 ajettuna ja nyt noin 260. Varsinaisia korjauksia on ollu ilmastoinnin keulakenno ja hehkutulpat. Muuten on sitten mennyt perushuolloilla. Tämä auto on valtavirrasta poiketen rautajousilla joten alustan suhteen on ollut täysin murheeton. Tämä pätkämalli on ainakin ihan kiva myös mutkateillä, mutta mikään sorateiden kulkine se ei ole. Aika rämisevä sorateillä, johtuneeko sitten noista jousista. Asfalttiteillä ihan ok. Tavaratila on tosiaan kohtuu pieni auton ulkomittoihin nähden. Mutta täs 5 paikkaises pelastaa paljon kun on säilytystilaa myös takakontin pohjassa missä olis 6-7 paikkaises penkit.
Hyvä auto on ollut ja tykätty kyllä. Nyt ehkä pitäis alkaa kaupata etiäpäin kun tuli laitettua tuo GL. Riittäis pienempi diesel työmatka käyttöön...
TJ
Täältä löytyy 2009 alkuvuodesta rekattu 5 paikkainen "pätkämalli". Ostin saksasta noin 180 ajettuna ja nyt noin 260. Varsinaisia korjauksia on ollu ilmastoinnin keulakenno ja hehkutulpat. Muuten on sitten mennyt perushuolloilla. Tämä auto on valtavirrasta poiketen rautajousilla joten alustan suhteen on ollut täysin murheeton. Tämä pätkämalli on ainakin ihan kiva myös mutkateillä, mutta mikään sorateiden kulkine se ei ole. Aika rämisevä sorateillä, johtuneeko sitten noista jousista. Asfalttiteillä ihan ok. Tavaratila on tosiaan kohtuu pieni auton ulkomittoihin nähden. Mutta täs 5 paikkaises pelastaa paljon kun on säilytystilaa myös takakontin pohjassa missä olis 6-7 paikkaises penkit.
Hyvä auto on ollut ja tykätty kyllä. Nyt ehkä pitäis alkaa kaupata etiäpäin kun tuli laitettua tuo GL. Riittäis pienempi diesel työmatka käyttöön...
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: Harkinnassa R Mersu
Kiitokset vastauksista!
Kännykän kautta yritin saada selville kuvista sen kiristinen, kun pääsen koneelle niin varmaan hokasen paremmin...
Mitenkä paljon se jakoketjun vaihto noin kustantaa?
Onko suomessa myydyissä aina vähintäänkin takapäässä ilmapalkeet?
Uusia palkeita käsittääkseni saa tarvikkeena, kohtaako laatu ja hinta?
Kännykän kautta yritin saada selville kuvista sen kiristinen, kun pääsen koneelle niin varmaan hokasen paremmin...
Mitenkä paljon se jakoketjun vaihto noin kustantaa?
Onko suomessa myydyissä aina vähintäänkin takapäässä ilmapalkeet?
Uusia palkeita käsittääkseni saa tarvikkeena, kohtaako laatu ja hinta?
Tämän hetkinen kalusto
MB R 320 cdi-06
MB 817 -90
Doppstadt AK-430 murska. MB 430hp v6 moottorilla.
Scania 144 R -98
Chryster town country 3.8 -05
Ford Transit -10
Suzuki GSX 1100 F
MB R 320 cdi-06
MB 817 -90
Doppstadt AK-430 murska. MB 430hp v6 moottorilla.
Scania 144 R -98
Chryster town country 3.8 -05
Ford Transit -10
Suzuki GSX 1100 F
Re: Harkinnassa R Mersu
Teetin samanlaiseen E-mallin V6 koneeseen eräässä alan liikkeessä Pohjois-Suomessa (ei siis marmori) ja hinta oli 750€. Työtä noin 5-6 tuntia ja osat maksaa noin puolet tuosta savotasta. Jotkut sanovat, että ML ja Sprinteriin vaikeampi ja kalliimpi tehdä, tiedä sitten Ärrästä. Pitkästi yli 400 tuhatta oli menty ensimmäisellä ketjulla ja kiristin pitkällä eli aika oli.
Re: Harkinnassa R Mersu
Minä vaihdatin jakoketjun ja kiristimen Ärrään muutama viikko sitten Mersuihin erikoistuneella korjaamolla. Osat kustansivat noin 350€ ja työtä veloitettiin noin 5 tuntia.1tumppi kirjoitti:Mitenkä paljon se jakoketjun vaihto noin kustantaa?
Re: Harkinnassa R Mersu
Eli normi jakohihnan vaihdon hintainen.
Tämän hetkinen kalusto
MB R 320 cdi-06
MB 817 -90
Doppstadt AK-430 murska. MB 430hp v6 moottorilla.
Scania 144 R -98
Chryster town country 3.8 -05
Ford Transit -10
Suzuki GSX 1100 F
MB R 320 cdi-06
MB 817 -90
Doppstadt AK-430 murska. MB 430hp v6 moottorilla.
Scania 144 R -98
Chryster town country 3.8 -05
Ford Transit -10
Suzuki GSX 1100 F
Re: Harkinnassa R Mersu
Onko kellään mennyt tuulilasi vaihtoon? Oliko kallis?
Tämän hetkinen kalusto
MB R 320 cdi-06
MB 817 -90
Doppstadt AK-430 murska. MB 430hp v6 moottorilla.
Scania 144 R -98
Chryster town country 3.8 -05
Ford Transit -10
Suzuki GSX 1100 F
MB R 320 cdi-06
MB 817 -90
Doppstadt AK-430 murska. MB 430hp v6 moottorilla.
Scania 144 R -98
Chryster town country 3.8 -05
Ford Transit -10
Suzuki GSX 1100 F
Re: Harkinnassa R Mersu
Tuulilasin hinta oli paikallisessa lasiliikkeessä 670€, mutta vakuutus maksoi
-Esukki-
260 SE -87, C 230 TA Avantgarde -08, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96)
260 SE -87, C 230 TA Avantgarde -08, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96)
Re: Harkinnassa R Mersu
Tuoppi sille joka kertoo mistäpäin Staria saa adaptoitua w220 ässän automatic wiper sensorin tuulilasin vaihdon jälkeen.esukki kirjoitti:Tuulilasin hinta oli paikallisessa lasiliikkeessä 670€, mutta vakuutus maksoi
Tuulilasivakuutus on kyllä aika pop.
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
Re: Harkinnassa R Mersu
Käytiin koeajamassa ärrä lyhykänen versio. Moottorin ja laatikon toiminta veti leveään hymyyn!! Iso auto liikkuu tosi ketterästi!! Penkit ei oo Volvon veroiset mutta säädöt on paremmat.
Keskipenkin muksut näytti reilusti peukkua penkkien takia, 3 rivillä valiteltiin penkkien kovuutta.
Lyhyt oli lyhyt... konttia ei ollut oikein ollenkankaan. Käytiin pitkää mallia katsomassa mutta navi/radio pötkötteli vänkärin penkillä akun purkausongelmien takia. Ei päästy autoa testaamaan, sen verran tiloja vilkaistiin että konttiin taitaa mahtua sentään 6 hengen ruokakassit.... elikkä pitemmän mallin etsintä jatkuu....
Mitenkä on nelikon kanssa? Öljyt voi tarkastaa vaan nosturilla? Toiminnan tarkastus kesäkuivalla vaatii reippaasti irtosoraa vai onko muuta vinkkejä...? Mikä on muuten vakio rengastus? En katsonut ajokin rengaskokoa, jotku pienet kitkapallot.... nätisti meni
Keskipenkin muksut näytti reilusti peukkua penkkien takia, 3 rivillä valiteltiin penkkien kovuutta.
Lyhyt oli lyhyt... konttia ei ollut oikein ollenkankaan. Käytiin pitkää mallia katsomassa mutta navi/radio pötkötteli vänkärin penkillä akun purkausongelmien takia. Ei päästy autoa testaamaan, sen verran tiloja vilkaistiin että konttiin taitaa mahtua sentään 6 hengen ruokakassit.... elikkä pitemmän mallin etsintä jatkuu....
Mitenkä on nelikon kanssa? Öljyt voi tarkastaa vaan nosturilla? Toiminnan tarkastus kesäkuivalla vaatii reippaasti irtosoraa vai onko muuta vinkkejä...? Mikä on muuten vakio rengastus? En katsonut ajokin rengaskokoa, jotku pienet kitkapallot.... nätisti meni
Tämän hetkinen kalusto
MB R 320 cdi-06
MB 817 -90
Doppstadt AK-430 murska. MB 430hp v6 moottorilla.
Scania 144 R -98
Chryster town country 3.8 -05
Ford Transit -10
Suzuki GSX 1100 F
MB R 320 cdi-06
MB 817 -90
Doppstadt AK-430 murska. MB 430hp v6 moottorilla.
Scania 144 R -98
Chryster town country 3.8 -05
Ford Transit -10
Suzuki GSX 1100 F
Re: Harkinnassa R Mersu
255/55r18 on ainakin yksi vakiokoko. Ittellä on kesärenkaat siinä koossa ja talvirenkaat 235/60r18. Vakiovanteet on todella suurella ET lukemalla, olisko luokkaa 67. Mulla on kesärenkais Brabus Q vanteet jotkatais olla vakiota tuuman leveämmät ja ET 40 luokkaa. Tulee sopivasti ulommaksi.
EDIT: talvirenkaan profiili korjattu 65->60
TJ
EDIT: talvirenkaan profiili korjattu 65->60
TJ
Viimeksi muokannut Maastis, To 02.07.2020 10:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: Harkinnassa R Mersu
Minulla R320 CDI Lang 6hlö. Rekkarin mukaan tyyppihyväksytyt rengas -ja vannekoot:
Edessä:
255/50R19
265/45ZR20
235/65R17
255/55R18
Takana edellisten lisäksi:
265/40ZR21
Vanteet:
8,5x19 et 64
8,5x20 et 60
8x19 et 67
7,5x17 et 56
8x18 et 67
9x21 et 60
Edessä:
255/50R19
265/45ZR20
235/65R17
255/55R18
Takana edellisten lisäksi:
265/40ZR21
Vanteet:
8,5x19 et 64
8,5x20 et 60
8x19 et 67
7,5x17 et 56
8x18 et 67
9x21 et 60
Re: Harkinnassa R Mersu
Oho, Ässäkysmys kesken Ärräkeskustelun... nomutta eikse mee kori - kattoyksikkö - ohjainlaitesovitukset - sadetunnistin?harriba kirjoitti:Tuoppi sille joka kertoo mistäpäin Staria saa adaptoitua w220 ässän automatic wiper sensorin tuulilasin vaihdon jälkeen.esukki kirjoitti:Tuulilasin hinta oli paikallisessa lasiliikkeessä 670€, mutta vakuutus maksoi
Tuulilasivakuutus on kyllä aika pop.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Harkinnassa R Mersu
On siinä laaja rengas valikoima!!
Saako muuten 3 penkkirivin selkänojaa säädettyä? Meidän pienin herra kritisoi kovasti jälkeenpäin kun selkänoja oli niin pysty.
Saako muuten 3 penkkirivin selkänojaa säädettyä? Meidän pienin herra kritisoi kovasti jälkeenpäin kun selkänoja oli niin pysty.
Tämän hetkinen kalusto
MB R 320 cdi-06
MB 817 -90
Doppstadt AK-430 murska. MB 430hp v6 moottorilla.
Scania 144 R -98
Chryster town country 3.8 -05
Ford Transit -10
Suzuki GSX 1100 F
MB R 320 cdi-06
MB 817 -90
Doppstadt AK-430 murska. MB 430hp v6 moottorilla.
Scania 144 R -98
Chryster town country 3.8 -05
Ford Transit -10
Suzuki GSX 1100 F
Re: Harkinnassa R Mersu
Kyllä saa. Siitä salvasta, mistä ne kaatuu eteenpäinkin, kun vetää ja kallistaa selkänojaa taaksepäin. 2 kaltevampaa asentoa löytyy.1tumppi kirjoitti:On siinä laaja rengas valikoima!!
Saako muuten 3 penkkirivin selkänojaa säädettyä? Meidän pienin herra kritisoi kovasti jälkeenpäin kun selkänoja oli niin pysty.
Re: Harkinnassa R Mersu
Hyvä homma! Se saattas auton metsästys loppua lyhyeen jos ei nuoriso autossa viihdy...
Tämän hetkinen kalusto
MB R 320 cdi-06
MB 817 -90
Doppstadt AK-430 murska. MB 430hp v6 moottorilla.
Scania 144 R -98
Chryster town country 3.8 -05
Ford Transit -10
Suzuki GSX 1100 F
MB R 320 cdi-06
MB 817 -90
Doppstadt AK-430 murska. MB 430hp v6 moottorilla.
Scania 144 R -98
Chryster town country 3.8 -05
Ford Transit -10
Suzuki GSX 1100 F
Re: Harkinnassa R Mersu
On mutta varan saa pitää tuon ET:n kanssa. Edellisen omistajan 9x19 ET 45 tuhosi auton maalipinnan kylkilistan alta, kyllä otti pannuun ekalla pesukerralla kun syynäsin. Miten joku voi laittaa ulkonäön maalipinnan edelle? Ja ne vanteet oli vielä rumat .1tumppi kirjoitti:On siinä laaja rengas valikoima!!
No joo, mulla on vakiovanteet 8x18 ET 67 talvikumeilla ja W164:n 8x19 ET 64 (koska W251 19" en siihen hätään löytänyt) kesiksillä. Olen harkinnut siirtymistä kesäpyörissäkin 18" lähinnä paksumman profiilin takia.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Harkinnassa R Mersu
Onhan ne mukavan näköiset isot ja matalat pyörät auton alla mutta kun alkaa rueta 50 lähenemään niin haluaa vain ja ainoastaan mukavuutta ajamiseen.
Alkuperäiset koot suomen huonosti hoidetuilla uraisilla teillä palvelee parhaiten. Tietysti voi parantaa näköä joillakin laadukkailla tarvike vanteilla.
Alkuperäiset koot suomen huonosti hoidetuilla uraisilla teillä palvelee parhaiten. Tietysti voi parantaa näköä joillakin laadukkailla tarvike vanteilla.
Tämän hetkinen kalusto
MB R 320 cdi-06
MB 817 -90
Doppstadt AK-430 murska. MB 430hp v6 moottorilla.
Scania 144 R -98
Chryster town country 3.8 -05
Ford Transit -10
Suzuki GSX 1100 F
MB R 320 cdi-06
MB 817 -90
Doppstadt AK-430 murska. MB 430hp v6 moottorilla.
Scania 144 R -98
Chryster town country 3.8 -05
Ford Transit -10
Suzuki GSX 1100 F
Re: Harkinnassa R Mersu
Tuli semmoinen asia mieleen, onkohan saatavana eteen siistejä pieniä roiskeläppiä kun joutuu ajelemaan paljon hiekkateitä. En muista nähneeni yhdessäkään myytävässä autossa.
Tämän hetkinen kalusto
MB R 320 cdi-06
MB 817 -90
Doppstadt AK-430 murska. MB 430hp v6 moottorilla.
Scania 144 R -98
Chryster town country 3.8 -05
Ford Transit -10
Suzuki GSX 1100 F
MB R 320 cdi-06
MB 817 -90
Doppstadt AK-430 murska. MB 430hp v6 moottorilla.
Scania 144 R -98
Chryster town country 3.8 -05
Ford Transit -10
Suzuki GSX 1100 F
Re: Harkinnassa R Mersu
Ns. AMG-helmat tulivat vakioksi syksyllä 2007. Vanhempaan malliin sai läppiä Veholta vielä 2017. Tähän uudempaan helmaan alkuperäisiä ei ole saanut enää vuosiin, olen metsästänyt niitä. Ostin eBaysta kiinalaiset, joista etuläpät sopivat vaivoin, takaläpät eivät mitenkään. Näissä pitää sitten olla tarkka.1tumppi kirjoitti:Tuli semmoinen asia mieleen, onkohan saatavana eteen siistejä pieniä roiskeläppiä kun joutuu ajelemaan paljon hiekkateitä. En muista nähneeni yhdessäkään myytävässä autossa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Harkinnassa R Mersu
Tuli sitten R Mersu meidän pihaan. Pari juttua joutuu korjaamaan. Lämmityslaitteen vänkärinpuolen säätö jäi täysille, ei lähe pienemään. Huomasin purkaamolla uuden osan. Miten on? Pitääkö akunkenkä irroittaa kun vaihtaa osan? Tai pitääkö jotain muuta tehdä?
Parkkitutkat on pimeenä molemmissa päissä. Pitää varmaa vikakoodit lukea että pääsee jyvälle...
Parkkitutkat on pimeenä molemmissa päissä. Pitää varmaa vikakoodit lukea että pääsee jyvälle...
Tämän hetkinen kalusto
MB R 320 cdi-06
MB 817 -90
Doppstadt AK-430 murska. MB 430hp v6 moottorilla.
Scania 144 R -98
Chryster town country 3.8 -05
Ford Transit -10
Suzuki GSX 1100 F
MB R 320 cdi-06
MB 817 -90
Doppstadt AK-430 murska. MB 430hp v6 moottorilla.
Scania 144 R -98
Chryster town country 3.8 -05
Ford Transit -10
Suzuki GSX 1100 F
Re: Harkinnassa R Mersu
1tumppi kirjoitti:Tuli sitten R Mersu meidän pihaan. Pari juttua joutuu korjaamaan. Lämmityslaitteen vänkärinpuolen säätö jäi täysille, ei lähe pienemään. Huomasin purkaamolla uuden osan. Miten on? Pitääkö akunkenkä irroittaa kun vaihtaa osan? Tai pitääkö jotain muuta tehdä?
Parkkitutkat on pimeenä molemmissa päissä. Pitää varmaa vikakoodit lukea että pääsee jyvälle...
Ei tarvi akkua irrottaa. Parkkitutkassa voi olla vaan 1 anturi mykkä, jos edestä on 1 rikki niin molemmat etu ja taka menee vikatilaan, jos takaa rikki anturi niin etututka toimii muistaakseni silti.
Ai niin, ja onnea uuden ärrän johdosta
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
M-B S213 E220d 4matic 2017
Re: Harkinnassa R Mersu
Kiitokset! Näillä ohjeilla mennään!
Tämän hetkinen kalusto
MB R 320 cdi-06
MB 817 -90
Doppstadt AK-430 murska. MB 430hp v6 moottorilla.
Scania 144 R -98
Chryster town country 3.8 -05
Ford Transit -10
Suzuki GSX 1100 F
MB R 320 cdi-06
MB 817 -90
Doppstadt AK-430 murska. MB 430hp v6 moottorilla.
Scania 144 R -98
Chryster town country 3.8 -05
Ford Transit -10
Suzuki GSX 1100 F
Re: Harkinnassa R Mersu
Tuossa tutkailin lämppärin säätöpaneleita ja samallaista ei näytä löytyvän. Mitä löysin on liikaa muita nappuloita.
Vänkärin puolen säätö jäi punaiselle, kääntäessä pinemmälle päin valo viputtaa punaisen täpin ja 28 asteen väliä. Onko kukaan yrittänyt avata säädintä? Kun jotenkin tuntuis että siellä olis vaan kosketus häiriö.
Vänkärin puolen säätö jäi punaiselle, kääntäessä pinemmälle päin valo viputtaa punaisen täpin ja 28 asteen väliä. Onko kukaan yrittänyt avata säädintä? Kun jotenkin tuntuis että siellä olis vaan kosketus häiriö.
Tämän hetkinen kalusto
MB R 320 cdi-06
MB 817 -90
Doppstadt AK-430 murska. MB 430hp v6 moottorilla.
Scania 144 R -98
Chryster town country 3.8 -05
Ford Transit -10
Suzuki GSX 1100 F
MB R 320 cdi-06
MB 817 -90
Doppstadt AK-430 murska. MB 430hp v6 moottorilla.
Scania 144 R -98
Chryster town country 3.8 -05
Ford Transit -10
Suzuki GSX 1100 F
Re: Harkinnassa R Mersu
Hei
Onnea uudelle hankinnalle
Oliskohan tässä sama ongelma ja vinkit korjaukseen:
https://www.benzworld.org/threads/merce ... x.2556201/
TJ
Onnea uudelle hankinnalle
Oliskohan tässä sama ongelma ja vinkit korjaukseen:
https://www.benzworld.org/threads/merce ... x.2556201/
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: Harkinnassa R Mersu
Tuli vanhan käytyä youtubessa ja taas viisastu. Puoluväliin edestakaisin viputtamalla säädintä se toimii!
Kaikkee sitä lapsiltaan oppii.
Kaikkee sitä lapsiltaan oppii.
Tämän hetkinen kalusto
MB R 320 cdi-06
MB 817 -90
Doppstadt AK-430 murska. MB 430hp v6 moottorilla.
Scania 144 R -98
Chryster town country 3.8 -05
Ford Transit -10
Suzuki GSX 1100 F
MB R 320 cdi-06
MB 817 -90
Doppstadt AK-430 murska. MB 430hp v6 moottorilla.
Scania 144 R -98
Chryster town country 3.8 -05
Ford Transit -10
Suzuki GSX 1100 F
Re: Harkinnassa R Mersu
Sarjassamme tyhmiä kysymyksiä!!!
Saako normi kolari testerillä selville mikä tutkan anturi on sökö vai näyttääkö marmoritiskin testeri sen?
Saako normi kolari testerillä selville mikä tutkan anturi on sökö vai näyttääkö marmoritiskin testeri sen?
Tämän hetkinen kalusto
MB R 320 cdi-06
MB 817 -90
Doppstadt AK-430 murska. MB 430hp v6 moottorilla.
Scania 144 R -98
Chryster town country 3.8 -05
Ford Transit -10
Suzuki GSX 1100 F
MB R 320 cdi-06
MB 817 -90
Doppstadt AK-430 murska. MB 430hp v6 moottorilla.
Scania 144 R -98
Chryster town country 3.8 -05
Ford Transit -10
Suzuki GSX 1100 F