M103 kansien erot
M103 kansien erot
Tuollainen kansi johon menee puhaltimelta putki (pakokaasujen jäähdytys) on korkeampi
Mitä "normi" kansi. Onkohan näissä millaisia eroja ajatellen nokka-akselin/keinuvipujen vaihtoa ja kiinnostais kyllä muutenkin eroavaisuudet.
Mitä "normi" kansi. Onkohan näissä millaisia eroja ajatellen nokka-akselin/keinuvipujen vaihtoa ja kiinnostais kyllä muutenkin eroavaisuudet.
Re: M103 kansien erot
Kun tuohon bensa -matikkiin hain kannentiivistesettiä ni siinä kohtaa hiukan selvittelin aihetta ja tulin siihen tulokseen että näitä M103:sia on tosiaan useampaakin sorttia riippuen vuosimallista. Erotkin ovat niin selkeitä että jotkin ei tosiaan käy lainkaan meinaan käsitin niin että öljykanavien sijainneissakin on eroja vaikka venttiilien määrä olisikin sama? Mutta tuo on vaan mun käsitys aiheesta eikä siis ole varmaa tietoa
12 ja 24 venttiiliset nyt näkee hetikin että ovat päälipuolin täysin erilaiset mutta ei silti tarkoita sitä etteikö kävisi ristiinkin sopivista vuosimalleista valikoituna. Toki tuossa vaiheessa varmaankin vaatii muutakin jumppaa jos noin aikoo.
Jostain on mun päässä sellainen käsitys että dieseleissä OM603:n kansi kävisi OM606:n lohkoon? Muista tarttisko ketjua uusia tossa kohtaa ja miten kannenpulttien kanssa? Ne varmaan sit 603:n pultit? Jotain muutakin täytyisi sit olla 603:sta. Pako ja imusarjat ja suutinputket ja jne. Mitään järkeä tuossa ei kylläkään ole paitsi jos on pakottava kiire ja tarjolla ei ole muita kuin kapea kansi
Mahtaisiko käydä toistekin päin eli 606:n kansi 603:seen? Siinä joku funktio jo olisikin jos noinpäin passaisi? Miten mahtaa venttiilit sopia toimimaan mäntiin törmäilemättä kummassakin tapauksessa? No joo OT:ta kun kyse dieseleistä
Sitä vaan jäin miettimään että mitä sulla kannelle on käyny jos pelkästään keinuja ja nokka-akselia meinaat vaihtaa?
12 ja 24 venttiiliset nyt näkee hetikin että ovat päälipuolin täysin erilaiset mutta ei silti tarkoita sitä etteikö kävisi ristiinkin sopivista vuosimalleista valikoituna. Toki tuossa vaiheessa varmaankin vaatii muutakin jumppaa jos noin aikoo.
Jostain on mun päässä sellainen käsitys että dieseleissä OM603:n kansi kävisi OM606:n lohkoon? Muista tarttisko ketjua uusia tossa kohtaa ja miten kannenpulttien kanssa? Ne varmaan sit 603:n pultit? Jotain muutakin täytyisi sit olla 603:sta. Pako ja imusarjat ja suutinputket ja jne. Mitään järkeä tuossa ei kylläkään ole paitsi jos on pakottava kiire ja tarjolla ei ole muita kuin kapea kansi

Mahtaisiko käydä toistekin päin eli 606:n kansi 603:seen? Siinä joku funktio jo olisikin jos noinpäin passaisi? Miten mahtaa venttiilit sopia toimimaan mäntiin törmäilemättä kummassakin tapauksessa? No joo OT:ta kun kyse dieseleistä
Sitä vaan jäin miettimään että mitä sulla kannelle on käyny jos pelkästään keinuja ja nokka-akselia meinaat vaihtaa?
Re: M103 kansien erot
-87 ja ei löydy tietoa onko nokka vaihdettu. Pientä ääntä kuuluu. Tämä mistä vaihtasin ois 90...91ja puhaltimella varustettu.
Re: M103 kansien erot
Lohkot ilmeisesti samanlaiset m103 moottoreissa vaikka kansissa eroja?
Re: M103 kansien erot
Noinko on? Mistä tuohon päätelmään päädyit?CeKupee kirjoitti:Lohkot ilmeisesti samanlaiset m103 moottoreissa vaikka kansissa eroja?
Re: M103 kansien erot
Itsellä ei mitään tietoa onko eroja,mutta olisko jollakin enemmän tietoa asiasta.
Re: M103 kansien erot
Mielesäni ainakin 24 venttiilisten on ainakin erit ja kun joitekin vanhempien W126:sien olis kans eilaiset?
Näissä M103:ssa ikähaarukka on kaiten laaja?
Näissä M103:ssa ikähaarukka on kaiten laaja?
Re: M103 kansien erot
Ok,eli tässä mennään -87...-91 välissä 182...188hv (katill...katiton). Lohkoissa onko eroja manuaalin/automaatin
Sopivuudessa? Tosin tuon lohkon pitäis mielellään alkuperäisenä..
Sopivuudessa? Tosin tuon lohkon pitäis mielellään alkuperäisenä..
Re: M103 kansien erot
M 103.983
Onkohan tuossa numerosarjassa myöd kannen tiedot?
Onkohan tuossa numerosarjassa myöd kannen tiedot?